Sopiva rahalahja sukulaisen 50-vuotisjuhliin lapsiperheeltä?
Kommentit (71)
En oikein ymmärtänyt, miten päivänsankari voi toivoa rahalahjoja, kun hän ei aio järjestää juhliakaan. Jos kyseessä on yllätysjuhlat, muuthan ne järjestävät ja rahoittavat hänelle. Minusta jokainen voi kuitenkin antaa rahalahjan oman kukkaronsa mukaan. Moni on täällä sitä mieltä, että kukkapuska ja joku viinipullo riittää. Viinipulloon menee kuitenkin joku 10-15 euroa ja kunnon kukkapuskaa ei alle 30 euron saa, joten viittäkymppiähän siinäkin jo lähestytään, ei se halvemmaksi tule. Minusta voi antaa vaikka 25 euroa, jos talous ei enempään veny. Jos taas vie lahjan, niin joku 15 euron kuohuviini on ihan ok.
Jotkut kommentit ovat vähän outoja. Jos joku toivoo lahjaksi vaikka kuppia keräämäänsä kahvikuppisarjaan, onko sekin kerjäämistä, niinkuin rahalahjoista täällä väitetään? Parempihan se raha on, kuin parittomat mukit, joista ei pidä tai kirja, jota ei aio lukea. Eikä viisikymppisellä todellakaan ole jo kaikkea. Itse olen sen ikäinen ja minulle voisi hyvin ostaa uusia pyyhkeitä, astioita tai melkein mitä vaan, ei minulla ole rahaa niitä uusia.
Neuloisin villasukat. Tai teinini neuloisi.
Normaali työssäkäyvä viiskymppinen ei tässä maassa ole tavaraa tai rahaa vailla. Ei varsinkaan itseään köyhemmältä sukulaisperheeltä.
Itsekin olen lapsiperheen äiti, viiskymppiseni oli toissavuonna. Onneksi oli korona. Silti yksi eläkeläismammeli halusi väkisin muistaa tarpeettomalla ja turhan kalliilla lahjalla. Viskymppiset oli iso juttu mun vanhempien ikäpolvelle, ei ne meille nuoremmille ole mitään.
Yksi ihan kiva tapa laittaa pieni rahasumma näyttäväksi lahjaksi, on origamit. Seteleistä voi taitella sydämiä kortin kanteen tai tehdä kukkapuskan. Muutamasta vitosesta saa jo kivan näköisen kimpun.
Vierailija kirjoitti:
Neuloisin villasukat. Tai teinini neuloisi.
Normaali työssäkäyvä viiskymppinen ei tässä maassa ole tavaraa tai rahaa vailla. Ei varsinkaan itseään köyhemmältä sukulaisperheeltä.
Itsekin olen lapsiperheen äiti, viiskymppiseni oli toissavuonna. Onneksi oli korona. Silti yksi eläkeläismammeli halusi väkisin muistaa tarpeettomalla ja turhan kalliilla lahjalla. Viskymppiset oli iso juttu mun vanhempien ikäpolvelle, ei ne meille nuoremmille ole mitään.
Muuten samaa mieltä, mutta ei automaattisesti villasukkia. Mua suoraan sanottuna v***aa, kun saan yhdeltä ystävältäni aina villasukat, oli juhla mikä hyvänsä, myös 50 v lahjana. Ei muuten mitään, mutta kun minä kudon itse sukkia. Ja minulla on sama ongelma kuin melkein kaikilla sukkien kutojilla, että niitä tulee paljon, koska tekeminen on kivaa ja nopeaa. Koko ajan pitää sitten miettiä, että mihin niitä lahjoittaa. Omaan käyttöön tuleviin sukkiin valitsen langat mieltymysteni mukaan. Kaveri tietää, että teen itsekin sukkia ja silti tuo omiaan lahjaksi, en ymmärrä.
Eihän tuon ikäisille anneta rahaa lahjaksi, vaan esim. Lahjakortti hierontaan, kauneushoitolaan tai ihan vaan kukkakimppu.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla lahjatoive jos on yllätysjuhlat?
Niin?
Yllätysjuhlat järkkää joku, ja hän on näköjään esittänyt toiveen.
Ihme Riidankylväjä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi ihan kiva tapa laittaa pieni rahasumma näyttäväksi lahjaksi, on origamit. Seteleistä voi taitella sydämiä kortin kanteen tai tehdä kukkapuskan. Muutamasta vitosesta saa jo kivan näköisen kimpun.
Outo.
Ei rahoja saa turhaan taitella tai sotkea.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärtänyt, miten päivänsankari voi toivoa rahalahjoja, kun hän ei aio järjestää juhliakaan. Jos kyseessä on yllätysjuhlat, muuthan ne järjestävät ja rahoittavat hänelle. Minusta jokainen voi kuitenkin antaa rahalahjan oman kukkaronsa mukaan. Moni on täällä sitä mieltä, että kukkapuska ja joku viinipullo riittää. Viinipulloon menee kuitenkin joku 10-15 euroa ja kunnon kukkapuskaa ei alle 30 euron saa, joten viittäkymppiähän siinäkin jo lähestytään, ei se halvemmaksi tule. Minusta voi antaa vaikka 25 euroa, jos talous ei enempään veny. Jos taas vie lahjan, niin joku 15 euron kuohuviini on ihan ok.
Jotkut kommentit ovat vähän outoja. Jos joku toivoo lahjaksi vaikka kuppia keräämäänsä kahvikuppisarjaan, onko sekin kerjäämistä, niinkuin rahalahjoista täällä väitetään? Parempihan se raha on, kuin parittomat mukit, joista ei pidä tai kirja, jota ei aio lukea. Eikä viisikymppisellä todellakaan ole jo kaikkea. Itse
Et todellakaan ymmärrä. Silti jaksat vmh kilometrin tekstin asiasta, jotka et ymmärrä. Sana yllätysjuhlat pitäisi olla se, mikä avaa sinulle asian, mutta ei. Ei niin ei.
Toki voit olettaa, että sankari järjestä itselleen yllätysjuhlat. 😅😅🤔🤔😳😳🌸🌸
Suosittelen aineetonta lahjaa eli panette jonkun hyväntekeväisyysjärjestön tilille jonkun summan, esim. Naistenpankkiin tai jollekin kristilliselle järjestölle, vaikka Pelastusarmeijalle tai Hurstille. Summaa ei tarvinne päivänsankarille ilmoittaa.
50 eur sopiva. Viinipullon voisin viedä lisäksi. Tuon ikäiset on yleensä keränneet omaisuutensa, ei tarvii sukulaisten rahoittaa menoja.