Yli-innokas vartija sai nenilleen :-D ja mä sain satasen!
Olin lähdössä eräästä tavaratalosta, kun vartija tuli luokseni, otti käsivarresta kiinni ja kysyi, saako katsoa olkalaukkuuni. Kielsin ja sanoin, ettei ole syytä katsoa sinne. En ollut taatusti varastanut mitään.
Seuraavaksi vartija sanoi, että jos sen suostu suosiolla, hän kutsuu poliisit. Mä sanoin, että senkus kutsuu, mutta laukkuani mä en vartijoille avaa.
Jouduin venaamaan sellaisessa vartiokopissa yli puoli tuntia, kunnes polisiit tulivat. Avasin laukun poliisin läsnäollessa ja levitin kaikki tavarani pöydälle eikä mitään varastettua TIETENKÄÄN ollut.
Pääsin lähtemään. Vartija pyysi anteeksi tosi nolona, poliisit jäi vielä keskustelemaan vartijan kanssa (poliisit muuten vaikutti tosi kypsiltä) ja sitten sain vielä SADAN EURON lahjakortin tavarataloon :-D Asiakaspalvelupäällikkö oli aivan sairaan nolo!
Kommentit (77)
Olin vauvan kanssa kaupassa, turvakaukalo oli ostoskärryissä. Siihen sitten keräsin kaikkee tavaraa kärryihin ja lähdin kassan kautta pois. Ulkona kun nostin kaukalon ostoskärryistä, huomasin että siellä alla oli salakuljettunut sukkahousupaketti. Oli kiire ja kassoilla kauheet jonot, joten en jaksanut palata takaisin maksamaan sukkahousuja. :( Vieläkin oikeestaan harmittaa... Pitäs varmaan käydä joku päivä maksamassa ne.
Vierailija:
Tai jos se tuottaa ongelmia, niin kaupoissahan on myös ostoskärryjä. Ja sellaisiakin kärryjä joihin saa vauvan. Minusta on epäkohteliasta kauppiasta kohtaan, että toimit hänen liikkeessään noin. Asetat itsesi tarkoituksella epäilyksen alle.
En ole kyllä koskaan älynnyt vaatia jotain korvauksia =). Mun mielestä vartija tekee työnsä kun tarkastaa ihmisiä. Ehkä mun näkökulma on toinen, olen poliisi ;).
Vaunuille löytyy varmasti joku kolo mihin jättää. Tai vaikka ulos. Ja niihinhän voi laittaa esim. lukon, jos pelkää että pöllitään. Voiko ihan oikeasti olla noin avuttomia ihmisiä? Toivottavasti provoilet.
Itse kävin usein yksin kaupassa tuplarattaiden kanssa kun lapset olivat pieniä. Jos pienet lapset nukkuvat rattaissa, niin ei kai niiden päälle laiteta painavia ostoksia. Ja jos ostaa pussikaupalla tavaraa + ison vaippapaketin, niin ei kenenkään käsi kestä eikä pysty työntämään niitä rattaita ja samalla kantaa ostoksia toisella. Itse ainakin laitoin tavarat rattaiden tavarakoriin kauppareissun ajaksi ja maksoin kaiken kassalla. Tässä ei ollut mitään ongelmia kaupassa, kassalla eikä muutenkaan.
Ja lapseni on jo 1,5-vuotias eikä enää kopassa.
Vierailija:
Vaunuille löytyy varmasti joku kolo mihin jättää. Tai vaikka ulos. Ja niihinhän voi laittaa esim. lukon, jos pelkää että pöllitään. Voiko ihan oikeasti olla noin avuttomia ihmisiä? Toivottavasti provoilet.
T. Itä-Helsinkiläinen, jonka rattaita ei ole vielä koskaan kukaan vienyt.
Mielestäni kuitenkin olisi asiallista mainita asiasta myyjälle ennen kauppaan menoa. Niin itse toimisin, ettei tulisi kenellekään mielipahaa. Mutta tiedän että joidenkin pitää aina toimia juuri niin kuin he haluavat, välittämättä siitä mitä se muille aiheuttaa. Itse en kuitenkaan haluaisi lapsellenikaan opettaa moista mallia. Laitat siis maksamattomat ostoksesi siihen lapsen viereen " jemmaan" ? Että lapsi voi niitä sitten siinä rauhassa hypistellä? Minusta vaan on aika outoa.
Työkaveriltani varastettiin lukollinen pyörä kerrostalon pyörävarastosta.
Vierailija:
T. Itä-Helsinkiläinen, jonka rattaita ei ole vielä koskaan kukaan vienyt.
Jos ostan kolme kassillista tavaraa, en jaksa niitä ympäri kauppaa korissa kantaa työntämällä samalla rattaita työntäen. Lapsi ei pysy kaupan kärryissä hetkäkään istumassa, vaan nousee heti seisomaan, enkä koskaan muista ottaa kotoa valjaita mukaan, millä köyttäisin lapsen kaupan ostoskärryihin kiinni. Niinpä lapsi istuu rattaissa ja mulla on toisessa kädessä ostoskori ja toisella kädellä työnnän rattaita. Painavat ostokset laitan rattaiden tavarakoriin. Pari kertaa olen huomannut vasta ruokia pakatessa (eli maksettuani siinä kassan päässä), että olen unohtanut tyhjentää tavarakorin. Tai silloin siellä on ollut vain joku yksi iso ostos, esim. viimeksi iso ja painava lohi. Tietenkin maksan sen sitten heti ja pahoittelen asiaa. Kertaakaan ei ole kukaan muu asiaa huomannut eli meidän kaupassa (K-Supermarket) ei ilmeisesti ole stevareita. Näin aion toimia siihen asti, kun lapsi istuu rattaissa kaupassa käydessä.
Vielä kysymys niille, joiden mielestä lapsi voi istua kaupassa käynnin aikana ostoskärryissä: Eikö teidän vauvat nuku ikinä kaupassa käydessänne? Meillä lapsi nukkui usein vauvana, joten en todellakaan olis alkanut siirtämään nukkuvaa lasta rattaista kaupan ostoskärryihin... Kaikki kun eivät käy kaupassa auton ja turvakaukalon kanssa!
Rattaissa on ratasosa. Katsokaa vaikka lastetarvikkeen sivuilta esim. kohdasta Emmaljunga, niin näette vaikka edge-mallissa mitä tarkoitetaan koppa- ja ratasosalla. Mitkä rattaat maksaa 700¿, ilman kantokassia/koppaosaa? Tuskin kai kenenkään 1,5-v lapsi enää on kantokassissa? Mutta jos asioista haluaa tehdä vaikeita, niin tehdään!
nimenomaan vauva, eikä 1,5-v lapsi. Ja saa myös sen käsityksen, että vauva makaa vaununkopassa, johon pieniä tavaroita kerätään. Anteeksi että luulin väärin!
" mua katsotaan aina tarkkaillen kun oon lastenvaunujen kanssa kaupassa
joskus kerään vaunujen alas ja vauvan viereen laitan jonkun pienen tavaran. vartijat on monesti seurailleet ja tulleet kassan läheisyyteen tarkkailemaan että jos en laitakaan kaikkea hihnalle ja pimitän jotain vauvan jalkoihin... "
Vierailija:
Rattaissa on ratasosa. Katsokaa vaikka lastetarvikkeen sivuilta esim. kohdasta Emmaljunga, niin näette vaikka edge-mallissa mitä tarkoitetaan koppa- ja ratasosalla. Mitkä rattaat maksaa 700, ilman kantokassia/koppaosaa? Tuskin kai kenenkään 1,5-v lapsi enää on kantokassissa? Mutta jos asioista haluaa tehdä vaikeita, niin tehdään!
Eivät kaikki vauvat makaa vaununkopassa! Meidän vauvat istuivat/nojasivat puoli-istuvassa asennossa ihan siinä rattaiden ratasosassa 4 kk ikäisestä lähtien, kun eivät hereillä ollessaan enää suostuneet makoilemaan siellä pohjalla.
Voittehan te laittaa ne ostokset omiin pieniin piiloihinne, mutta joka tapauksessa se on epäkohteliasta. Kukaan muuhan ei voi tietää aiotko ne maksaa vai et. Ei se todista mitään, että on 700¿ rattaat.
Kukaan ei ole laittamassa painavia ostoksia vauvan päälle, vaan puhe oli vaunun kopasta, jonka päälle sen korin voi laittaa. Jos teillä ei ole vaununkoppaa, ette luonnollisestikaan voi näin toimia.
Tämä keskustelu sai alkunsa tästä jutusta:
" mua katsotaan aina tarkkaillen kun oon lastenvaunujen kanssa kaupassa
joskus kerään vaunujen alas ja vauvan viereen laitan jonkun pienen tavaran. vartijat on monesti seurailleet ja tulleet kassan läheisyyteen tarkkailemaan että jos en laitakaan kaikkea hihnalle ja pimitän jotain vauvan jalkoihin... "
Eikä siinä mainittu mitään teidän muiden parivuotiaista.
kun se on viety kaupan ovien ulkopuolelle maksamatta. Siihen asti on ihan sama missa ostoksiaan pitaa. Asiakasta ei saa " tuomita" ennenkuin rikos on tapahtunut. Nain meille opetettiin aikoinaan kun kaupassa tyoskentelin.
Mutta meidän ruokakauppa onkin sellainen pieni vanhanajan palveleva lähikauppa, missä ei vartijoita tarvita.