Työkkärin sivuilla haetaan vauvanhoitajaa, vauva 2 kk
Kommentit (44)
äitiysloman aikana voi olla työelämässä jos kokee kykenevänsä, työssäolopäiviltä saa sitten vain minimiäitiysrahan.
Lapsi hankitaan vain STATUSSYMBOLIKSI, niinkuin auto tai känny tai koira tai kallis harrastus. Urakiito jatkuu sekä isillä että äitillä...
Toiset ne jaksaa notkua vielä lasten ollessa teini iässäkin sossun tuilla..
Entäs, jos on vaikka äiti kuollut ja sen vuoksi lapselle haetaan hoitajaa !
Eikä siis mihinkään hoitaja omassa tutussa kodissa -systeemiin vaan lastentarhan seimeen, jossa lauma muita samanikäisiä ihan yhtä avuttomina.
hankkikaa itse elämä, jos jostain löydätte.
äitiyslomaa kuin synnytyksestä toipumisen verran (pari viikkoa) ja heti töihin, isä ei pitänyt mitään lomaa. Äiti ilmoitti jo hyvissä ajoin, että " imetys ei oo mun hommaa" - eikä ollut.
Nyt toinen tulossa, jee..
Ja onhan se lapsi elätettäväkin.
Siksi toiseksi oli syy mikä tahansa, mitä ihmettä se teille kuuluu. Hoitakaa ne omanne vai harmittaako, kun on pakko.
Mistä hitosta te tiedätte miksi tuo perhe hoitajan haluaa? Varmasti siihen on jokin hyvä syy.
Yksinhuoltaja joka sairastunut vakavasti esimerkiksi. Kannattaako tuomita aina tietämättä taustoista yhtään mitään?
äitiys- ja vanhempainvapaan ajan. Kannatan lämpimästi aina lapsen kolme vuotispäivään saakka jatkuvaa kotihoitoa, mikäli se perheen taloudelliset ja sosiaaliset voimavarat huomioiden on mahdollista.
Lapsen tai lasten hankkimista statuksen nostamiseksi EN käsitä. Lapsi on ihminen, joka ensimmäisenä ikävuotenaan on ihmiseksi kehittymisen kannalta kaikkein herkimmässä, myös otollisimmassa vaiheessa. Lapsi tarvitsee VANHEMPIAAN ja vanhempien tulisi lapsen syntyessä olla valmiit vastaanottamaan vanhemmuuden ilot ja kirot.
4: Kyllä tällaisessa tapauksessa sekä lapsi että vanhemmat menettävät todella paljon ja merkittäviä asioita. Läsnäolo on perheessä tärkeintä. Jos ei olla valmiita vanhemmuuteen 24/7 lapsen syntyessä, niin kuinka voidaan ajatella, että lapsi olisi hankittu muuta, kuin egon pönkittämiseksi...
T: 3:n lapsen kotiäiti, joka hoitaa omaa yritystään siinä ohessa, perheen ollessa aina tärkein.
Tarkista tietosi ennekuin niitä tänne laitat.
? Että mitenkä? kyllä me 70-lukulaisina olimme tavallisesti päiväkodissa kun vanhemmat töissä.
... vaikkapa näkövamma yms. jolloin arjen järjestäminen saattaa olla tavanomaista haasteellisempaa, mutta todennäköisesti tällöin lastenhoitajaa oltaisiin haettu jo aiemmin. Ja, jos ilmoituksessa on ollut, että molemmat vanhemmat ovat työssä, niin ilmeisesti tällaisesta ei ole kyse.
Näin oli meidänkin perheessä, lähikaupan ilmoitustaulusta etsiskeltiin perhepäivähoitajia, jollainen minullekin sitten löytyi, omasta pihapiiristä vielä.
lasta EI SAA laittaa hoitoon alle 9-kuisena. Olen kuvitellut, että jomman kumman vanhemman on pakko pitää ne äitiys- ja vanhempainvapaat... Eikö siis olekaan niin?
se olisi ihan pulassa. Onneksi on varaa edes palkata hoitaja kotiin. Toivottavasti saavat hyvän, aina välillähän kuulee juttuja ei niin hyvistä lastenhoitajista, tuon ikäinen kun ei osaa vielä kertoa mitään.
Itsekin menin hoitoon alakerran tädille 2 kk ikäisenä ja sujuihan se niinkin.
Itse en ikinä voisi viedä tuon ikäistä hoitoon ja siinä mielessä en tunteen tasolla ymmärrä tällaista ratkaisua. Toivon silti, että kaikki menee hyvin.
kuten jo jossain aiemmassa kommentissani tässä ketjussa toin esille, ymmärrän hoitajan tarpeen perheessä 2 kk:n ikäiselle, mikäli perheessä on esim. vammaisuutta, joka rajoittaa arkitoimista selviytymistä pienen lapsen kanssa. Arkitoimista selvitytymistä voivat rajoittaa myös esim. äidin masentuneisuus, päihteiden väärinkäyttö perheessä tms.
Työ (ja siihen palaaminen) ei mielestäni ole kuitenkaan riittävä syy lapsenhoitajan palkkaamiseen ketjun aloittajan kertoman kaltaisessa tilanteessa.
Jos jonkun mielestä on vanhempia kohtaan suvaitsematonta pitää lapsen oikeuksia vanhempiinsa tärkeämpinä oikeuksina kuin vanhempien oikeutta työhönsä, olen mielelläni suvaitsematon. IRL minua ei kyllä voimakkaista mielipiteistäni huolimatta suvaitsemattomaksi ole kukaan tähän mennessä " moittinut" tai " kehunut" .
Minä " suvaitsematon" nyt vain satun arvostamaan enemmän IHMISTÄ kuin TYÖTÄ. Mielestäni ihmisyys on arvo sinänsä, enkä arvota ihmisiä työnsä perusteella. Ilmeisesti 51 (tai kuka viimeksi kommentoikaan kannanottojani) arvottaa maailmaansa toisella tavoin, tavalla, johon 39 jo kommentissaan puuttui.
T: kolmen lapsen kotiäiti, yrittäjä