Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En syö mitään makeaa esim. makeita kahvileipiä, karkkia, limsoja yleensäkkään lisättyä sokeria

Vierailija
29.10.2022 |

jugurtit on sokerittomia ja rasvattomia luonnon jugurtteja. Painan 65 kg ja oon 169 cm. Mietin miten paljon painaisin jos söisin niitä pullia yms kahvin kanssa ja muuten. Nytkin tunnen painavani aika paljon.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä. Sädekehäsi loistaa palstalla.

Vierailija
2/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se kajastaa jo taivaallakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, jäät niin paljosta paitsi. Ite oon 169/67 ja syön joka päivä sokeria: aamuisin hilloa leivän päällä ja joka päivä esim. kuivakakkuviipale, joku muu leivonnainen ja/tai suklaata. Älä turhaan jätä sokeria pois. Pienennä mieluummin aterioiden annoskokoa. Kyllä elämään kuuluu sokerin kaltainen nautintoaine.

Vierailija
4/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksilöllistä, miten hyvin kenenkin elimistö kestää sokerin kuormitusta, ja niilläkin joilla se nuorena sitä kestää, asiaan voi tulla stoppi iän myötä, mikä näkyy ensin insuliiniresistenssin ja sitten diabeteksen kehittymisenä. Tämä ei näy mitenkään tyypillisissä labrakokeissa. Vuodesta toiseen voi paastosokeri olla normaalin rajoissa, mutta mistään ei näy, että elimistö joutuu ehkä koko ajan paiskimaan enemmän töitä sen eteen. Meiltä ei mitata esim insuliinin määrää.

Ap, teet erittäin viisaasti kun et syö sokeria. Kyse ei ole vain painosta, vaan sisäelinten terveydestä pitemmällä aikavälillä. 

Vierailija
5/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä juomapuoli tai muut koukuttavat.

Vierailija
6/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yksilöllistä, miten hyvin kenenkin elimistö kestää sokerin kuormitusta, ja niilläkin joilla se nuorena sitä kestää, asiaan voi tulla stoppi iän myötä, mikä näkyy ensin insuliiniresistenssin ja sitten diabeteksen kehittymisenä. Tämä ei näy mitenkään tyypillisissä labrakokeissa. Vuodesta toiseen voi paastosokeri olla normaalin rajoissa, mutta mistään ei näy, että elimistö joutuu ehkä koko ajan paiskimaan enemmän töitä sen eteen. Meiltä ei mitata esim insuliinin määrää.

Ap, teet erittäin viisaasti kun et syö sokeria. Kyse ei ole vain painosta, vaan sisäelinten terveydestä pitemmällä aikavälillä. 

Ei kai sitä makeaa tarvi kaksin käsin ahmia? Kohtuudella. Elämä on hyvin lyhyt olla tiukalla dieetillä koko ajan.

Vierailija
7/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? En syö minäkään. Saako tästä mitalin?

Vierailija
8/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat prinikan rintaasi itsenäisyyspäivänä Saulilta

Vierailija
9/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se kajastaa jo taivaallakin.

Se outo valoilmiö ei siis ollutkaan naapurin ohjus.

Vierailija
10/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi harmi, jäät niin paljosta paitsi. Ite oon 169/67 ja syön joka päivä sokeria: aamuisin hilloa leivän päällä ja joka päivä esim. kuivakakkuviipale, joku muu leivonnainen ja/tai suklaata. Älä turhaan jätä sokeria pois. Pienennä mieluummin aterioiden annoskokoa. Kyllä elämään kuuluu sokerin kaltainen nautintoaine.

https://www.is.fi/terveys/art-2000005147687.html

Hiilihydraatti = sokeria. Ihminen saa riittävästi hiilareita (eli siis sitä sokeria) ihan syömällä normaalisti kasviksia ja viljatuotteita. Mitään ylimääräistä sokerilisää ei tarvita.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Hiilihydraatti

Vierailija
11/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömäni ruoka on suurimmaksi osaksi sokerista mössöä. En vain syö paljon päivässä. 

Ei se ole se sokeri vaan se määrä. Mutta hyvä sinä, et ainakaan jää koukkuun sokeriin.

t: BMI 19

Vierailija
12/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä, mutta sinulla ei ole uhripääomaa, kuten lihavilla palstamammoilla, jotka eivät laihdu, vaikka syövät vain 1300 kcal päivässä. Koska lihavuus on sairaus, jolle ihminen ei mahda mitään.

Vierailija
13/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömäni ruoka on suurimmaksi osaksi sokerista mössöä. En vain syö paljon päivässä. 

Ei se ole se sokeri vaan se määrä. Mutta hyvä sinä, et ainakaan jää koukkuun sokeriin.

Minullakin oli vuosikausia BMI tuota luokkaa, vaikka mässytin paljon karkkia, sipsejä ym. Söin kyllä muutakin, en pelkästään niitä. Mutta syömäni ruoan kokonaismäärät kai sitten oli kuitenkin aika pieniä.

Muutama vuosi paino lähti sitten nousemaan, ilmeisesti aloin vain syödä liikaa. Nyt se taas laskee, koska katson, etten saa liikaa kaloreita päivän aikana. Olen vähentänyt varsinkin suklaan ja sipsien määrää ja syön lämpimissä aterioissa on pienempi määrä hiilareita.

Vierailija
14/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö minäkään mitään sokeria, karkkeja enkä makeaa.  En vaan tykkää makeasta.

Ainoa sokeri talossa on muutama pala palasokeria; jos vaikka joku vieras tarvitsee kahviinsa.

Mistään ei tarvi kieltäytyä, ei se siitä ole kiinni.  Makea vaan ällöttää.

Vierailija
15/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin oli vuosikausia BMI tuota luokkaa, vaikka mässytin paljon karkkia, sipsejä ym. Söin kyllä muutakin, en pelkästään niitä. Mutta syömäni ruoan kokonaismäärät kai sitten oli kuitenkin aika pieniä.

Muutama vuosi paino lähti sitten nousemaan, ilmeisesti aloin vain syödä liikaa. Nyt se taas laskee, koska katson, etten saa liikaa kaloreita päivän aikana. Olen vähentänyt varsinkin suklaan ja sipsien määrää ja syön lämpimissä aterioissa on pienempi määrä hiilareita.

Joo, kalorien laskenta on tärkeää! Teen sitä myös itse, muuten paino varmasti karkaisi käsistä. Jätin tuosta kokonaan sanomatta, koska täältä on saanut vähän ikävää palautetta kun mainitsee mitään kaloreista :x 

Ja lisään kun alkuperäisestä jäi, että tiedostan ruokavalioni olevan aivan kamalassa kunnossa. Pitäisi oikeasti vaihtaa tuo sokeri edes siihen hedelmistä saatavaan.. Mutta ei, rakastan keksejä.

Vierailija
16/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä, mutta sinulla ei ole uhripääomaa, kuten lihavilla palstamammoilla, jotka eivät laihdu, vaikka syövät vain 1300 kcal päivässä. Koska lihavuus on sairaus, jolle ihminen ei mahda mitään.

Siinä taas yksi katkerikko kyttäämässä tilaisuutta päästä haukkumaan palstalaisia. Surullinen elämä sulla ja kaltaisillasi, niin paljon vihaa.

Vierailija
17/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kalorien laskenta on tärkeää! Teen sitä myös itse, muuten paino varmasti karkaisi käsistä. Jätin tuosta kokonaan sanomatta, koska täältä on saanut vähän ikävää palautetta kun mainitsee mitään kaloreista :x 

Ja lisään kun alkuperäisestä jäi, että tiedostan ruokavalioni olevan aivan kamalassa kunnossa. Pitäisi oikeasti vaihtaa tuo sokeri edes siihen hedelmistä saatavaan.. Mutta ei, rakastan keksejä.

Joo, sokeri on vahva huume ja olen ollut aina sille tosi perso. Kyllä siinä on tekemistä, että ei syö liikaa sitä. Jotenkin olen kuitenkin nyt pystynyt ottamaan jälkiruoaksi esim. suklaalevystä vain kaksi riviä, kun aiemmin tuli vedettyä vähintään puoli suklaalevyä heti, kun avasi sen. Niin joo, joskus kun ostin niitä pehmeitä leivoskeksejä, niin tuli usein syötyä ne kaikki samalla kertaa, kun ne on vaan liian hyviä.

Vierailija
18/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas yksi katkerikko kyttäämässä tilaisuutta päästä haukkumaan palstalaisia. Surullinen elämä sulla ja kaltaisillasi, niin paljon vihaa.

Laihoja ihmisiä saa haukkua, tai niiden syömistä saa kommentoida niille päin naamaa? Niin nimittäin tapahtuu. Ei minulle niin paljon, mutta laihoille naisille kai huomautellaan sillä tavalla jopa live-elämässä. Ja aina tulee täällä lihavat ulisemaan ja alapeukuttamaan, kun joku laiha/hoikka kertoo syömisistään tms.

Vierailija
19/19 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihoja ihmisiä saa haukkua, tai niiden syömistä saa kommentoida niille päin naamaa? Niin nimittäin tapahtuu. Ei minulle niin paljon, mutta laihoille naisille kai huomautellaan sillä tavalla jopa live-elämässä. Ja aina tulee täällä lihavat ulisemaan ja alapeukuttamaan, kun joku laiha/hoikka kertoo syömisistään tms.

Olen laiha nainen, enkä kyllä tunnista tuota ongelmaa. Sivusta olen kyllä kuullut, kun ystäviä läskitellään.

Olen tälläkin palstalla kertonut olevani tuollainen luonnostaan hoikka, eikä ole tullut negatiivisia kommentteja täälläkään. Toki voi johtua siitä, että en tällä ominaisuudellani ylennä itseäni ja halvenna muita.

Kerro lisää, miten hoikkia/ laihoja naisia mielestäsi haukutaan? Kuka haukkuu ja missä?