Kertokaas ny, millainen on HUONO parisuhde! Mitä siihen sisältyy?
Kommentit (5)
-Ei luottamusta
-Ei läheisyyttä/seksiä
-Ei keskusteluyhteyttä
-Paljon riitoja
-Väkivaltaa tai sen uhkaa
jne.
Noi nyt äkkiseltään tuli tässä mieleen. Ja kyllä suhde on huono jos mikä tahansa noista osa-alueista on huonolla mallilla.
Siis suhteen toinen osapuoli käyttää hyväksi sitä että toinen on liian kiltti.
Meillä on nimittäin näin... Mies on hyväpalkkaisessa työssä, ei oo isoja lainoja eikä elinkustannuksia, vuokra kohtuullinen. Ite oon äitiyslomalla, kohta kotihoidontuella elikkä tulot hurjasti pienemmät kun miehellä.
Kuitenkin kannan yksin vastuun esim. perheemme ruokakustannuksista ja vauvan kaikki kulut. Elikkä ostan kaikki lapsen ruuat ja tarvikkeet, mies ei ole ikinä ostanut yhtään vaatetta tai tavaraa ja ruokaakin vain pari purkkia viikossa ( lapsi syö 4 päivässä ynnä maidot ja vellit ). Mies syö töissä ja ei sitten tuo kotiin mitään. Hyvällä halulla tosin syö laittamani sapuskat.
Tätä on jatkunut jo kuukausia... oon yrittänyt sanoa että miehen pitää osallistua, sanoo vaan että ei voi kun on niin paljon laskuja. Eli 2500 e kuussa menee muka siihen, hahhah!
En tiiä jaksanko tätä enää kohta. Joudun varmasti ottamaan eron, koska töihin en aio vielä mennä (vauva vasta 8 kk ). Mutta emmehän tule toimeen pelkällä kotihoidontuellakaan, kun mies ei auta yhtään.
alistamista, väkivaltaa, pettämistä, valehtelua, kiristystä, uhkailua, välinpitämättömyyttä, haukkumista
mutta tuossa vaiheessa parisuhde ei enää ole pelkästään huono.
t. selvinnyt
Lista asioista, jotka sisältyvät huonoon parisuhteeseen MINUN mielestäni:
-puolisot eivät arvosta/rakasta toisiaan, josta seuraa uskottomuutta
-suhteessa on fyysistä/psyykkistä väkivaltaa/väkivallanuhkaa
-toisen/molempien addiktio (alkoholi/huumeet/pelit), joka murentaa turvallista parisuhdetta ja usein myös yhteistä taloutta
-puhutaan toiselle aina rumasti, yirtetään loukata toista kaikin keinoin
-vastuuta perheestä/kodinhoidosta/taloudesta ei ole jaettu, vaan toinen kuormittuu yli, josta seuraa katkeruutta
-kotona ei ole hyvä ja turvallinen olla edellä mainituista syistä johtuen