NELIAPILAT vko 5
Moikka kaikille !
neloset - kaikilla meillä on varmasti ollut noita samoja ajatuksia nelosen suhteen ja helmielina sen hyvin kuvasi että tunne vie järjen mennessään. Minulle on totaalisesti käynyt niin ;)
helmi - minäkin salaa kuumeilen kevätvauvaa-09 ! meillä on jo talvi- syys- ja kesävauvat joten olisi ihana saada sellainen pikku-kevätvauva. Kaikki muutkin otetaan toki yhtä tervetulleeksi vastaan. Mieshän ei ole vielä ilmaissut kantaansa joten voi olla että meidän vauvat ovat tässä.
Tosin olen saanut houkuteltua mieheni 7-paikkaiseen autoon jota tässä parhaillaan etsitään. Vinkkejä niistä otan kiitollisena vastaan !
Menninkäinen - meitä yhdistää ainakin ikä ja se että esikoinen haaveilee pikkusiskosta ;)
Meillä myös on kaksi pikkuveljeä talossa. Tosin tämä vanhempi poika, eskarilainen haluaisi uuden pikkuveljen koska tämä nykyinenkin on niin ihana :)
Äsken minulle totesi kuullessaan että minä haluaisin vielä yhden vauvan että minähän voin sen sitten vain tekaista :D
Meillä myös tämä nelonen olisi ehdottomasti (?) viimeinen.
Meillä on kahdella ekalla ollut vakuutukset mutta kuopuksella ei ja muidenkin vakuutukset olen irtisanonut. Meillä on tosin anoppi korvalääkäri ja hänen apunsa on kyllä ollut tarpeen. Eilen viimeksi teippasi tuon eskarilaisen pään haavan eikä tarvinnut lähteä päivystykseen. Pojalla tuli ovenkarmi vastaan ja verta ihan mukavasti haavasta.
Mukavaa viikkoa kaikille !
-makkonen
Kommentit (51)
Täälläkin alkaa olla loppukierrosta aina samanlaisia oireita kun Pearlillakin, eli iiiihan pakko käydä se testi hakemassa. Ja negahan sieltä on tähän mennessä paukahtanut joka kerta. :( Nyt yritänkin pysyä vaan lujana, ja ehkä vasta sunnuntaina tai lauantaina testaan, jos siis on tarvetta. Yritän vaan olla miettimättä koko asiaa, mikä on niiin vaikeaa, kun vauvan kanssa oot kotona koko päivän.
Sen verran oon noita oireita nyt ehtinyt miettiä, että tänään huomasin että kun kyykystä nousee suoraksi niin pistävästi vihloo mahaa. Oiskohan....
AE kp 27/32-34
...joissa testejä voisi olla, kiertää kaukaa...eikä ainakaan jemmailla kaappiin oottamaan. Vaikka oon aatellut ostaa , siis tilata netistä testejä läjäpäin niin ois millä testailla mutta sitten muka ajattelenkin että jos heti tärppää niin jäävät ihan käyttämättä...hullu mikä hullu!
Täälläkin kierron loppuvaiheita elellään, kp 25/28-29. Mutta en usko tärppiin, vaikkakin horoskoopissani kyllä sanottiin että perheeseen tai lähisukuun odotetaan perheenlisäystä...(toivon että se oon minä eikä esim. siskoni...) No joo, luen siis horoskoopin mutta uskon vain jos jotain tällaista luvataan....
Mutta...pullataikina on kohoamassa, lupasin huomenna tarjota oppilaille laskiaispullia kun mennään luokan kaa laskiaismäkeen...siinäkin oon ilmeisesti hullu ope, kun tämmösiä meen lupailemaan....
Mukavaa viikkoa kaikille!
Eli ei ole viskottu pihalle vielä. Vähän ehkä arkaluontoinen kysymys,
onko kenelläkään muulla " väljyyden" tuntua juuri ennen kuukautisia?
Ei varmaan kenenkään mielikysymys, mutta.- Jos täällä puhutaan
ovislimoista ja muista niin miksi ei tästä? Mulla ainakin varmin merkki
tädin tulosta on just se. Sitä ei ole muulloin, olenko ainut???
Pearl
Huomenta kaikille!
Mie en sitten malttanut odotella tuonne sunnuntaille, vaan testasin jo tänään. Tuloksena oli haamuviiva!
Nyt on sitten odoteltava ylihuomiseen ja katseltava että josko siitä vahvistuisi. Tsemppiä kaikille jännäilijöille.
Eikös se yleensä tarkoita et se haamukin on plussa...
Toivottavasti tärppäsi, haamuviiva kuullostaa lupaavalta .
on: miehelle vihjaisin vauvakuumeesta, ei tosiaan lämmennyt, kehotti paijailemaan muitten pieniä . . no ei tässä niin kiirettä, lämmittely vasta alkoi =)
Tänään olisi ystäväni juhlat, josko vaikka menisi rentoutumaan, illalla vasta 9 maissa pääsisin, ennen kun mies tulee harjoituksistaan, eli lähtö menee kyllä myöhäiseksi . . kattellaan , tekisi kyllä hyvää hermoille
Mukavaa viikonloppua kaikille !
Joko saatais plussa tälle kuulle! Tai siis varmennettua se?
Varovaiset onnittelut kuitenkin jo.
Tänään oli meidän enkelipojan LA. Tuossa jo unelmoin, että
olisin saanut tänään kertoa miehelleni, että olen raskaana, mutta
toisin kävi. Täti kurvasi ivallisesti paikalle.
Tämä on ymmärrettävästi surkea päivä mulle, mutta olen
yrittänyt olla masentumatta ja ajattelen, ettei liika suru (ja ehkä
oikea sana olisi itsesäälikin) auta mitään.
Tulkaahan muut kertomaan vähän positiivisempia juttuja!
Pearl ja enkelipoika
Tänä aamuna sitten testailin jännityksellä, nousin jo kuuden aikaan kun ei uni tullut. Plussathan sieltä pärähti kumpaankin testiin, apteekin oma ja aconin herkkä. Että kyllä tässä nyt taidetaan lokavauvaa odotella. :D Huh, on vielä vähän epätodellinen olo. Plussatuulia kaikille ja tsemppiä tädistä huolimatta.
AngelEyes ja säälittävät 3+6 viikkoa. :D
Ja paljon tarrasukkia matkaan. Minäkin testailin kärsimättömänä vaikka olinkin mielessäni varma ettei oo tärpännyt ja negaahan sieltä tuli. Nyt vaan odotellaan tätiä paikalle...
Tänään veljen pojan kastejuhlat joten vauvakuume vaan kasvaa kun sitä pikkutuhisijaa katselee!!
Muillekin plussatuulia ja miehen käännyttämiseen kärsivällisyyttä...nimimerkki kokemusta siitäkin...
Pearl73: Minullakin jonkinasteinen testi hulluus iskee aina loppukuusta. pahimmillaan olen ehtinyt tehdä yhelle kierrolle 7 testiä, olin niin vakuuttunut siitä että nämä mammaksin raskaustestit ei voi olla oikeessa kun sen ovistestitkin näytti mitä sattuu, tein siis 5 mammaksin testiä (kaikki kaapista) ja sitten päälle vielä apteekin testi ja sitten oikeen erityisen herkällä vielä, muutaman päivän sisällä. Nyt oon vähän saanu itteeni hillittyä, asutaan pienellä paikkakunnalla jossa testejä saa vain apteekista ja selän takana on aina jonottamassa ne kylän pahimmat juorumuorit, netistä en anna itseni enää ostaa (kun olivat niin epäluotettavia ;) ainoaksi vaihtoehdoksi jää muualta paikkakunnalta hakeminen... tosin tänään olen lähdössä just ostostelemaan testiä muualta, mutta nyt on hyvä tekosyy, kun pitäisi löytää isälleni syntymäpäivälahja samalla reissulla.
Miähän kirjottelin testanneeni negaa torstaina (kuukautisten oisi pitänyt alkaa pe). Tänäänkään ei vielä tätiä näkynyt ja kipitin apteekkiin ostamaan uutta testiä, ja plussahan sieltä tärähti!!
Ooon ihan sekasin enkä tiedä miten olisin!! Samalla niin ilonen mutta pelottaa niin kovin, kesällähän edellinen raskaus meni kesken ja nyt helmikuussa olisi ollut laskettu aika.... Nyt siis on peukut ja varpaatkin pystyssä että loppuun asti kestäisi kyydissä pikku-öttiäinen....
Sekavissa tunnelmissa Tanni
hurjan iloisena toivottelen onnea molemmille plussanneille =D
tarratöppösiä molempiin masuihin <3
Hirmuisesti onnea tanni!!! Toivotaan että kaikki menee oikein hienosti.
Täällä kyselee vielä yksi neljättä kuumeileva. Meillä ennestään kaksi poikaa -97 ja -99 syntyneet, ja -03 syntynyt tyttö. Nyt kovasti kuumeilen neljättä ja mieskin alkaa lupaavasti oireilla! =-) Yritystä ei kuitenkaan ole aloitettu vielä. Toivottavasti pian...
Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä meille testaamaan pääsyä odottaville.
Meillä on neljäs lapsi toiveena, nyt on toinen yrityskerta menossa. Ovistesti näytti plussaa viikko sitten ja kärsimättömänä odottelen, että saisin tehdä raskaustestin viikon kuluttua. Kun vaan osaisin pitää itseni kurissa... Nimittäin testasinpa minäkin viime kierron aikana viidellä testillä (nolottaa).
ja tervetuloa uudelle kuumeilijalle.
minä ehdin tekaista testin lauantaina ja negahan se oli, no mieleen jäi kalvamaan kun kierto oli silloin 28/28-32 että taisinkin tehä testin liian aikasin, ja varmasti nyt kuitenkin olen pieniinpäin, en onneksi kerenny hankkia lisää testejä kun aamulla karu totuus iski päin naamaa, kyllä yksi vessareissu voi saada mielen matalaksi...
minkäslaisia hiihtolomasuunnitelmia teillä muilla on? meillä vanhin lapsi lähtee reissuun mummun ja papan kanssa, ja tekis mieli pienempiä käyttää jossain...
kp 1/28-32
Kylläpäs täällä olikin ihania uutisia ja vielä monta!! Eli
ONNEA AngelEyes!
ONNEA Tanni!
Paljon tarrasukkia teille matkaan ja oikein onnellisia odotushetkiä!
Pukin-muorille tsemppiä uuteen kiertoon, tuo menkkojen alku kyllä on tooodella masentavaa kuumeilessa...(3,5v kokemuksella kerkes tulla monen monta pettymystä ja kymmeniä negoja testejä, taisin pitää yhtä tehdasta ihan ittekseni yllä)
Itsekkin toivotan uudet tervetulleeksi mukaan, vaikken itekään vielä kovin vanha kuumeilija olenkaan!
ON: mulla nippailee kyllä siihen malliin tuolla alavatsalla että josko näin ois että menkat sieltä hiippailee...(ei ois kyllä tarttenu vielä alkaa) mullahan siis ei ole hormoonitoiminta vielä alkanu synnytyksen jälkeen, josta nyt tuli sunnuntaina 6kk eli meidän vaavi on jo puolivuotias! ;( miten tuo aika meneeki näin äkkiä ku meidä esikko täyttää tänään 13v!! Pikku murkku siitä taitaa jo tulla...tosin en kyllä pitäis pahitteeksi vaikkei noita menkkoja tulis ollenkaan sillä kyllä tuo meidän peittojen pöllyyttely on sellasta tahtia lyöny että oksat pois =)) eli mahikset ois kyllä...mutta en vielä herättele toiveita ollenkaan..
Plussatuulia puhaltelen, josko nuo kaksi plussajaa vetäis porukkaa mukanaan tuonne O-puolelle :) pakko mennä töitä tekeen ennenku tuo pikkumies herää..
nani kera kahden nuorimman poitsun (toinen nukkuu vaunuissa ja toinen potee eli pipinä on)
Onnea minunkin puolestani plussanneille! Tämä kirkas auringonpaista saa mielen korkealle, mutta samalla tulee hirveän malttamaton olo, että pääsisi jo aloittamaan yrittämisen. Ollaaan miehen kanssa puhuttu, että vasta loppuvuodesta... Tuntuu niiiin pitkältä ajalta! Onko muita kuumeilijoita kuulolla joilla on kokemusta samanlaisesta tilanteesta?
Eilen illalla jälleen pomppasi pintaan nämä kaikenlaiset pelonaiheet koskien mahdollista tulevaa raskautta ja vauvan terveyttä. Vuoristorataa siis mennään tällä suunnalla.
Keväistä päivänjatkoa kaikille!
Testien hinnasta kysymys! Eli mitä raskaustestit maksavat? En oikeasti muista, koska edellisestä testistä on jo yli 3 vuotta...En vielä tarvitse testiä, joten en viitsi ostaa turhaan kaappiin odottamaan, mutta huhtikuussa saattaa olla jo tarvetta! :) Olen seurannut mielenkiinnolla ja vähän huvittuneellakin mielellä (hyvällä sellaisella) usean kommentteja tehdyistä raskaustesteistä...Itse olen 34-vuotisen elämäni aikana tainnut tehdä kaikkiaan 5 testiä (eli joka lapsen kohdalla vähintään yhden ja esikoisen kohdalla taisi mennä pari ylimääräistäkin)... :) No, saa nähdä kuinka monta testiä menee sitten, kun neljättä alamme yrittämään. Minäkin olen välillä ollut malttamaton, koska vauvakuumetta on ollut, mutta realiteetit ovat pitäneet kuumeen kurissa. Nyt tosin uskaltauduin pupuilemaan ilman ehkäisyä ns. varmoilla päivillä, kun kuukautiset alkoivat jo lähestymään. Ja tänään ne sitten alkoivatkin, joten ei päässyt tapahtumaan mitään iloista vahinkoa...Huhtikuusta alkaen aletaan sitten oikein etsimään kunnon tärppiä! Minua vähän pelottaa se, että jos tulenkin heti raskaaksi ja toisaalta se, että jos aikaa meneekin sitten tosi kauan ennen kuin tärppää. Toisaalta olemme miehen kanssa miettineet, että meidän perhe voisi olla myös tässä...mutta jostain syystä vielä sitä neljättä toivomme molemmat.
Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille!
hih, ehkei ne antaisi porttikieltoa . . Vaavia kun oikein odottaa ja toivoo, saattaa tosiaan se " hulluus" iskeä.
Eilen käytiin pulkkamäessä, kaameassa pyryssä ja tuiskussa, sitten mummilassa laskiaispullakahveella.
Tänään on kaunis auringonpaiste, odottelen tässä kaupungille pääsyä, kun mies tulee töistä, ja saan auton.
Olin aivan hulluna kirppareihin, on ihana tehdä" löytöjä" , tulee jotenkin hyvä mieli, kun jotain kivaa on löytänyt, ja koskaan ei tiedä mitä löytää, se kai niiden viehätys on =)
Minä täällä salaa vaavikuumeilen, ja hiplailen sitten siellä kirppareilla ihan vastasyntyneiden nuttuja . . saatan joskus ostaa mukaani tyttösteni nukeille...
Ystäväni kertoi juuri, että miehensä oli yllättänyt, ja lasten nukkumaan mentyä lämmittänyt saunan, ja siellä oli palanut kynttilöitä, ja ollut shamppanjaa ja mansikoita . . . oi miten ihana ylläri vaimolleen, kumpa meilläkin . . .nyyh =(
Jahas, täytyy lähteä kaitsemaan noita lapsosia =)
- mannerto -