Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oululaiset: mitä aluetta suosittelet lapsiperheelle?

Vierailija
06.02.2008 |

Lapset 1 ja 2 v.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toisaalta valitsisin asuinpaikan työpaikan mukaan. Uusilla aluiella ei ole päiväkotipaikkoja saatavilla.

Niimpä hakeutuisin johonkin alueelle missä on vanhaa asutusta, mutta etäisyys palveluihin kohtuullinen. Joka alueella on vähintäänkin rivitaloasutusta, mutta omakoti- ja kerrostaloasutusta on vasta viime vuosikymmeninä alettu sotkea sekaisin.

Minä soittelisin alueiden päivähoitotilanteen läpi ennen kuin valitsisin asuinpaikan, mutta toisaalta myös koulumatka ratkaisisi, koska minusta koulumatkan pitää olla turvallinen. Meillä esim. ei tarvitse ylittää yhtään autotietä matkalla kouluun.

Muutoin yhdyn tähän. Minäkin menisin alueelle, jossa on " vanhaa" asutusta. Niissä on kivasti puut ja pihat jo kasvaneet ja valmiina. Päivähoitotilannetta selvittelisin myös, mutta lopulta tarjontahan se ratkaisee. Minkälaisia asuntoja sattuu muuttohetkellä olemaan tarjolla.

Se Jäälin (eli Kiimingin) suosittelija. Oulun alueista kuulopuheilla voisin harkita Saarelaa, Hönttämäkeä tai Maikkulaa (ihan hatusta temmattua, en tunne tarpeeksi hyvin alueita, vaikka olenkin jo kymmenkunta vuotta Jäälissä asunut). En kuitenkaan muuttaisi Kaakkuriin tai Talvikankaalle tai millekään näistä ihan uusista alueista. Liian uusia, palvelut tulee jäljessä.

Vierailija
22/27 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä Meri-Toppilaa, Rajakylän kerrostaloaluetta (pientaloalue ok), Kaijonharjun keskustaa, Kaukovainiota, Tuiran kerrostaloja.

Tutut ja me on viihdytty Mäntylässä, Lintulassa, Nokelassa, Syynimaalla, Pateniemessä, Koskelassa, Maikkulassa, Heinäpäässä, Raksilan puutaloalueella, Höyhtyällä ja Knuutilankaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välivainio on paras paikka asua. Kokemusta myös Hiirosesta ja Rajakylän rivitaloalueelta ja Myllyojalta. Välivainio on RAUHALLISTA lapsiystävällistä seutua, Lähellä ( n. 2km) keskustaa, pieni todella ihana koulu (n 120 oppilasta) ja samoin päiväkoti. Kaikki palvelut lähellä.

Vierailija
24/27 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristökunnista Kempele tulee kysymykseen. Päivähoitopaikka on tärkeä. Siksi siis Kakkuri ja Talvikangas lienevät suljettu pois.

Vierailija
25/27 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan rauhallinen alue, ku asutaan täällä rivitalo-

omakotitalo-alueella. Kerrostaloalue on vissiin levottomampi, mut niin kai se on muissaki kaupunginosissa, ku sieltä löytyy yleensä halvat kaupungin vuokrakämpät. Tässä on kaupat, koulut ja päiväkoti lähellä :)

Vierailija
26/27 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asumme Kuivasrannassa ja on erittäin rauhallinen lapsivaltainen alue. Pääasiassa omakotitaloja, mutta myös rivitaloja ja paritaloja ja muutama kerrostalokin. Alueen päiväkoti on tupaten täynnä, mutta koulupalvelut alueella toimii melko hyvin ja parin vuoden päästä paremmin, kun tien toiselle puolelle valmistuu uuden Ritaharjun alueen yhtenäisperuskoulu.

Itse tiedän ainakin seuraavat alueet rauhallisiksi: Kuivasjärvi, Kynsilehto, Hönttämäki, Talvikangas, Iinatti, Maikkula, Mäntylä.

Rajakylässä on ongelmallinen alue juuri koulun ja kauppojen lähellä. Itse en halunnut Rajakylään muuttaa perheen kanssa noiden kerrostalolähiöiden vuoksi ja minulla on työni kautta kokemusta niiden aiheuttamista ongelmista.

Varmaan jokaisella alueella on hyvät ja huonot puolensa, mutta itse välttäisin Rajakylän keskusta, Toppilaa ja Tuiraa

Vierailija
27/27 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan Kaijonharjussa. Palvelut runsaat ja hyvät (tk, apteekki, neuvola, kirjasto, kauppoja, yliopisto jne), kulkuyhteydet oululaisittain kohtalaisen hyvät ja erityinen kiitos Oulun Normaalikoululle, joka on varmaan Oulun parhaita kouluja.

Osa kerrostalosta on varmasti vähän levottomia, koska niissä asuu opiskelijoita. Me ollaan onnistuttu asumaan jo kahdessa tosi rauhallisessa ja hyvässä asuntoyhtiössä.

Koskelaa voin myös suositella lapsiperheelle.