Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat räplää puhelimia kun käyn kylässä

Vierailija
05.04.2026 |

Olen siis 30v aikuinen lapsi. Viime vuosina vanhemmilleni tullut tavaksi olla koko ajan nenä puhelimessa. Ruokapöydässä osaavat sentään olla ilman, mutta jos yhdessä istuskellan niin koko ajan ollaan selaamassa jotain facea, instaa tai viestitellään whatsapissa. 

Ja kyllä, olen ottanut puheeksi tämän asian. Usein olen sanonut, että laittakaa nyt ne kännykät pois. Ja laittavat sitten kyllä, naureskelevat vielä että olen ihan oikeassa.. Mutta seuraavan kerran kun olen käymässä niin taas sama juttu. En jaksaisi joka kerta muistuttaa asiasta.

Ja varsinkin ärsyttää, se että jos nuorena kun asuin vielä kotona olisin itse käyttäytynyt samalla tavalla niin olisin melkoisen saarnan saanut asiasta. 

Kyllä minä itsekin puhelinta räplään, mutta en tee sitä silloin kun olen toisten seurassa, se vaan on epäkohteliasta. Ei vaan tee mieli edes käydä siellä, olen mielummin yksin kotona.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käy.

Vierailija
2/8 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenikäisethän nykyään niin tekevät. Naama kiinni puhelimessa viis veisaavat muista paikallaolijoista ja tilanteesta riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna niille se melkoinen saarna sitten mikä katkeruttaa

Vierailija
4/8 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL! Aikuinen lapsi!

Vierailija
5/8 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole niin vaativa. Olet läheinen ihminen ja vanhempasi ovat kotonaan kuin kotonaan, kirjaimellisesti, eivät esittäen jotain vieraskoreaa näytelmää. Anna toisten välillä olla rauhassa netissä. Ehtiväthän he jutella ja tehdä muutakin.

Vierailija
6/8 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole niin vaativa. Olet läheinen ihminen ja vanhempasi ovat kotonaan kuin kotonaan, kirjaimellisesti, eivät esittäen jotain vieraskoreaa näytelmää. Anna toisten välillä olla rauhassa netissä. Ehtiväthän he jutella ja tehdä muutakin.

Se minusta on aika surullista, jos ei pysty olemaan hetken aikaa läsnä läheiselle ihmiselle. 

Ap

Vierailija
7/8 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se minusta on aika surullista, jos ei pysty olemaan hetken aikaa läsnä läheiselle ihmiselle. 

Ap

Hetken aikaa vai koko ajan? Kuulostat minusta vaativalta. 

Vierailija
8/8 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenikäisethän nykyään niin tekevät. Naama kiinni puhelimessa viis veisaavat muista paikallaolijoista ja tilanteesta riippumatta.

Näinhän se on. Usein kun väitetään että puhelinriippuvuus on nuorten ongelma niin koskee kyllä kaikenikäisiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä