Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hallitus ei järjestä palvelua, jonka kautta halukkaat työttömät saisi työn?

Vierailija
17.11.2025 |

Miksi ei voi mennä kuin R:n kioskille ja kertoa haluavansa jonkin työn, josta sitten jonkinlaisen rekrytointiprosessin kautta hankitaan työ sille ihmiselle. 

Mahtaa olla syynä se, että pian loppuisi kaikki mahdolliset työpaikat. 

Mutta hallitus ei tahdo myöntää tätä ja käskee mennä töihin. 

Jos kaikki työttömät menisivat Eduskuntatalon eteen jonoon ja pyytäisivät halukkaina työpaikkaa, niin moniko heistä oikeasti saisi sellaisen?

Onko työttömyys omaa syytäsi?

Vaihtoehdot

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut useammankin ammatin, mutta kyseisillä aloilla ei ole työpaikkoja. Nykyään on hyvin vähän aloja, mihin pääsee töihin ilman koulutusta.

Vierailija
2/30 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ole kuullut työvoimapalveluista? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et sitten ole kuullut työvoimapalveluista? "

En ole koskaan kuullut että olisivat tarjonneet työpaikkaa yhdellekään työttömälle, karenssit  on heidät työ,

Vierailija
4/30 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hallituksella ole työpaikkoja. Valtiolla ja kunnilla on työpaikkoja ja niistäkin on jo paljolti säästötoimenpiteiden takia suojatyöpaikat poistettu, joihin ennen voitiin laittaa kaikki, joita ei muualle huolittu. Työpaikkoja tarjoaa yksityiset yritykset ja he itse valitsevat työntekijänsä, koska itse maksavat palkankin. Palkkatuelle heille esitellään sopivia työnhakijoita te-palveluiden toimesta. 

Täälläkin haukutaan aina yrittäjiä, mutta ei ymmärretä, että niiden varassa ne mahdolliset työpaikat on.

Vierailija
5/30 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä vastanneita, etteikö töitä olisi.

Pieni meno tyomarkkinatori.fi näyttää, että avoinna on yli 10.000 paikkaa. 

https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/avoimet-tyopaikat/?ae=NOW&f…

Miksi ET mene töihin???

Vierailija
6/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole kuullut työvoimapalveluista? 

Sehän on nykyään sähköinen palvelu, johon täytetllään jotain kaavakkeita, joita ei kukaan koskaan lue.

Vierailija
8/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kysymyksiä!!

Oikeisto vain vähentänyt valtion työllistämista vaikka tällausina aikoina sitä pitäisi tietenkin lisätä 

Vierailija
9/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä tutkintoa ja olin yli vuoden työttömänä. Onneksi sain työpaikan pari viikkoa sitten. 

Vierailija
10/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ET mene töihin???

Ensin rajaat sen oman kaupungin tuosta, niin motako jää ja sen jälkeen rajaat pois ne joihin ei ole mitään mahdollisuuksia päästä, loput lienevät jotain osa-aikaisia tai määräaikaisia, eikä ulkoistetuissa firmoissa työskentely ole valkoisen ihmisen arvojen  mukaista, joten se siitä.

Vierailija
11/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Et sitten ole kuullut työvoimapalveluista? "

En ole koskaan kuullut että olisivat tarjonneet työpaikkaa yhdellekään työttömälle, karenssit  on heidät työ,

Ne auttoi töiden etsimisessä vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
12/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ET mene töihin???

kai sä tajuat, että kuukauden päästä on eri 10 000 paikkaa vapaana? Niitä työpaikkoja täytetään jatkuvasti

Vierailija
13/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ET mene töihin???

Olen valmistunut ammattiin viime keväänä, kiitettävin arvosanoin. Olen hakenut avoimiin työpaikkoihin ja lähettänyt avoimia hakemuksia. Hakemuksiin joko ei vastata yhtään mitään tai vastataan, että en tullut valituksi, koska ei ole työkokemusta. Yhteenkään työhaastatteluun ei ole tullut kutsuasen jälkeen kun muutama kuukausi ennen valmistumista aloin töitä hakemaan.

Vierailija
14/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hallituksella ole työpaikkoja. Valtiolla ja kunnilla on työpaikkoja ja niistäkin on jo paljolti säästötoimenpiteiden takia suojatyöpaikat poistettu, joihin ennen voitiin laittaa kaikki, joita ei muualle huolittu. Työpaikkoja tarjoaa yksityiset yritykset ja he itse valitsevat työntekijänsä, koska itse maksavat palkankin. Palkkatuelle heille esitellään sopivia työnhakijoita te-palveluiden toimesta. 

Täälläkin haukutaan aina yrittäjiä, mutta ei ymmärretä, että niiden varassa ne mahdolliset työpaikat on.

Nykyhallitus kutsuisi valtion ja kuntien järjestämiä työpaikkoja "tempputyöllistämiseksi" vaikka aiemmin palkkatuen avulla monet tarpeelliset työt julkisella sektorilla ja järjestöissä tulivat tehtyä juuri sen avulla. Esimerkiksi museoalalla oli aikoinaan vakinaisia työntekijöitä, määräaikaisia työntekijöitä, työllistettyjä ja sivareita, jotta asiat tulivat tehdyksi pienenkin budjetin avulla. 

Vierailija
15/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekryja on, mutta laatu voi olla mitä vaan työssä vai mitä. Saako ihmiset valita alansa.

Vierailija
16/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten kun tälläisessä demokraattisessa maassa kun asutaan, niin jokainen työnantaja saa itse pööttää kuka hönen yrityksessään työskentelee. Ihan samalla kun jokainen saa itse päättää mitä tänään syö tai mitä vaatteita pukee päälleen.

Vierailija
17/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään vaihtoehdoista ei sopinut minuun. Olen osa-aikatyössä, mutta kokoaikaista työtä en jaksa, koska vaivoja ja ikää on jo.

Vierailija
18/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ET mene töihin???

Ensin rajaat sen oman kaupungin tuosta, niin motako jää ja sen jälkeen rajaat pois ne joihin ei ole mitään mahdollisuuksia päästä, loput lienevät jotain osa-aikaisia tai määräaikaisia, eikä ulkoistetuissa firmoissa työskentely ole valkoisen ihmisen arvojen  mukaista, joten se siitä.

Älä odota liikoja. Ei raivon vallassa pysty tekemään tuollaista analyysiä. Silloin pystyy vaan solkenaan haukkumaan muita, jotka eivät sovi omaan pirtaan.

Vierailija
19/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei valtio voisi perustaa valtionyhtiöitä? Yhtiön tarkoitus olisi pärjätä omillaan ja työllistää. Voittoa ei edellytettäisi mutta omat kulut pitäisi ansaita. Ruotsissa on useita valtionyhtiöitä jotka tosin tekevät myös voittoa. Ruotsin työllisyystilanne ja valtion velka ovat todella paljon paremmalla tasolla kuin Suomessa.

Vierailija
20/30 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei valtio voisi perustaa valtionyhtiöitä? Yhtiön tarkoitus olisi pärjätä omillaan ja työllistää. Voittoa ei edellytettäisi mutta omat kulut pitäisi ansaita. Ruotsissa on useita valtionyhtiöitä jotka tosin tekevät myös voittoa. Ruotsin työllisyystilanne ja valtion velka ovat todella paljon paremmalla tasolla kuin Suomessa.

Nytko se kommunismi onkin siististi cool?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme