Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielikuvia äidistä joka lähtee ryyppäämään vauvan ollessa 3 viikkoa vanha?

Vierailija
05.02.2008 |

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain esikoiseni parikymppisenä ja olin täysin kypsymätön ja aivan liian nuori äidiksi. Mulla ei ollut minkäänlaista tukiverkostoa, yhtään minuuttia ekan kolmen vuoden aikana ei lapsi ollut kenelläkään toisella hoidossa.

Vierailija
42/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin vaan, että tuttuni oli näin tehnyt ja tuli niin kamalan paha mieli vauvan puolesta. Kyllä tuossa vaiheessa äitin paikka on lapsen kanssa eikä pitkin yötä jossain baarissa. Aikalailla täälläkin on tullut samanlaisia ajatuksia mitä myös itselläni.

Totta, että äiti on nuori mutta lapsi ei ole ensimmäinen.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. alle 1-vuotiaan kanssa voi lähteä oletuksesta, että hoitaja (isä, äiti kuka sitten onkin) on se lapsen tuki ja turva ja tulisi olla saatavilla 24/7 sen ensimmäisen vuoden ajan. Tai edes ensimmäisen KUUKAUDEN ajan!

Baarit ja muut voivat odottaa, se pieni ihmistaimi ei voi. Mikä siinä alkoholissa ja meluisessa baarissa on parempaa ja tärkeämpää kuin se uusi ihminen, joka ei pärjää yksin?

Vierailija
44/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itsellä ei ole tarvetta lähteä baareihin tai oikeastaan muuallekaan lapsen ollessa pieni, niin tottakai tulee mielikuva lapsestaan piittaamattomasta alkoholin viemästä teiniäidistä. Vaikka totuushan voi olla jotain ihan muuta. (ettei siis välttämättä ole edes teiniäiti ;-) Ajattelemattomuutta nyt ainakin.

En millään usko, että kenenkään pää voi kolmesa viikossa räjähtää kotona oloon vauvan kanssa. JOs taas kyse masennuksesta, sitä ei baari-illoilla hoideta.

Mutta minä olenkin täydellinen äiti, vauvaani en jätä muiden hoitoon. Täysimetyshän olisi mahdotonta silloin. Imetysvälien pidentyessä voin sitten ottaa sitä omaa aikaa, jos siltä tuntuu. Jostian syystä oman ajan tarve on alkanut kuitenkin vasta, kun lapset on olleet yli kaksivuotiaita, siihen asti on tuntunut hyvältä kulkea lapsen tahtiin (kaikkien kolmen kohdalla).

Vierailija
45/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta minä olenkin täydellinen äiti, vauvaani en jätä muiden hoitoon. Täysimetyshän olisi mahdotonta silloin.

no ei minulle ainakaan ollut, vaikka jätin vauvaMME isänsä hoitoon useinkin :)

Vierailija
46/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa yhteyskuntaa aika hyvin. Äitiys ei sido naista enää, vaan hänet on vapautettu äitiyden myytistä. Äiti saa vapaasti tehdä valintansa. Yhteiskunnan verkko pitää huolta ettei kukaan putoa verkon ulkopuolelle.

Vierailija
47/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka lähtee päivällä 5-6 tunniksi pois kotoa vaikka ystävänsä luokse kahville.

isä hoitaisi lasta tai vaikka isovanhemmat?

monet on sitä mieltä että baariin ei saa lähte mut kaikki muu on ok.

eli kavereiden kanssa oleminen, leffaan meno ynm jutut. mitä väliä sillä on mitä se äiti sillä omalla ajallaan tekee? eikö se ole jopa parempi että on päivällä kumminkin vauvan kanssa kun yleensä yöt nukutaan.

mikä ihme siinä sanassa baari on että heti tulee haukkuja? ihan samanlailla siellä baarissa voi kavereita nähdä ja seurustella. (riippuen tietty vähän baarista)

ap jutussa oli kyse kyllä ryyppäämisestä(mielestäni ryyppääminen ja baarissa käyminen ei ole välttämättä sama asia) mut mitä välilä silläkään on jos äiti ryyppää yön(jos vaan on sit kunnossa aamulla hoitamaan lastaan)

joillain voi raskauskin olla niin vaikea että ei saa kotoa mihinkään liikkua 9 kk niin kyllä siinä varmasti vois tulla 3 viikon jälkeen synnytyksestä halu lähteä jonnekkin.

Vierailija
48/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äiti imettää, niin aika nälissään se vauvaraukka sinä aikana on. Jos äiti menee ystävänsä luo kahville, kyllä meidän tuttavapiirissä noin pienet vauvat on voinut ottaa mukaan. Eihän tuonikäisestä ole mitään vaivaakaan.

Vierailija
49/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ensimmäiset viikot on niin lyhyt aika, että ihmettelen, jos sen 5-6 tuntia on mieluummin jossain muualla kuin sen oman vauvan luona. Ehtii sitä myöhemminkin. Mutta jokainen taaplaa tavallaan, toivottavasti vauvalla on hyvä olla toisen vanhemman tai muun hoitajan luona.

Vierailija
50/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuossa vaiheessa umpiväsynyt, tissit valuivat, leikkaushaava mäti ja oli aivan pakottava halu olla vauvan lähellä 24/7 (no, ruokakaupassa ja lääkärissä taisin piipahtaa, kun lapsen isä oli kotona lapsen kanssa). Minun on siis omien kokemusten valossa ihan mahdotonta ymmärtää, että kukaan mielellään lähtisi baariin tuossa vaiheessa.

Kun vauva oli n. 2kk, rupesin käymään jumpassa 2 kertaa viikossa, ja siitäkin tuli hirveät tunnontuskat alkuun. Kännäämiseen sentään menee koko ilta ja yö ja seuraava päivä nukutaan univelkoja ja ollaan krapulassa, joten ehkä noita lapsen nukkuma-aikoina käytyjä jumppia ei voi verrata omaan aikaan, joka käytetään humaltumalla baarissa.

Ennen raskautta viihdyin baarissa hyvässä seurassa melko usein, mutta raskaus muutti siis kaiken. Ymmärryskin katosi siinä samalla. :)

Vierailija
51/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää nyt siihen takertuko. joo tietty voi otta lapsen mukaan mut pointti oli se että eikö se parempi ole yöllä lähteä kun päivällä. kun yleensä vauvatkin nukkuvat yöllä(eivät tietenkään kaikki)

entä sit se jos äiti on niin väsynyt että menee toiseen huoneeseen nukkumaan ja isä hoitaa yön lasta? onko siinä jotain kamalaa? siis tietty vauva siinä kohdassa juo tuttipullosta joko korviketta tai lypsettyä maitoa.

Vierailija
52/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko raskausajan viettää vuoteessa ettei vain satu mitään.

Lapsi on syntymästään asti aina koulun alkuun tississä kiinni. Tietenkin nukkuu vieressä eikä muutenkaan ole kolmea metriä kauempana äidistään koskaan ikinä.

Lapseen ei missään nimessä saa koskea muut ihmiset ei edes lapsen isä.

Äiti on täysin omistautunut jälkikasvulleen. Lapsi nukkuu se on sidottu vartaloon kiinni ja sillä aikaa täydellinen äiti tutkii netistä täydellisiä ruokaohjeita ja tilaa täydellisiä vaatteita. Täydellinen äiti itkee sisäänpäin ettei lapsi saa traumoja sitä että jonain päivänä lapsi menee kouluun ja hänet julmasti erotetaan äidistään.

Vierailija
53/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meidän lapset on vastasyntyneenä heränneet ihan yhtä usein vuorokauden ympäri, ei heillä ainakaan mitään kokonaisia öitä ole ollut nukkumarytmissään tuossa vaiheessa.

Vierailija
54/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko äiti nukkumassa viereisessä huoneessa ja isä syöttää lypsettyä maitoa pullosta vai äiti on radalla. Ekassa tapauksessa äiti tekee kaikkensa, että jaksaisi paremmin lapsensa kanssa, toisessa tapauksessa äiti seuraa omia halujaan.

Vierailija
55/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin= heti sairaalasta baanalle, mitä sitä imettämään, isäsuhde vahvistuu ja äitihän tarvii omaa elämää, ei saa jäädä neljän seinän sisään nököttämään ja sitoa lasta itseensä. Lapsi yöhoitoihin ensi viikoista->tottuupa olemaan muiden seurassa ja äiti ja isäkin virkistyy ja saa rentoutua baarissa. Kolmevuotiaana voi sitten jo olla niin itsenäinen, että pärjää yksin kotona kun äiti menee baariin, niinkö?

Vierailija
56/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ei edes riittänyt, että pääsi perjantaina raflaan, vaan piti käydä vielä lauantainakin!

Ja kyseessä 30+ ikäinen nainen.

Vierailija
57/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen sisko halusi VÄLTTÄMÄTTÄ ottaa vauvan yökylään ja mies halusi VÄLTTÄMÄTTÄ että lähden sen kanssa baariin.

Kivaa oli ja kyllä voin ihan hyvällä omalla tunnolla väittää että lapseni on mulle kaikki kaikessa.

Lapset nyt 3v ja 2v ja käyn ulkona ehkä kerran puolessa vuodessa...

Vierailija
58/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Mutta minä olenkin täydellinen äiti, vauvaani en jätä muiden hoitoon. Täysimetyshän olisi mahdotonta silloin.

no ei minulle ainakaan ollut, vaikka jätin vauvaMME isänsä hoitoon useinkin :)

Ja vauvamme on vauvamme tottakai. Mieheni hoitaa lapsiamme siinä missä minäkin.

MUTTA en minä baariin olisi millään voinut lähteä, kun lapset olivat n. kolmi-viikkoisia. Silloin oli nimittäin niin pieniä syöttöjen välit, että alta pois. Varsinkin ilta-/alkuyön aikaan. Eipä vartissa - puolessa tunnissa kauheasti ravintolaan ehdi ja takaisin. Pumpattua maitoa ei joko ollut tai ei lapsi huolinut (pullolle ei ole oppinut jostain syystä yksikään meidän lapsista - ehken ole kovin kovasti yrittänyt opettaakaan).

Meillä on kyllä isä hoitanut lapsia syöttöjen väleillä. Olen päässyt piipahtaan kauppaan tai lenkille. Mutta lapsentahtinen imetys on ollut tärkeämpi ensimmäisen puolen vuoden aikana kuin äidin oma aika. Ja tämä on siis minun valintani. Täydellinen äiti eli en.

Pulloruokinta on mielestäni ihan ok sekin. Mutta ei sopinut minulle. Mutta mielestäni niillä pulloruokituillakin vauvoilla pitäisi olla oikeus turvattuun vauva-aikaan. Ja kovastihan korostetaan sitä, että lapsella olisi vauvana oltava yksi ensisijainen hoitaja. Vaikka ne muut olisikin siinä lähellä ja hoitaisivat silloin tällöin, niin sen ensisijaisen olisi oltava lähes 24/7 käsillä. Tietenkin on tilanteita, jolloin näin ei käy. Mutta itse olen siihen pyrkinyt.

Mieheni ei ole mitenkään vieraantunut vauvoistamme/lapsistamme. Ja hoitaa heitä siinä missä minäkin. Minulla siis kotona olo ei tarkoita sitä, että jotenkin syrjisin miestäni lasten hoidossa. Ainoa mitä hän ei voi tehdä on imetys. Kaikki muu sujuu siinä missä minullakin. Mutta nyt taidan eksyä taas kerran aiheen ulkopuolelle.

Vierailija
59/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ollut niin iiiiihanaa lähteä kapakkaan. Not.

Vierailija
60/84 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samana päivänä pääsi sairaalasta rs-viruksen takia. Lapsella on myös isä joka on tasavertainen äidin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän