Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista ruokaa odotatte saavanne häissä? Riittääkö?

Vierailija
19.01.2008 |

- Jäävuorisalaatti-kurkku-salaattipohja ja siinä vieressä eri kupeissa 5-6 eri vaihtoehtoa (tomaat, papr, mandar, feta, meloni, he-ma-pa esim)

- Lihakastike

- Potut

- Sämpylät

- Voi, juusto, kalaa

- Vesi, maito, kotikalja

- Suklaavaahto (esim)

Kahvitukseen:

- Hääkakku

- Kuivakakku

- Raparperipiirakka

- Keksejä

- Kahvi, tee, mehu

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta kuin nauraa! En ole kuunaan ollut häissä, joissa olis ollut noin ankea pääruoka.

Vierailija
22/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiruoka ei tarpeen. Hääkakku on jälkiruoka. Sen lisäksi ei tarvitse olla sen seitsemää sorttia. Joku pikkuleipäjutska voi olla. Huomioikaa sokeriton vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä kaukana juhla-ateriasta.

Ellei ole rahaa panosta ruokailuun, miten olisi juhlavampi kahvitilaisuus? Onko kyseessä esim. pienet perhehäät tms. kotona järjestettevä tilaisuus? Silloin tuo ehdotus kävisi hyvin.

jos kyseessä suurempi tapahtuma, olisi kyllä hirveä pettymys. Mitä ne ihmiset siellä häissä paljon muuta tekevät, kuin syövät ja juovat...

Vierailija
24/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

15: mun mielestä ei pidä löytyä kamala määrä erilaisia leikkeleitä jne....harkittu ja suppeampikin tarjoilu on hyvä, jaksaa paremmin maistella ja syödä kun niitä lajeja ei ole pöytä väärällään.

Vierailija
25/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin syksyllä vieraina häissä, joissa ainut lämmin ruokavaihtoehto oli hirvipaisti :/

Söin siis vihersalaattia ja keitettyjä pottuja, olipa hyvää.

Nykyään on vegejä+muista syistä punaista lihaa karttavia todella paljon.

Aneemiselta muutenkin kuulostaa tuo menyy... Karsikaa vierasmäärää, jos ei ole varaa kunnolla muonittaa.

Taidatte olla vaan ahneesti lahjojen perässä juoksijoita ...

Vierailija
26/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlavat ruoat ovat sellaisia, joita ei ole jokaisella pöydässä arkena tai edes ihan tavallisena sunnuntaina. Hinnasta ei ole kysymys. Lihakastike ja perunat ovat todella arkista tarjottavaa, jopa silakasta saa juhlavamman ruoan, kun sitä ei ole kaikilla joka päivä. Jos lihaa haluaa niin paahtopaisti on tosiaan paljon parempi. Voi myös tehdä marinoitua paahtolihaa possun sisäfileistä, joita saa usein edullisesti. Paljon juhlavampaa.

Meillä päädyttiin 18 hengen samppanjavastaanottoon vastaavassa tilanteessa. Tarjolla oli siis kuohujuoman ja kahvin lisäksi kahta lajia täyttäviä, suolaisia piirakoita/pasteijoita, toscapullia, täytettyjä pikkuleipiä ja prinsessakakku. Saattoi olla jotain muutakin, mitä nyt en muista - mahdollisesti jokin perussalaatti.

Tarjottavaa ei tarvise olla paljon, mutta sen täytyy olla jotain muuta kuin kiinankaalia, kuoriperunoita ja palapaistia.

Vierailija
27/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hautajaiset nyt onkin eri asia kuin häät, vaikka olin kyllä silti aika nälkäinen siunaustilaisuuden jälkeen.

Vierailija:

Olin syksyllä vieraina häissä, joissa ainut lämmin ruokavaihtoehto oli hirvipaisti :/

Söin siis vihersalaattia ja keitettyjä pottuja, olipa hyvää.

Nykyään on vegejä+muista syistä punaista lihaa karttavia todella paljon.

Aneemiselta muutenkin kuulostaa tuo menyy... Karsikaa vierasmäärää, jos ei ole varaa kunnolla muonittaa.

Taidatte olla vaan ahneesti lahjojen perässä juoksijoita ...

Vierailija
28/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä pääruokana oli lihakeitto. Sen lisäksi oli karjalanpiirakoita ja munavoita sekä ruisleipää. Hääkakun täyte oli pakastemansikoista tehty. Ruoka oli tosi hyvää, vaikka tavallista olikin. Mun mielestä häissä on ruoka ei oo se juttu jonka takia sinne mennään.

Vierailija
29/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä konkreettisia JUHLAVIA suht edullisia menu vaihtoehtoja te ehdottaisitte?

Tunnemme kaikki vieraat joten siksi ei tule kasvissyöjiä. Ja johan mainitsin että 130 hlön häät. Jota ei voi enää karsia.

Vierailija
30/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin esittelet " hulppean" ruokalistasi ja kysyt mielipiteitä.

Sitten kun saat niitä, ne eivät sinua miellytäkkään.

Sun ei kuule kannata kysellä mielipiteitä, jos vaan kehuja kalastelet (niitä ei taida tällä heltyä).

-kolmas vege-

Vierailija
31/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No, mitä konkreettisia JUHLAVIA suht edullisia menu vaihtoehtoja te ehdottaisitte?

Vierailija
32/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakastikkeen sijasta sama liha paahtopaistina. Ei ole yhtään kalliimpaa. Ja perunat joko itse tehtynä perunasalaattina (voi olla myös öljykastike, ei ole pakko olla majoneesia tai kermaviiliä) tai sitten uunista kerma- tai yrttiperunoina.

Kiinankaalin hinnalla saa myös monipuolisempia salaattilajikkeita, osta sitä mikä sillä hetkellä on edullisinta, muutamaa lajia. Jos valmistat caesar-kastikkeen niin pelkät salaatinlehdet riittävät, mutta silloin pitää olla jotain suht. tukevaa salaattilajiketta. Paahtopaistin kanssa sopiva salaattiklassikko on Waldorf, johon tulee omenaa, ananasta ja selleriä.

Lisäksi täysjyväpatonkia, jota voi tehdä myös itse.

Jälkiruokaa ei minun mielestäni tarvita, mutta suklaamoussen sijasta tarjoaisin varmaan hedelmäsalaattia tai sitten mansikoita, riippuen häiden ajankohdasta.

Kahvipöytään kakku ja hyvää pullaa, ehkä yksi laji pikkuleipää.

Vierailija
33/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla gourmet-ruokaa vaan ihan konstailematonta mutta hyvää ruokaa ja riittävästi. Ihan hyvä menu musta. Vegeille lisäisin jotakin, esim. vegeversio kastikkeesta.

Vierailija
34/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lisäisin jonkun lämpimän kasvislisukkeen vielä, vaikkapa jonkun gratiinin.

Itse kyllä loukkaantuisin, jos sukulaiseni ei kutsuisi minua sen takia häihinsä, että saa pitää " hienommat" häät pienelle porukalle. Toki ymmärrän, jos rahaa ei ole juuri ollenkaan, mutta ei niissä häissä mitään samppanja-aterioita ole pakko tarjota!

Hassua muutenkin, jos joillakin on tapana vouhottaa vielä vuosien päästä toisten häätarjoiluista! Eikö teillä ole muuta elämää? Eiköhän avioliiton solmimisen ideana ole ihan muu kuin kilpailla siitä, kellä kalleimmat häät??

Vierailija
35/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjalista jos on pullollaan toinen toistaan kalliimpia lahjoja, niin kyllä vieraille kuuluu tarjota jotain muuta kuin pottuja ja lihakastiketta. En ole moisesta kuullutkaan.

Vierailija
36/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo voivottelu oli ihan aitoa, ilman v-tuilua. Helskutin kallista järjestää häät. Ja ihan turha tulla sanomaan että älä sitten järjestä tai että järjestä pienemmät. Mutta kun täällä ei saa mistään valittaa..

Vierailija
37/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraiden kunnioittamista on kutsua heidät häihinsä ja tarjota sitä mihin on oikeasti varaa. Ahneutta ja kunnioituksen puutetta on vierailta odottaa liikoja häiden järjestäjiltä!

Vierailija
38/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä kuuluu mielestäni tarjota kunnon pitopöytä tai sitten jotain eleganttia.

Vierailija
39/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt oikeesti missään juhlissa tarjota tuollaista ruokaa.

Vierailija
40/97 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjotkaa mielummin liha lihaja ja lihapullat lihapullina ja kastikkeet erikseen. Olen samaa mieltä, paisti parempi vaihtoehto kuin peruna+kastike juttu.

Jälkkäri vähän tuha, karsikaa siitä, ja makeata tuskin tarvii olla niin paljon, kakun lisäksi jotain keksejä ja pullaaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi