Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli-innokas vartija sai nenilleen :-D ja mä sain satasen!

Vierailija
23.01.2008 |

Olin lähdössä eräästä tavaratalosta, kun vartija tuli luokseni, otti käsivarresta kiinni ja kysyi, saako katsoa olkalaukkuuni. Kielsin ja sanoin, ettei ole syytä katsoa sinne. En ollut taatusti varastanut mitään.

Seuraavaksi vartija sanoi, että jos sen suostu suosiolla, hän kutsuu poliisit. Mä sanoin, että senkus kutsuu, mutta laukkuani mä en vartijoille avaa.

Jouduin venaamaan sellaisessa vartiokopissa yli puoli tuntia, kunnes polisiit tulivat. Avasin laukun poliisin läsnäollessa ja levitin kaikki tavarani pöydälle eikä mitään varastettua TIETENKÄÄN ollut.

Pääsin lähtemään. Vartija pyysi anteeksi tosi nolona, poliisit jäi vielä keskustelemaan vartijan kanssa (poliisit muuten vaikutti tosi kypsiltä) ja sitten sain vielä SADAN EURON lahjakortin tavarataloon :-D Asiakaspalvelupäällikkö oli aivan sairaan nolo!

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun te menette kauppaan 2-vuotiaan kanssa, niin laitatte ostokset sinne hänen viereensä rattaisiin? Eikö sitä koria voi kantaa toisessa kädessä? Tai jos ostoksia on paljon, niin eikö kannattaisi ottaa kärry? Ja silloin jos kerran lapsi nukkuu ostosten ajan rattaissa, etkä voi kätevästi hoitaa ostoksiasi, pitäisikö valita joku toinen ajankohta? Nyt mä vasta oikeesti tajuan mitä on ne jutut uusavuttomuudesta!

Vierailija
42/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku nauttii siitä, että omalla toiminnallaan asettaa itsensä epäilyksenalaiseksi, niin aika outoa. Mielestäni myös se on outoa, että ihmiset tökkäävät lapselleen syötävää kaupassa käteen ennen maksamista.

Vierailija:

kun se on viety kaupan ovien ulkopuolelle maksamatta. Siihen asti on ihan sama missa ostoksiaan pitaa. Asiakasta ei saa " tuomita" ennenkuin rikos on tapahtunut. Nain meille opetettiin aikoinaan kun kaupassa tyoskentelin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllättäen ei-uniaikana?

Vierailija:

Siis kun te menette kauppaan 2-vuotiaan kanssa, niin laitatte ostokset sinne hänen viereensä rattaisiin? Eikö sitä koria voi kantaa toisessa kädessä? Tai jos ostoksia on paljon, niin eikö kannattaisi ottaa kärry? Ja silloin jos kerran lapsi nukkuu ostosten ajan rattaissa, etkä voi kätevästi hoitaa ostoksiasi, pitäisikö valita joku toinen ajankohta? Nyt mä vasta oikeesti tajuan mitä on ne jutut uusavuttomuudesta!

Vierailija
44/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti menen kauppaan silloin kun lapset on esim paivaunilla tuplarattaissa. Paljon helpompaa kuin tyontaa rattaita/karryja, juosta isomman perassa, ettei huku ihmismassaan ja koittaa hyssytella vauvaa samalla, ja ainiin kantaa koriaan. Meidan perheelle ei sitten yksi korillinen riitakaan eli niita olisi vahintaan kaksi. Ja rattaat on mukana, koska meilla ei ole autoa. Joten, se on pakostakin kaytettava rattaiden tavaratilaa aina valilla.

Vierailija
45/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellisellä mielellä ollaan oltu liikkeellä. Ja tuollaisen nimittelyn aikaihminen voisi jättää jo pois. Sitä paitsi tästä asiasta on tehty ihan liian suuri numero, joka ei ole kellekään ollut kovin kummoinen ongelma aiemmin. Tuosta viimeisimmästä kommentista olen samaa mieltä, että tavaraa saa käyttää vasta sitten, kun se on maksettu tai sen käytöstä on tehty sopimus.

Vierailija
46/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satun olemaan K-kauppiaan miniä, ja tiedän miten paljon ylimääräistä harmia koituu siitä, että ihmiset jemmaavat asioita erinäisiin paikkoihin. Sitten he ovat äärettömän loukkaantuneita, kun vartija nappaa kassalla kiinni. Sitten halutaan että paikalle kutsutaan poliisit, ja vaaditaan kamalia korvauksia aiheettomasta epäilystä. Näitä on vaan aika paljon. Ja vaikka te juuri ette niitä tavaroita varastaisikaan, niin aika moni varastaa kaupasta juuri tuolla mainitsemallanne tavalla. Lastenrattaisiin on hyvä jemmata, ja sitten voi muka unohtaa maksaa.

Ajatelkaa sitä liikkeen henkilökunnan kannalta. Jonkun pitää mahdollisesti tarkkailla teitä koko kauppakierroksenne ajan valvontakameroista.

Vierailija
47/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin ap:n kirjoitella niistä nettiin.

Kohta " puoli Suomea" pukeutu epämääräisiin vaatteisiin, ja jemmailee tavaroita ties minne, vaivihkaa hivuttaa kättä taskuun jne. että saa varijat peräänsä ja " syyttömä" lahjakortin kaupaa...;)

Vierailija
48/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sitä ole pahemmin tehnyt, joskus ehkä heitin vaippapaketin sinne alas. Otin useinmiten korin ja lastasin siihen ostoksia, mutta kyllä se paino ihan pirusti. Ja oli inhottavaa kun toisella kädellä piti työntää lasta, ja toisessa kädessä oli painava ostoskori. " Mukavaa" kun vastaan tuli joku jolla ei ollut mitään oikein korissa, mutta odotti että minä automaatisesti väistän vankkureillani. Yhdellä kädellä se on kiva ohjata rattaita, ja samalla varoa että ei teilaa toisia asiakkaita ostoskorilla.

Vierailija
49/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin lähikaupat (molemmat siis) palvelevat hyvin. Useasti tullaan kysymään saanko ostoskorin kannettua (jos vaunujen kanssa liikkellä) ja tarjotaan apua.

Ja ylipäätään on helpompi marssia pieni kauppa korin ja vaunujen kanssa läpi ja poimia ostokset koriin, mitä jättimäisessä hehtaarimarketissa...!

Ja olen nähnyt että isommissakin marketeissa apua saa, jos vain pyytää. Esim. sokeita autetaan ostoksien kanssa jne. kun vaan kysyy infosta apua.

Tuntuu että asioista tehdään taas niin kamalan vaikeita! ...Ja rehellinen mielipiteeni on, että lähes kaikilla " joille on niin vaikeata käyttää koria/kärryä kaupassa" on " ihan vahingossa" sattunut " unohtumaan" ostoksia vaunuihin! Olkoon se sitten ollut vaippapaketti tai pätkis patukka, kyseessä on VARKAUS!

Vierailija
50/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, mitä ap vouhottaa?! Eikö sen vartijan tehtävä ole vartioida, ettei kukaan varasta? Mun mielestä epäasiallisesti käyttäytyi ap, joka ei antanut vartijan tehdä työtään. Ihme jengiä...

Vierailija
51/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä ainakin lähikaupat (molemmat siis) palvelevat hyvin. Useasti tullaan kysymään saanko ostoskorin kannettua (jos vaunujen kanssa liikkellä) ja tarjotaan apua.

Ja ylipäätään on helpompi marssia pieni kauppa korin ja vaunujen kanssa läpi ja poimia ostokset koriin, mitä jättimäisessä hehtaarimarketissa...!

Ja olen nähnyt että isommissakin marketeissa apua saa, jos vain pyytää. Esim. sokeita autetaan ostoksien kanssa jne. kun vaan kysyy infosta apua.

Tuntuu että asioista tehdään taas niin kamalan vaikeita! ...Ja rehellinen mielipiteeni on, että lähes kaikilla " joille on niin vaikeata käyttää koria/kärryä kaupassa" on " ihan vahingossa" sattunut " unohtumaan" ostoksia vaunuihin! Olkoon se sitten ollut vaippapaketti tai pätkis patukka, kyseessä on VARKAUS!

Vierailija
52/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kassa ei varmaan huomannut, kun säädin siinä lasten kanssa. Kolmen pienen kanssa on joskus melkoinen hulabaloo!

Vierailija
53/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

n jälkeen.

Vierailija:

kun se on viety kaupan ovien ulkopuolelle maksamatta. Siihen asti on ihan sama missa ostoksiaan pitaa. Asiakasta ei saa " tuomita" ennenkuin rikos on tapahtunut. Nain meille opetettiin aikoinaan kun kaupassa tyoskentelin.

Vierailija
54/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisin halunnut tietää, miksi muka kauppa antaa satasen lahjakortin, yleensä se on kai kahvikupillinen tai jotain.

Ja olisi myös kiva tietää miten ap kaupassa käyttäytyi kun sai vartijan kimppuunsa.

Ja olisipa oivaa nähdä aavee-mamma itseteossa = ostoksilla kaupassa,

kommenteista päätellen ostosten tekeminen on äärimmäisen hankalaa, ja ennenkaikkea, jos ostosten tekeminen on noinkin hankalaa niin miten ihmeessä te saatte ne painavat ostokset kotiin?

Vierailija
55/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii, moneen kertaan testattu on :)

Joo, saat varmasti katseita ja viet tuplakuljetuksellasi tilaa, mut so what! Ei kuitenkaan tarvii jättää arvokkaita vaunuja jonnekin vartioimattomana eikä raahata ostoksia selkä vääränä. Ja ostokset maksettuaan, voi vielä lastata kaiken takaisin kärryyn ja mennä sivummalle pakkaamaan ostoksensa kaikessa rauhassa vaunuihin ja kasseihin itselleen parhaalla tavalla (eli siis painavat vaunuihin, kevyemmät kassiin).

Vierailija
56/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin noita teidän viestejä ja mietin miten kukaan ei maininnu et vois ottaa myös ostoskärryt! Kärryjä pukkaa edellä ja vaunuja vetää perässä. Isoissa kaupoissa on pitkät suorat käytävät, joten sen puoleen helppoa ja pienissä kaupoissa voi kärryt jättää aina hetkeksi johonki syrjemmälle ja kerätä tavarat ja viedä kärryihin.

Vierailija
57/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit näyttänyt laukkusi, myymäläetsivä olis pyytänyt anteeksi ja koko homma olisi ollut sillä selvä. Niin no, jos arvostaa sadan euron lahjakorttia niin paljon että haluaa tuollaisen käydä läpi. Työtään ne myymäläetsivätkin tekee.

Vierailija
58/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tekis joskus mieli sanoo niille vartijoille, että kuule rahaa on ei tarvii mun varastaa. Ihan kun joku huomiota herättävä vaatetus tekis varkaan.

Nuorilla voi olla kapinaa, halua " säästää" , vanhemmilla vain halu saada jännitystä ja säpinää.

Vierailija
59/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joillain työtätekevillä ihmisillä pn ammattitauti nimeltä tenniskyynärpää, kuten minulla. Huonompina aikoina ei saa edes juomalasia huulille nostettua, joten minua ei ainakaan naurata.

Olen tämän tavarankanto-ongelman ratkaissut siten, että pahimpian aikoina en käy kaupassa..

Vierailija
60/77 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin vaatinut jos tapahtuma olisi totta ja kävisi itselle. Tosin myös paljastaisin laukkuni vartijalle ja olisin yhtä lailla oikeutettu saamaan hyvitystä ja anteeksipyynnön julkisesta nolaamisesta.

Olen syyllistynyt vaunuissa epähuomiossa viemään paljonkin tavaraa, pahimpana vaatekaupasta varmaan sadan - kahden sadan euron edestä. Mutta olen aina palautellut niitä nolona tai maksanut anteeksipyydellen jälkikäteen, sillä haluan että kaupat pysyvät siinä missä ovatkin, ja että kehtaan niissä vielä asioida vastedeskin. Niin tutuksi on käynyt mm. lähikauppa ja rehellisyyteni, että saan mm. vippiä sieltä tutuilta myyjiltä nykyisin jos rahapussi vaikka unohtuu kotiin... Että kyllä rehellisyys kannattaa! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän