NELIAPILAT vko 5
Moikka kaikille !
neloset - kaikilla meillä on varmasti ollut noita samoja ajatuksia nelosen suhteen ja helmielina sen hyvin kuvasi että tunne vie järjen mennessään. Minulle on totaalisesti käynyt niin ;)
helmi - minäkin salaa kuumeilen kevätvauvaa-09 ! meillä on jo talvi- syys- ja kesävauvat joten olisi ihana saada sellainen pikku-kevätvauva. Kaikki muutkin otetaan toki yhtä tervetulleeksi vastaan. Mieshän ei ole vielä ilmaissut kantaansa joten voi olla että meidän vauvat ovat tässä.
Tosin olen saanut houkuteltua mieheni 7-paikkaiseen autoon jota tässä parhaillaan etsitään. Vinkkejä niistä otan kiitollisena vastaan !
Menninkäinen - meitä yhdistää ainakin ikä ja se että esikoinen haaveilee pikkusiskosta ;)
Meillä myös on kaksi pikkuveljeä talossa. Tosin tämä vanhempi poika, eskarilainen haluaisi uuden pikkuveljen koska tämä nykyinenkin on niin ihana :)
Äsken minulle totesi kuullessaan että minä haluaisin vielä yhden vauvan että minähän voin sen sitten vain tekaista :D
Meillä myös tämä nelonen olisi ehdottomasti (?) viimeinen.
Meillä on kahdella ekalla ollut vakuutukset mutta kuopuksella ei ja muidenkin vakuutukset olen irtisanonut. Meillä on tosin anoppi korvalääkäri ja hänen apunsa on kyllä ollut tarpeen. Eilen viimeksi teippasi tuon eskarilaisen pään haavan eikä tarvinnut lähteä päivystykseen. Pojalla tuli ovenkarmi vastaan ja verta ihan mukavasti haavasta.
Mukavaa viikkoa kaikille !
-makkonen
Kommentit (51)
Eilen kirjoitin, että ovistesti näytti viikko sitten plussaa ja nyt odottelen ens viikkoa ja mahdollista raskaustestin tekoa. Tänään iltapäivällä iski ihan ku salama kirkkaalta taivaalta tunne, että ei ole tärpännyt. Tunne jatkuu edelleen :-(
Onkohan tää jotain itsesuojelua, ettei menkkojen mahdollisen alkamisen tuottama pettymys olis niin suuri? Tai sitte pää on muuten vaan pehmenemässä.
...ja tuhannesti onnea plussaajille=)
Täällä on ollut kaikenlaista hässäkkää influenssasta lähtien, niin ei ole oikein kerennyt tänne avautumaan. Vaan harvemmin sitä kolmen pienen kanssa aika kovin seesteistä on, saati sitten neljän;)
Karamelli: meillä aloitetaan tositoimet vasta kesällä ja aika tuntuu matelevan.... Tosin eilen kun haistelin ja kuuntelin ilmaa ulkona ajattelin mielessäni että kevät on yli kuukauden aikaisessa (ihan tuntui huhtikuulta kun aurinko paistoi) Nauratti ihan, että luontokin yrittää nopeuttaa kesän tuloa....=) Tässä on nyt siis reilu kuukausi sitten päätetty vuoden jahkaamisen jälkeen että neponen on tervetullut ensi vuoden keväällä, eli yritys alkaa kesällä.
Tuo pelko pamahti pintaan myös eilen yhtäkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta. Mitä jos kaikki ei menekään hyvin tällä kertaa, ei itsellä tai mikä vielä pahempaa niin vauvalla. Kahden ekan kohdalla ei vielä tajunnut pelätä mitään, mutta kolmannessa raskaudessa pelkäsin kovasti kaikkea mitä voi sattua. Sitä ajatteli että kun on saanut kaksi " täydellistä" lasta ihan täysin kaikkien oppikirjojen mukaan helposti, voiko olla kolmannella kerralla vielä yhtä hyvä säkä... Saati sitten nyt neljännellä kerralla.... apuva. No en anna nyt itselleni vielä lupaa käydä panikoimaan.
Jaahas meillä on lapset taas syöneet tietokoneella... Leivänmuruja läppärin nappuloitten alla niin että joutuu jotain nappuloita hakkaamaan oikein urakalla. Voi noita.
Hauskaa kuumeilua teille kaikille, tää lähtee herättelemään kaikkia kolmea hoitoon/kouluun.
-helmi
....että juuri katselin toissapäivänä kaihoisasti testejä apteekissa, apteekin oma oli muistaakseni siinä kuuden euron hujakoilla ja Clearblue muutamia senttejä alle kympin. Ovistestit oli 35¿ 7 kpl. Netistä tilaamalla saa kyllä halvempia, en nyt kyllä muista kuollaksenikaan sitä sivustoa... Ja siinä on se hyväpuoli että ne tulee huomaamattomasti kotiin kannettuna=) Minä ainakin asun sen verran pienellä paikkakunnalla että joka kerta osuu apteekissa joku vähintäänkin puolituttu selän taakse virnuilemaan.
-helmi taas
Pikaisesti käväisen täällä...Helmielina: Lohduttavaa kuulla, että muutkin painiskelevat samanlaisten ajatusten kanssa. Kuullosti niiin tutulta. Musta tuntuu, että nyt kun miehen kanssa lyötiin lukkoon että neljäs lapsi olisi meille todella tervetullut, niin mulle iski nämä ajatukset aivan välittömästi. Tämmöistähän tämä on. Jaksamista sinullekin tähän yrityksen odotteluun!
Minulla ei valitettavasti mitään mielikuvaa testien hinnoista. Edellisen tekemisestä on kulunut jo sen verran aikaa...
Tervehdys!
Tuolta taustalta tänne pomppaan, lueskelemassa olen käynyt, mutten listalle vielä(kään) ilmoittautunut... Kunhan päätös tähän nelosasiaan saataisiin!
Mutta niistä testeistä, mammaksi.fi -sivulta saa ainakin tilattua testejä edullisesti. Tulevat huomaamattomasti kuoressa postilaatikkoon.
-kaakaokirahvi ja trio-
Kiitos vaan kaikille onnitteluista. :)
On menny tää viikko vaan pyöriessä ja ihmetellessä että sieltä se neljäs nyt tekee tuloaan. Ollaan miehen kanssa jo ehditty riidellä autosta, kun hänen mielestä mahdutaan tuohon vanhaan ja miun mielestä ei. Että tooosi hyvin suunniteltu tää mein raskaus. :P
Käytiin toissailtana miun vanhempien luona kertomassa uutisia ja totesin sitten siinä että tää on nyt sitten varmaan viimeinen, niin mies siihen että siihen saakka kun tulee seuraava. Joten katsellaan sit että millon sitä on täällä taas kuumeilemassa sitä viidettä. :D
Tsemppiä ja plussaonnea teille kaikille.
AE + masukki 4+4
Onnea vain kaikille plussanneille. Meillä on nyt päätetty milloin yritys alkaa. Eli huhtikuussa olevien menkkojen jälkeen. Mulla kierto saattaa olla mitä sattuun. Tämän tuoreimman vauvakaisen (tänään 11kk) tulon jälkeen minulla on ollut kahdet kuukautiset. Ekat kun poju oli 9kk ja toisiin menkkoihin tuli kierron pituudeksi 50vrk. Nyt olen kuulostellut itseäni ja ovis oli melkolailla varmasti viime to tai pe eli vuoto pitäs nyt sitten alkaa ens viikon lopulla. Raskauden mahdollisuutta ei vielä ole. Kierron pituus olisi n.20pv edellistä lyhyempi, mikä on tietysti hieno asia. Eli jos ja kun huhtikuulle osuu menkat, niin sen jälkeen alkaa vällyjen pöllyytys ;) Mieskin tuumas, että vaan pari kuukauttako enää...onneksi ei vaikuttanut säikähtäneeltä :)
Eli paljon on tapahtunut tän viikon aikana kun netti ei ole toiminut,
ONNEA AngelEye ja Tanni! Mahtavaa, että plussia tulee, pitää
optimismin yllä, antaa toivoa omallekin kohdalle. Mullakin siis Tanni
piti pojan syntyä helmikuussa (kekskenmeno vkolla 17 syyskuussa).
Peloista ja huolista on puhuttu ja yhdyn siihen, että ajatuksissa
käy miten monta tervettä lasta yksi ihminen voi saada...
ja pelkohan kävi omalta osalta toteen, mutta kyllä tässä yritetään
enemmän positiivisia ajatuksi ajatella. Mies vaan on tuollanen yli-
varovainen ja pelkää vielä enemmän kuin minä. Yritän häneenkin
luoda toivoa ja uskoa uudesta vauvasta.
Mulla meni nuo alkukierron tylsät päivät sopivasti pimennossa joten
ovista tässä seuraavaksi odotellaan, en kyllä ole mikään ovisbongari,
mutta onhan sen mielellään oltava jossakin vaiheessa! On vaan
oltava aktiivinen, niin on ainakin mahdollisuuksia!
P.S. tässä kierrossa pidän pintani enkä testaa ennen kp 31.
Pearl, kp 10, yk 2
Kirjoitan vielä tähän pinoon, vaikka saisi varmasti jo aloittaa uuden pinon.. Olen kyllä tosi huono kirjoittelija, sori. Lukemassa kyllä olen käynyt ajoittain teidän kuulumisianne. Ja ihania plussauutisia täälä on ollutkin! bd
Kovasti Onnea plussanneille! Ja tarrasukkia ja suojelusenkeleitä pikkuisille matkaan! :)
Itse olen alkanut odottelemaan menkkojen alkamista. Nimittäin on ihan tuntunut siltä, että ne ovat nyt alkamassa (mullahan ei vielä ole alkanut synnytyksen jälkeen, vauva nyt 8 kk). Pari viikkoa sitten alkoi hiukset taas rasvoittumaan ja naamaan iski finnejä ja nyt on tullut muutamia päiviä valkovuotoa suht reippaasti ja menkkamaista oloa muutenkin + valitettavasti ärtyneisyys/kiukkusuus :( Mutta ootellaan josko ne sieltä alkais..
Plussatuulia kaikille niitä haluaville! Ja puolison päänkääntämiseen onnea sitä tarvitseville! Ja lomailijoille hyvää hiihtolomaa! Ja kaikille mukavia helmikuun päiviä! :)
-sani
päätetty, että milloin vauvayritys alkaa niin tuntuu ettei millään kestä housuissaan (aika kuvaavasti sanottu). Aikaahan aloitukseen on vain parisen kuukautta, mutta silti. Näin jo yksi yö untakin itsestäni tuskailemassa ison mahan kanssa. Täysi kuume päällä, varmaan sata astetta ;)
Tanni -Hurjan paljon onnea PLUSSASTA!!!!!!!!
Muistan sinut suurperhekuumeilijoista, joihin itsekin kirjoittelin viime vuonna. Oli kuiva lukea plussastasi. Nyt olen ollut vauvakuumesivuilta pois pidemmän aikaa, varmaan yli kuukauden. Vauvakuume on nyt sivulla, koska ajattelen monia muita asioita ja parisuhdekin on mielestäni huonolla mallilla. Toivon, että ajan kuluessa ja viimeistään parin vuoden päästä pääsen uudestaan kuumeilemaan oikeasti seuraavaa tulokasta.
Onnea myös muille plussanneille! Plussat on aina liikuttavan ihania lukea :-)
Haaveillen K@@po