Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kolmas lapsi on samaa sukupuolta kuin edelliset...

Vierailija
05.02.2008 |

Myönnän, olin aluksi itsekin pettynyt, koska olisin toivonut voivani kokea kumpaakin sukupuolta olevien lasten vanhemmuuden. Totuin ajatukseen kuitenkin nopeasti ja aloin iloita siitä, että todennäköisesti lapsista tulee aika tiivis kolmikko, kun ovat suht lyhyellä aikavälillä kaikki syntyneetkin. Itse ainakin olen aina kaivannut sisarta, vaikka veljeni minulle rakas onkin.

Vaan itse asiaan: millä ihmeen oikeudella tutut ja varsinkin sukulaiset suhtautuvat tulevaan lapseemme kuin puhkeamassa olevaan huuliherpekseen vain häenn sukupuolensa takia? Eikö ihmiset osaa yhtään ajatella, että se lapsi on meille ihan yhtä rakas ja tervetullut kuin sisaruksensa? Ja oikeasti miten pahalta tuntuu kun aletaan väännellä naamaa ja harmitella meidän vauvan takia?

Tämä vaan ihan vinkkinä kaikille: älkää ikinä harmitelko toisen ihmisen lapsen sukupuolta! Tai " rohkaisko" millään idioottimaisilla " kyllä teillekin vielä se poika/tyttö tulee!" Mä ainakin koen nuo suoraan sen syntyneen/vatsassa olevan vauvan vähättelynä, ja niistä tulee paska fiilis.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat sanoneet automaattisesti kuulleessaan meidän odottavan poikaa, että " No niin, nyt sitten saatte sen POJAN.. blaa blaa blaa" . Siis mitä helvettiä? Luulevatko ihmiset, että meidn tytöt eivät ole tarpeeksi rakkaita/arvokkaita tai mitä ikinä, että meidän on täytymällä täytynyt yrittää sitä poikaa vielä??

Oma äitinikin sanoi sukupuolen kuullessaan, että " voi harmi, olisi kiva jos tuokin olisi ollut tyttö, niin vielä olisitte joutuneet sen pojan tekemään" . Siis voi helvetti! Pikaisesti lisäsi, että " tietysti vielä kaverin sitten pojalle teette" . ÄRSYTTÄÄ ihan sairaasti, varsinkin kun tytöistä isompi jo tajuaakin asioista jotain, ja minua vituttaa, että ihmiset antavat ymmärtää hänen/hänen sukupuolensa olevan jotenkin huonompi/vähemmän arvokas kuin poikien.

Vierailija
42/52 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyseessä nyt ole sinänsä se, että ottaako nokkiinsa vai ei, meille on kaikki lapst yhtä rakkaita ja tervetulleita varmasti. Tämä oli lähinnä muille ihmisille, että ajattelisivat vähän mitä suustaan päästävät.

T: Ap.

Vierailija:

Ei hän muuten ottaisi nokkiinsa ulkopuolisten kommenteista. Toivoo itsekin salaa tyttöä, siksi se suututtaa, että muut kommentoivat asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äärimmäisen epäkorrektia siinä vaiheessa, kun lapsen sukupuoli on jo selvillä alkaa huokailla että voi ei ja nyrpistellä naamaansa, ihan sama onko se lapsi eka vai kymmenes samaa sukupuolta.

Ei kai kukaan kehtaisi mennä esikoistaan odottavalle puhisemaan ja voivottelemaan, jos sieltä on tulossa KYSYJÄN mielestä väärää sukupuolta oleva lapsi?

T: ap.

Vierailija:

ja tokasta lähtien ollaan enemmän toivottu tyttöä kuin poikaa, mutta ei poika mikään katastrofi ole ollut koskaan.

Ymmärrän kyllä nuo sukulaisten kyselyt, eiväthän he pahaa tarkoita! Onhan se nyt kuitenkin erilaista jos olisi molempia sukupuolia lapsissa (uskon, että jo ihan lapsen kasvun kannalta olisi hyvä jos pääsisi " luontevasti" myös siihen toisen sukupuolen maailmaan mukaan), itsekin toivon, että saisin vielä tytön, jotta pääsisin kokemaan myös tytön äitiyden, joka varmasti on kuitenkin hyvin erilaista kuin olla äiti pojalle.

Mieheni vanhemmilla on vain kaksi poikaa ja heillä suvussa muutenkin syntynyt lähes ainoastaan poikia, mieheni yksi serkku on tyttö ja sitä seuraava onkin jo mieheni äiti. Joten ihan ymmärrettävästi moni siinä suvussa toivoo tyttöä.

Vierailija
44/52 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tytön ihan siitä syystä, että kokemuksen kautta olen huomannut, että yleensä naisten välit varsinkin aikuisina ovat läheisemmät tyttäriin kuin poikiin. Toki tavoite olisi, että meidän perheessä näin ei kävisi, mutta hei: lukekaa nyt tätäkin palstaa: miten paljon täällä vihataan anoppeja ja ollaan mustasukkaisia aviomiehistä. Mikään mitä anoppi tekee ei myöskään ole oikein. JA niitä miehiä se miniä vie kuin märkää lapasta, eivät osaa juuta eikä jaata sanoa mihinkään...

Okei, ei tuo nyt suurin syy ole, mutta olisi kivaa jakaa tämä naisen maailma oman tyttären kanssa. Se kait se ydin on.

Vierailija
45/52 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi tyttöä ja vanha sukulaistäti kovaan ääneen aina kylässä kyseleen että kukas sen pojan meinaa sukuun tehdä? Kyllä teillekkin pitäisi mies valtaa saada että miehelläsikin olisi seuraa! Meidän suvussa tuntuu pojat olevan suuressa asemassa, tytöt on VAAN tyttöjä. Huh huh. Joo kyllä mä poikaa seuraavaksi haluaisin mutta minkäs teet, ei niitä tekemällä voi tehdä.

Vierailija
46/52 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esikoista odotin oli vaavin " työnimenä" Oskari ja tyttö tuli, toista lasta kun odotin niin monet sanoivat että jos vaikka sieltä nyt se Oskari tulisi ja itse kyllä ja mieheni toivottiin toista tyttöä ja tyttö tuli. Kuopusta kun aloin odottamaan niin oikein toivoin että tyttö tulisi. Se oli kyllä jotakin aivan ihanaa kun tytön synnyttyä mieheni sanoi että tyttö syntyi, tuntuu että olisin pettynyt jos sieltä olisi poika tullut vaikkakin olisi rakas ollut. Minusta on ihanaa kun kaikki kolme ovat samaa sukupuolta ja miehenikin on enemmän toivonut tyttöjä kun poikia ja toiveensa toteutui... On paljon helpompaa kierrättää vaatteita ja tavaroita isommalta pienemmille kun on pelkkiä tyttöjä!!!!

Vierailija
47/52 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta kun ärsyttää jo etukäteen kun tiedän että ihmiset sanovat " ai te yritätte vielä poikaa" !!! Itselläni ei todellakaan olis väliä kumpi tulee...Meillä siis kaksi tyttöä...ajattelin että jos alan odottaa kolmatta niin mietin jo valmiiksi jonkun vastauksen valmiiksi jos joku kommentoi jotain todella mautonta!

Vierailija
48/52 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin anoppi odotti poikaa jo toisella kerralla. Mutta kolme tyttöä on tullut. Onnellinen olen lapsistani.

Vierailija
49/52 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisinta tässä asiassa mielestäni on se että tämä ei ole vain suomalaisten ajattelutapa vaan pätee myös esim. Australiassa ja aasiassa. Meillä on kahdessa aust/aasia -tuttavaperheessa molemmissa 2 tyttöä ja heti syntymän jälkeen molempien suvut on pitänyt selvänä että kolmaskin lapsi tulee, täytyyhän perheessä poika olla.... Naureskeltiin heidän kanssaan vain että ei näytä olevan väliä ihonvärillä tai sillä asuuko etelässä vai pohjoisessa, poikia olisi aina saatava, meilläkin kun on 2 tyttöä.

Vierailija
50/52 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim ystäväni jolla on kaksi poikaa, haluaa tytön ja on ihan täpinöissään koko ajan siitä sukupuolesta, on jo raskaana. Vielä ei tiedä sukupuolta.

Vierailija
51/52 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän esikoinen oli (toiveeni mukaisesti) tyttö. Kun aloin odottaa toista, huomasin taas toivovani tyttöä. Oma siskoni on minulle tärkeä ja luonnollisesti toivoin samaa esikoiselleni. Tulokas olikin sitten poika. Tunsin pientä pettymystä ja sairaalassa tuntui että kaikki muut äidit olivat saaneet tytön. Sukulaiset ja tutut olivat aivan innoissaan kun saimme POJAN, itse kovin koitin tottua ajatukseen ettei tullutkaan tyttöä!

MUTTA silti tunnen ettei ihana rakas poikani liity mitenkään tähän " pettymykseen" ! Hän on minulle juuri täydellinen lapsi enkä mitenkään koe että minulla on väärää sukupuolta oleva lapsi!

Se että toivoin tyttöä, ei vaikuta mitenkään rakkauteeni poikaan!

En käsitä miksi ihmisten pitää luulla tietävänsä, kumpaa sukupuolta joku toivoo (jos toivoo) ja vielä sitten kehtaavat julistaa arvauksiaan asianomaisille! Nämä " väärän sukupuolen voivottelijat" varmaan antaisivat ei-toivotun tytön/pojan adoptioon...

Vierailija
52/52 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetellyt tällä palstalla niitä tyyppejä joiden mielestä muiden sanomiset ei voi vaikuttaa mihinkään =o

Vierailija:

Ei hän muuten ottaisi nokkiinsa ulkopuolisten kommenteista. Toivoo itsekin salaa tyttöä, siksi se suututtaa, että muut kommentoivat asiaa.

^

l

l

Jos minä vaikka nyt sanoisin sinua rumaksi idiootiksi ja ääliöksi et tietenkään hermostuisi, paitsi jos itse tiedät olevasi ruma idiootti ääliö ;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan