Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kolmas lapsi on samaa sukupuolta kuin edelliset...

Vierailija
05.02.2008 |

Myönnän, olin aluksi itsekin pettynyt, koska olisin toivonut voivani kokea kumpaakin sukupuolta olevien lasten vanhemmuuden. Totuin ajatukseen kuitenkin nopeasti ja aloin iloita siitä, että todennäköisesti lapsista tulee aika tiivis kolmikko, kun ovat suht lyhyellä aikavälillä kaikki syntyneetkin. Itse ainakin olen aina kaivannut sisarta, vaikka veljeni minulle rakas onkin.

Vaan itse asiaan: millä ihmeen oikeudella tutut ja varsinkin sukulaiset suhtautuvat tulevaan lapseemme kuin puhkeamassa olevaan huuliherpekseen vain häenn sukupuolensa takia? Eikö ihmiset osaa yhtään ajatella, että se lapsi on meille ihan yhtä rakas ja tervetullut kuin sisaruksensa? Ja oikeasti miten pahalta tuntuu kun aletaan väännellä naamaa ja harmitella meidän vauvan takia?

Tämä vaan ihan vinkkinä kaikille: älkää ikinä harmitelko toisen ihmisen lapsen sukupuolta! Tai " rohkaisko" millään idioottimaisilla " kyllä teillekin vielä se poika/tyttö tulee!" Mä ainakin koen nuo suoraan sen syntyneen/vatsassa olevan vauvan vähättelynä, ja niistä tulee paska fiilis.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monelta taholta huomasin pettymystä ettei tullut tyttöä! Ihan niin kuin poikavauva olisi huonompaa tavaraa. Suretti jo syntymättömän lapsen puolesta. " Pojat on niin villejä, voi että, pieni tyttö ois ollut niin ihana" . Tosi moukkaa. Ja monelle äidille tuntuu itselleenkin olevan pakkomielle saada tyttö joka tapauksessa (en nyt tarkoita sinua ap).

Vierailija
22/52 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kyllä ne tytöt on ihan yhtä hyviä kuin pojatkin" , oli ensimmäinen kommentti kun kerroimme kumpi tuli. Ja sitten yritti keksiä jotain piristävää sanottavaa meille ah-niin-pettyneille-ja-masentuneille vanhemmille (mitä emme todellakaan olleet).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä minulla oli vahva poikatunne ja olin vuosia nähnyt unia esikoispojasta. Toista odottaessani en ajatellut sukupuolta juurikaan. Ainoa hetki oli kun kerran mietin lastenvaateliikkeessä, että jos toinen olisi tyttö niin pääsisi ostelemaan tyttöjenkin vaatteita. Jännitys sukupuolseta säilyi loppuun asti ja syntymän hetkellä oli ihana saada _lapsi_ syliin.

Kolmannen kohdalla sain tietysti kuulla loputtomiin noita tyttöjuttuja. Kolmannestakaan emme halunneet tietää sukupuolta etukäteen, vaan halusimme saada lapsen ja todeta sukupuolen avoimin mielin. Toisaalta koin pientä helpotusta, ettei ainakaan joutunut vaatteita ja varustuksia laittamaan uusiksi ;)

Joskus olen kokenut turhautumista siitä, miten vaikea on yrittää saada ihmisiltä ymmärrystä asenteellemme: emme ole tehneet tai tekemässä ainoatakaan lasta sukupuolen takia - siis aivan vilpittömästi, se on ollut aivan yhdentekevää!!

Meillä on kolme poikaa, aivan mahtavia miehen alkuja. Tämä lapsiluku tuntuu hyvältä nyt, mutta jos joskus neljännestä vielä haaveilisimme, ei tavoitteena olisi kumpikaan sukupuoli, vaan ihanainen lapsi :)

Vierailija
24/52 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan samaa laulua meilläkin kuunnellaan. Itsekin olen välillä ihan kypsä ja pahastunut. -Ei tytöt ole mitään, kyllähän teidän on se poika tehtävä. -Osaatteko te poika tehdäkään?

Vierailija
25/52 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

24

Vierailija
26/52 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ei vieras tiedä ja moneen kertaan ovat itsensä tukalaan tilanteeseen laittaneet kyselyillään.

No kyllähän teidän pitää poika vielä saada.. no kun siihen vastataan et on meillä hän vain on taivaassa. Silloin menee pasmat sekaisin monelta oudolta.. No itse kerjäsivät ja rehellisesti sanotaan kun kysytään tyhmiä.

Vierailija
27/52 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luonnollista tuntea jonkinasteista pettymystä, mutta oma lapsi on kuitenkin kaikista rakkain juuri sellaisena kuin on. Kun ulkopuoliset taivastelevat vieressä, se todellakin tuntuu siltä etteivät he arvosta lasta. :(

Vierailija
28/52 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja esikoisesta lähtien on tosiaan sama virsi soinut: olisko NYT pojan vuoro, varmaan toivotte poikaa, olisko tytöistä kiva saada veli, kyllä se poika pitäisi teidänkin saada, teillä on niin rauhallista kun on vaan tyttöjä...

Ja joka kerta muistutan, että ihan erilaisia nämäkin tytöt on keskenään, että lapsia meillä on ennemmin kuin tyttöjä. Itse en ole mitnekiään naisellinen tyyppi, ja siksi mua vähän huvittaa että ei ole poikaa tullut! Kun en osaa mitään lettejä vääntää tms. Saa nähdä miltä 4. tyttö tuntuu, vielä en koe tästä sukupuolitiedosta vielä mitään ajatuksia. Lapsi tulossa, sitä haluttiin.

Vierailija
29/52 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jos saamme tytön niin perheemme olisi täydellinen, jotenkin kolahti korvaan tosi pahasti. Saimme kylläkin sen tytön mutta vaikka salaa itsekin tyttöä toivoin ei voisi poika olla yhtään huonompi vaihtoehto. Meillä siis esikoinen on poika.

Vierailija
30/52 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen pahoillani siitä, mitä olet joutunut kokemaan!

Vierailija
31/52 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vielä lasta, mutta haluaisin tytön. Tuntuu oudolta ajatus, että olisin pojan äiti. Olen viettänyt paljon aikaa tyttöjen kanssa, mulla on vaan sisko ja ainakin ne pikkupojat joihin olen tutustunut, on olleet tosi villejä ja aika ärsyttäviä. Tyttöjen kanssa oon tullut juttuun paljon paremmin. Lisäks tykkään kaikista tyttöjen jutuista, joten haluisin tehdä sellaisia mun lapsen kanssa sitten joskus :)

Ja hei, kyllähän useimmat miehet haluu varmaan pojan?!

Vierailija
32/52 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten se sanoi, ettei kolmatta ainakaan kannata tehdä ellei ole varma että se nyt sitten on tyttö. Ja tyttö sattuikin tulemaan.

On ne vanhat ihmiset kumman tahdittomia ja ajattelemattomia.

Vierailija
33/52 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tyttö syntyi, niin kätilökin oikein onnitteli, että nyt on sitte tyttö ja poika! Monet muutkin äitini mukaanlukien suhtautuvat automaattisesti asiaan, että " nyt on perhe koossa, kun on tyttö ja poika" -tyylillä. Itse haaveilen vielä yhdestä tai kahdesta LAPSESTA.

Vierailija
34/52 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Yhtään tyttöjä väheksymättä, mutta kyllä poika on aina poika!"

Saivat kahden tytön jälkeen kolmanneksi pojan

Vierailija
35/52 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai esikoisensa pari kuukautta minun jälkeeni. Meille tuli tyttö, heille poika.

Selitti sitten että miehensä on niin innoissaan kun tuli poika, koska kyllähän miehet kuulemma aina toivovat poikaa.

Puhui just siihen tyyliin, että tytöt on jotenkin arvottomampia kuin pojat.

Kuvitteli ilmeisesti, että tytön saaneet on jotenkin pettyneitä.

Sanoin, että niin, meillähän on tyttö, jos et satu muistamaan.

Sanoin vielä, että mun mieheni on sen verran fiksumpi, että hänelle

lapsi tärkeämpi kuin sukupuoli.

Tämän jälkeen välimme jotenkin viilenivät, ainakin minun puoleltani.

Vierailija
36/52 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritti peitellä pettymystään selittelemällä, miten MIEHELLE poika on aina ykkönen. Entä HÄNELLE itselleen?.. ;)

Vierailija:

sai esikoisensa pari kuukautta minun jälkeeni. Meille tuli tyttö, heille poika.

Selitti sitten että miehensä on niin innoissaan kun tuli poika, koska kyllähän miehet kuulemma aina toivovat poikaa.

Puhui just siihen tyyliin, että tytöt on jotenkin arvottomampia kuin pojat.

Kuvitteli ilmeisesti, että tytön saaneet on jotenkin pettyneitä.

Sanoin, että niin, meillähän on tyttö, jos et satu muistamaan.

Sanoin vielä, että mun mieheni on sen verran fiksumpi, että hänelle

lapsi tärkeämpi kuin sukupuoli.

Tämän jälkeen välimme jotenkin viilenivät, ainakin minun puoleltani.

Vierailija
37/52 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihapiirissä kerran yksi äiti sanoi, saatuaan tytön jälkeen pojan, että nyt on kyllä kiva, kun ei tarvitse tehdä sitä kolmatta ainakaan sukupuolen takia.

Olin vähän hämmentynyt. Ja etenkin kun vieressämme seisoi eräs kolmen tytön äiti.

En tiedä teistä muista, mutta minusta se on jotenkin komeaa kun on esim. 3 tyttöä tai 3 poikaa.

Itselläni on sekä poika että tyttö. On tietty rikkaus seurata kuinka erilaisia he ovat, mutta niinhän varmasti olisivat erilaisia jos olisivat samaakin sukupuolta.

Vierailija
38/52 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi 2 tytön jälkeen poika ja kuukausi tolkulla sai kuulla, että kyllä se nyt on NIIN kiva kun on kumpaakin sukupuolta, eikö niin?? Ja mairea hymy perään.. Kolmatta odottaessa kuuli myös ettei kuitenkaan poikaa " osata" tehdä tai mies varmaankin tästä kovasti odottaa poikaa. ÄÄÄ!

Keskimmäisen puolesta tuntuu välillä pahalta, kun hänen oletetaan varmaan olevan vaan poikayrityksen (virhe)tulos =(

Lapsia meillekin vain on toivottu ja jo 3 pakkausta suotukin! =)

Vierailija
39/52 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikien kanssa kun ne jutut on väistämättä erilaisia.

Vierailija
40/52 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain ensimmäisen lapseni joka oli poika sai kolme työkaveriani tytöt.

Kaikki nämä äidit haikaili pojan perään ja tunsin oloni vaivautuneeksi.

Yhden kanssa olin ystävystynyt aiemmin ja välit viileni melkoisesti.

Ensimmäistä odottaessa en ajatellut vauvan sukupuolta, sillä ei ollut väliä mutta seuraavassa raskaudessa toivoin tyttöä ja onnekseni sainkin, seuraavastakin toivoin tyttöä ja myös sain.