Tehdäänkö ennen aborttia ultra?
Kommentit (42)
ja ihanasti lääkäri ilmoittaa ääneen ultrattuaan: " Sydän sykkii, vastaa viikkoja, yksi elävä sikiö"
Mun elävä sikiöni on nyt 6v... ei kestänyt mullakaan kantti.
Just noin sydän sykkii, kiinnittynyt kohdussa yläseinämään jne. Mun kantti kesti..
Täytyyhän nähdä että siellä on jotain mitä abortoida. Sen lisäksi täytyy varmistaa sikiön ikä (ettei ole yli rv12) ja nähdä missä kohtaa se sijaitsee.
Näin kenellekään ei jää epäselväksi, että elävää olentoa ollaan murhaamassa.
Vierailija:
Vierailija:
" se oli vain solumöykky" , " kyseessä ei ole ihmiselämän lopetus vaan raskauden keskeytys" , " ultrassa ei näkynyt mitään, ei sydämen sykettä" tms.??
lääkärit puhuneet mitään sikiöstä niin että olisin kuullut.
kun aloin odottaa kolmattamme pillereistä huolimatta.
Ultralla katsottiin että raskaus on tosi ja arvioitiin viikot. Mietin aborttiakin siinä vaiheessa.
Todella fiksusti terkka komensi ensinnäkin opiskelijan ulos ja kysyi multa, haluanko että kääntää näytön musta pois. No, en halunnut ja nyt tuossa 2 vee syö iltaplaa ja hössöttää ;) Olin kyllä oikeastaan asian päättänyt jo ennen pesu-neuvolaan menoa, tarvitsin vaan jotain keksustelutukea todella yllättävälle tilanteelle.
En minäkään koe tappaneeni lastani, lapsen alun kyllä. Tein abortin ja se oli silloin se ainoa oikea ratkaisu. Ei sille voi enää mitään.
Vierailija:
" se oli vain solumöykky" , " kyseessä ei ole ihmiselämän lopetus vaan raskauden keskeytys" , " ultrassa ei näkynyt mitään, ei sydämen sykettä" tms.??
Ja antoipa iäkäs ultratäti kuvan mulle mukaan kun siihen käytävälle menin sit oottamaan pääsyä lekurille. Kiva temppu, mutta kantti kesti. Mä olisin joutanut hullujenhuoneelle, jos raskaus olis jatkunut loppuun. Mielummin olen hyvä ja jaksava äiti ja nyt on se kolmas sitten, kun oli " oikea aika" .
Olin siis aborttia hakemassa, ja ultrattiin. Olin kyllä syönyt alkuraskaudessa lääkekuurin, joka saattaa olla sikiölle vaarallinen... Lääkäri totesi että koko vastaa viikkoja, kohdunsisäinen raskaus on kyseessä mutta että sykettä ei näy. Kysyi haluanko kontrolliajan jolloin katsotaan uudestaan vai mennäänkö suoraan kaavintaan. Halusin kaavinnan.
haukkuvat murhaajaksi yms? Kysehän ei ole murhasta.
Lääkäri kertoi viikot ääneen ja jotain muuta. Toivon että olisin ollut vahvempi ja pitänyt lapsen, en kyllä tiedä olisiko mies pysynyt rinnalla vastentahtoisesti. Mulle tehtiin abortti tosi myöhäisillä viikoilla, kun aikaa oli vaikea saada.
Ei näkynyt ONNEKSI mitään, eli oli tuulimuna. Itkin ilosta, kunnei tarvinnut " murhauttaa" ketään.
Koko ei vastannut viikkoja eikä sykettä löytynyt, vain liian pieni ruskuaispussi.
Olin niiiii onnellinen.
murhasta annetaan tuomio, abortista ei ja sen jopa suorittaa lääkäri.
täytyyhän niiden selvittää onko esim kohdun ulkopuolinen raskaus ja kaikkea muuta.
elämäni paras päätös pitää lapsi.
sen jälkeen sillä ei kantti kestänyt abortoida.