Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi meidän asunto ei mene kaupaksi???

Vierailija
21.01.2008 |

Nyt iskee jo kohta paniikki. Meillä on ollut jo kohta 2 kk myynnissä rivari Helsingissä ja mitään ei ole tapahtunut. Yksi tarjous tuli aika pian sen jälkeen kun oltiin laitettu asunto myyntiin, mutta se oli noin 30 tonnia liian pieni. Muutettiin nyt vuodenvaihteessa uuteen ja vanha kämppä on nyt siis tyhjillään. Olen ajatellut sen stailaamistakin, mutta kalustamattoman kämpän stailaus tuntuu näin maallikosta aika hankalalta.

Maksamme nyt korkoja kummastakin lainasta ja pärjäämme kyllä vielä vanhoilla säästöillä j a pienellä perinnöllä jonka sain. Mutta mitäs jos kauppoja ei tule ollenkaan ja vanha jää meille käsiin mätänemään? Alan oikeasti menettää yöunia jo tämän takia. Meille on tulossa kolmas lapsi loppusuoralla ja uudesta kodistakin haluaisi nauttia, mutta tämä juttu stressaa kovasti. Emme oikein uskalla edes keskustella asiasta miehen kanssa. Ainakin minusta tuntuu, että sitten tavallaan tunnustamme olevamme pulassa kahden asunnon loukussa.

Ostakaa joku meidän vanha koti pois tai antakaa edes vähän tsemppiä!

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sellaisen löytää Helsingistä.

Ja ainahan voi sopia omaansa pitkän vapautumisajan. Mekin olisi saatu asua omassamme vielä puoli vuotta pidempäänkin kuin mitä oli tarve.

Vierailija
42/52 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi viimeistä asuntokauppaani (4 v sisällä) olen tehnyt niin, että ostanut ensin ja myynyt sitten vanhaa. Ovat tosin olleet helppoja myytäviä ja hinta aika alhaalla kuntoon nähden (toinen 2 v. vanha ja toisen remontoin). Kummastakin olen silti saanut reilusti voittoa myydessä. Kyllähän se tietty vähän jännitti, mutta olin kuitenkin varma siitä että menevät kaupaksi. Sitä virhettä ei pidä mennä tekemään että hätäännyksissään rupeaa tiputtamaan hintaa pikku määrän kerrallaan. Joko ei tiputa, tai sitten tiputtaa kerralla niin paljon että sillä on todellinen merkitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisten 4 vuoden aikana on varmaan saanutkin kaupaksi. Nyt on eri tilanne. Se hyvä kausi on jämähtänyt.

Vierailija
44/52 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tätä palstaa lukee, niin täsmälleen samalla lailla sanottiin 4 vuotta sitten, samoin kuin 2 vuotta sitten. Ainahan täällä pelotellaan. Nytkään asuntojen hinnan laskua ei pääkaupunkiseudulla ole vielä mitattu. Paitsi tietysti täällä, jossa jokainen nyt katsoo voivansa " ojentaa" ap:tä ja muistelee varoittaneensa puoli vuotta sitten.

58

Vierailija
45/52 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ihan kivalta näyttää ja pyyntikin on minusta ok. Hoitovastike on tosin aika korkea. Johtuisikohan siitä, jos kiinnostusta ei kamalasti ole? Jos ihmiset meinaavat, että on remontteja tulossa lähiaikoina? Toivottavasti saatte asunnon kaupaksi, ap!

Vierailija
46/52 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostimme uuden talon vaikka vanha oli myymättä 3 vuotta sitten. Sen uskalsi tehdä aivan huoletta ja talon arvo on noussut nyt noin 200 000. Enää en todellakaan tekisi samaa temppua vaan jäisin odottelemaan ja katsomaan.

Vierailija
47/52 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivata roinaa piiloon ennen kuvien ottamista...

Vierailija
48/52 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelut taitavat olla pääosin Kannelmäessä, joka länttä. Tapulikaupunki on Pohjois-Helsingin slummia, joten alue vaikuttaa ostajiin. Toki sieltä saa asunnon huomattavasti halvemmalla kuin niiltä kalliimmilta alueilta, esim. Paloheinästä. Asunto itse vaikuttaa ihan viehättävältä, mutta vastike tosiaan aika iso neliöihin nähden. se saattaa pelottaa ostajia ja toisaalta tekee asumismenot kalliimmaksi kuin alemman vastikkeen asunnossa.

Vierailija
49/52 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä onko tullut useampia huonoja tarjouksia?

Vierailija
50/52 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos tätä palstaa lukee, niin täsmälleen samalla lailla sanottiin 4 vuotta sitten, samoin kuin 2 vuotta sitten. Ainahan täällä pelotellaan. Nytkään asuntojen hinnan laskua ei pääkaupunkiseudulla ole vielä mitattu. Paitsi tietysti täällä, jossa jokainen nyt katsoo voivansa " ojentaa" ap:tä ja muistelee varoittaneensa puoli vuotta sitten.

58

Vierailija
51/52 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan noususuhdannetta seuraa laskusuhdanne, mutta että tiputtaisiin johonkin syvään lamaan 90-alun malliin - se on vielä kaukana. Asuntojen hinnat varmasti laskevat vähän (järjettömälle tasolle menty), mutta se ei poista sitä tosiseikkaa että suuriin kaupunkiin töihin muuttavat perheet tarvitsevat katon päänsä päälle. Sitten vasta aletaan olla ongelmissa, jos suomalaiset alkavat joukolla menettää työpaikkojaan.

Vierailija
52/52 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunto oy ei omista itse tonttia vaan on vuokratontti. Sekin tekee asumisesta kalliimpaa ja epävarmempaa. En itse kiinnostuisi noista syistä. Lisäksi vaikka ei ole ihan Tapulikaupungin ytimessä, palvelut ja asema on kuitenkin seillä ankealla alueella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan