Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ Lokakuun toiveet viikko 6 +++

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautumisesta hiivan aikaan ei ole kokemusta mutta hiivasta kyllä =/

Aiemmin mulle tuli tosi usein hiiva ja mun hoitovinkkini siihen on hiivalääke ja yhtäaikaa aloitetut maitohappobakteerit joita olen sitten nappaillut sen kuukauden kuurin. Ehtinyt siis limakalvot kunnolla rauhottua. Nytkin tuli viime avulaation päätteeksi hiiva joka oli tosi äkäinen. Nyt olenkin päättänyt näiden Clomien aikana syödä jatkuvasti maitohappobakteereja jos vaikka pysyisi paikat kunnossa kun hiivan aikana mulle ainakin tuppaa tulemaan haavaumia vaikka kuinka yrittää pitää näppinsä kurissa mutta se kutina on ihan kamalaa...

Mutta tuolla keinolla sain aikoinaan katkaistua hiivan joka alkoi aina uudestaan viikon päästä kun oli lääkitys lopetettu.

Voin sitten raportoida kuinka tämän kierron oviksesta on selvitty =D Ens viikollahan sen tietää sitten ;)

Ja onnea taas uusille plussaajille kovasti!

Ja omaa napaa sen verran, että viikonloppuna pitäisi siis olla ovis! Että toivossa on hyvä elää!

Rilla-ma-rilla Kp13?

Vierailija
42/76 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla täälllä hyvin hassu tilanne. kuopus on vasta 2.5kk ja 2 menkat takana. minulla ei niinkään vauvahaaveita kuten teillä muilla mutta jos vauva nyt on sinnillä tullakseen tulkoot. I

tselläni kp 36/28 eli reilusti yli jo. tein eilen testin ja se näytti eka aivan haamujenhaamuja. sitten yöllä kun kävin muutamia tunteja testin tekemisen jälkeen katsomassa oli selkeä haamuviiva siinä testissä.

Meni kerrassaan sormi suuhun että mitäs nyt, ollakkos vaiko eikö olla. =)

Miehen kans jo halailtiin ja ajateltiin että ihanaa kun saadan näin pian uus vauva mutta nytten en oikein jaksa uskoa asiaa todeksi. v

oiko siis olla että testi näyttää positiivista tuntien päästä ja se siis on aivan aito positiivinen.

testi oli apteekin se halvin acon jossa pissitää purkkii ja sit tiputellaa 3 tipppaa siihen näyttöö. mikä olis seuraavaksi hyvä ja varma testi??

ei haittaa vaikka maksais enempiki, kunhan saa vaan varman tuloksen. joku sanoi käyttääneensä sitä apteekin omaa, oiskohan se hyvä?

kiitti jo etukäteen neuvoista.

t: Catry ja yllätysvauva:ko???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elwa04 ja Catry, onnea haamuviivoista! Kylläpä nyt moni haamuilee. Itse ostin tänään Apteekin oman ja aion testata sillä huomenaamuna. Mulla on ollu tosi vähissä oireet. Mutta en valita, jos plussa huomenna vahvistuu! Tänä aamuna lämpöä oli huikeat 37,4!

Essi78 rv 4+2 ?

Vierailija
44/76 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussailijoille ja haamuilijoille, kyllä teitä on jo monta, en muista tämmöistä plussasadetta täällä olleenkaan sinä aikana kun oon täällä nyt palstaillu (ja onhan sitä jo 1,5 v tullu tehtyä). Olispa tarttuvaa laatua tämä plussasade ;) Mielelläni ottaisin osani.

AnniHelen@: no en minäkään sitä gynen kommenttia tajua, siksihän varasin aikaa samalle, että se olis sit katsonu viikon päästä ja olis nähty onko ne rakkulat sielä enää vai ei. Kyllähän sen nyt pitäs nähdä. Musta suoraan sanoen tuntuu että tuo oli sen hienovarainen vihje siitä, että hänen mielestään tämä koko käynti oli vähän turhaa. Kun ei varsinaisesti ollu mitään " naistenvaivaa" tmv miksi ajan oli varannut. Tai siis että ainakin seuraavan ajan varaaminen oli turhaa. Neuvoi luottamaan ovistesteihin (mikä sinänsä on hassua, koska nehän kertoo vaan lh-huipusta, mutta eivät munasolun varsinaisesta irtoamisesta). En ruvennu väittämään vastaan, kun hän ei selvästi ollu lapsettomuusasioihin perehtynyt. Asiallisesti kyl muuten kohteli ja ultras kun pyysin ja sain tarvisetmani tiedon follikkeleista ja kohdun limakalvon paksuudesta. Ja sain varmistuksen ettei munasarjani reagoi yli niihin clomeihin. Ei kai siinä muuta sitten. Pitänee vaan jaksaa nyt yrittää ja malttaa mielensä sit kevään lapsettomuuspolikäyntiin. Mut siis usko sinä vaan gynes tietoihin, uskon kyllä että sait ihan oikeaa tietoa.

(.) Lämpö oli yllättävän korkea tänä aamuna..hmm...menikö se ovis mulla jo? Onneks tuli eilen illalla sit kuitenki peuhattua. Ehkä pitäs vielä varmistella. Mut jos ovis oli eilen nin tuli sit 5. päivänä viimeisestä clomista, vielä aiemmin siis ku edellisis kierrois, no seuraan nyt lämpöjä vielä pari päivää että miltä näyttää. Toisaalta oon aika laiskasti mittaillu lämpöjä täs kierros, joten alkukierron lämpöjä ei ole käyrällä, mut tämän aamun lämpö oli kyl sitä luokkaa mitä mulla yleensä oviksen jälkeen.

http://www.fertilityfriend.com/home/koralli

Mukavaa viikon jatkoa!

Koralli73 kp 15/25-30 dpo1? yk20

Vierailija
45/76 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau. Taalla on oikea haamujengi, toivottavasti kaikkien plussat vahvistuu :) Hienoa ja onnea plussista! Jospa saisi liittya siihen joukkoon pian :) Taalla ollaan jo tulisilla hiililla etta onko tarpannyt vaikka ei ole kuin kp18/28 vasta :D Joo saa nauraa :D Vahan on ollut hassuja tuntemuksia ja suolapahkinat, suolainen fetajuusto ja oliivit on muka niiiin hyvia. Niin ja hajuja oon havainnoinut eri tavalla kuin ennen. Toisaalta, taalla nykissa on nyt ollut lampoisempaa ja sen kylla huomaa, yoks. Ja molemmissa raskauksissa olin kamalan hajuherkka. Mutta mutta, sita oma vauvakuumeinen paa keksii kaikelle just SEN YHDEN selityksen! Ensi viikon viikonloppua odotellessa varmaan menee jarki ;)

T:Moonagirl 18/28 yk1

p.s. joku kysyi venymiskivuista, niita on kylla olemassa ja useimamt tuntee ne alkuraskaudessa vihlaisuina valilla eri puolilta kun kohdun kannatinlihakset (? tai jotkut kannattimet kuitenkin) venyy.

Vierailija
46/76 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin lämpökäyräni Fertility Friendiin ja se antoi mulle ovispäiväksi päivää myöhemmän kuin olin itse ajatellut. Sen mukaan eilinen haamu tuli siis rv 4+0 ja nyt olis 4+1. Jännittää, mitä Apteekin oma huomenna näyttää!

Essi78

Vierailija
47/76 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essille plussanvahvistu; sinulla on mukavat jännityspaikat. Hyvin kaikki varmasti menee!

-vauvaksi-

Vierailija
48/76 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adelea ja Essi78, oikein suuret onnittelut plussauksesta!!! Ihanaa, kun plussia nyt oikein satelee. :)

Tänään on ollut rinnat kipeät ja kun katsoin kalenterista, niin viime kierrossa tuli rinnat kipeäksi juuri samoin eli viisi päivää ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa. Tämä veti mielen apeaksi, ei ole kyllä nyt sitten taaskaan tärpännyt, kun oireet on samat kuin viime clomi-kierrossa. Taidan vetäytyä television ääreen punaviinilasillisen kanssa...

Korallille tsempitykset ovikseen! Ja kaikille plussapuhalluksia! :)

Rizza kp 27/31, yk 20

Vierailija
49/76 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin oma antoi tosi haalean plussan. Mutta kyllä sen jo paremmin näkee kuin sen Aconin keskiviikkoisen haamun. Ja eikös Apteekin oma pitäis olla kuuluisa siitä ettei se anna " vääriä plussia" ?

Essi78 rv 4+2

Vierailija
50/76 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Essi <3

Meille pärähti tälläinen aamulla:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1568040.jpg

Haamuko?

Sunmom kp31/32-34

Vierailija
51/76 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös toi ole selkeä plussa? Onnea!!

Täällä täti paukaisi kylään ennen aikojaan, kierto kp 25. Olisin olettanut että tulisi vasta viikonloppuna, kun teroluteja syön. No marraskuisiin lähden. Onnea plussanneille ja tsemppiä vielä tämän kuun piinaajille!

vuma yk 9, kp 2

Vierailija
52/76 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tutkaileen teidän pinoa.. itse en ole liittynyt vielä tänne, kun YRITÄN vain taustailla, mutta oli pakko tunkeutua kirjotteleen kuitenkin :)

Sunmom ONNEA! Ihan selkeä plussahan tuo, wau!

Rizzalle tsempitykset, että älä vielä luovuta!

Mitäs muuta, no kaikille plussanneille isot onnittelut.

Ja Essille, et apteekin oma ei ole niin herkkä kuin acon 10, joten jos sen takia ei välttämättä vie vahvistu, ja eihän kaikilla se vahvistu myöhemminkään ja kaikki sujunut hyvin. Onnea siis sinnekin!

Pakko vähän omasta navasta kirjottaa, yritän olla lyhyt sanainen..

Eli tilanne täällä ei kovin odottava, mutta toiveikas kuitenkin. Vaikeeta pukea näitä tunteita sanoiksi ..ja varsinkin lyhyesti :D

Siis en usko, että taaskaan tärppää, mutta pupuiltu on jokunen kerta tässä oviksen tienoilla.. Mutta yritän pitää jalat maanpinnalla ja olla pettymättä, kun kuitenkin täti saapuu TAAS.

Musta on ruvennut tuntuun, et mussa on jotain vikaa vaikkakin gynel kävin ja piti kaikki olla kunnossa, mut unohin mainita et rinnoista tulee edelleen maitoa ja eihän niitä keltarauhashormooni tai jotain semmosia siinä sit tutkittu.. joten täytyy sitten joskus mennä tutkimuksiin paremmin...... Mä taidan aina näissä mun jutuissani toistaa itseäni, sori :/

Mutta kuitenkin kaikille.. plussatuulia +++++

Emmuli kp 17/30 yk 7

Vierailija
53/76 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksen lopettamisen jälkeenhän voi vielä tosi pitkään tulla rinnoista puristamalla maitoa. Mullakin tulee vielä puristamalla maitopisarat vaikka lopetin imettämisen kaksi kuukautta sitten ja olen varautunut siihen, että saattaa tulla vielä pitkäänkin. Mutta muuten siis maitoa ei valu.

ON: Ei mitään kuulumisia, piinaviikko alkamassa, joten katsellaan...

Lopuksi vielä suuren suuret onnittelut plussanneille tuoreimpana ainakin sunmom!!

anna061

Vierailija
54/76 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON: Täällä h-hetki lähestyy. Ajattelin testata sunnuntai aamuna. Kauheaa pinnistelyä sinne asti.

Oireista: tänään on ollut pahoinvointia hyvin vähän. Edellen alamasu nippailuja jonkin verran. Turvonnut olo jatkuu viakka eilen illalla vesijuoksun jälkeen ramppasin vessassa tunnin välein.

Onenksi kohta (15min) pääsee kotiin.

T:Vacsuli kp 29/30-37, yk 4

Vierailija
55/76 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunmom, tuo ei ole haamua nähnytkään, eli selvä plussa on, ONNEA!!! :)))

Essi78: jos sen apteekin oman viivan näkee joku muukin kuin sinä, niin plussa se on! Mun mielestä apteekin oma ei anna väärää plussaa, ehkä joskus siinä voi näkyä väritön sellainen viivan paikka tai sit jollekin on tullu väriäkin mut se viiva on ollut sellainen kapea, kuin viilto. Eli jos sun viiva on leveämpi kuin viilto ja väriä on, niin plussa se on! Onnea!!! Ja apteekin oma on tosiaan jotain 25-30 herkkyysluokkaa, aconin herkät sen 10, eli ei tule vielä niin selvää viivaa sillä apteekin omalla varmaan. ONNEA kovasti!

Rizza: Kiitos tsempityksetä. Älä sinäkään vielä luovuta, oireet voi olla ihan samat raskaudessa kuin menkkoja odotellessakin. Tsemppiä ja pitkää pinnaa vielä muutamaksi päiväksi. Aiotko testata vai ootatko tuleeko täti?

Emmuli: Mä saan itseasiassa vieläkin toisesta rinnasta puristettua tipan maitoa, imetyksen lopetin kohta kolme vuotta sitten. Prolaktiiniarvo oli ihan normaali syksyn lapsettomuustutkimuksissa. Tsemppiä sulle, toivotaan että tärppää sulla pian!

Vacsulille kans sinniä viimeisiin päiviin, toivottavasti tulee toivottu tulos sunnuntaina!

(.) Lämpö nousi aamulla taas entisestään, ootan nyt huomisaamun lämmön vielä kuitenkin ennen ku uskon, että ovis varmasti oli. Mutta vähä siltä vaikuttaisi että se meni jo. No mikäs siinä, ajoitukset osu ihan hyvin kohdalleen ja nyt sit vaan ootellaan. Silleen positiivista, että lämmöt nousi nyt tosi hyvin (jos eivät nyt siis huomenna laske heti..) Yleensä mulla nousee lämmöt niin hiipien.

Mukavaa viikonloppua!

Koralli dpo2? yk20

Vierailija
56/76 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan ja onnea taas uudesta plussasta ja plussanvahvistumisesta Essille! :)

Taalla jannitellaan, piiinaviikko aluilla ja tana aamuna oli havaittavissa ihan selkeaa kuvotusta. Vau! :) en edes ajatellut mitaan raskausasioita vaan yritin hengenhadassa kiireella syottaa lapsille aamupalaa etta ehdittais hoitoon ajoissa. Nuorimmainen halusi suklaapiirakkaa palan (joo tiedan ei kovin terveellista aamupalaa ;) ja voi kauhea etta se haisi hirvealle! :O Ja yleensa ma rakastan sita ja voisin syoda koko pellillisen... Tuo kuvotus oli sen verran voimakasta etta ma oon nyt 70% varma etta jotain on tapahtunut... mutta eihan se tietty viela merkitse mitaan varmaa tietenkaan. Huoh.

Edellisissa raskauksissakin tiesin jo kauan ennen kuin testit naytti etta raskaana ollaan, kuvotuksesta ja siita etta jotkut ruuat maistui oudolle ja ei tehnyt mieli niita ruokia mita tavallisesti syo, ja metallinmaku suussa, lisaksi haistoin kaiken :). Sita metallinmakua ei ole kylla nyt tullut, viela ainakaan. Tuo kuvotuksen tunne tuntuu voimistuvan aamusta toiseen ja nalka on kokoajan... Tosin en ole kuitenkaan loppujenlopuksi kovin toiveikas, kun on sentaan eka yk pillereitten jalkeen. Mutta,

toivottavasti nyt pysyisi matkassa sitten mukana, jos siella joku on :)

Mita teilla muilla on ollut raskausoireina, te jotka plussasitte? Siis ennen menkkojen-pitaisi-alkaa paivaa?

Ja mun pitaa viela odottaa viikko etta voi edes ajatella testaavansa, raivostuttavaa kun mulla on ovis niin aikaisin aina (kp10) niin sitten joudun oottaa sikakauan ja oireet on alkanut jo aika kauan ennen testipaivaa. Miksi ihmisen pitaa olla niin karsimaton?!?!?

T:tuskainen moonagirl kp19/28 yk1

p.s. Sori tama omanapainen vuodatus :)

p.p.s. Piinailijoille, ei saa luovuttaa! Niinkauan on toivoa kunnes tati tulee!

Vierailija
57/76 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essi78 ja Sunmom! Selvät tapaukset teillä on =). Ihan hurjaa plussasadetta!

Lähtisin siihen sateeseen mielelläni... Oireita ei oikein ole. Satunnaisia pistoja rinnoissa ja alavatsalla on, mutta on niitä ennenkin tainnut olla. Ja kun on vielä Clomit&Terot ei oikein uskoisi isompia oireitakaan.

Korallin lämpöasiat kuullosti hyviltä!! Miten muuten se kylpyläreissu meni?

Vacsuli75 ja moonagirl: Teillähän on hyvät oireet. Hyvä juttu!

Mua on harmittanut, kun tuntuu välillä, ettei saisi niin toivoa vauvaa ja kokea lapsettomuuden tuskaa, kun on jo yksi lapsi. Ystävät tietävät vauvatoiveet, mutta ovat äärimmäisen varovaisia puheissaan. Sekin on alkanut ärsyttämään, vaikka heidän hyvän tarkoituksen ymmärränkin. Enkä heille vauvatoiveesta itse enää puhukaan. Jos kysyisivät, kertoisin kyllä tilanteeen. Onneksi on kaksi, joiden kanssa voin puhella asioista. Toisella on kaksi koeputkilasta ja toisella pitkä yritys toiseen, 5 vuotta ikäeroa on hänen lapsilla.

Luulisi, että ihmiset joilla on useampi lapsi, ymmärtäisivät toisen lapsen kaipuun! Sori vuodatus, mutta taas helpotti ;).

Ihan hyvällä mielellä (vuodatuksesta huolimatta) olen tässä kierrossa. Useampi kierto on mennyt jotenkin rennommalla mielellä. Muutaman kierron päästä alan varmasti olemaan kärsimättömämpi, työtilanne kun olisi silloin erityisen otollinen vauvalle.

Hyvää viikonloppua kaikille!

AnniHelen@ kp22 dpo7 yk13

Vierailija
58/76 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista! Tuntuu ihan mahtavalta nähdä testissä ne kaksi viivaa pitkän yrittämisen jälkeen! Kyllä se Apteekin testin viiva on vaaleanpunainen ja noin kontrolliviivan levyinen. Näkyy ainakin metrin päästä, ei tarvitse tihrustella! :)

Essi78 (4+2)

Hurjasti tärppionnea kaikille muillekin lokakuulaisille! :)

Vierailija
59/76 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

testata huomenaamulla ovistestilla tuleeko plussa, luin etta monille on tullut silla plussa ennen raskaustestiplussaa (epatoivoista tiedan:). Kuulemma se ovishormoni ja raskaushormoni ovat rakenteeltaan samanlaisia ja ovistesti reagoi myos raskaushormoniin. Jannittavaa :) Kamala, ei tuu toistakaan mitaan kun vaan miettii onko vaiko eiko oo raskaana :D Jos ei plussaa tuukkaan raskaustestiin tassa kierrossa niin kylla tipun korkeelta ja kovaa... No, kertoilen sitten huomenna tai maanantaina mita ovistesti sanoi, vaikka toisaalta se on ihan tyhmaa, kun ei se kuitenkaan kerro viela mitaan :D Vaikka tuliskin viiva tai ei :)

Tosi arsyttavaa muuten kun tuossa vauvalehden ylapalkissa on noin isolla tuo raskaustestimainos, ei voi toissa vaivihkaa palstailla kun aina parahtaa tuo iso testimainos ensimmaisena ruutuun, grr... Muuten taalla on hyva palstailla kun kukaan ei ymmarra suomea ;) Siis taalla jenkkilassa olen :) Mutta tuo testin merkki on kansainvalinen...

T:Moonagirl kp19/28 yk1 kohta matkalla ostamaan ovistesteja. Nooh voihan ne sitten kayttaa vaikka ensi kierrossa oikeaan tarkoitukseensa jos nyt ei tarppaa tassa kierrossa...

+++Plussasade jatkukoon lokakuisille!!!!+++++

Vierailija
60/76 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussahan se tuli ovistestiin! Apua, tarkoittaakohan se nyt sitten jotain vai ei??? Taidan huomenaamulla tuhlata yhden varhaisen testin :)

T:Moonagirl kp 19/28