Miten eroon työkaverista, joka haluaa kaveerata vapaa-ajalla?
Tämä tyyppi on vastenmielinen mielestäni: laiskanpulskea, yksinkertainen, tylsä. Hänen kanssaan ei voi jutella mistään, sanoo vaan aina että " en tiiä" , " ei kiinnosta" , " ihan sama" . Koen ajanhukkana sen, että hän istuu sohvallani tuntitolkulla typerä ilme naamalla.
Lisäksi hän odottaa, että kuskaan hänelle keksiä ja kahvia nenän eteen ja muutenkin viihdytän häntä. Vierailun päätteeksi on turha odottaa kiitosta - sitä paitsi hän ei lähde, ellen todellakin rupea pukemaan jo yövaatetta päälle ja sano meneväni nukkumaan. En jaksa sellaista. En tajua miten hänkään jaksaa.
Neuvoja! Miten päästä tyypistä mahdollisimman sivistyneesti eroon?
Kommentit (7)
Oikeasti, ihan vakavissasiko kysyt? Miksi ihmeessä ylipäänsä olet itse alkanut " kaveerata" hänen kanssaan vapaa-ajalla, jos kerran seura on noin tylsää ja vastenmielistä? :O Työkaverit on työvakereita ja muut sitten muita, ellei jotkut muuta halua. Kaverussuhde on ihmissuhde, eli siihen tarvitaan ainakin kaksi ihmistä. Ei kai voi olla kovin vaikeaa vain vetää rajaa yksityiselämän ja työelämän välille, jos itsestä kerran siltä tuntuu. Mitä ihmettä pelkäät?
Siitä kukaan ei voi loukkantua, tai jos loukkaantuu, niin mitä sitten? Kuulostat lapselliselta.
En erityisemmin ole hänen kanssaan " kaveerannut" . Hän asuu naapurissa ja on alkanut ramppaamaan täällä. En ole ollut sen kummempi kuin peruskohteliaalta ihmiseltä voi odottaa. Jostain syystä hän kai sitten haluaa olla seurassani.
Jos taas on itse änkeämässä, sanot vaan että sori, nyt ei sovi, on muuta tekemistä ja kaivat vaikka pölynimurin kaapista vihjailevasti...
Itse olen samanlainen, tai nykyään " kovempi" tuollaisen suhteen mutta ennen minullakin ramppasi niin tylä kaveri, änkesi vain kotiin, kutsumatta tuli ovelle enkä kehdannut enää sanoa että nyt ei sovi, halusi katsoa meillä kaikkia paskoja tv-sarjoja jne.. Eikä lähtenyt monen tunnin jälkeenkään! Jumaliste, kuinka tyhmä pitää olla? Täytyykö aina sanoa suoraan kolmen tunnin jälkeen että hei, menen nyt nukkumaan, POISTU äläkä enää tule :) Luojalle kiitos, tää tyyppi muutti vittuun ja silloin päätin että sanon jo ovella että sori nyt ei käy, jos joku vastaava meille tulee!
Olen todella liian kiltti ja jos sanon vähänkin loukkaavaa, tulee paha mieli. Tiedän myös että pitäisi sanoa suoraan jottei tarvitsisi kyräillä jälkeen päin mutta opettelen vielä siihen...
-Pyydä lähtemään seuraksi hikilenkille: Jos ei pysy tahdissasi, älä välitä.
-Menet itse hänen luokseen kylään. Viihdy vain vartti tai puolituntia.