+++ Lokakuun toiveet viikko 6 +++
Kommentit (76)
Essille peukkuja, hienot on lämmöt!
Rizza: Älä yksittäisestä lämmönlaskusta ole moksiskaan. Ja voihan se olla nk. kiinnittymisdippi. Mut ihan normiluteaalivaiheessaki voi olla semmoinen yhden kahden päivän lämmönlasku ja sit lämmöt nousee taas ylös. Sillä on jotain tekemistä toisen estrogeenipiikin kanssa. Eli häntä pystyyn!
Murunmammalle tsempitystä seuraavaan testiin, toivottavasti tulis selvä viiva nyt!
Vauvaksi: mä en oikestaan tiedä mietn se omenaviinietikka auttaa :D Mut on muutenki vissiin ihan terveellistä (paitsi hampaille), joten otan sitä nyt kuuriluontoisesti, auttaa sit lapsettomuuteen tai ei. Joillakin vissiin auttanu, tai sit ollu vaan säkää. Tuleepahan testattua. Otan 1 rkl päivässä, isoon isoon vesilasilliseen sekoitettuna. Jos nyt pärähdän raskaaksi niin taatusti vannon omenaviinietikan nimeen ;)
viidenmutsi: ikävää se sun tiputteluvuoto. En osaa sanoa, eihän ne tiputtelut vissiin välttämättä kovin normaalikiertoon kuulu, mut toisaalta oon kyllä ovisvuodosta kuullut. Ja joillakin kiinnittymisestä johtuen tiputellu oviksen alkaen. Tiedä tuota, harmillistahan se tietty on, jos ei syytä tiedä, tiputtelu ei koskaan oo kivaa. (nimimerkilllä kroonisesti-ennen-menkkoja-tiputteleva)
Rizzalle vielä: ovisplussaa odottelin jo täksi päiväksi, mut ei vielä tullut, tikku oli kyl sen mallinen, että varmaan huomenna pärähtää plussa kehiin. Ei ole ollu sivuoireita, eikä oikein mitään clomioireita tässä kierrossa, kummaa. Niin kovat sivuoireet ym kun oli viime kierrossa. Ehkä ovuloin nyt eri puolelta ja johtuu siitä? En tiiä, mut niitä kuumia aaltoja ja pahoinvointia ja huimaustakaan ei ole nyt lainkaan ollut.
Kävin tänään gynellä ultraamassa. Ei ole lapsettomuuteen erikoistunu tuo gyne, joten peruin ens viikon ajan. Olin aikonu tarkistuttaa tilanteen oviksen jälkeen, mut gyne meinas että ei osaa ehkä katsoa onko ovis tapahtunu vai ei. No, joka tapaukses nyt oli oikealla puolella 19mm rakkula ja vasemmalla vissiin kaks 15 mm. Eli oikealta puolelta varmaan irtoaa. Kohdun limakalvo oli 9mm, piti sitä hyvänä. Kasvaakos tuo munarakkula 2mm/vrk? Niin muistelisin netistä lukeneeni. Jos ovisplussa tulis huomenna ja ovis olis ylihuomenna tai sitä seuraavana niin follikkeli olis silloin 23-25mm, vissiin ihan hyvä kooltaan. Kaikki näyttää jälleen kerran niin hyvältä, ihan oppikirjan mukaiselta, ei vaan tärppää. No katsotaan nyt loppuun asti miten tämä kierto menee.
Kuinka moni meinaa testata ystävänpäivänä? Mulla taitaa olla silloin vasta 6-7 dpo, joten ei varmaan paljo auta testata, olis ollu kiva päivä kyl saada plussa. Olisin tehny oman valentine' s day-kortin kullalleni.
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
Koralli73 kp 13 yk20
Koralli: Huh, mä jo ajattelin, että nyt meni pipariksi koko kierto. Ei olisi varmaan pitänyt alkaa mittailemaan tuota lämpöä ollenkaan, kun ilman sitäkin olen pärjännyt. Jospa ne lämmöt nousisi takaisin normaalilukemiin huomenna.
Korallille vielä: Onpa jännä, että nyt sulla ei ollut ovisoireita niin paljon kuin viimeksi. Hienon kokoiset follit! Ja muistaakseni juuri 2mm kasvaa päivässä, joten taitaa ovisplussa olla tulossa huomenna. :)
Minä ajattelin myös testata ystävänpäivän aikoihin, jos vaan ei menkat ala ennen sitä. Laskujen mukaan niiden pitäisi alkaa 12.2.
Mulla on itselläni käytössä omenaviinietikkatabletteja, kun litkua en luontaistuotekaupasta ennen joulua löytänyt. Satunnaisesti olen kuitenkin ottanut 1-2 tablettia päivässä, vaikka purkin kyljessä lukee, että kolme tabletti per päivä. Olen muutenkin niin hoikkarakenteinen, etten tarvitse enää yhtään nopeampaa aineenvaihduntaa. Lääkäri kehoitti ihan lisäkiloja hankkimaan, mutta ei se vaan ole aina niin helppoa...
Rizza kp 25/31, yk 20
Katselin kalenterista, että viimeksi lokakuussa on ollut 27 päivän kierto, että onhan näitä pidempiäkin ollut tässä yrityksen aikana. Lämmöt on edelleen koholla 37,3 ja 37,4 olen tänään mitannut päivällä ja illalla. Rauta maistuu edelleen suussa ja kohdun paikkeilla nipistelee, tosin se sopisi ihan yhtä hyvin menkka- kuin raskausoireeksikin. Vessassa olen rampannut tänään pitkin päivää, kun on tuntunut että siellä jo punameri kuohuu.. Ei kuiteskaan, ainoastaan reippaasti ovis-tyyppista, kirkasta ja venyvää vuotoa.
Rizza: mulla on kanssa huolena liian alhainen paino ja olenkin käynyt lääkärissä asian tiimoilta. Lääkäri otti asian ihan tosissaan ja sanoi, että asia olisi saatava kuntoon jos kerran raskautta suunnitellaan. Tällä viikolla otetaan kokeita ja lähetteen ravitsemusterapeutille sain myös. :) Ajatella, että on joku toinenkin, jolla sama ongelma! TÄstä ei paljon viitsi kaveripiirissä valittaa, koska kukaan ei tätä ongelmaksi miellä, päinvastoin. Mutta mulla on tavoitteena saada 5 kiloa lisää ja tähän mennessä olen saanut vasta puoli kiloa kesästä laskien.
Nyt menen nukkumaan! Katsotaan, niin yöllä herään tarkistelemaan täti-tilannetta vartin välein...
Sain aamulla Acon 10:llä näkyviin haalean plussan!!! Silti pelottaa tosi paljon, että menkat kuitenkin alkaa. Tekisi mieli hyppiä kattoon, mutta ei oikein vielä uskalla... Hui kun jännää! Täytyy käydä ostamassa vielä joku eri merkkinen testi ja varmistella tulosta, jos menkat pysyy poissa.
Essi78 kp29/28
Täti ei saapunut yön tai tämän aamun aikana, mutta olo on sellainen että ihan koska vaan. Lämpö edelleen koholla, aamulla mittasin 37,3. Mulla on kyllä ennenkin lämmöt romahtaneet ihan vain pieni hetki ennen tädin tuloa. Tosin ei ehkä ole noin korkeita lämpöjä ollut ennen tässä vaiheessa kiertoa.
Yritänkin nyt houkutella sitä tätiä esiin. Yleensä se rumilus ilmestyy jo heti aamulla, kun nousen sängystä. Ellei silloin, niin viimeistään päivällä lenkin jälkeen. Sinne lähdenkin tästä seuraavaksi ja katson mitä tapahtuu liikunnnan jälkeen.
Tässä nyt tietysti on kovasti toiveet korkealla, mutta olen jo ihan siitä tyytyväinen, että kierto vähän pitenee. Kuvittelisin, että se parantaa raskauden mahdollisuuksia, kun alkiolla on yksi lisäpäivä aikaa kiinnittyä.
Adalea: kp 28/26
Voi Bee kun mä niin mielelläni tulisin sun kanssa sinne odotuspuolelle, mutta ei oo mitkään kovin suuret toiveet tälle kuulle. Vasta tänään kp21 oli lämmöt vähän edes nousseet. Ihan ihmeellistä. Limaa on tullut jo viimeiset 7 päivää, ei mitenkään runsaasti mutta joka päivä kuitenkin. Ei siis kroppa oikein tiedä ovuloisiko vai ei. Ovistestejä en oo tässä kierrossa tehnyt. Kyllä tässä on tullut pohdittua miten voi olla niin vaikeaa saada vauva alulle, vaikka sen pitäisi olla ihmisen " perustehtävä" ...
Tänään lähdetään reissuun rentoutumaan. Tukholmaan shoppailemaan. Jee! Saa vähäksi aikaa muuta ajateltavaa. :)
Oikein paljon plussaonnea kaikille!
-Annique, kp21/24-29, yk12-
Onnea Essi! Kyllä haamu siitä varmasti vahvistuu, sillä sinun oireet ovat niin selkeitä r-oireita. Samaa kyllä voisin sanoa Adalealle; miten toivoisin että täti jää tulematta ja plussa paukahtaa testiin!
Rizza ja Koralli: kiitos omenaviinietikkavinkeistä. Minä olen niin taikauskoinen, että otan kaikki keinot käyttöön!! Ja minun kiloille ei olisi pahitteeksi vaikka häipyisivätkin...
Annique: piinatsemppiä myös sinulle. Josko kuitenkin kaikki menisi hyvin ja plussa tulisikin. On ihan totta, että tuntuu kummalliselta miten biologinen perusjuttu voi olla näin hankala...
Minulla täällä meneillään vapaapäiviä ja vietän niitä ihan yksin kun muu perhe lähti mummolaan. Aivan ihmeellistä... siksipä kai päivä tuleekin roikuttua täällä... Mitään tuntemuksia ei vielä mihinkään ja ai niin; ensi kierrossa pitää otta lämpömittari aamukaveriksi...
-vauvaksi- kp 15/27 ja dpo 2 (vasta...öh öh...)
Raudan maku maistui suussa ruoankin läpi ja kahvikin maistui ihan oudolle.
Kävin sitten kaupasta tullessani hakemassa pari testiä (siellä oli muuten sama nainen, kun sunnuntaina ja se katsoi mua kummasti kieroon, kun taas hain pussillisen testejä) aconin 10 ja apteekin oman.
Molempiin tuli haalea plussa!!!!!!! :) Aconiin en enää luota, viivanpaikkoja ja roskishaamuja tullut roppakaupalla, mutta kun näin viivan apteekin omassa, niin aloin luottaa että se todella olisi plussa.
Soitin äsken miehelle töihin, missä hän vastasi kamalan metelin keskellä. Huusin puhelimeen, että raskaustestiin tuli plussa. Mies huusi takaisin: " mikä rakkausviesti sulla on hukassa?" :D No, kyllä se sitten sai selvän ja sanoin tulevansa kotiin tänään aikaisemmin. :)
Voi, kumpa nyt tämä pieni vauvanalku saisi rauhassa kasvaa. On edelleen mielessä se kerta, kun sain haaleista haaleimman plussan ja täti tuli heti perään... Tosin arvasinkin, että jotain outoa on tekeillä, kun lämmöt oli jo romahtaneet plussatessani.
Mutta nyt yritän vain olla onnellinen tästä plussasta, enkä murehtia mitään muuta! :)
Onnea plussanneille! Kyllä se haalea plussakin on plussa.
Omat tuntemukset ovat sitä että pupuilu lopetettiin liian aikaisin tässä kierrossa. Nytkin ihan mahdottomat veny-limat. Uhkailin miestä juuri viestillä että tänään varmistellaan vielä. Oon varmana ihan pöhkö. Sillä jos kierto on 37 ja lyhyt luteaalivaihe niin ovishan vois ehkä olla vielä...
T: Vacsuli kp27/30-37, yk 4
Onnea Adalea! Me taidetaan mennä aika lailla samoilla päivillä! Mun menkat piti alkaa eilen aamulla. Mulla kanssa alkaa yleensä aina aamulla viimeistään silloin, kun pinnistelee veskissä isommalla hädällä... Mutta ei ole onneksi tätiä näkynyt! Tänäänkin olen mennyt monta kertaa veskiin kauhealla jännityksellä, että joko mun toiveet romutetaan...
En kanssa oikein luota Aconiin. Aion varmistella perjantaina apteekin omalla. Toivottavasti tulee jo kunnon viiva!
Essi78
plussista ja haamuista!
Koralli: Ensin onnittelut hyvän kokoisesta follista! Hyvä, hyvä!! Jäin vaan miettimään, että miksi sun gyne ei olisi osannut katsoa ovuloitko? Mun (myöskään ei mikään lapsettomuus ekspertti) gyne vaan katsoi, että folli on hävinnyt, ovulaatio on tapahtunut. Toisen puolen kaksi pienempää olivat vielä näkyvissä. Nyt jäin miettimään, oliko tulkinta oikea.
Kopioin pätkän kirjoituksestani viime viikon pinoon:
kp:t 3-7: Clomifen
kp 12: Ultra, oikealla follikkeli 19mm, vasemmalla 2X12mm
kp 14: Ovisplussa Clearbluen digitestillä
kp 15: Oletettu ovis, Terolutit kp:t 15-24
kp: 16 Ultra. Se iso folli oli irronnut, toisin sanoen olen ovuloinut =)
Muuten ei kummempaa. Ilmeisesti nuo pillerit aiheuttavat kaiken maailman koviakin nipistelyjä alavatsalla ja rinnoissa. Siksi tämä projekti on mielessä vähän väliä. Aina sitä kuitenkin miettii, että olikohan tuo nyt jotain...
Niin ja se ystävänpäiväplussa olisi ihana!! Mulla olisi silloin kp28/dpo13.
Viinietikasta joku kyseli. Eikös sillä ollut vaikutusta elimistön ph-arvoon. Ettei olis liian hapanta? Näin muistelen, oikaiskaa viisaammat. Ja edelleen liputan niiden kapselien puolestä. Säästyy maulta, jos haluaa ja hampaat tykkää.
Plussaonnea kaikille!
AnniHelen@ kp20 yk13 dpo5
Vauvauutisia satelee näköjään täällä kokoajan! Onnea kaikki plussanneet. Eräs ystäväni sai vauvan eilen ja toinen sai raskaustestiin plussan. Onnea vielä heille jos tunnistavat itsensä, jos sattuvat lukemaan.
Todella hienoa, että kevään tullessa ja päivän pidentyessä voidaan paksusti =)
Mulla on nyt kolmas yk menossa ja tän kierron limat on hukassa, mutta tuskin se menoa haittaa... Nyt on menossa kp22, mutta viime kierto oli 35 päivää joten en taida vielä ystävänpäivänä testailla. Melko varma oon että podin oviskipuja eilen, tai ainakin ihme tuntemuksia oli vasemmalla puolella alavatsaa sekä selässä.. Jos ovis olis ollu eilen niin aika tarkalleen siihen 35 kiertopäivään asettuis tämäkin kierto.
Nyt toivoisin kovasti plussaa kun niin moni ystäväkin on saanut vauvan tai odottaa, ettei tarvitsisi yksin jäädä yrittämään.
Nyt taas palaan taustalle ettei stressi iske...
Pidin viime kuun jälkeen pari viikkoa palstataukoa ja tulin nyt tänne kurkkaamaan jaksaisiko taas palstautua. Pakko oli kirjoittaa, kun lokakuisissahan oli jo monta plussaa. Kovasti onnea teille!
Erityisonnittelut Bee83:lle!!! Mahtavaa, että teillä tärppäsi ja kovasti tarrasukkia mukaan. Saa taas toivoa siihen, että ehkä meilläkin vielä joskus..
dharmian
kp " suunnilleen 20" /kp26-27 (en jaksanut alkaa laskemaan, kun on saanut kerrankin tuuletettua päätä hyvin ;) yk9
Ihanaa Adelea, plussa se on haaleakin plussa!! Nyt vain peukut ja varpaat pystyyn että onnellinen 9 kk matka taittuu!!
Kysymys tiputtelusta: eli teillä joilla tiputtelua on ollut niin se ilmeisesti on ollut ennen tädin oikeaa tuloa? Minulla tiputtelu on ollut tässä viimeisen vuoden tiputtelua tädin jälkeen. Eli kun täti tulee, tulee se ihan kunnolla mutta loppupäässä saatta olla pari päivää ettei tule mitään ja sitten tiputtelee rusehtavaa vuotoa monta päivää usein ovikseen asti (eli ovislimakin usein suttuista). Kun taas ovis on ohi ja ennen seuraavan kierron alkua on housut pysyneet putipuhtaina. Osaatteko sanoa onko tässäkin kuitenkin kyse hormoonien vajaatoiminnasta vaiko mistä....?
Täällä ei vielä edes jaksa piinailla... on niin pitkä matka. Ja kyllä nyt uskon että omenaviinietikkakapselit on mun juttu!!! Taidanpa heti lähteä niitä ostamaan.
Mukavaa loppuiltaa
-vauvaksi-
Mie sei suostu pupuileen. *Ärrin murrin!* Ottaa päähän kun ei tiedä tuosta kierrosta.
T: Vacsuli kp27/30-37, yk 4
Onnea Essi78, kyllä se taitaa oikeasti plussaa olla:). Onnea vielä muillekin positiivisen tuloksen saaneille, joita en ehkä nyt tähän hätään muista.
Tiputteluvuodosta: Mulla alkoi vuoto muutama päivä menkkojen jälkeen(ehkä n. kp10?) Ihan verenä pyyhittäessä ja rakastelun jälkeen. Jatkuu edelleen ruskeana tuhruna. Eli enää ei verta, mutta pyyhittäessä tuollaista tuhrua. Valkovuotokin on siis sellaista sekavaa. Bongaa tässä nyt sitten limoja/:. Toivottavasti ei mitään hormonihäikkää. Toisaalta onhan tällaista ollut edellisilläkin kerroilla ja raskaaksi tultu...
ON muuten: Suututtaa. Kaikki. Jatkuva " pakkonaiminen" , hiiva(!!!ÄRRR!!!), tiputteluvuoto ja kaikki. Kun ei oikein tiedä milloin oikeasti ovulaatio olisi. Viimeksi kun bongasin kai liian aikaisin(ja 28 vrk mukaan, kuten oletin sen olevan) ja lopetettiin touhuilut heti oletetun oviksen jälkeen. Kivut olivat silloin selvät, mutta ovis ehkä olikin vasta pari päivää niiden jälkeen luulisin. Kaksi kertaa vasta tullut normaalit menkat, kierto 31 päivää. Nyt on oltu liiankin ahkeria yrittämään, joka helkutin päivä. Siitä kai hiivakin. Aikalailla siitä kun menkat loppuivat. Ja nyt iskee kyllästyminen pakkopuurtamiseen ihan totaalisesti. Eilen piti olla edellisien menkkojen perusteella se hedelmällisin päivä. Päätimmekin touhuilujen jälkeen, että nyt riitti pitkäksi aikaa. Seuraavalla kierrolla ovistikut käyttöön. Ja kuitenkin tänään herätessä tuntui tosi kosteilta paikat. Oikein juoksevaa vuotoa. Pisti epäilemään, että josko oliskin ovis tänään ja pitäisi vielä varmistella? Ääh... Kun tuo hiivakin vielä. Olen kotikonstein sitä hoitanut eikä olla raaskittu yrittämistä keskeyttää. Pakko tässä on lääkkeet kuitenkin hakea, mutta haluaisin hakea vasta sitten, kun hedelmällisimmät päivät ohi. Ettei simpat valu sen puikon söössien mukana pois? Toisaalta tuskin näissä olosuhteissa yksikään raukka on perille päässyt:(. Jos on, niin tyttö tulee varmasti. Kun nehän ne sitkeimpiä siitiöitä on. Mitäs tässä muuta odottelisikaan. Esikoinen vain poika(eri isä) ja nämä yhteiset 4 tyttöä:)).
Kiitos kun sain taas purkaa. Sorry niiiin omanapaisuuteni. Miten usein te muut muuten touhuilette? Vain joka toinen päiväkö, kuten suositellaan? Tai satsaatteko vain hedelmällisiin päiviin?
Olisiko jollain postiivinen kokemus hiivan aikana raskaaksi tulosta? Olisi niin toiveita herättävää.
yk 2, kp 18/31?
älä nyt vielä luovuta. *halaus* Kyllä se vielä tulee se plussa, kun kevätkin tulee :) Nytkin on jo paljon valoisampaa, kun on lunta vihdoin maassa edes pieni kerros!
Adalea ja Essi: hurjat onnittelut plussasta!
Dharmian: kiitokset onnitteluista!
ON: Ihmettelen, että oonko muka ollenkaan raskaana, kun ei ees okseta :) Vaikka kaipa siitä pitäis olla vaan ilonen. Rinnat on kyllä arat, ja oisko ihan pikkasen kasvaneetkin, vai onko se vaan toiveajattelua ;) Ja on mahaa nipistelly pikkusen, välillä. Mutta ei kai kaikille vaan tuu niin kovasti oireita. Puhaltelen joka tapauksessa kaikille oikein kovasti plussatuulia +++++++++++++++++++++
- bee rv 5+4 -
Pari päivää sitten juili vasemmalta, onpa outoa. Kokemuksia näistä kivuista? Tai no ei tämä kipua ole, mutta nippailua kuiteskin.
Oi miten paljon plussia! Onnea kaikille! Kyllähän se haaleakin viiva on kai plussa, mut toivotaan että vielä vahvistuu (adalea & essi)!
Oon pitänyt taukoa kirjoittelusta, kun oli alkuraskauden km (4+6)joulukuussa, eikä jaksanut miettiä vauvajuttuja vähään aikaan. Nyt kuitenkin piinailuvaiheessa ei pysty enää hillitseen itseään, ja eilen (kp 25/28) oli pakko tehdä testikin, kun on niin selvät oireet ollu (rintoja jomottaa älyttömästi, vatsassa vihlaisuja, palelee ja mieli ihmeen virkeä...). Haalean mutta selvän viivan sain Aconin testillä, eli kai sen voi plussaks tulkita. Ainakin joksikin aikaa... Nyt vaan ei kyllä uskalla hehkutella ollenkaan, kun pelottaa, että menee kohta taas heti kesken tai on vaan joku kemiallinen... Täytyy tehdä varmistustesti alkuviikosta.
No halusin kuitenkin testata aikasin, kun edellisessä oli epäily kohdunulkosesta (ei ihan varmaks osattu ultrassa sanoo), ja nyt nipistelee samalla lailla toiselta puolelta. Mietin vaan, että onkohan olemassa jotain kohdunvenymiskipuja? Onko tietoa?
Sori omanapaisuus. Toivotaan, että plussasade jatkuisi lokakuisissa ja mahdollisimman moni sais ne kaksi viivaa tauluun ja vauvat pysyisi kyydissä mukana!
T: elwa 26/28
Essi, pidän peukkuja että olisit raskaana!!!
Oon jo pikkuhiljaa siirtyny tonne o-puolelle, mutta tulin tänne vielä takasi hakemaan Anniquen ja mahd. moonen muunkin mukaan ;)
- bee rv 5+3 -