Mitä rattaita suosittelette pian taaperoikäiselle
Meidän poika on nyt 8 kk ja aika reippaan kokoinen (11kg ja 73 cm) eli ei mihinkään vaunukoppiin ole mahtunut aikoihin talvitamineissa. Nyt on myyty yhdistelmät joista ei muutenkaan pidetty, ja ajateltiin ostaa sellaiset rattaat joilla pärjätään nyt tämä lopputalvi ja sitten se varsinainen ratasaika. Poika nukkuu nyt vielä vaunuissa (rattaissa) molemmat päikkärit, eli se nukkuma-asento pitäisi olla hyvä, ja ennenkaikkea rattaiden tilavat. Isot ja helposti rullaavat pyörät (saatiin kammo kolmipyöräisiin!) olisivat hyvät, autossa ei niitä juuri kuljetella joten kasattavuus ei niin tärkeää. Lähinnä käytössä siis nukkumiseen ja sitten rataslenkeille ensi kesänä. Kertokaan mistä olette tykänneet tai mitä ette suosittele! Kiitos!
Kommentit (8)
Meillä kyseiset rattaat pehmeällä kantokopalla.(Koppa on ollut pois käytöstä jo kauan.)
Todella tilavat ja kätevät ja tukevat.Meillä 88cm ja 11 kg. typy ja vielä on tilaa kasvaa.Kaverilla on teutoniat( en muista mikä malli),mutta heillä saman kokoinen lapsi ja rattaat ovat jäämässä pieneksi.
Pienethän nämä ei ole kooltaan eikä kevyetkään.Meillä on autossa matkarattaat shoppailu käyttöön yms,joten nämä on vaan ulkoilu käytössä.
Teutonian Timmyille ääni täältä. Ovat mainiot ja pitkäikäiset rattaat. Scooterit ovat pitkälti vastaavat, mutta kömpelömmät ja painavammat eikä selkänoja mene aivan makuulle saakka.
Mä en voi kuin suositella näitä. On tilavat (meijän iso juuri 2vuotta täyttänyt poika nukkuu näissä päikyt) ja hyvät. Selkänoja menee " makuuasentoon" jakäy matkarattaista ja on hyvät työnnellä isojen ilmakumipyörien ansiosta.
Minä laitoin yhdistelmät eteenpäin ja ostin tilalle Emmaljungan Scooterit jalkapeitolla. Selkänoja ei mene ihan alas mutta 11kk ikäinen nukkuu päiväunensa silti ihan loistavasti. Minusta makuuasento on ihan hyvä ja turvavaljaissa on pehmusteet jotka asettuvat mukavasti pään molemmin puolin tukemaan.
Liikun paljon kävellen ja yhdistelmiin verrattuna vaivattomat työntää, näppärät ja silti tukevat. Istumatila on reilu, pituuttakin on isommallekin lapselle. Jalkapeitolla saa suojaavaksi.
Tykkään kovasti enkä vaihtaisi enää pois :)
Käy koeajamassa ja tutkimassa ominaisuuksia liikkeissä. Minä olin ensin Brion Raceja ostamassa mutta tutkailun jälkeen mieli muuttui. Niissä oli jotain kolhoa... minun mieleen.
Jos ei tykkää niistä paksuista renkaista niin ne voi vaihtaa. Minä ensin vähän kammoksuin niitä mutta ovat niin hyvät työntää, esim. kaupassakin kääntyvät yhdellä kädellä ettei enää haittaa ;)
Auttaa hieman jos tietää mihin et ollut tyytyväinen. Ratasmakuja kun on niin monia.
Itse olen tykännyt " isoista" yhdistelmistä ja rattaista, kuten Emmaljungan Duo Edget ja hieman pienemmät Ceroxit (lähinnä kasattuna pienemmät). Ja ihan pikkurattaista sitten Brion Racet, mutta niissä ei ole makuuasentoa.
Onko tärkeää että lapsen menosuuntaa voi vaihtaa vai saako lapsi kulkea aina nenä menosuuntaan? Minkälaisesta jousituksesta tykkäät? (Itse tykkään jäykästä, kun jotkut vannovat Hartanin remmijousien nimeen...)? Miten olisi Teutonian Timmyt?
Meillä oli Teutonian Y2K vaunut, jotka olivat tosi hankalat! Painoivat kuin synti, ja oli vaikea ohjailla yhdellä kädellä (kun toisella vetää pulkkaa/pyörää). Siis keveys olisi valttia, ja että kulkisivat suoraan... Työntöaisan käännöllä ei ole niinkään väliä, tärkeintä olisi että vauvalle olisi tilaa leveyssuunnassa mahdollisimma paljon! Taitaa vain yleensä olla se 30 cm leveyttä melkein rattaassa kuin rattaassa. Meillä on nyt ikivanhant Emmaljungat joissa nukkuu, ja siinäkin meinaa tehdä tiukkaa toppapuvussa ja pussin sisällä juuri hartioiden ja käsien kohdalta. Ja poika on vasta alle vuoden...
Tiedän, että näistä ollaan täällä monta mieltä, mutta ainakin ovat tilavat, lämpimät jalkapeitteellä varustettuna, isot renkaat, jotka kulkevat missä vaan ja kestävät. Meillä ollut päivittäisessä käytössä kaksi vuotta, eikä moitittavaa. menee aika pieneen tilaankin.
Toiset rattaat meillä on quinnyn speedyt, ja vaikka kolmipyöräisenä ovat ketterät, (mutta leveät), niin pituussuunnassa siinä on niin pieni makuutila, että 1,5-vuotiaalla alkaa talvitamineissa olla ahdasta. Mutta kolmipyöräisiä et halunnutkaan ;)