Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä materiaaleista parhaat kestovaipat?

28.01.2008 |

Kiinnostaisi kokemukset että mistä kankaista tulee imukykyisimmät ja suht ohuet vaipat? Mikä kangas päällimmäiseksi ja mikä ihoa vasten? Entä imuosat?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vasta aika lyhyt ja vain yhdeltä lapselta. Puuvilla eli frotee ja flaneli ovat meillä käytössä sisätaskun tai taskuvaipan täytteenä siten, että ovat lähempänä ihoa imemässä pissat nopsasti. Ovat siis nopeita imemään, mutta en laittaisi ihan ihoa vasten ellei ole kuivausrumpua käytössä. Bambu on meillä usein ihoa vasten ja muina imuina. Imee paljon enemmän kuin puuvilla ja on pehmeä ilman kuivausrumpua. Sitten taas vaipan sisässä on meillä myös hamppua, kun on myös erittäin imukykyinen. Meillä ei ole kuivausrumpua, joten hamppua en laittaisi sen vuoksi iholle, koska on aika kova. Nyt kokeilen ihoa vasten mös coolmaxia, joka siis on pintakuiva ja siirtää kosteuden seuraavaan imevään kerrokseen. MikroFleece on myös kuivaliinakäytössä hyvä, mutta nyppyyntyy kyllä ajan myöten aika paljon. Itse pääasiassa haluan käyttää luonnonkuituja ihoa vasten varsinkin pidemmillä ajoilla.

Itselläni on muuten bambua liivinsuojissa ja on aika hyvä materiaali. Vaikka kastuu, ei tunnu samalla tavalla märältä kuin puuvilla.

Itse tehdyissä sisätaskuissa on ollut sisäkankaana bambujoustofrotee. Eli on joustava kangas. Tällöin paras ulkokankaana on joustamaton kangas, kuten college tms. Tein taskun, jossa oli sekä sisä-että ulkokangas joustavaa materiaalia, joten joustaa vähän liikaakin ja on auttamattoman iso vielä. Itse en ole tehnyt pul-kankaasta mitään, joten siitä ei ole mielipidettä. Meillä pidetään paljon sisävaippa+villahousu yhdistelmää ja ostotaskuja. Sisävaipoista olen tehnyt vain niitä sisätaskuja itse. Imuiksi sitten olen tehnyt vanhoista froteepyyhkeistä ja uusista bambu- ja hamppukankaista imuja. Sekä muotoonommeltuja että taiteltavia. Harsoja käytän ihan vain lyhyillä väleillä kotona ja vain harvoin taskujen imuina.

Muilla on varmasti muita kokemuksia. Kunhan muistaa, että uusi kangas vaatii pesukertoja ennen kuin saavuttaa hyvän imun.

Vierailija
2/2 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapaisia kokemuksia kuin edelliselläkin. Lisäisin vielä että jos haluaa kestävän laatuiset kankailtaan nuo kotitekoiset vaipat ... kannattaa valita kankaiksi sellaiset joissa on aavistua mukana keinokuitua. Tein yli 2.5 vuotta sitten vaippoja kasan ja yksi vaippa on kestänyt uuden veroisena kovasta käytösta huolimatta. Päällinen on puuvilla keinokuitu sekoite jonka nappasin jostain vanhasta lasten vaatteesta ja sisäpuoli voisin kutsua sita " sametti froteeksi" . Minulla ei ole kokemusta flanellista mutta kaapista löytyy joitakin käyttämättömiä vaipoiksi soveltuvia vaatteita kokeilu alkaa kun olen kuullut flanellinkin kestävän:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla