Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusimmassa meidän perhe-lehdessä 7-lapsinen perhe joka asuu

Vierailija
18.11.2008 |

kaksiossa.

Huhhuh sanon minä. Meillä on 5 lasta ja ei tulis mieleenkään asustella kaksiossa tämän revohkan kanssa.

Kerkesin neuvolassa vaan vilkasemaan sitä lehteä. Lukiko siinä jokin syy miksi asuvat niin ahtaasti?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en asuisi edes kahden lapsen kanssa kaksiossa. Yksin voisin nippanappa kaksiossa asua.

Vierailija
2/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni etsivät ok taloa koko ajan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulot. Mutta hyvin sinne kaksioon tuntui mahtuvan tuo sakki, ainakin kun lapset ovat vielä suht. pieniä. Sitten kun talossa on 7 murkkua, voin kuvitella että tilanne olisi jotakuinkin mahdoton.

Ennekin asuttiin tosin ahtaasti, oma äitini kertoo miten he asuivat Helsingin keskustassa yksiössä ja ihmisiä oli 6 kappaletta, mutta siihen aikana lapset kuulemma viettivätkin kaiken vapaa-aikansa lähinnä ulkona leikkimässä.

Vierailija
4/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ihmettelin, miten se äiti oli niin pirteän ja freeshin näköinen, kun 7 lasta peräjälkeen melkein joka vuosi :D

Vierailija
5/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuodessa eikä kaksosia joukossa eli lapsi per vuosi. Äidillä ei muuta kuin minimiäippäraha tuloina ollut kaikki nämä vuodet eli eläneet miehen tuloilla.

Kaksio oli niiden omistusasunto. Mutta oli kyllä jo mun mielestäni hullua. Jutussa oli että osa lapsista nukkuu patjoilla lattialla yöt ja pienimmälle vauvalle on tehty vanhaan muoviammeeseen peti. Eihän toi ole edes ihmisarvoista...

Jos mulla olis tuollainen lapsilauma niin mä ostaisin vaan jonkun vanhan (siis 1970-lukulaisen) alkuperäiskuntoisen talon ja remppaisin sen huone kerrallaan pikku hiljaa. Lainan kuukausierä olisi helposti vain 800 euroa/kk.

Sen perheen isä oli DI, joten kyllä sillä palkalla elättää isompaakin perhettä (olen itsekin DI). Varmaan saa nettona ainakin 2500 euroa/kk. Ja saavathan he lisäksi mielettömän summan lapsilisiä ja äidin äippärahan.

Vierailija
6/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parvella, vauva myös olohuoneessa kylpyammeeseen tehdyssä sängyssä. 4 lasta nukkuivat kahdessa kerrosängyssä makkarissa ja heidän kanssa siellä toiseksi nuorin pinnasängyssä ja yksi lapsi patjalla lattialla.

Mun mielestä oli jännä, että perhe asuu ahtaasti Helsingissä, vaikka isä on töissä Lahdessa, jossa olisi paljon edullisempaa asua.

Vierailija
7/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miten äiti jaksaa, oli pirteän ja reippaan oloinen!

En muista juttua tarkkaan, mutta eikö ne halunu asua sillä alueella eikä muuttaa talon perässä Helsingin ulopuolelle, nyt kaikki lähellä ja rahaa säästyy sillä. Jossain vaiheessa muuttavat isompaan.

Neljällä vanhimmalla lapsella oli käytössä makuuhuone, siellä 2 kerrossänkyä ja vanhemmilla parvi olkkarissa. Mietin vain sitä, miten hankalaa sieltä parvelta äidin on könytä raskaana yöllä vessaan, imettämään vauvaa tai hoitamaan yöllä sairastuvia lapsia....

Seinän vierustoilla oli pinossa lelulaatikoita, ruokapöydässä syötiin kahdessa vuorossa jne. Kyllä se näköjään onnistuu kun haluaa järjestää!

En itse pystyisi moiseen, mutta minulle jäi positiivinen kuva perheestä. Heillä ollaan pakostakin paljon yhdessä eikä se vaikuttanut olevan epämieluisaa kellekään.

Äitini on myös asunut lapsena yksiössä/kaksiossa. Siis asunnossa oli makuuhuone ja PIENI tupakeittiö, lapsia viisi. Äiti nukkui keittiön levitettävällä sohvalla pikkusiskonsa kanssa. Muu perhe makkarissa.

Vierailija
8/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni ole ollenkaan ihmisarvoa alentavaa nukuttaa vauvaa ammeessa. miksi olisi? Onhan se äitiyspakkauksen laatikkokin pahvilaatikko ja monet siinä aluksi vauvaa nukuttaa.

Nättejä ja hyvin hoidetun näköisiä lapsia olivat mielestäni kaikki ja koti kiva.

Vierailija
9/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu oli ja kaikki oli tosi reippaita! Vanhempien pinnaa siinä eniten kysytään, lapset kyllä tykkää kun on seuraa :) Ja rauhassa sai leikkiä parvella jos halusi.

Vierailija
10/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköinen kuin monet lukaaleissa asuvat, joilla on tilaa mutta ei rakkautta.

Vierailija
11/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asia ei ole heille ongelma niin miksi pitäisi olla muillekaan?

Suuri osa maapallon väestöstä asuu melkolailla yhtä ahtaasti, taitaa olla länsimaiset valtiot, joissa jokaisella perheenjäsenellä pitäisi olla oma huone.

Oppiihan siinä ainakin pitkä pinnaa ja sietokykyä, jos ei muuta :)

Vierailija
12/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kyhjötetään kuin laumaeläimet.

Vierailija
13/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olis tuollainen lapsilauma niin mä ostaisin vaan jonkun vanhan (siis 1970-lukulaisen) alkuperäiskuntoisen talon ja remppaisin sen huone kerrallaan pikku hiljaa. Lainan kuukausierä olisi helposti vain 800 euroa/kk.

Sen perheen isä oli DI, joten kyllä sillä palkalla elättää isompaakin perhettä (olen itsekin DI). Varmaan saa nettona ainakin 2500 euroa/kk. Ja saavathan he lisäksi mielettömän summan lapsilisiä ja äidin äippärahan.

Kun pointti on että perhe haluaa asua täälläpäin...

Vierailija
14/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten mahtuvat kaksioon...

Meillä on 125m2 okt ja 5 lasta. 3mh

Miehen työkaveri on kertonut että he rakentavat "pienen" talon johon tulee 125m2

Niin mieheni oli sanonut että sehän on iso.

Työkaveri oli sitten sanonut että sulla ei varmaankaan ole sitten isoa perhettäkään.

Oli mennyt hiljaiseksi kun mieheni oli sanonut meidän lasten lukumäärän.

Se mua ihmetyttää että jotku rakentaa yhden lapsen tarpeisiin ison okt:n

Niin ja siis meillä on mielestämme ihan sopivan kokonen asunto.

En itse kuitenkaan ihan kaksiossa asuis:)

-ap-

Vierailija
15/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset varmaankin ihan tyytyväisiä. Ja jos vanhemmilla riittää jaksamista ja asennetta asua vähän ahtaammin niin ihan hyvä niin. Pienten lasten kanssa pärjää ahtaammassakin.. Toisaalta itsellä voisi hermot mennä siitä, että kaikki ovat koko ajan "jaloissa", kun ei tilaa ole enempää. Olisi mielenkiintoista lukea juttu.

Vierailija
16/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia 3 ja kaksi aikuista. Mahduimme aivan loistavasti. tavaraa ei kertynyt kun ei ollut paikkaa minne laittaa. Pahinta oli kyllä kun tuli kolmen märän sadevaatteissa olevan lapsen kanssa sisälle ja eteinen oli postimerkin kokoinen. Koskaan lapset eivät sanoneet että olisi ahdasta vaikka isompi oli 3 luokkalainen.

Kun odotin neljättä niin muutimme isompaan. Siellä meni monta viikkoa kun lapset tottuivat isoon tilaan, huutelivat vähän väliä missä äiti on.

Se kyllä vaikuttaa paljon oleskellaanko palaon ulkona vai sisällä.

Vierailija
17/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taitaa olla sairaalloisen pihi. Kuinkahan monta "onnellista" kulissiperhettä tässäkin maassa on. Helppohan se on kuvissa hymyillyä

Vierailija
18/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jakaa makuuhuoneen ja yhdellä on omahuone. Yksi makuuhuone on tyhjillään , en kerro miksi koska joku voisi tunnistaa minut. Päivisin kaikki oleilevat keittiössä tai olohuoneessa. Makuuhuoneita ei käytetä lainkaan (siis päivällä).

Viihdymme hyvin.

Vierailija
19/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

makkari oli lapsilla ja olohuoneessa nukkui aikuiset + vauva.

Makkarissa oli 2 kerrossänkyä (kai ne oli vähän lyhemmät mallit), 1 pinnasänky, ja 1 lapsi nukkui patjalla "kun ei tykkää sängyistä muutenkaan".

Ja vauva nukkui muoviammeessa.

Vanhemmilla oli parvisänky olkkarissa. En tiedä oikein , oliko se vauvan amme sitten siellä parvella aina mukana vai miten.

Ja itse en TOSIAAN kestäisi nukkua parvella, raskaana saa viimesillään juosta vessassa öisin yhtenään, närästää ja pitää nousta pystyyn jne. jne. ...

Mutta se oli heidän tämän hetken valinta - mulla on siis se lehti, mutta en nyt ihan tarkkaan muista mitä kaikkea oli, pitäisi kaivella.

Vierailija
20/24 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kun muutettiin isompaan asuntoon, eli 100m2 neliöön kahden lapsen kanssa, ihmetyksen aihe oli miten me niin pieneen muutetaan, eihän siinä ole työhuonettakaan eikä sitten ainakaan mahdu jos tulee kolmas lapsi....

Mitä me tehdään työhuoneella jos molemmilla on päivätyö kodin ulkopuolella, töitä ei tarvi kantaa kotiin? Läppärin säilytykseen työhuone ois vähän liioiteltua...

Onko jo vauvalla ihan pakko olla oma huone? Emme olleet kellekään edes ajatuksena sanoneet, että kolmas voisi joskus tulla, joten JOS tulisi, eikö sitten voisi muuttaa isompaan kun lapset ovat isompia ja ehkä haluavat omat huoneet...

Mutta tosiaan se lukaali pitäis meillä muiden mielestä olla. Meidän mielestä meilä on just sopivan kokoinen koti!

Tuolle perheellehän se olisi suorastaan lukaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi