Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puistoiletteko te ollenkaan jotka olette itse kotona ja teillä useampi kuin kaksi alle kouluikäistä lasta?

Vierailija
16.01.2008 |

Meidän läjipuistossa ei enää ole seuraa isommille lapsillemme laisinkaan, vaikka alueella on paljon useamman kuin kahden pienen lapsen äitejä. Ulkoilevatko kaikki vain omalla pihallaan vai ovatko isommat lapset sitten päiväkodissa?

Kommentit (154)

Vierailija
121/154 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puratko ihan tosissaan täältä av:ltä hankkimisiasi agressioita lapsiisi! Vittu lopeta ulina ja aloita elämä! Lapsiperhe-elämä!

Vierailija
122/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa ennakoida mitä arki kolmen kanssa on. Silti lapsia pitää väsätä. Se on vaan niin.

Minulla yksi tuttu, joka on aika samanlainen. Lapset eivät ulkoilleet koskaan, eivät edes viikonloppuisin ellen käynyt minä heitä viemässä.

Samoin lapset olivat aamut itsekseen kun äiti nukkui. Eikä äiti edes tajunnut, ettei voi nukkua aamulla yksin pitkään kun on kolme ihan pientä lasta. Sitten se kauhisteli, miten paljon lapset rikkoivat ja aiheuttivat vaaratilanteita toisilleen. Ja päivät istui netissä. Ei mitään rutiineja lapsilla, kauheat vaippaihottumat kun ei ollut koskaan kiirettä vaihtaa vaippoja.

Kaikki eivät ole kovin fiksuja. Tälläkin äidillä lapset olleet jo pariin otteeseen tilapäisesti huostassa.

Kun itse ei ole tullut hoidetuksi, ei osaa hoitaa.

Neuvoloissa pitäisi puuttua sellaisiin äiteihin, joita on kasvattanut mielipuoli ja yhteiskunnan pitäisi opastaa äitinä olemiseen, ettei surullinen kierre vain jatku ja jatku.

Turha 3:lle on keksiä ratkaisuja, hän ei kykene käsittelemään niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ole kyse sellaisesta että mun lapset ei pääsis ikinä ulos!!! Meidän ulkoilut painottuu viikonlopuille, viikolla en yksin pääse kolmen kans ulos, turvallisesti ainakaan. Mutta siitä en jaksa enää jauhaa. Viikolla käydään joskus iltapäivisin porukalla ulkona, minä yksin yhen tai kahen kans tai isi yksin yhen tai kahen kans. Mikä tässä on niin ihmeellistä? Ei ulkoilla joka päivä, mutta kuten täällä on käynyt ilmi, emme ole ainoita. Tällä perusteella lastensuojelutapauksia valtaosa!

Vierailija
124/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja he juttelevat omia inside-juttujaan jos ovat yhtä aikaa puistossa, ja jos toinen on yksin, hän toimittaa minulle kaikki hoitolastensa perheasiat. Eli minua ei oikein nappaa tuollaiset aikuiskontaktit. Lähipuistossa ei myöskään ole muuta kuin keinut, hiekkalaatikko ja pari sellaista jousen varassa keinuvaa heppaa & ankkaa.

Autolla käymme välillä puistossa, mutta näin rapaisella kelillä on inhottavaa laittaa kuraisia lapsia ja kuraisia rattaita autoon. Eli tällaisilla ilmoilla käymme lähinnä kävelyllä, joka päivä ei käydä ulkona kuin ehkä kaupassa (autolla). Isommat lapset käyvät kyllä satujumpassa kahdesti viikossa, joten siellä saavat liikuntaa.

Vierailija
125/154 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti jonka lapset ei koskaan pääse ulos, eli vain 1 - 2 kertaa päivässä

Vierailija
126/154 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kävitkö ilman miestäsi ja kuinka monen lapsen kanssa?

Vierailija
127/154 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaakkohan minä! Kaikki lapset olivat mukana, mies ei. Nyt kai sitten tulee haukut siitä että ei oltu koko perhe yhdessä...

Vierailija
128/154 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ulkoillaan vain omassa pihassa koska viimeinkin saimme kerrostalomme pihalle kunnollisen leikkipaikan (pitkän tinkaamisen ja väittelyn jälkeen).

Puistossa käymme n. 2krt viikossa aamupäivisin. Iltaisin kun on pimeää niin ei tule puistoon enää lähdettyä.

Lapset 4v. 2x1½v. ja 1kk

Vierailija
129/154 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kerrostalossa asutaan, tuplakärryt juuri ja juuri mahtuu hissiin. Niitä ei pysty yhdellä kädellä lykkimään joten joku jäis vahtimatta rappukäytävässä. Ja se joku pitäis tietty olla vanhin, mutta taas keskimmäistä ei voi laittaa samaan kärryyn pienimmän kanssa, eikä sitä myöskään voi päästää kävelemään ilman kädestä pitämistä. Eli sinkkurattaillakaan ei pääse... Sekavalta vaikuttaa, mutta kyllä tämä on miljoonaan kertaan pähkäilty joka kantilta ja lopputulos on se, että en voi mennä yksinään kolmen kanssa ulos turvallisesti. Onnistuishan se jos en välittäis tippuuko joku portaisiin tai telooko joku vauvan. Fakta on myös se, että mulla on tästä tosi paha mieli eikä haukkumiset sitä helpota kovinkaan paljon... 3

OHOH!

Voiko tämä olla totta..

Miten olisi yhden lapsen rattaat ja kantoliina, vaikka vaihdellen paikkaa kahden pienemmän kesken.. sitten mahtuisitte SIIHEN HISSIIN.

Oikeesti, lasten pitää päästä ulos.

Vierailija
130/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lasten isä yhtä laiska, ettei jaksa pukea kolmea lasta (tai isoin kai osaa jo itse?)

Vierailija
131/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut tuttuusi? Millä perusteella väität esim. että minä nukkuisin aamupäivät? Tai että lapsillani olisi vaippaihottumaa kun en vaihda vaippoja?

Ja miten yleensä kukaan kehtaa arvostella muitten lastentekotahtia? Me haluttiin pienellä ikäerolla (vaikka kolmas oli kyllä melkoinen yllätys!), en silti arvostele niitä joitten lapsilla on isompi ikäero.

Ja en tietenkään tienny etukäteen millaista tulee olemaan kolmen kans! Tiesin tietty että raskasta tulee ja sitähän tämä on. Mutta so what? En mä siitä valita.

Vierailija
132/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumaan ulkona. Tai vaikka kaksi vanhinta, jos et kahdenkaan kanssa pääse ulos. Pääsetkö ulkoilumattamaan sitä vauvaa.

Lapsen täytyy päästä liikkumaan ulkona - usein. Uskomatonta, että tällaisesta asiasta pitää edes taistella.

Subjektiivinen päivähoito-oikeus on juuri tällaisia tapauksia varten.

Vierailija
133/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pilkkopimeällä ei esim. meidän ok-talomme pihassa ole riittävästi valoa että illalla viitsisi ulkoilla, metsä vielä vieressä. Minä ainakin näin kaupunkilaisena pelkään seistä pilkkopimeän metsän laidalla :o) (Susiakin täällä nähty, mutta tokkopa ne sieltä päälle hyökkäävät, kun järjellä ajattelee). Puistoissakaan ei aina ole kummoisiakaan valoja. Lumentulon jälkeen onneksi on jo parempi tilanne, ei ole näin äärimmäisen ankeaa.

Vierailija
134/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi päästä ulos useammin. Mikset ota näistä täältä saaduista vinkeistä onkeesi ja päätä alkaa käydä ulkoilemassa. Et voi väittää, että se olisi mahdotonta.

Vierailija
135/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osto taloutenne niin tiukalle, ettei ole varaa enää kunnon pihavaloihin.

Vierailija
136/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän luki että käydään joko porukalla tai jompi kumpi meistä yhden tai kahden lapsen kans!!! Kukahan tässä on laiska ku ei viitti silmiään käyttää! Illalla me ei mennä ulos vaan nukkumaan.

Vierailija
137/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaista provosointia heitetään kehiin, niin eiköhän kuka tahansa puolustaudu.

Olisi kiva saada tähän ketjuun kommnetti joltain sosiaaliviranomaiselta tms., jolla näkemystä todella kaltoinkohdelluista lapsista..

Vierailija
138/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydään lähes joka ikinen aamupäivä ulkona! Ja en tosiaan pidä sitä mitenkään " sankarillisena" tekona, vaan enemminkin laiskan äidin tekona =D Siellä kun saa helposti tunnin pari kulumaan ja jos taas oltaisiin sisällä, sais taistella lapsen kiukkua vastaan useampaan otteeseen, kun tylsistyis täällä ja sais olla kokoajan keksimässä jotain uutta tekemistä... ;)

Vierailija
139/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nukutte aamulla pidempään. Simple.

Vierailija
140/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valonheittimiä viitsi seiniin joka puolelle asentaa (pihatielle on kyllä yksi laitettu). Mutta me kyllä käymme päivisin pihalla kun on valoisaa, ajattelin ihan vain kommentoida että kaikki eivät asu valaistussa kaupungissa. Ja niiden pihavalojen asentaminenkaan ei ole ihan yksinkertaista vaikka niin kuvittelet, pitää möyriä valmis piha että saa sähköjohdot vedettyä jne. Ei nyt ole ihan ensimmäisenä prioriteeteissa kun sisälläkin on remontoitavaa.

98

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän