Yrittävätkö " kaverinne" hyötyä teidän työstänne?
Ketuttaa, kun tutun tutut yrittävät nyhtää multa ilmaisia matkoja tai muita etuisuuksia. Hyville ystäville olen matkoja laittanutkin ja varsinkin jos itse olen mukana, mutta sitten on näitä tapauksia, joista ei muuten kuulu mitään, mutta kun tarttis päästä reissuun, soi mulla puhelin. Parasta oli, kun mun yläasteajan kaverin isoveli soitti ja ihan pokkana kyseli. Mä en ees kehtais.
Kommentit (45)
Luuletko ettei meiltä muidenkin alojen edustajilta pyydetä jatkuvasti lastenhoitoapua? Hih.
Joskus joku on kysynyt ammattilaisen mielipidettä (esim. voiko joku ihmelaite oikeasti toimia). Mies saa kyllä olla antamassa tietotekniikka-apua vähän väliä sukulaisille. Mutta sieltä tulee sitten muuta apua vastapalvelukseksi.
Minä ainakin olen hyvin varovainen, jos tekisi mieli kysyä lääkäritutuilta apua. Toisaalta osa heistä on sellaisia, että tykkäävät puhua omasta erikoisalastaan. Reseptit pyydän kyllä omalääkäriltä.
Monet olettaa, että osaanl akikirjan ulkoa ja pystyn vastaamaan minkäalan kysymykseen tahansa.
... ilmaiseksi kyselijät ovat käyneet hyvin vähiin sen jälkeen, kun eivät enää kehtaa...
T: puutarhuri
aina ei ole kovinkaan montaa ystävää raskaana (useinmiten kaikki ajattelevat kätilön työskentelevän vain raskaana olevien ja synnyttävien kanssa). M
Mies taas saa auttaa ties mitä kummin kaimoja atk-ongelmissa.
Kerran " vilkaisun" jälkeen totesin, että enempää en voi nyt tehdä, kone on vietävä huoltoon. Tyyppi siihen että " ai, kyllä mä voin odottaa sen aikaa että sä korjaat sen" !!!!!!!!!!!!!!!
monet tutut olettaa että voin ilmaiseksi kantaa heille remppatarvkkeita tai antaa kaikesta alennusta väh. 90%. kavereille olen hinnoitellut kamat ihan samoin kuin muillekin rakentajille tai sisustajille. joidenkin kanssa tulee kaupat kaikkien kanssa ei. usein oletetaan että mä olen aina valmis remppa- tai rakennusapu, mutta en ole!! :D
olen töissä grillillä joka ei edes ole minun niin mun pitäis antaa kauheet alennukset tai ihan ilmaiseksi...sanon että pomo antaa alet en minä!!! törkeetä
Voin sitten itsekin kysyä heiltä neuvoja, mutta en tietenkään oleta, että sähkömies tulisi meille töihin ilmaiseksi tai opettaja antaisi yksityistunteja lapsilleni.
Kerran pyysin työtarjousta eräältä ystävältäni ja hän lupautuikin tekemään työn mielestäni alihintaan! Vaadin saada maksaa täyden hinnan ja maksoinkin. Olin kyllä kiitollinen hänelle siitä, että homma saatiin niin nopeasti hoidettua.
laboratoriohoitaja
kääntää milloin mitäkin tekstiä ja tietenkin ilmaiseksi, koska " sinulta se käy niin hyvin" . Tottakai käy, koska olen opiskellut alaa monta vuotta yliopistossa. Mutta minua ei todellakaan kiinnosta vapaa-ajallani kääntää jotain todistuspinoa esim. englanniksi, kun työssäni saan tehdä sitä aivan tarpeeksi. Lisäksi minun pitäisi opettaa tutun tutun lapselle kieliä ilmaiseksi.
Perusteena on vielä se, että kun sä teet tätä työkses niin etkös ottais näitä illaks teille. Lastenhoitoapuja siis sais tehdä illat pitkät. Olen lto.
Näitä pyyntöjä tulee kaikille varmaan, mutta mua ärsyttää kun ammattia pidetään syynä sille pyynnölle. " Voithan noita meidän kullannuppuja hoitaa illan, kun olet siihen niin tottunut" . Tutuimmat älyävät olla vetoamatta ammatiin, mutta noi naapurit ja tuttujen tutut ovat siinä suhteessa tyhmiä. En halua todellakaan vieraita kakaroita kotiini hoitoon enää työpäivän jälkeen. Eri asia on sit satunnaiset sukulaisten ja kavereiden lapset.
atk insinööri ja sitä pyydetään koko ajan korjaamaan kavereiden koneita! Jotkut minunkin ystävät ovat häikäilemättömästi pyytäneet omaa konetta korjaamaan. Mies on aika kiltti tyyppi eikä ole vielä valittanut, mutta minua tuo ärsyttää. Kukaan ei tarjoa mitään vastapalvelusta tai maksa. Itse maksan aina kiitoksena pienen summan tai muistan muuten, mikäli joku on minulle antanut palveluksia.
että tuttavat pummivat ilmaista/edullista hiusten leikkuuta ymv. että kampaajat yleensä opiskelija aikana pyytävät " tutun-tutun-tuttujakin" asiakaiksi että saavat kokemusta, ja leikkaavat muutamalla eurolla/ilmaiseksi.
...Nämä asiakkaat vaan eivät ymmärä, että kun tyyppi valmistuu kampaajaksi, hän osaa homman ja työllä pitäisi elääkin, eli hinnat nousevat.
...Tämän " faktan" tosin esitän subjektiivisen, muutaman tapaukseen keskittyvien havaintojeni perusteella...;) Niin, ja itse maksan aina pyydetyn hinnan. Mieheni maksaa aina enemmän;)
Muut äidit onneksi antaa minun olla äiti toisten joukossa. Lääkärin ammatissa on mielestäni vähän minkälaisen roolin ottaa. Työkaveri katsoo aina kotioloissa " saman asuinalueen lasten korvat nyt ainakin... " minä en koskaan, en edes säilytä lääkärivehkeitä kotona.
Ärsyttää eniten se, että ihmiset kuvittelevat minun pystyvän vastaamaan heidän vero-oikeudellisiin ongelmiinsa aina suoralta kädeltä, vaikka itse eivät mielellään haluaisi kertoa mitään tarkkoja tietoja kysymyksensa tausta-aineistoksi.
mielellään keskustelee. Kyselee kasvatusneuvoja yms. Olen siis ope.