Suurella osalla masentuneista on huumetaustaa. Liian moni on masentunut
ja uskon syynä olenvan heidän aiemman tai kenties jopa nykyisten huumesekoilujen.
Päihteiden väärinkäyttö altistaa mielenterveyden ongelmille - joskus yksi kerta riittää sekoittamaan aivojen hienoa rakennetta.
Alkoholikin tuohoaa pitkällä aikavälillä aivoja pysyvästi.
Oletteko koskaan kokeilleet/käyttäneet huumeita täällä palstailevat masentuneet?
Kommentit (14)
En juo edes kofeiinipitoisia juomia, en polta tupakkaa. Silti masennuin.
jotka ilmaantuivat huumeiden käytön jälkeen. En tiedä onko sattumaa vai ei?
Vierailija:
jotka ilmaantuivat huumeiden käytön jälkeen. En tiedä onko sattumaa vai ei?
Huumeilla vaimennetaan muut ongelmat. Kun huumeiden käyttö lakkaa, syy ei ole kadonnut mihinkään, vaan pääsee oikein kukoistamaan.
On aika rajua yleistystä, että kaikilla -tai edes suurimmalla osalla - masentuneista olisi päihteiden käyttöä taustalla. Joskus asia menee niinkin, että päihteitä käyttämällä yritetään itse lääkitä mielenterveysongelmia eikä päihteiden käyttöä uskalleta lopettaa, kun pelätään mt-ongelmien pahenevan.
Olen ylitunnollista, ylisuorittajatyyppiä, joka ei ole edes karkkia ikinä kakarana näpistänyt, eikä aja ylinopeutta. Siis tosi potentiaalia masentujatyyppiä, joka vaatii itseltään ja muilta liikaa.
Oli kyllä taas päivän välkyin aloitus...
tai harrastanut irtosuhteita. Sen sijaan masentuneet voivat kyllä sortua lääkitsemään itseään kyseenalaisin keinoin, jotkut alkoholilla, minä suklaalla ja pullalla. Huume kai se on sokerikin.
Lisäksi ryyppäsin rankasti, alkoholia vedettiin silloin vuorokauden ympäri.
En ole koskaan ollut " oikeasti" masentunut, toki on ollut huonoja hetkiä mutta ne ovat useimmiten liittyneet laskuihin joita tulee huumeidenkäytön jälkeen. Välipäivät olen sitten toivuttuani ollut aina oikeastaan ihan ok, työssäkin olen käynyt osan tätä aikaa.
Mä join rankasti 5v sitten,nyt olen masentunut ja ahdistunut,sen takia vai???
Huumeiden ja varsinkin alkoholin käyttäjissä on varmasti paljon ihmisiä, jotka yrittävät tällä tavoin lääkitä omaa masennustaan tai muita mielenterveyden ongelmia.
Mutta ap:n väittämä siitä, että suurella osalla masentuneista olisi huumetausta, on kyllä täysin väärä. Alkoholin käytöstä voitaisiin ennemminkin puhua. Oma masennukseni kyllä lisäsi alkoholin käyttöä, kun hain siitä helpotusta olooni. Kohtuukäyttäjä olen kuitenkin aina ollut. Kun sain diagnoosin, opin myös sen, että alkoholi pahentaa masennusta. Lääkkeet saatuani jätin alkoholin kokonaan pois.
En käytä huumeita, alkoholia, tupakkaa tai edes kahvia. :)
Limua kyllä välillä juon ja herkuttelen sipseillä ja suklaalla. Seköhän on syy masennukseeni? :D
huumeisiin en ole koskaan koskenut, en edes nähnyt niitä!!!Että se siitä teoriasta...
Monikohan mun masennuksesta kuullut on jo miettinyt et se on varmaan käyttäny huumeita. Ikinä en ole edes kokeillut. Alkoholiakin käytän vain kohtuudella.