Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tylsistyykö 3-vuotias kotona äidin ja vauvan kanssa?

Vierailija
19.11.2008 |

Esikoinen tulee olemaan vauvan syntyessä 3 v 4 kk. Mietin, pitäisinkö päiväkodissa parina päivänä viikossa esim 6 tuntia kerrallaan. Aloittaa siellä 2 kuukautta ennen vauvan syntymää (nyt pph:lla).

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ajattelen näin:



Tarviiko 3v kodin ulkopuolisia virikkeitä? - Ei luultavasti.



Onko kodin ulkopuolisista virikkeistä kuitenkaan haittaa esim 2 kertaa viikossa? - Luultavasti ei.



Onko väliä, tuleeko ne virikkeet kerhosta vai tarhasta? - Ei ole.



Voiko lapsen laittaa virikkeitä saamaan ihan äidin oman mukavuudenhalun vuoksi? - Kyllä, jos äidin jaksaminen niin vaatii!

Vierailija
42/57 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei myöskään kuntalisää ollenkaan. meil tilanne tämä: olen kotona hoitovapaalla vauvan 9kk kanssa ja poika päiväkodissa 3, 5 v. Ei tipu kuntalisää niin kauan kuin esikoinen kunnalisessa päivähoidossa.. näin Hyvinkäällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule kuntalisiä jos viette kunnallisen hoitopaikan. Voi luoja näitä "mulla kaikki edut heti"-äitejä.

ei myöskään kuntalisää ollenkaan. meil tilanne tämä: olen kotona hoitovapaalla vauvan 9kk kanssa ja poika päiväkodissa 3, 5 v. Ei tipu kuntalisää niin kauan kuin esikoinen kunnalisessa päivähoidossa.. näin Hyvinkäällä

Vierailija
44/57 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta mainitsit ettei kerhoja ole lähialueella, joten suosittelen että pidät esikoisen päiväkodissa sen pari päivää jonka suunnittelit. Tuonikäinen alkaa kaipaamaan jo ikäistään seuraa, ja varsinkin jos on juuri ehtinyt aloittaa päiväkodin, niin ei kannata ottaa pois. Voit sinä aikana joko huilata tai käydä vauvan kanssa ruokaostoksilla tms.

Vierailija
45/57 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa tuossa hötäkässä vielä tuttu hoitopaikka uuteen ja olla siellä sitten, vaikka äiti kotona.

Vierailija
46/57 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä tulee näköjään tasan yhtä pitkä aika kuin ap:lla 6 tuntisesta päiväkotipäivästä, ainoa vaan, että meidän kerho jakautuu kolmelle päivälle.



Meillä taas ei ole päiväkotia lähimaillakaan, jos olisi, niin olisin laittanut lapsen ennemmin sinne, koska 2 päivää olisi mielestäni päiväharrastuksiin, kun illalla on vielä muita harrastuksia. Kerhossaoloaikaa ei voi samalla tavoin valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/57 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt täyttää parin viikon päästä viisi ja edelleen kotona. käy kaksi kertaa viikossa yksin kerhossa.



meille puheterapeutti suositteli pojalle ennemmin kerhoa samanikäisten kanssa kuin sitä että olis pph:lla vanhi9n, jonne lapseni olisivat sijoittuneet lievän vuorohoidon tarpeen takia. nyt odottelemme puheterapian alkamista joka sekin paljon helpompi toteuttaa kun olen poikien kanssa kotona.



eli tuon ikäinen lapsi ei välttämättä tarvitse vielä päiväkotia/hoitoa pelkkien virikkeiden takia. ja 3v:lle meidän kunnassa on vain kerran viikossa 2h:nin kerho.

Vierailija
48/57 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olet jo päättänyt pitää esikoisen hoidossa, haet nyt vain jotain hyväksyntää asialle selittelemällä sosiaalisesta ja vilkkaasta lapsesta.

Tiedätkö, että suurin osa 3-vuotiaista on sosiaalisia ja vilkkaita?



Jos vanhemmat vähääkään jaksavat tehdä lastensa kanssa, niin ei noin pieni tylsisty, tuon ikäiselle riittää aika yksinkertaisetkin virikkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/57 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 3-vuotiaan jättää osa-aikaiseksi vanhaan hoitopaikkaan, mutta että vielä vaihtaa sen hoitopaikankin juuri samaan syssyyn. Se on minusta kyllä liikaa.

Vierailija
50/57 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka vuoksi hän ei turhautunut, pistin vikkelään päiväkotiin, kun ei sitä enää kiinnostanut muu kuin lukeminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/57 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset, jotka eivät ole kehittyneet viihtyvät varmasti kotona eivätkä kaipaa enempää

Vierailija
52/57 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja esikoinen jatkoi tutussa päiväkodissa kolmena päivänä viikossa enintään seitsemän tuntia. Kuopus ei ollut helppo vauva ja mielestäni oli kaikkien kannalta parasta näin. Eikä ole kaduttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/57 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 2-3 pv viikossa päiväkodissa tuntuu ihan hyvältä ajatukselta, jos kavereita ei kotipiiristä löydy.



T. lastentarhanopettaja

Vierailija
54/57 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle tekee hyvää kasvaa sisaruksen kanssa. Hänkin on lomansa hoidosta ansainnut. Sosiaalistamiset voi hoitaa näkemällä kavereita, käymällä kerhoissa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/57 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että isompi sisarus on 12 tuntia viikossa muualla kuin vauvan kanssa ei tarkoita, ettei hän olisi kasvanut sisaruksensa kanssa



päiväkotien toiminta on ammattitaitoista ja hyvää

Vierailija
56/57 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerhoja ei lähialueilla ole. Mietin myös omaa jaksamistani, jos tulee esim itkuinen vauva tms, miten jaksan joka päivä puistoon ym.

Vierailija
57/57 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5-vuotiaana lapsi meni sitten kerhoon 2 kertaa viikossa, 5-vuotiaana eskariin.



Meillä hyvin paljon sairasteleva kuopus.