mitä teen: huomenna työhaastattelu, muttei lapsenvahtia, otanko lapsen mukaan
Ei tee kyllä vaikutusta, mutta kaikki tuttavat olen soittanut läpi jne, mutta kukaan ei pääse. muutin jo kerran haastatteluaikaa.
Mietin et pitäiskö soittaa sinne uudestaan ja kysellä siitä työstä lisää, ettei sitten turhaan ole stressannut asian kanssa.
Kommentit (62)
tilanne olla, että jättäisi oman lapsensa jollekin yhden päivän nettituttavalle hoitoon??? Please, sano että olet provo tai et ajatellut mitä sanoit!!!
soitin päivähoitotoimistoon, kaupungilla ei ole mitään tilapäishoitoa.
Jos laitan nyt paperit päivähoitopaikkaan jono on 4kk, jos saan töitä paikka löytyy jostain 14 vuorokaudessa, eli voin aloittaa työnhaun 4kk päästä, kun ja jos joku leikkipaikka lapselle löytyy.
Työvoimatoimisto voisi järjestää jotain lastenhoitoa työhaastattejen ajaksi. Heillä on pitkät listat työttömiä jotka voisivat toimia työkkärin järjestämässä lapsiparkissa. :)
Jos mä etsisin akuutisti töitä, niin pyrkisin järjestämään niin, että lapselle olisi tarvittaessa hoitopaikka, MUTTA jos hoitorinki pettäisi ja olisin menossa haastatteluun paikasta jota todella haluan, niin miehen työ joustaisi kyllä sen yhden kerran. Pienempi paha se olisi kuin että multa menisi työpaikka sivu suun.
22 tai 23 tms
Meillä ainakin ollaan oltu muutenkin lasten takia paljon poissa. Sairastelut yms.
Nyt mies hakee töitä ja niitä haastatteluja on todella paljon.
Toistan edelleen aiemman vastaukseni:
Jos ei ole hoitoalan paikkoja, niin älä ota lasta mukaan. Mieluummin soita ja sano, että hoitajasi sairastui etkä saa tällä varoitusajalla uutta hoitajaa, voisitko vielä siirtää haastattelua.
Sanoo paljon haastatteluja tehnyt toimistopuolen esimies
Meidän lapset on hoidossa. Minä teen kotona töitä, joten voin hätätilanteessa joustaa.
Missään tapauksessa niiden haastattelujen hoitaminen ei onnistuisi ilman hoitopaikkaa ja minun joustavaa työtäni. Turha kuvitellakaan.
Näinä aikoina kaikkien työpaikat on uhattuina. Turha siis olla turhia poissaoloja poissa.
Ehkä joku täällä osaisi kaupungin perusteella vinkata jonkun perhepäivähoitajan tai päiväkodin jossa parkkihoito onnistuisi.
Minä ainakin tiedän kaupungissani useita yksityisiä päiväkotia ja perhepäivähoitajia jotka pitävät lapsiparkkia.
Täällä Lappeenrannassa kauppakeskus Oprissa on lapsiparkki. Helsingissä ja Espoossa kauppakeskuksista löytyy myös.
sinne työhaastattelupaikan eteiseen seisomaan, parempi jos siellä on joku vastaanottoaula missä lapset voisi olla sen työttömän kanssa vaikka lukemassa kirjaa.
Ei siinä mitään erityistä hoitoa tarvita olla parikymmentä minuuttia lapsen seurana, varsinkin jos ovat saaneet nukkua ja syödä ja käydä vessassa ennen tuota.
31 ja kaikki työttömäthän nyt tietenkin on päteviä hoitamaan lapsia?
.
ja saada työpaikan????
Olkoon miehen liikkuvan työn mukana...
Et oikeasti halua sitä paikkaa, vai mitä?
jotenkin sellainen kuva jäi tekstistä.
ja jäisi kotiin lasta hoitamaan, jos mulla olisi työhaastattelu!!
on velvollisuus antaa hoitopaikka kahdessa viikossa. Jos siis akuutisti tarvitsee, toki jos tietää että työt alkaa vaikka puolen vuoden päästä (vakipaikka) niin hakemus pitää panna sisään 4kk aikaisemmin kuin työ alkaa. Jos kyse on kuitenkin työttömästä, joka saa töitä, niin paikka on järjestyttävä viimeistään kahden viikon päästä.
mutta ei sillä ole velvollisuutta järjestää työhaastattelun ajaksi hoitoa.
Meidän kunnassa kyllä lapsen voi viedä "tuntihoitoon" eli maksaa sitten vain siitä tilapäishoidon tunneista.
Se on vain yksi työpäivä miehellesi, mutta sinulle tämä työhaastattelu on tärkeä. Ihan outoa tehdä asiasta nyt ongelmaa paitsi, ellet halua sitä työtä...?
Ja mä otin lapsen mukaan. Mulla oli kaks vaihtoehtoa, joko saan paikan tai en, mitään en menetä ja lapsi tulee mukaan ei voi mitään. Selitin työnantajalle tilanteen ja kerroin että hoitopaikka on jo luvattu, mutta lapsi aloittaa siellä vasta silloin ja silloin. Mä sain muuten sen työpaikan!
vai asutteko keskellä metsää??? sulla ei oo yhtään naapuria taikka yhtään äitikaveria kuka on lasten kanssa kotona?? et taida vaan haluta mennä töihin.
Nimittäin pikkasen viime tippaan olet jättänyt ton lapsenvahdin ettimisen, olet siis kerran jo siirtänyt haastatteluaikaa, siinä sulla olis ollut myös aikaa ettiä se hoitaja ja jättää päivähoitopaperit.....
20 min ehtii jo kertoa koko elämänhistoriansa.
ei se tietty anna hyvää kuvaa ettei mies vois joustaa - mitä sitten kun lapsi on sairas ? aina sinä jäät hoitamaan. Sitö ei varmaan kannata mainostaa haastattelutilanteessa
Päiväkodit ottavat parkkihoitoon muutamaksi tunniksi, nyt soita päiväkoteihin