Miksi otat lapset mukaan vanhemmille tarkoitettuihin tilaisuuksiin?
Ja nyt en puhu ollenkaan yksinhuoltajista, vaan niistä perheistä, missä on kaksi aikuista. Miksi on pakko ottaa pienet lapset vaikka vanhempainiltoihin ja huudattaa heitä siellä, eikö toinen voi kertoa kotona, mistä siellä puhuttiin?
Kommentit (27)
Itse en menisi ollenkaan jos lasta ei saisi muualle kuin mukaan.
Minusta on tärkeää, että esim. vainhempainiltaan osallistutaan parhaalla mahdollisella tavalla eikä jäädä pois.
T: opettaja
soitan sitten jollekin, joka oli paikalla, ja kysyn, mistä puhuttiin.
t. ope myös
Tosin jos lapsi alkaisi huutaa, lähtisin pois kesken. Miehelläni on sellainen työ, että on usein iltaisin töissä, isovanhemmat ym. sukulaiset asuu toisella paikkakunnalla ja isosisarukset on sen verran nuoria, etten uskaltaisi jättää pienintä heille vahdittavaksi.
Jos mukana olevasta lapsesta ei ole häiriötä, mitä se haittaa? En käsitä! Olen vienyt muita lapsiani aikoinaan yliopiston luennoillekin mukaan ilman mitään ongelmaa. Onnistuu niin kauan kun pienokainen ei kävele ja nukkuu paljon.
Olen nykyään itse ope amk:ssa, eikä mua haittaa, jos joku opiskelija tuo vauvansa luennolle, jos vauva ei itkeskele koko ajan, vaan nukkuu ja syö pääsääntöisesti.
Ihme tiukkapipoista porukkaa!
Niin, eipä kaikilla ole hoitajia. Meillä esim. tarhan vanhenpainiltoihin on erikseen sanottu, että ei lapsia, silti joku viisas tuo ne aina mukanaan.
Minullakaan ei ole hoitajia lapsille, joten, jätän menemättä.
Ihan aikuisten oikeasti, ei lapsia voi ottaa mukaan kaikkialle. Eikä selitykseksi muiden huomioimatta jättämiseen riitä se, että minulla nyt ei satu olemaan hoitajaa. Tällöin on paras olla menemättä,
" ihme lapsivastaista porukkaa" .
TODELLAKIN on olemassa tilaisuuksia, joihin ei lapset kuulu. Silloin, jos katsotaan pahalla, niin ei olla lapsivastaisia, vaan on tajuttu tilanne... Otatteko te lapsenne tosiaan mukaan VALTUUSTON KOKOUKSIIN??? Mitä ihmettä... Joo toki, lapsen on hyvä oppia käyttäytymään ihmisten ilmoilla, mutta nykyään sellaiseen on olemassa niin paljon muita vaihtoehtoja, ettei tarvitse sitä huutavaa tenavaa viedä aikuisten paikkoihin.
Juu, kyllä... meillä on lapsia... ja pidän lapsista paljon, en ole mitenkään lapsivastainen. Silti, en milloinkaan veisi lapsiani kouluuni luennolla... tai itseasiassa... kun se nyt kerran on noin yleistä, niin jospa otankin tuon vauvan mukaan sitten, kun on mun opinnäytetyöni arviointiseminaari... kyllähän vauvankin pitää opetella käyttäytymään ;)
Jättäisin menemättä kokonaan, jos en saisi lapselle hoitajaa. On paljon tilaisuuksia, joihin voi mennä yhdessä lapsen/lasten kanssa. Vanhempainillat, valtuustokokoukset ym. eivät kuulu näihin tilaisuuksiin.