Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiran räksytystä kerrostalossa...

Vierailija
23.01.2008 |

Onkohan tässä mitään tehtävissä, vai pitääkö meidän täysin muuttaa elämisen rytmiä tuon naapurin räksyttävän rakin takia? Ollaan juuri muutettu, ja joka aamu tasan 6.45 alkaa seinän takaa naapurin boxerin räksytys ja ulvonta, joka kestää koko aamun. Kaksi tuntia aika lailla putkeen, sitten harvenee, mutta kuitenkin räksyttää siellä koko päivän. Nytkin kun tätä kirjoitan.

Meillä sitten koko perhe herää siihen meteliin tietysti, ja joudutaan nousemaan ylös jo siihen aikaan, muuten tuo tyttö 1,5v nukkuisi puoli yhdeksään. Eli yöunet lyhenee pahasti, ja päiväunetkin häiriintyy! Itse olen siis kotona lapsen kanssa.

Mitähän tässä tekisi?? Voiko tuollaisesta valittaa? Se räksytys hallitsee kyllä meidän elämää täysin!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira on iso vihaisennäköinen joku boxerintapainen. Että en todellakaan ota hoitoon!

Vierailija
22/33 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä ei ole varmaan aavistustakaan, että koira metelöi. Jätä sinne lappu nimen kanssa tai soita ovikelloa ja kerro. Omistaja voi yrittää haukkupantaa ja muutakin. Jos koira haukkuu edeleen, ilmoita isännöitsijälle ja hoida asukkaalle varoituksia ja lopulta häätö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnu nykyään kiinnostavan. Käy sanomassa itse, tai laita mies asialle. Sano että viikon verran odotatte että ongelma häviää tai otatte yhteyttä isännöitsijään. Laita jo nyt kellonajat ylös jolloin koira pitää möykkää. Ilmoita nämä ajat sitten isännöitsijälle vaikka sähköpostitse. Kyllä se koira hiljaiseksi saadaa, ei todellakaan tarvitse tuosta kärsiä kauaa. Kokemusta on. Jos ei muuta niin häätöuhkaus isännöitsijältä yleensä tehoaa.

Vierailija
24/33 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sitruunapanta opettaa hyvässä lykyssä koiran hiljaiseksi viikonlopussa, mutta kun se pantakin saattaa maksaa satasia. Ihan esim. pantaa tai muuta koulutusta ehdottamalla kannattaa edetä. Todennäköisesti omistaja ei tosiaan edes tiedä, että koira räksyttää siellä niin pitkään. Tuskin kukaan itsekään jaksaisi kuunnella tuntikausien räksytystä? Eli tahallisesta hommasta ei ole kyse.

Vierailija
25/33 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on sanottu kerran aiheesta (edellisestä koirasta) ja kerran aiheetta. Jälkimmäisessä kyseessä ei ollut meidän hurtta. Nykyinen on basenji eikä osaa haukkua.

Siitä mekastuksesta ei mitään tiedä, sillä kun tulee töistä kotiin, niin koira yleensä kuorsaa autuaan unta. Mutta jos tietää, voi hommata haukunestopantaa ja kouluttaa koiraa yksinoloon. Se ei tosin tapahdu viikossa, mutta parissa viikossa voi alkaa jo parannusta tulla. Tiedän mistä puhut, sillä meidän yläkertaan tuli uusi naapuri ja sen koira ulvoo joka aamu. H....ti meinaa mennä hermot. Aion tosin ensin odotella, josko se kotiutuisi, koska muutto uuteen paikkaan on koirallekin kova juttu. Meillä tuo edellisen koiran haukkuminen alkoi nimenomaan muuton yhteydessä ja rauhoittui sitten pannan avulla.

Vierailija
26/33 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että se jatkuva räkytys ottaa hermoille, varmasti! Eikä sitä pidäkään vain sietää. Mutta olisi kiva, jos naapurit tälläisessä tapauksessa asiallisesti ilmoittaisivat siitä koiran omistajalle!

Kuten jo pari vastaajaa tässä mainitsi, omistaja ei välttämättä tiedä että koira metelöi päivisin. Omakohtaista kokemusta tästä minullakin.

Oma koirani siis piti järkyttävää möykkää, josta emme olleet tietoisia. Jotain tuhoja oli tehnyt, joten siitä tiesin, ettei ihan vaan nuku poissaollessamme. Yhtenä päivänä sitten naapuri ei vastannut tervehdykseeni, vaan mulkoili minua erittäin pahasti. Tästä aloin epäilemään asiaa ja jätin nauhurin nauhoittamaan koiran yksinoloa. Se meteli olisikin jotain sietämätöntä!

Ostin sitten sitruunapannan ja sen haihduttimen (en muista nimeä) lopulta koirakin rauhoittui ja naapuri myös :) Jos tämä naapuri olisi kertonut asiasta ajoissa, myös hänen kärsimyksensä olisivat jääneet vähäisemmiksi.

Vierailija
27/33 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi just noin.

Oma koira alkoi aina ulvomaan kun lähdettiin töihin ja sit meidän toinen koira vielä liittyi kuoroon. Ja me ei tiedetty asiasta yhtään mitään ennenkuin noin puoli vuotta oltiin asuttu ko. talossa niin yksi opiskelijatyttö oli laittanut ystävällisen viestin asiasta postilaatikkoomme.

Koirat aloitti vasta kun oltiin poistuttu rappukäytävästä niin emme sitä kuulleet. Oltiin todella kiitollisia tytölle kun kertoi meille asiasta ennenkuin kukaan ehti mitään virallista valitusta tehdä.

Kannattaa laittaa asiallinen lappu. Tollainen uhkailu, et viikkoon jos ei jotain tapahdu niin on tosi lapsellista. Varmasti jokainen yrittää asian korjata, mutta ei se aina hetkessä tapahdu.

Itse tehtiin kallis ratkaisu ja ostettiin omakotitalo niin ei haittaa enään metelit.

Lisäksi koira on onnekseen iän myötä päässyt eroahdistuksestaan.

Vierailija
28/33 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä kannata mennä sanomaan mitään kenestäkään suoraan, aina parempi laittaa kaikki isännöitsijän kautta. terv. hallituksen jäsen.

Vierailija
29/33 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi valittaa

Vierailija
30/33 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurella todennäköisyydellä omistaja ei tiedä koiran metelöinnistä. Metelöinti on oire koiran pahasta olosta, eikä varmasti kukaan koiran omistaja tahdo koiran kärsivän pahasta olosta. Jos asiasta ystävällisesti ilmoittaa, niin omistaja on todennäköisesti hyvin kiitollinen.

Vierailija
31/33 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kannata ottaa heti asennetta että, " teen teistä valituksen, jos ei haukunta heti lopu" .

Uskon että koiran omistaja ei tiedä koiransa eroahdisuksesta, ja sitten kun saa tietää, niin yrittää tehdä asialle jotain.

Toki jos omistaja on välinpitämätön mulkku, voit yrittää tiukemmilla keinoilla saada asia järjestykseen.

Mä ainakin itse tykkäisin enemmän suorasta lähestymistavasta, kuin että lappuja kirjoitettaisiin.

Vierailija
32/33 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos koira ei öisin hauku ja ulvo, niin voiko asialle edes mitään (jos omistaja ei ole sun kanssa samoilla linjoilla että pitää saada loppumaan siis)?

Vierailija
33/33 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omistajalle, että hommaa sitruunapannan (niitä saa myös vuokrata eläinkaupoista edullisella hinnalla) sekä DAP-haihduttimen.

Jos olet itse eläinrakas tai joku naapurisi on, ottakaa se hetkeksi päivähoitoon, näinkin on moni eroahdistusongelma ratkennut:)