HS: Puistotädit ja vanhemmat kiistelevät leikkipuistosta
Kommentit (96)
Tarkkaa summaa en tiedä, mutta se tulee taksojen päälle siis.
puistotädillä, veisivät muutenkin jo kortilla olevia päiväkotipaikkoja että pääsee varmasti ulkoilemaan.
Kaupunki tukee puistotätien työtä tarjoamalla näille tilat käyttöön. Olisiko parempi, että nämä puistotätien lapset veisivät muutenkin jo kortilla olevia päiväkotipaikkoja? Koska siis varmasti osa vanhemmista/kotiäideistä tarvitsee tuon parituntisen vapaan esim. työntekoon, opiskeluun yms. Jos ei olisi puistotätiä, mihin veisivät? Kaupungin päiväkotiin varmasti ainakin osa.
Pakila/Paloheinän alueella ei ole muita puistoja lähellä kuin nämä kaksi jotka puistotädit ovat vallanneet.
On hyvä, että on puistotätitoimintaa, mutta kuten edellä on tullut esille puistotätiyrittäjyys ei saa syrjäyttää meitä tavallisia puiston käyttäjiä lasten kannalta kaikkein pirteimpään aikaan.
Meillä on kunnon kaaos joka päivä, kuinkahan monta päiväkotia ja pph;ta ja leikkipuistolata pyörii sulassa sovussa erivärisissä liiveissään, ja vapaasti tullaan ja mennään.
Kanttattaa tulla tutustumaan toimivaan systeemiin. Sopu sijaa antaa ja joustavuudella pääsee pitkälle.
käytettävissä juuri siihen parhaaseen lastenulkoilutusaikaan eli aamupäivällä. Ei ole kiva joka päivä kävellä puiston ohi kauempana olevaan puistoon ja miettiä että on se kiva kun on olemassa tuo lähipuisto, jossa ei koskaan voi käydä.
Olemme muuttamassa kohta tuonne Pakila/Paloheinä-seudulle ja tuli mieleen tuota juttua lukiessa kysymys, mistä ihmeestä mä voin tietää, mikä puisto on "varattu" puistotädeille ja mihin aikaan... Lukeeko se jossain, vai pitääkö mun vain arvata?
Ja entä jos mä menen väärään aikaan väärään puistoon?
En nyt tarkoittanut sitä, että mä nyt pelkään lähteä puistoon, mutta kiinnostaisi tietää, mitä on odotettavissa. Järkevä selitys/puheenvuoro puistotädeiltä vai nyrkkitappelu?
Lepolantiellä Pakilassa,
Kivimäentiellä Paloheinässä,
Paloheinän ala-asteen yhteydessä leikkipuisto Soihtu (tosin osin remontissa).
Torpparinmäen leikkipuisto
Kannattaa tutustua! Kaikki kivoja:)
Itä-Pakilassa Etupellon leikkipuisto
Maunulan leikkipuisto
Maunulan ostarin takana Suonotkonkujalla on puisto
Puistoja löytyy!!!!
Leikkipuistoja/ asukaspuistoja on Helsingissä yli 70. Leikki/asukaspuistossa on sisätilat ja kaupungin palkkaamat ohjaajat. Leikkialueita on n. 250. Leikkialue on aidattu alue, jonka sisällä on mm. keinut, kiipeilyteline, hiekkalaatikko. Puistotätejä on 19. Puistotädit toimivat leikkialueilla. Vuokraus koskee vain näitä 19 puistoa, joissa on puistotäti toimintaa.
Kaupunki tukee puistotätejä antamalla heille puistot käyttöön, jolloin osa puistolapsista on poissa päiväkoti jonosta. Esim. Pakila/Paloheinä aluella yli 60 lasta jonottaa paikkaa päiväkotiin.
kun se ei tue samalla tavoin esimerkiksi nuorisojärjestöjen toimintaa. Ennemmin niin, että voittoa tavoittelemattomat yleishyödylliset yhdistykset käyttäisivät kaupungin alueita maksutta, kuin se, että jokin liikevoittoa tavoitteleva yritys voi täysin korvauksetta toimia näin.
Kyse on kaupungin tuella vääristetystä yritystoiminnasta.
käypään maa-alue hintaan. Silloin toiminta olisi ok
Leikkipuistoja/ asukaspuistoja on Helsingissä yli 70. Leikki/asukaspuistossa on sisätilat ja kaupungin palkkaamat ohjaajat. Leikkialueita on n. 250. Leikkialue on aidattu alue, jonka sisällä on mm. keinut, kiipeilyteline, hiekkalaatikko. Puistotätejä on 19. Puistotädit toimivat leikkialueilla. Vuokraus koskee vain näitä 19 puistoa, joissa on puistotäti toimintaa.
Kaupunki tukee puistotätejä antamalla heille puistot käyttöön, jolloin osa puistolapsista on poissa päiväkoti jonosta. Esim. Pakila/Paloheinä aluella yli 60 lasta jonottaa paikkaa päiväkotiin.
Kaupunki tukee myös kerhotoimintaa ja kaupunki järjestää puistot.
Oma esikoiseni oli puistotädillä kaksi vuotta. Jos ei olisi ollut, olisi ollut päiväkodissa.
vaan työnnätte puistotädille?
Eli lapseni saisi ulkoilla puistossa aamupäivällä jos maksaisin yrittäjälle. Buahahaaaaaa. Minä ulkoilutan lapseni juuri siellä puistossa, missä haluan ja milloin haluan.
koska ovat kaupungin omistamiea verovaroin ylläpidettyjä
Oman esikoisesi olisit aivan hyvin voinut viedä päiväkotiin tai ostaa yksityisen hoidon kotiin niin halutessasi.
Periaatteessa kaupungin pitäisi pystyä perustelemaan, miksi sen kaikki tilat eivät ole ilmaiseksi käytössä yksityisyritystoimintaa varten.
Yksityinen ja julkinen on mennyt pahasti sekaisin. Jos joku haluaa toimia lastenhoidon parissa yrittäjänä, niin siitä vaan, omalla resurssoinnillaan, ei julkisin varoin.
Kaupunki tukee myös kerhotoimintaa ja kaupunki järjestää puistot.
Oma esikoiseni oli puistotädillä kaksi vuotta. Jos ei olisi ollut, olisi ollut päiväkodissa.
mutta ei ole perusteltua, että päivähoito järjestetään puistossa vaan päivähoitoon erikseen tarkoitetuissa päiväkodeissa, ryhmäperhepäivähoidossa tai perhepäivähoidossa.
Saisin ainakin hyvän syyn olla menemättä itse sinne puistoon ja lapsen voisin jättää sinne hoitoon toisinaan oikein mielelläni.
Omat lapseni eivät ole enää puistoikäisiä, mutta olen raskaana ja sain lähes ahdstuskohtauksen, kun muistin, että puisto kutsuu kohta taas. Suuresta puistoinhostani huolimatta olen kuitenkin niin kunnon äiti, että vien sinne kiltisti puistoikäisen lapsen kuitenkin.
että lapsi ei saisi olla puistotädillä, kun äiti tekee töitä.
mutta jos he ilmaiseksi valtaavat kaupungin aluetta ja vaativat vain omaan käyttöön sen, se ei ole oikein.