Miksi otat lapset mukaan vanhemmille tarkoitettuihin tilaisuuksiin?
Ja nyt en puhu ollenkaan yksinhuoltajista, vaan niistä perheistä, missä on kaksi aikuista. Miksi on pakko ottaa pienet lapset vaikka vanhempainiltoihin ja huudattaa heitä siellä, eikö toinen voi kertoa kotona, mistä siellä puhuttiin?
Kommentit (27)
Itselläni kolme lasta ja opiskelen yliopistossa. Eipä ole tullut mieleenkään raahata sinne lapsia mukanani, sitä varten on päiväkoti olemassa. En pystyisi itse keskittymään luentoon ollenkaan, jos lapsi olisi mukana. Eivätkä pystyisi kyllä muutkaan. Mitä järkeä silloin on mennä luennolle ollenkaan, kun harvemmin niissä edes on läsnäolopakkoa.
hallita parhaiten tämän lapsenhoidon järjestelyt:) Vaikka luulisi että ne raahaisivat lapsiaan joka paikkaan. Vastaukset taitavat kertoa siitä, että nykyisin ihmisillä ei ole tukiverkkoa, mistä saisi tarvittaessa apua lapsenhoitoon. Luulisi myös että vanhempainilloista tiedotettaisiin riittävän ajoissa, että ihmiset ennättävät vaihdella työvuorojaan.
Tosin meillä on niin kutsutut kiltit lapset eivät häiritse edes kirkkokonserteissa ja vietäisiin heti ulos jos inahtaisivat.
Ainostaan kerran 3v häiritsi kirkossa häissä, jossa oli muitakin lapsia. Tytön käytös tosin ei häirinnyt muita vieraita kuin meitä vanhempia, käveli pitkin penkkiä edestakaisin, penkissä ei istunut muita kuin me.
en mieheni vaan nuorimman lapseni kanssa. Olen kyllä muissa tilaisuuksisa ollut nuorimman lapsen ja miehen kanssa yhdessä. Vanhemmilla on ollut hoitaja
tiedän kunnanvaltuuston pj jolla on ollut lapsi kokouksessa mukana. Varmaankin täysin vastuuton ihminen...=)
Ketä nukkuva lapsi häiritsee?
tämä ketjuhan koski sellaisia tilanteita.
äiti noin 9kk ikäisen kanssa. Itselläni saman ikäinen ja tissitakiainen (ei ota pulloa tai muuta) ja silti pääsin yksin. Kyllä sen hetken voi soseita syödä kotona. En ymmärrä myöskään.
Jouduin ottamaan vauvan mukaan, kun anoppi ei suostunut vahtimaan kumpaakin lasta yhtäaikaa!!! Olisi ollut liian rankkaa hänelle vauvan ja esikoisen kanssa...
Oon itse yksinhuoltaja ja jos en saa hoitajaa lapsille jätän sitten menemättä kokonaan. Kyllä muakin tympis, jos näkisin kamalan vaivan hommaamalla hoitajan ja sit joku toinen ottaisi omat muksunsa mukaan huutamaan.
Ei koskaan voi mennä mihinkään, jos ei lapsia voi ottaa mukaan. Ei minulla ainakaan ole varaa palkata hoitajaa joka menoa varten, kun vielä asutaan kaukana taajamista. Maksullisiakin hoitajia on hankala saada kohtuukorvauksilla, kun on monta pientä ja asuu syrjässä. Omia sukulaisia ja sellaisia ystäviä, jotka haluaisivat uhrata omaa vapaa-aikaansa tällaiseen, ei ole.
jos tilaisuus liittyy lapsii. Kamalan lapsivastaisia ihmisiä
Enkä kovin pientä uskaltaisi tuntemattomalle jättää. Mies on reissuhommissa ja sukulaisista/ystävistä ei ole apua.
tämä viestihän ei ollutkaan teille vaan niille perheille, joissa kaksi aikuista menevät lapsineen kyseiseen tilaisuuteen.
Otan lapset tärkeämpiinkin tilaisuuksiin mukaan. Lapsetkin on ihmisiä ja liikkumalla lasten kanssa erilaisissa tilaisuuksissa lapsetkin oppivat uusia asioita ja käyttäytymistapoja.
Minä olen ollut jopa kaupunginvaltuuston kokouksessa lapsen kanssa. Hyvin meni, mutta meillä päin tykätäänkin lapsista
Jos tilaisuus on sellainen, että on selkeästi tarkoitettu vain vanhemmille, pyrin tietysti siihen, että menen ilman lapsia.
Sillehän ei voi mitään jos sattuu ja tapahtuu jotain yllättävää, jolloinka toinen vanhemmista ei ole käytettävissä lapsia hoitamaan (ja meillä ei ainakaan täällä ole ketään sellaista, jonka ihan tuosta noin vaan saisi lyhyellä varoitusajalla lapsia hoitamaan), täytyy sitten miettiä tapauskohtaisesti, ottaako lapset mukaan vai jättääkö kokonaan menemättä.
Siis siihen, että miksi mennään molemmat vanhemmat tilaisuuteen ja otetaan lapset mukaan. Että miksi toinen ei jää vahtimaan lapsia kotiin ja toinen sitten briiffaa kotiin jääneelle, että mitä tilaisuudessa oli.
En mäkään tota ymmärrä.
Kerran eskarin vanhempainillassa oli sitten äitien ja isien joukossa (nämä siis aina 1kpl per perhe) yksi pariskunta (siis samalta lapselta sekä isä että äiti) ja kehtasivat vielä esittelyssä sanoa, että meidän perheessä me molemmat olemme kiinnostuneita lapsestamme ja siksi tulimme molemmat tähän vanhempainiltaan! Eipä heitä hyvällä katsottu, kaikilla muilla oli se tilanne kuin meilläkin; kotiin jäi toinen vanhempi siitä syystä, että jonkun piti vahtia lapsiakin...
Oman lapsen vanhempainiltaan yksi äiti oli ottanut noin 2-vuotiaan lapsensa mukaan. Eihän siitä tullut mitään ensimmäisen 15minuutin jälkeen. äiti joutui parkuvan tenavan kanssa siirtymään viereiseen huoneeseen. lapsi todella häiritsi keskustelua. itselläni ei ollut yhtään sympatiaa, koska olen yksinhuoltaja. Kummallista, että itse pystyn järjestelemään lapselleni kaitsijan vaikkei isäkään ole kuvioissa.
yksinhuoltajat onkin jotenkin kätevämpiä tässä hoitajan hankkimisessa? Siperia opettaa?
Miehellä on aina kiire eikä kukaan mun tutuista halua tulla lapsenvahdiksi, ja isovanhemmatkin asuu toisaalla. Sitäpaitsi olen niin epämiellyttävä ihminen, ettei naapuritkaan halua tehdä pientä palvelusta mulle. Tasan ei mee onnen lahjat, ainakaan lapsenvahtiasiassa.
En ole koskaan päässyt vanhempainiltaan, koska silloin lapset joutuis olemaan sillä välin yksin kotona. Enkä oo ainoo, voi meitä... Ettekö te, jotka osaatte ton homman, voisi opettaa meille hissukoille miten se oikein tehdään?
Joudun ottamaan vieraat lapset mukaani kun menen oman lapsen opettaja tapaamiseen! Syvältä!!
Pahin tilanne oli joitakin vuosia sitten YL:n joulukonsertissa (siinä klo 22 alkavassa). Sinne joku pariskunta toi mukanaan jonkun sylivauvan. No, tietysti se vauva alkoi huutamaan kesken hiljaisten joululaulujen.
Ja mitä teki pariskunta? Alkoi tietysti siinä vaiheessa kiistelemään, että kumpi lähtee pois. Muutaman minuutin kinastelun jälkeen isä lähti rynnimään pitkien penkkien välistä sen huutavan lapsen kanssa. Voi argh!! Harmittaa vieläkin kun muistelen tätä.