Yli-innokas vartija sai nenilleen :-D ja mä sain satasen!
Olin lähdössä eräästä tavaratalosta, kun vartija tuli luokseni, otti käsivarresta kiinni ja kysyi, saako katsoa olkalaukkuuni. Kielsin ja sanoin, ettei ole syytä katsoa sinne. En ollut taatusti varastanut mitään.
Seuraavaksi vartija sanoi, että jos sen suostu suosiolla, hän kutsuu poliisit. Mä sanoin, että senkus kutsuu, mutta laukkuani mä en vartijoille avaa.
Jouduin venaamaan sellaisessa vartiokopissa yli puoli tuntia, kunnes polisiit tulivat. Avasin laukun poliisin läsnäollessa ja levitin kaikki tavarani pöydälle eikä mitään varastettua TIETENKÄÄN ollut.
Pääsin lähtemään. Vartija pyysi anteeksi tosi nolona, poliisit jäi vielä keskustelemaan vartijan kanssa (poliisit muuten vaikutti tosi kypsiltä) ja sitten sain vielä SADAN EURON lahjakortin tavarataloon :-D Asiakaspalvelupäällikkö oli aivan sairaan nolo!
Kommentit (77)
Siis vähän samaan tyyliin sellainen vetokahva mikä on matkalaukuissa ja korissa siis pyörät alla. Tosi kätevä.
Itse ostin sellaisen (maksoi jotain 5 euroa), niin ei tarvinnut lastata tavaraa vaunuihin - paitsi ne vaippapaketit laitoin vaunun alakoriin, mutta jätin ne niin esiin että varmasti huomaisin. Koskaan ei ole mitään jäänyt maksamatta minulla, koska siellä alakorissa tosiaan kulki vaan ne isot vaippapaketit, muuta kantokorissa ja/tai vaunujen verkkokassissa.
kerran junassa ja kolme miestä, 2 tarkastajaa ja konduktööri, tuli rehvakkaasti luokseni ja sanoi, että nyt me se saatiin. Kovaan ääneen. Sitten käskivät näyttää matkalipun. Näytinkin sen ja he lähtivät sanaa sanomatta pois.
Vierailija:
kun se on viety kaupan ovien ulkopuolelle maksamatta. Siihen asti on ihan sama missa ostoksiaan pitaa. Asiakasta ei saa " tuomita" ennenkuin rikos on tapahtunut. Nain meille opetettiin aikoinaan kun kaupassa tyoskentelin.
Näpistyksen yrityskin on rikos. Ei tarvitse viedä tavaraa kaupasta ulos. Olen ottanyt monta näpistelijää kaupan sisätiloista kiinni ja sakot on heille aina tullut.
pikkukaupoissa ostosten kanssa, kun vaan pyytää!
vaan sille, että se " oikeuttaa" sinut toimimaan hyviä tapoja vastaan. Minusta olisi vallan helposti ratkaistu ongelma, että kertoisit asiasta myyjälle. Eipäs taas lueta sieltä rivien välistä ja olla niin herkkähipiäisiä!
Sille ei mahda mitään, että joskus syytönkin joutuu epäillyksi. Parempi vartijoiden on välillä tarkistaa turhaan kuin laskea turhasta häveliäisyydestä liuta todellisia varkaita menemään. Mehän nuo varkaudet hinnoissa maksetaan.
Mites sitten suu pannaan, kun oikeasti tarvii poliisia ja ne onkin jotain ap:n tyyppistä ääliötä tarkistamassa? VArtija teki vain työtään ja kuvauksesta päätellen ihan asianmukaisesti.
Vartijan kohteliaisuus noin yleensä on sitten asia erikseen. Syylliseksi ei pidä leimata ennen kuin on selvä näyttö.
En lukenut kaikkia vastauksia vielä.
Pitäisko vartijoiden päästää aina kaikki oikeatkin varkaat menemään sen jälkeen kun on pyytänyt avaamaan laukun, ja vastaukseks saa, että " en avaa kun en oo varastanu mitään" ....??!! Pitäisko vartijan pyytää noyrästi anteeksi " erehdystään" , ja antaa varkaan lähteä? Hänhän sanoi, ettei ollut varastanut, mitäpä sitä tarkemmin tutkimaan....
Mä meen vaunujen kanssa kauppaan, kerään tavaroita myös alakoriin ja tyhjennän sen kassalla. Yksinkertaista, rehellistä ja toimivaa.
Jos tolle linjalle mennän niin kohta ollaan tilanteesa että mihinkään ei voi koskea, koksa meillä on varkaita, jotka piilottaa ne kamat vaikka käsiinsä. Tai saadaan tassutella alusvaatteissa sinne kauppaan, koska osa työntää niitä kamoja vaatteiden poimuihin.
Ja siinä vaiheessa kun joku kauppa kieltää lastenrattaa ja alakoriin keruun, mä vaihdan kauppaa.
Unohdin mainita, että olen nivelreumaatikko. Kortisoni piikkeinä ja suun kautta on enemmän kuin tuttua, siksipä olen kehitellyt lastenvaunu-/ostoskärrytandemin :)
Mitä ihmettä ap tulee tänne tuulettamaan, kun on onnistunut käyttäytymään täysin moukkamaisesti?
Mä en ymmärrä miksi et voinut avata laukkua vartijalle, joka teki työtään? Sen tehtävä on estää varkauksia. Mieti millainen maine sulla nyt on, kaikki näki kun sut roudattiin johonkin koppiin vartijoiden JA poliisin kanssa! :) Oisko ehkä itsekunnioitus säilynyt vähän paremmin, jos oisit avannut laukun ja vartijat ois voineet todeta siinä kaikkien nähden, että oot syytön?
Tottahan se on, että sulla on oikeus olla avaamatta kassia, mutta toisaalta vartijalla on oikeus pyytää sitä. Ja mitä hiton eroa siinä on, että avaatko sä sen laukun niille vartijoille vapaaehtoisesti, vai avaatko sen vasta sitten kun poliisi pakottaa?
Mun mielestä vartijan tai kaupan ei missään nimessä ois tarvinnut pyytää anteeksi sulta yhtään millään tavalla.
Vierailija:
Vartija pyysi anteeksi tosi nolona, poliisit jäi vielä keskustelemaan vartijan kanssa (poliisit muuten vaikutti tosi kypsiltä)
Arvaapa ap kaksi kertaa keneen ne poliisit oli tosi kypsiä?
Sun toiminta tässä on ollut noloa. Miksi sä käyt riehumaan siellä, jos sulla ei ole mitään varastettua? Vartijoilla on parempaakin tekemistä kuin vääntää jonkun latvasta lahon av-mamman kanssa.
Te olette kertakaikkisen outoja tapauksia kun saatte aikaiseksi tappelun tälläisestäkin asiasta :D
Minä ainakin jatkossakin laitan painavimmat vaunujen tavarakoriin jotka sitten nostan hihnalle sieltä. En kyllä suoraan sanoen tiennyt että tästäkin asiasta joku vetää herneen nenuun :D
Vierailija:
Vierailija:
kun se on viety kaupan ovien ulkopuolelle maksamatta. Siihen asti on ihan sama missa ostoksiaan pitaa. Asiakasta ei saa " tuomita" ennenkuin rikos on tapahtunut. Nain meille opetettiin aikoinaan kun kaupassa tyoskentelin.Näpistyksen yrityskin on rikos. Ei tarvitse viedä tavaraa kaupasta ulos. Olen ottanyt monta näpistelijää kaupan sisätiloista kiinni ja sakot on heille aina tullut.
Minä annoin ilman vastaansanómista ja hän tarkisti kärryni, koska ostokset olivat vielä kärryssä, kun lähdin kassalta. Hän oli kohtelias ja oli tyytyväinen, että kaikki oli kunnossa.