Mielikuvia äidistä joka lähtee ryyppäämään vauvan ollessa 3 viikkoa vanha?
Kommentit (84)
Jo sanan " ryyppäämään" käyttäminen kertoo kaiken. Jos äiti haluaa omaa aikaa (mutta kuka äiti kaipaa tuossa vaiheessa mitään muuta kuin vastasyntyneen tuhinaa?!?!), niin miten olisi lenkillä käyminen, ystävien tapaaminen illallisen merkeissä tai kahvilla, elokuvissa tai teatterissa käynti? Se, että ainoa ajatus omasta ajasta on humalahakuinen juominen on aika outo =O Ei ole itsellä käynyt mielessäkään. Omaa aikaa olen kyllä ottanut, mutta vauvan ollessa NOIN PIENI se aika on ollut 1-2 tuntia.
Tasa-arvo saattaa näin toteutua, mutta lapsen etu se ei voi olla.
Ihan mielenkiinnosta kuulisin syitä tuollaiseen käyttäytymiseen.
Vierailija:
koska äitikin tarvitsee omaa aikaa
3-viikon ikäisen äiti? Juu tarvii joo mutta jos tuossa vaiheessa kiinnostaa jo baariin meno, on isoja ongelma, alkoholismi tai välinpitämätömyys vauvaa kohtaan, masennus tms
Vierailija:
kaverini kertoi että hänen tuttunsa oli lähtenyt baariin vauvan ollessa viikon vanha. Oli kuulemma pakko päästä välillä viihteelle..Ja samalla tyypillä galleriassa kuvia ihku vauvasta lässynlässyn kuvateksteillä ja siellä antaa olettaa että vauva on sille kaikki kaikessa..Paskat sanon minä!
Esikoinen oli 2kk vanha kun jäi isukin hoiviin ja äiti lähti tyttöjen kanssa uuttavuotta viettämään. Vahinko patsastelijoille kerrottakoon etten tullut neliveto kunnossa kotiin eikä seurannut viikkojen ryyppykautta. Pitänee yrittää kovemmin seuraavalla kerralla.
Vierailija:
Jos äiti haluaa omaa aikaa (mutta kuka äiti kaipaa tuossa vaiheessa mitään muuta kuin vastasyntyneen tuhinaa?!?!)
monikin äiti. joillekin lapsi on vain osa elämää, ei koko elämä. lapsi voi olla elämän keskipisteeSSÄ, ei sen tarvitse eikä ole hyväksi olla keskipisteeNÄ. minä olin 5 pv synnytyksestä ricky martinin keikalla kavereiden kanssa, vauvan ollessa neliviikkoinen matkustimme vauvan kanssa eurooppaan ystävän häihin ja pidettiin oikein rempsakat ja ihanat juhlat jne. kyllä minä kaipaan hyvinkin paljon muuta kuin vastasyntyneen tuhinaa ja lapsen seuraa niin vauva-aikana, kuin jokaisessa vaiheessa sen jälkeistäkin elämää. ei minun muut mielenkiinnon kohteet ja nautinnon lähteet mihinkään siitä hävinneet, että sain lapsia.
Säälittää tuollaiset tapaukset; vauva on " äidilleen" kuin nukke, jolla on kiva leikkiä silloin kun sattuu huvittamaan!
Ensimmäisen lapsen synnyttyä jokainen tietää että siinä maailmankuva äidiydestä ei olekkaan se mitä kuvitteli.
Äiti haluaa normalisoitua siihen mitä ennen oli. Ja se mitä ennen oli halutaan kokoea että se vielä kaikesta huolimatta on tallella.
Enismmäinen lapsi on elämän suurin shokki. Humalan hakuisuus ei kait ole epänormaalia jos sen joskus on kokenut.
Jokainen normalisoituu yksilöllisesti taustojensa ja kokemustensa mukaan.
Äidillä ja isällä on varmasti perustellut syyt.
jos ei alle viikon vanhankaan kanssa voi olla kotona. Huono äitihän minä olen, 21-vuotiaana ensimmäiseni sain. Eipä tullut mieleenikään mennä baariin tai keikalle silloin.
Vierailija:
Vierailija:
kaverini kertoi että hänen tuttunsa oli lähtenyt baariin vauvan ollessa viikon vanha. Oli kuulemma pakko päästä välillä viihteelle..Ja samalla tyypillä galleriassa kuvia ihku vauvasta lässynlässyn kuvateksteillä ja siellä antaa olettaa että vauva on sille kaikki kaikessa..Paskat sanon minä!
Et varmasti sanonut tuota tosissaan! Omat lapseni ovat 8 ja 6 vuotiaat ja käyn viihteellä n.5 kertaa vuodessa!
mulle tulee väistämättä mielikuva samanlaisesta äidistä, joka on usein samalla bussipysäkillä kanssasi. Jatkuvasti kuulen hänen haukkuvan puhelimnee omia vanhempiaan v-alkuisilla sanoilla, kun eivät ota lasta koko viikonlopuksi hoitoonsa, että äiti pääsisi menemään kavereiden kanssa.
en silti ihan täysin ymmärrä, se 3kk olisi ihan jees, mutta ei 3vko.
Juu, äiti tarvitsee omaa aikaa ja synnytyksestäkin voi toipua eri tavoin. Mä ensisynnyttäjänä istuin ihan sujuvasti puutuolilla 12h synnytyksen jälkeen, eikä mua väsyttänytkään. Mä tosin selvisin helpolla... oli kai venyvä värkki ;) Synnytys kylläkin kesti ikuisuuden...
Eli mä olisin kyllä ollut baarikuosissa, kun vauva oli 3vko... eipä tullut mentyä, eikä ole tullut mentyä vieläkään, vaikka syksyllä jo tuon esikoiseni sainkin. Eikä meillä kyse ole siitäkään, etteikö mies pärjäisi lapsen kanssa, varmasti pärjäisi. Meillä on itseasiassa puhuttu nyt kovasti siitä, että mun pitäisi vaan lähteä vähän jonnekin (kaverille kahville tms), jotta isälläkin olisi " omaa aikaa" vauvan kanssa.
Ehkä mussa on jotain vikaa, kun ei baarit kiinnosta, vaikka olen vielä aika nuorikin... ei ne kyllä kiinnostaneet juurikaan ennen vauvaakaan.
Juu, mussa todellakin on jotain vikaa...
Ekan kerran kävin ulkona, kun vauva oli puoli vuotta ja tulin keskiyöllä takaisin, toisen kerran lapsi oli jo yli vuoden vanha. Kyllä vastuullinen vanhempi voi olla nuorikin ja esikoisensa saanut.
että ei sentään odotusaikana baariin lähtenyt.
mutta kyllä meidän vauvaa paljonkin mun äiti ja sisko hoitivat kun vauva oli 0-2kk.
lapsi on meidän ensimmäinen ja mä olin todella väsynyt. kolmi viikkoisena oli eka kertaa yökylässäkin.
oltiin miehen kanssa kaksin kotona ja mä jaksoin taas paremmin sen jälkeen.
vaikeimman ohi päästiin ja ´mäkin kasvoin äidiksi. ja nyt menee tosi hyvin.
antakaa ihmisten hoitaa lapsensa ja käsitellä tämä iso elämänmuutos parhaaksi katsomallaan tavalla
niin sitten se pärjää jo omillaan 3-vuotiaana sen aikaa, kun mamma on baarissa rentoutumassa!!!
Vierailija:
Kyllä vähän mietin, mikä arvo on lapsella jos ei alle viikon vanhankaan kanssa voi olla kotona. Huono äitihän minä olen, 21-vuotiaana ensimmäiseni sain. Eipä tullut mieleenikään mennä baariin tai keikalle silloin.
et sinä ole huono äiti, mutta ei ole nekään, joille tulee mieleen mennä käymään baariin tai keikalle. sinun mielestäsi vanhemmat eivät pidä lasta arvossa, jos äiti ei ole sen kanssa 24/7?? mietihän nyt vähän. mites isä? miten se lapsen arvoa vähentää, jos äiti jättää sen nukkumaan isän kanssa sen sijaan, että se nukkuu molempien vanhempien kanssa? jos ruuan, oman vanhemman läheisyyden ja hoidon saanti on turvattu?
en tule koskaan ymmärtämään niitä, jotka ovat mielestään lapselle yksinään kaikki kaikessa. minä ainakin halusin lapsilleni läheisen isäsuhteen, siispä meillä välillä menee isä ja välillä äiti sillä aikaa, kun toinen hoitaa. se, että jonkun mielestä se olisi huonoa vanhemmuutta, on minusta kieroutunutta. jos ei ole sitä mieltä että myös kumppani on kykenevä, ei kannata sellaisen kumppanin kanssa lapsia hankkia.
noh, ryyppäämistä jatkuvasti ei voi tietenkään kenenkään kohdalla pitää hyvänä toimintana, oli lapsia tai ei. sehän tässä ketjussa alkuperäinen aihe oli. mutta ap ei spesifioinut, onko kyseessä jatkuva meininki vai yksittäinen tapaus. kyllä mulla ainakin on aina raskausaikana niin hemmetin tylsää kun muut pitää hauskaa ja juhlistaa, ja itse kököttää kotona väsyneenä ja phoinvoivana ja senkin jälkeen alkoholikieltoisena eikä voi muitten mukana muutamasta shampanjalasillisesta nauttia, että sitten kun se 9kk on ohi niin kyllä siinä tekee mieli pientä oman kehon takaisin saannin juhlistusta toteuttaa hyvinkin pian.
Mutta tosi hyvin on muija toipunut synnytyksestä, itselleni ei olisi tullut mieleenkään lähteä kapakkaan rytkyttelemään rättiväsyneenä, alapää parsittuna, maha roikkuvana... Kova hinku on tosiaan täytynyt olla!