Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puistoiletteko te ollenkaan jotka olette itse kotona ja teillä useampi kuin kaksi alle kouluikäistä lasta?

Vierailija
16.01.2008 |

Meidän läjipuistossa ei enää ole seuraa isommille lapsillemme laisinkaan, vaikka alueella on paljon useamman kuin kahden pienen lapsen äitejä. Ulkoilevatko kaikki vain omalla pihallaan vai ovatko isommat lapset sitten päiväkodissa?

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinnekin on 2,5-3km ja en todellakaan viitti monen pienen kanssa lähteä sinne asti kävelemään.

Aika harvoin on tullut käytyä. Ehkä 5-6 kertaa koko asuinaikana. Jos on hyvä ilma ja vanhin pääsee pyörällä ja kaks nuorempaa kaksostenrattaisiin.

Vanhin on ekalla, sitten 2 seuraavaa käy srk:n kerhossa eli niille kyllä löytyy aktiviteetteja.

Uudestavuodesta asti on kokoajan joku ollut kipeenä joten ovat välillä käyneet omalla pihalla leikkimässä.

Vierailija
82/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs se muutto? asuntoa katsomaan? Onko mahdollista? Kantoliina? Uudet rattaat?

ja saavatko lapsesi sisällä tarpeeksi liikuntaa.

KAi sä tiedät että esim ihmisen luusto tarvitsee (varsinkin lapsen) liikuntaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkemmin sanottuna vauva 5kk, juuri 3-vuotta täyttäneet kaksoset ja 6-vuotias esikoinen joten luulisin tietäväni tuon kolmen alle kolmevuotiaan äidin tilanteen melko hyvin.

Vierailija
84/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiku sinulla olisi etes joku tuttu joka voisi tulla ulkoiluttamaan niitä lapsia vähän useammin!!

Ja entäs iltasin kun mies on tullut kotiin. Sillon voi teistä jompi kumpi käydä etes tunnin ulkona kahden vanhimman kanssa. Saisivat kokea sitä riemua mikä ulkoleikeissä syntyy. Raitista ilmaa, liikuntaa ja ennen kaikkea hyvän mielen joka siitä lapselle tulee.

Vierailija
85/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla ulkona. Tai isi käy yhen tai kahen kans. Tai mennään kaikki. Joka päivä ei vaan yksinkertasesti ehdi. Eikä meillä ole juokseminen kiellettyä sisällä ja tuon ikäiset ei koske tietokoneeseen. Eivät myöskään katso videoita. Meillä on täällä ihan kivaa. t. kolmonen alunperin

Vierailija
86/154 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ulos pääsee turvallisesti jos vain haluaa. Tilanteeni on n lasten iän ja asumisen suhteen suht samanlainen kuin 3:lla. Meidän lapset on 5kk, 1v7kk ja 2v8kk ja lähes päivittäin käydään aamupäivällä ulkona. Lounas ja päiväunet onnistuu paljon paremmin kun lapset saavat raitista ilmaa ja liikuntaa.

Tässä viestiketjussa on tullut todella monia hyviä vinkkejä siihen miten pääsee turvallisesti ulos. 3:nen ei ole niihin oikein mihinkään tarttunut. Selvästikään hän ei viitsi nähdä vaivaa mennäkseen yksin ulos lastensa kanssa. Turvallisuudesta ei ole oikeasti kyse, siihen vain on hyvä vedota.

Ja vastauksena tämän ketjun alkuperäiseen kysymykseen: Me käymme aika paljon myös puistoissa vaikka lähinpään onkin matkaa lähes 1km. Meidän lähipuistossa on aika hyvin löytynyt seuraa joskin selvästi huomaa, että yli 4-vuotiaita on aika vähän.

Vierailija
87/154 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarttunut ja mihin en. Eilen illalla keskustelin mieheni kanssa valjaiden hankkimisesta, niitä vain ei pääse ostamaan juuri tällä sekunnilla. Varmaan viikonloppuun menee. Tai toisaalta, minähän olen niin laiska etten varmaan viitsi lähteä niitä ostamaan. Ja on se kyllä aika kova vaiva laittaa ne lapselle... En mä taida jaksaa! 3

Vierailija
88/154 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kait vääntyä ulos vaikka maa on loskassa ja vettä sataa täällä rovaniemellä, vitsi mikä tammikuu!

t. yksi sisätiloissa viihtyvä kotiäiti..

Vierailija
89/154 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te tiedätte mitä muut tekevät ja ajattelevat, tai ovat tekemättä. En minäkään tule tänne ilmoittamaan jokaista vessakäyntiäni, eikä se silti tarkoita etten koskaan kävisi vessassa! Haloo, ihmiset!!!

Vierailija
90/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tullut tänne valittamaan vaan kertomaan, että kun menemme ulos, emme jää pihalle vaan menemme kauemmas. Usein tulee tehtyä todella pitkiäkin reissuja. Huolimatta kovista liitoskivuista, joista kärsin vieläkin vaikka nuorin on kohta jo 10kk. Vali vali liitoskivut ai ai tiedetään...

En luule imetystä ehkäisykeinoksi, en ole edes imettänyt. (lisää vettä myllyynne!)

En yritä puolustella sitä, että ei tarvitsisi mennä ulos. Kerroin vain faktat, miksi emme pääse ulos. Haluaisin yli kaiken päästä lasten kanssa joka aamupäivä pihalle, ja minulla on erittäin paha mieli siitä kun en pääse. Olkoon se sitten laiskuutta, mutta lasteni turvallisuudesta en tingi!

Tässä elämäntilanteessa meillä ei ole mahdollisuutta omaan pihaan.

Viime kesänä tilanne oli eri, kun miehenikin oli kotona ja pääsimme ulos yhdessä. Tulevana kesänä pääsen yksinkin kun lapset ovat isompia. Kesällä muutenkin kaikin puolin helpompaa. Enpä tiedä miten esim. tänään olisin pysynyt pystyssä tuplarattaita työntäen ja yhtä lasta kantaen jäisellä ja märällä pihalla.

Onneksi olkoon teille, jotka suoriudutte vastaavanlaisesta tilanteesta! Onko se teiltä pois jos minä olen pohjasakkaan kuuluva, pillereitä popsiva, mielipuoli, hulluja lapsia kasvattava laiska ja saamaton surkimus, joka ei pysty samaan?

Tämä on tilanteemme nyt, ja olen siitä erittäin surullinen. Nuo " miksi pitää tehdä liikaa lapsia" -viestit eivät auta pätkääkään! Päinvastoin tuntuu tosi pahalta lukea tuollainen kommentti kun samalla omat rakkaat lapset leikkivät ja nauravat vieressä. Kukaan heistä ei ole liikaa!

-kolmonen-

Vierailija
91/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te kaipaa aikuista seuraa päivisin? Miten te tutustutte muihin äiteihin?

Vierailija
92/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä esim. vauvoja todellakaan nukuteta ulkona (Pohjoismaita lukuun ottamatta). Monessa maassa siitä itse asiassa saisi syytteen.

Totta kai liikunta ja raikas ilma, jos sellaista siis on (esim. kaupunkien keskustoissa ei Suomessakaan aina ole), on lapsille hyväksi, mutta todellakin lapset voivat kehittyä ihan normaaliksi ilman että ulkoillaan suositellut 2*päivä 7 pv/vko ympäri vuoden.. Suurimassa osassa maailmaa ei todellakaan ulkoilla tuossa määrin, tarkoitan nyt lähinnä ns. sivistysmaita. Välillä tapaa mammoja, jotka tosissaan selittävät että kun tänään on nyt ulkoiltu 2 tuntia, niin eiköhän nyt voida jo mennä sisälle.

Vierailija
93/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikä esim. vauvoja todellakaan nukuteta ulkona (Pohjoismaita lukuun ottamatta). Monessa maassa siitä itse asiassa saisi syytteen.

Totta kai liikunta ja raikas ilma, jos sellaista siis on (esim. kaupunkien keskustoissa ei Suomessakaan aina ole), on lapsille hyväksi, mutta todellakin lapset voivat kehittyä ihan normaaliksi ilman että ulkoillaan suositellut 2*päivä 7 pv/vko ympäri vuoden.. Suurimassa osassa maailmaa ei todellakaan ulkoilla tuossa määrin, tarkoitan nyt lähinnä ns. sivistysmaita. Välillä tapaa mammoja, jotka tosissaan selittävät että kun tänään on nyt ulkoiltu 2 tuntia, niin eiköhän nyt voida jo mennä sisälle.

Mutta kuitenkin monien asiantuntijatahojen mukaan nykyajan suomalaislasten ongelmia nimenomaan on aktiivisen liikunnan puute, joka heidän mukaansa selittyy juuri sillä, että lapset eivät enää spontaanisti ulkoile vaan istuvat sisällä katsomassa telkkaria tai pleikkaria. Onhan tästä ollut aika paljon puhetta....

Kun se ulkoilu on kuitenkin kaikille ilmaista, ei edes rahapula voi olla syynä siihen, ettei pääse ovesta ulos. Ei meilläkään ole täällä hienoja puistoja mutta jos ei muuta niin käydään kävelyllä. Mun kaveriperheessä ulkoillaan viikonloppuisin lähinnä. Lapsilla on mustat silmäaluset, valkoiset naamat ja ovat jatkuvasti kipeänä, vaikka ovat kotihoidossa. Ulos ei voi mennä, kun 1-vuotiaan kuopuksen kanssa ei pysty.

Ja suuressa osassa sivistysvaltioitako lasten terveys on sitten huippuluokkaa?

Vierailija
94/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sit se kantoliina ym. vauvalle? Mullakin pienet lapset täällä kotona ja ulkona käydään päivittäin ja miltei joka päivä kaksi kertaa. meille se puolen tunnin lenkkikin rauhoittaa lapsia kummasti.

Vierailija
95/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ulkona vaihdat toisin päin että vauva on rattaissa ja isompi seisomalaudalla/kävelee vieressä.

itsellä on kanssa 3 alle 3v. (kaksoset + vauva) ja ulkoilemme useana päivänä viikossa, mutta ei mitenkään orjallisesti joka päivä.

Vierailija
96/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen ihan samaa. 5-vuotiaalle ei kyllä kavereita löydy, kaikki ovat päiväkodeissa. Oli sitten äiti kotona tai ei. Virikehoidossa siellä. Olen usein puistossa 1- ja 5-vuotiaiden kanssa yksin.

Vierailija
97/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä ihmettelen ihan samaa. 5-vuotiaalle ei kyllä kavereita löydy, kaikki ovat päiväkodeissa. Oli sitten äiti kotona tai ei. Virikehoidossa siellä. Olen usein puistossa 1- ja 5-vuotiaiden kanssa yksin.

Perhekerhossakaan ei ole isommille enää kavereita. Isommat sisarukset on lähes poikkeuksetta päiväkodissa, myös muuten niillä paikkakuntamme vannoutuneilla kotiäideillä!

Vierailija
98/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin lapsita osaa mennä portaita alas, kun ulkona liikkuminen on näin vähäistä. Todennäköisesti lapset jääneet liikunnallisessa kehityksessä pahasti jälkeen. Vauvaa voi todella kantaa kantoliinassa, eikä kahden muun lapsen kanssa portaita alas pääseminen voi olla ylitsepääsemätön ongelma.

Taloyhtiö on muuten velvollinen hoitamaan asiallisen tilan lastenvaunujen säilytykseen, joten uusavuttomuutta tässäkin asiassa tuntuu löytyvän.

Lastensuojelutapaukselta kuulostaa:(

Vierailija
99/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kolmonen yrität tsempata ja meette ulos! vai kärsitkö sinä pakkoajatuksista tai pelkäätkö kaikkea, mitä voi tapahtua?

Vierailija
100/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on? Meillä ei ole edes käytetty rattaita muuta kuin poikkeustilanteissa sen jälkeen kun lapset ovat täyttäneet 2. Ovat kävelleet lyhyet puisto- kirjasto -kauppa ym. reissut.