Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä teen: huomenna työhaastattelu, muttei lapsenvahtia, otanko lapsen mukaan

Vierailija
17.11.2008 |

Ei tee kyllä vaikutusta, mutta kaikki tuttavat olen soittanut läpi jne, mutta kukaan ei pääse. muutin jo kerran haastatteluaikaa.

Mietin et pitäiskö soittaa sinne uudestaan ja kysellä siitä työstä lisää, ettei sitten turhaan ole stressannut asian kanssa.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi edes hakea töitä.

Vierailija
42/62 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jos jo vastasit, en lukenut koko ketjua.. Arvioi itse, jos on hoitoala jossain hoitajapula-alueella, ei varmasti lapsi haittaa, mutta monissa paikoissa saa varmaan olla hyvä selitys. Tuo on hyvä, että hoitaja sairastui ja et saanut toista..

Älä vain tosiaan sano totuutta :-) (En arvannut, että näin äkkiä pääsen, mies ei voi joustaa yhtään.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vaativuusasteesta, hakijan mahdollisuuksista ja vaikka mistä.

Enpä ole eläissäni ollut 20 minuutin työpaikkahaastattelussa.

Vierailija
44/62 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

51, riippuu kuule ihan työpaikasta,

sen vaativuusasteesta, hakijan mahdollisuuksista ja vaikka mistä.

Enpä ole eläissäni ollut 20 minuutin työpaikkahaastattelussa.

Mulla meni keväällä reilu 2 tuntia. Ja sen jälkeen tein testejä 6 tuntia ja sitten oli vielä toinen haastattelu n. 2 tuntia...

Jotta tosiaan työpaikasta riippuu.

Ja ap:n kysymykseen. Mä en näe mitään ongelmaa tuossa haastatteluasiassa. Mikäli ap haluaa ko. paikan jää/tulee mies hoitamaan lasta haastatteloun ajaksi. Jos taas ei, niin silloin ap vaan soittaa aamulla ko. paikkaan ja ilmoittaa, että kiitos, mutta ei kiitos.

Vierailija
45/62 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viidessä minuutissa? Tarvitaanko sitten enää haastattelua lainkaan?

Vierailija
46/62 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä jonkun rutiiniduunin, tai kaupanmyyjän valmiudet selviää kymmenessä minuutissa, mutta sosiaalialan, pankkialan, monen muun missä on suuri vastuu tai pitää olla juuri tietynlainen persoonallisuus- niin sen selvittäminen kestää- eikä siltikään voi olla varma.

Ihme putkiaivoja täällä pyörii. Jos ei työelämä kiinnosta, niin sivistäkää itseänne edes eri ammattikuvauksilla (esim. työkkärin sivut) niin saatte aavistuksen siitä mitä kaikkea maailmassa voikaan olla. Muuta kuin teidän ikioma todellisuus.

Vierailija
47/62 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko vielä linjoilla? Kerro nyt meille uteliaille, saitko hoitopaikan järjestymään, haastattelun siirrettyä vai miten meni?

Jos mä olen haastatellut jotain 20 min. johonkin duuniin, se tarkoittaa, että en viitsi käyttää tähän enempää aikaani, koska henkilö ei kertakaikkiaan sovellu. En ottaisi MIHINKÄÄN tehtävään alle 45 min. haastattelulla. Mutta tiedän, että jotkut kyllä ottavat. Eli ei kannata masentua, jos on just ollut alle puolen tunnin haastattelussa.

Vierailija
48/62 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin hoitomaksusta:

- jos lapsi on kokopäivähoidossa 5 pv/vkossa, 21 pv/kk ja tulorajaylittyy menee maksua se 220 €

- mutta on olemassa muitakin vaihtoehtoja, kuten: osapäivähoito max 5 h/pv tai hoitosopimushoito eli 6-15 pv/kk, jolloin maksut ovat paljon pienemmät.

- etkö yhtään osaa ennakoida tilannettasi?

- missä lapsi nyt on? ja menitkö ylipäätään ollenkaan sinne haastatteluun?

- ihanan auttavainen mies sulla! :(

Vierailija
49/62 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta se, että perheen vanhemmista se, joka on vielä töissä, pitää kynsin hampain työstään kiinni, eikä ole esimerkiksi turhia poissaoloja poissa, on erittäin auttavaista.

Kaikissa kunnissa ei suinkaan saa osapäivähoitoa tai muutakaan, jos on työtön. Ei auta vaikka rautalangasta vääntäisi ja lakikirjalla heristäisi. Joutuu ikään kuin kierteeseen.

Kuka nykyään pystyy ennakoimaan työelämää?

Ja oikeasti, työtön voi myös (hetkellisesti) menettää aloitekykyään tms. Ei aina jaksa olla hervottoman skarppi, jos oikeasti tuntuu, että maailma kaatuu päälle.

Vierailija
50/62 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ylin maksu ole 233e, vai onko ne taas muuttunut?

Vierailija
51/62 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sitten työtön, eläkeläinen tai mikä vain! On pakko! Toki nuo odotusajat on, mutta hoitoa on saatava. Siitäpä vain kantelua tekemään, jos ei hoitopaikkaa järjesty.

Ja kyllä, aikuinen ihminen ottaa itsestään vastuun. Ennakoi elämäänsä, ei tänne vaikuta tulla ruikuttamaan. Ok, näitä ruikuttajia on tässä maassa ja heitä vain hyysätään. Ap voi pudota karenssille, jos on työtön eikä mene haastatteluun. Työnantaja voi ilmoittaa työkkäriin ja ap:lle karenssi. Jonkun pitäisi valaista ihmisiä, kun eivät itse ymmärrä.

Vierailija
52/62 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varsinkin alan työhaastattelut kestäneet vähintään tunnin.

No eihän työpaikkahaastatteluun mene kuin 5-10 min.

20 min ehtii jo kertoa koko elämänhistoriansa.

Vierailija
53/62 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääristä päätöksistä pitää valittaa, jos valittaminen virkamiehille ei auta, pitää valittaa eteenpäin. Miten muuten luulet että asiat järjestyvät? Työtön tms maksaa veroja siinä missä me muutkin ja on oikeutettu hoitopaikkaan!

Elän tässä todellisuudessa, teen töitä näiden asioiden kanssa ja tiedän toki mistä puhun. Ei auta, ettei kunnan budjetissa ole varaa tai päivähoidossa tilaa, sitä on tehtävä, jos sitä ei ole!

Vierailija
54/62 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa lasta haastattelun ajan ja that's it. Ottaa vaikka lapsen mukaan työreissulle.

Vierailija
55/62 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. sairaanhoitajista on huutava pula, joten 20 minsan haastattelu riittää, siinä saa jo aika hyvän käsityksen työkokemuksesta ja yleisestä olemuksesta. Itse sairaanhoitajana olen saanut 3 työpaikkaa juuri 20-30 minsan haastattelulla.

Vierailija
56/62 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastatteluja on kamalasti erilaisia. Mun mies oli yhdessä "haastattelussa" koko päivän, tehtiin testejä ja kaikkea.

Itse olen ollut haastatteluissa, joissa on ollut ryhmäosuus (kaikki haastatteluun kutsuttavat yhdessä) ja lisäksi päälle yksityisempi haastattelu, kyllä siinäkin tunteja meni. Useimmat toki ohi tunnissa, mutta älkää yleistäkö. Toki järkevä ihminen kysyy vähän etukäteen, mihin on menossa. Itse ainakin olen tehnyt niin.

Vierailija
57/62 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haastatteluineen ja soveltuvistestauksineen (monella akateemisella alalla) ei todellakaan hoideta, jos ei ole jo valmiiksi joko päivähoitopaikkoja tai sitten joku, joka aina tarvittaessa voi ottaa lapset hoitoon. Minäkin kävin lukuisissa tunnin, parin haastatteluissa ja pari kertaa oli päivän, parin soveltuvuustestaukset ennen kuin tärppäsi.

Työtkin voivat alkaa lyhyellä varoitusajalla (tai ottavat sen joka valmis aloittamaan pian), joten vähän myöhäistä siinä vaiheessa ruveta miettimään päivähoitopaikkojen hakua, etenkään jos on enempi kuin yksi lapsi ja kunnassa on pulaa hoitopaikoista. Meillä päin esim. 2 vkon varoitusajalla saisi yleensä lapsille paikat eri puolilta kuntaa. Mutta tietysti asia on eri, jos asuu kunnassa/ alueella, jossa lähipäiväkotiin pääsee ns. heittämällä. Hakemalla paikat hyvissä ajoin on aina paremmat mahdollisuudet mieleiseen hoitopaikkaan, eikä tule lapsillekaan stressiä vaihtuvista hoitopaikoista.

Vierailija
58/62 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...haastateltiin neljä tuntia. kysymys asiantuntijatehtävistä.

siis ilman testejä, vain haastattelua. Testit jälkikäteen. Kolme haastattelijaa. Olin tuolloin itse tuossa firmassa töissä ja näin kun olivat neljä tuntia neukkarissa.

Käsittääkseni yrittivät selvittää tuttavani motivaatiota oikeasti tulla tähän firmaan töihin ja ilman että heti lähtisi jonnekin muualle. Tuohon aikaan koulutetuille ja kyvykkäille ihmisille oli melko hyvin töitä tarjolla.

Tuttavani ei tykännyt niin pitkästä haastattelusta, vaan piti sitä suunnilleen hiillostamisena. Tuttavani ei tullut töihin tuohon firmaan, sitä en tiedä, tuliko hylky enemmän työnantajan vai hakijan puolelta.

M

Vierailija
59/62 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulee tänne kertomaan, miten kävi!

Vierailija
60/62 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin täällä saa vastakaikua sille mitä yrittää toitottaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä