Se siitä imetyksen ja kotihoidon hyvyydestä!
Elikkä esikoista imetin 1v ja olin kotona kunnes täytti 3v ja sinä aikana on sairastanut vaikka kuinka jne. Toinen lapsi sai vain korviketta ja meni tarhaan 11 kk ja nuhaa lukuunottamatta on ollut terveenä ja on nyt 2,5v.
Kommentit (8)
kaikki lapset vaan korvikkeelle ja tarhaan heti kun mahdollista kun kerran imetyksestä ja kotihoidosta ei ole mitään hyötyä.
Mutta oikeesti: Lapset vaan on erilaisia. Meillä molemmat imetetty ja hoidettu samalla tavalla ja toinen on superterve kun taas toinen sairastelee " koko" ajan.
Kuinka suuri osa sairastumisista tuli imetyksen lopettamisen jälkeen? Lapsi tarvitsee äidin vasta-aineita, oli kotona tai ei. Mieluummin äidin vasta-aineita kuin antibiootteja, vai mitä?
Vierailija:
Elikkä esikoista imetin 1v ja olin kotona kunnes täytti 3v ja sinä aikana on sairastanut vaikka kuinka jne. Toinen lapsi sai vain korviketta ja meni tarhaan 11 kk ja nuhaa lukuunottamatta on ollut terveenä ja on nyt 2,5v.
samaan aikaan menivät hoitoon ja tutun poika ollut paljon useammin kipeänä ja pois hoidosta ja allergioitakin löytyy.
Että kyllä pistää miettimään että suojaako imetys oikeasti allergioilta. Varsinkin kun siitäkin alkaa jo olla tutkimuksiakin ettei pidä paikkaansa.
kumpikin kotona vielä ikäeroa 2v6kk ja toinen on koko ajan kipeä, toinen ei ole koskaan ollut ei edes flunssaa koskaan.
Että mitäs siitä voisi yleistää? =)
Ennen tarhaa sairasti yhden oksennustaudin ja yhden nuha, tarhaanmenon jälkeen yhden oksennustaudin, 2 kuumetta ja yhden yskän. Ei allergioita (vaikka isän puolella voimakas atopia-taipumus).
Kavereilla suunnilleen samoin hoidettuja lapsia, kaikki sairastaneet enemmän. Mistä lie johtuu.
No lopetin ja siihen loppui.
Poikia en imettänyt kuin kolmisen kuukautta. Yhdellä olluta paha ruoka-aineallergia, mini ohi kahden vuoden paastolla ja siihen loppui korvatulehduksetkin. Ei ole millekään enää allerginen.
Tyttärelläni myös astma, ainut kauan imetetty.
Ehdottomasti voi lytätä noi asiat omien muksujen mukaan. Ompa laaja otos ap,llä. Mun tuttavapiiriin kuuluu monenlaista ruokintaa, hoitomuotoa ja myös
sairastelut menevät omia polkujaan.