Puistoiletteko te ollenkaan jotka olette itse kotona ja teillä useampi kuin kaksi alle kouluikäistä lasta?
Meidän läjipuistossa ei enää ole seuraa isommille lapsillemme laisinkaan, vaikka alueella on paljon useamman kuin kahden pienen lapsen äitejä. Ulkoilevatko kaikki vain omalla pihallaan vai ovatko isommat lapset sitten päiväkodissa?
Kommentit (154)
mutta nyt kolmen kans en. Jaksamisesta ei ole kiinni. Eikä myöskään siitä etteikö lapsi tarttis raitista ilmaa, tietysti tarvii! Eiköhän tämä tästä helpota kunhan nuo vielä tuosta kasvavat. Itellä olis kyllä kova tarve päästä ulos joka päivä, mutta vaikka miten pähkäilis, ei onnistu.
Meidän ryhmiksessä ei edes ulkoilla joka päivä. Tällä viikolla ei kokonaiseen viikkoon aamuisin!!! Tädeillä muuta puuhaa joten meidän lasten ulkoilut jäävät pois koska en itse voi viedä lapsia iltapäivällä ulos. Joskus illalla n. 18 aikaan mennään ulos kun isäkin mukana.
Kaksi pienintä kärryihin ja yksi kävelemään ja menoksi. Itselläni on 4 alle kouluikäistä lasta ja lähes joka päivä ulkoillaan. Lapset pitää opettaa käyttäytymään siten, että heidän kanssaan voi liikkua.
turvallisuudesta! Mä EN OTA sitä riskiä että lapsi esim liukastuu ja tippuu portaikkoon!
Ihan ystävällisesti kirjoitan. Ymmärrän että olet varmasti väsynyt ja ajatus ulkoilusta väsyttää jo valmiiksi, se on ihan ok. JA jos ulkoilu muutenkin tuntuu kovin hankalalta niin pidä ihmeessä taukoa.
TUli mieleen että minulla kantoliina helpotti kovasti arkea. Minulla myös oli kolme alle 3-vuotiasta ja sit pari koululaista. Siitä huolimatta koitin viedä lapsia ulos, en talvella ihan päivittäin mutta ainakin se 5 kertaa viikossa.
Lapselle on todella tärkeää että saavat kunnolla liikkua. Saavat juosta ja kiipeillä. Jo luuston ja yleensäkin terveyden kannalta ajateltuna.
Ja monesti ne parhaimmat mielikuvitusleikit syntyy siellä pihalla. Missä on tilaa ja mahdollisuuksia.
Minusta pienelle lapselle ulkoilu on tärkeää, kuin myös ruoka.
Mutta kun lapset kasvaa niin on helpompi lähteä sinne ulos ja kaikille varmasti mukavampi.
Luin vasta jostain kirjasta että aktiivinen 4-v tarvitsee liikuntaa kaksi - neljä kertaa päivässä. Mielellää ulkona.
Saavatko lapsesi kiipeillä ja juosta sisällä? Saavatko he tarpeeksi liikuntaa sisälla. Että lihakset ja luusto kehittyvät normaalisti...
Sinun tilanteessa minä möisin kaikki ne kolmet rattaat pois ja ostaisin hyvän kantoliinan ja vaikka kapeammat tuplarattaat. Kummasti omakin mieli piristyy kun etes hetken pääsee ulos. Ruoka maistuu paljon paremmalta ja lapset saa helpommin päiväunille. Vaikka iso työhän se on pukea kolmea lasta. Mut vanhin varmasti teilläkin jo pukee suurimman osan itse?
Jos et jaksa ulkoilla niin sinuna veisin vanhimman lapsen päiväkotiin / perhepäivähoitajalle parina - kolmena päivänä viikossa, että saisi ulkoilla ja ehkä muitakin aktiviteettejä. Joku 10- 20 h viikossa päiväkodissa voisi olla kiva juttu.
Todella ikävää ja kauheaa! Ymmärrän hyvin kun täällä valitetaan lasten riehuvan, sotkevan, tappelevan. Jatkuvassa uhmassa ovat, mitään eivät usko.
Ei todellakaan ihme jos vain viikonlopulla saavat ulkoilla. Ihan nuo ovat turhautuneita, ei edes ruoka maita ja huonosti nukkuvat ilman ulkoilua.
Mammat popsii pillereitä kun päivät sisällä istuvat, luulisi seinien kaatuvan päälle.
Todella kurjaa sakkia, mitä tuleneen lapsista?
Vierailija:
Kaksi pienintä kärryihin ja yksi kävelemään ja menoksi. Itselläni on 4 alle kouluikäistä lasta ja lähes joka päivä ulkoillaan. Lapset pitää opettaa käyttäytymään siten, että heidän kanssaan voi liikkua.
Miten esim. neuvolakäynnit hoituvat? Entä jos joku lapsista sairastuisi kesken päivän ja pitäisi päästä lääkäriin?
Sanoit jossain viestissäsi, että keskimmäistä ei voi laittaa rattaisiin nuorimman kanssa. Miksi ihmeessä ei?
Ja jos hissi on todella pieni, niin kaksosrattaisiin saa hetkellisesti istumaan vaikka kaikki kolme. Isoin siihen toiselle paikalle jalat levällään ja keskimmäinen siihen hänen väliin. Ja vauva saa tietysti olla omalla paikallaan.
Ja ulkona sitten tiukat säännöt, että isoin pitää rattaista kiinni ja muut ovat kyydissä.
Ei ole iso ongelma, jos siitä ei sellaista tee. Kyllä se on omasta tahdosta ja viitsimisestä kiinni tuokin asia.
jaksamisesta vaan siitä että en pysty yksin viemään kolmea pientä ulos TURVALLISESTI. Eikä vanhinkaan lapsista pysty kovin pitkästi kävelemään varsinkaan näin järjettömällä kelillä.
kuin haluavat. Asumme rauhallisella alueella ja piha on turvallinen ja riittävän korkeasti aidattu.
Vanhin on ulkona eniten, nuorimmainen on vielä paljon sylissä...Puistoon en kyllä jaksaisi enää erikseen lähteä, vaikka onkin aika lähellä.
jos ei lapsenvahtia saa niin isi on kahen kans kotona!
Juu, perhesuunnittelu on ihan maalaisjärkeä. Etenkin jos asuu ahtaasti kerrostalossa. Vai onko sitten niin, kuin monesti on, että elämänhallinta ei muutenkaan ole ihan parhaalla tolalla, niin lapsiakin tulee täysin suunnittelemattomasti. Ja kantoreput/- liinat, paremmat rattaat ym. ym . on kaikki kokeilematta. Kun voisi itsekin ottaa vähäbn niskasta itseään kiinni. Mutta helpompi on marista ja valittaa jaksamattomuutta kolmen lapsen arjessa....
Kyllä lasten täytyy päästä ulos useammin kuin viikonloppuisin!
Jos sinä et todellakaan tuosta tilanteesta selviä niin minusta teillä ei ole kuin yksi vaihtoehto!! Muutto! Lasten tulee päästä ulos!! jos teille sattuu jotain? Joku sairastuu, tulipalo yms. Niin sinun on päästäva kolmen kanssa ulos.
JA pikku hiljaa tulee kasvattaa niitä kahta vanhinta. Kolmivuotias ymmärtää jo paljon puhetta (jos on ihan normaalisiti kehittynyt).
Taitaa olla aika harvassa sellaiset perheet, jotka eivät ulkoile koskaan.
Omaa asuinaluetta kun seuraa, niin huomaan selkeästi sen, että hyvillä ilmoilla lapsia on ulkona ja huonoilla ei.
Kuten meilläkin. En ymmärrä miksi ulkoilu on niin pakollista, että sitä pitäisi tehdä naama irveessä vaikka ulkona olisi miten huono ilma.
Jos olisi ollut kunnon talvi, lunta, valoisaa ja sopivasti pakkasta, olisimme taatusti ulkona joka päivä vähintään kerran. Aivan kuten kesälläkin teemme.
mitä te teette päivisin?? Saako lapset juosta ja kiipeillä sisällää?
Istuuko lapset videoitten ääressä / tietokoneen ääressä? Miten teidän päivät menee? Entäs kesällä? Pääsetkö lasten kanssa ulos. Mä en usko että ainut syy on tuo turvallisuus! En voi uskoa. Se on laiskuus joka on esteenä!
Nyt vaan rattaita myymään tai uutta asuntoa ettiin niin selveette ulos!! lastenhoito apuakin tuntuu löytyvän. Eikö mummi tai se lastenhoitaja voi tulla ulkoiluttaan tai isi töitten jälkeen? Sinä illalla kun isi tulee kotiin?
Ei voi olla noin vaikeeta! Tekosyitä kaikki sanon minä!!
t. se jolla myös kolme alle kolmivuotiasta
Minulta hajoaisi pää ja pieniltä jäisi monta kivaa asiaa kokematta, jos ei päästäisi joka päivä ulos.
siksi niitä ei voi laittaa vierekkäin.
Meidän rappukäytävä on sellanen, että jos siinä kaatuu niin todennäköistä on että tippuu portaisiin.
Ja minkäs teet, lapset on tullu, en mahda hedelmällisyydelleni mitään!
meidän keskimmäinen on sellanen että ihan vähän aikaa saattaa tepastella lumessa mutta hyvin äkkiä tahtoo kärryyn. Vanhin kyllä tykkää kävellä ja pyllähtää tahallaan ja yrittää tehdä lumipalloja. Jaksamista sulle ja mahallesi! Tilanteet muuttuu ja sitten itse kukin pääsee taas ulos! :) 3
Ehkä jollekin löytyy puistoseuraa ihan yllättävältä taholta. Tämän kyllä voi tarvittaessa pistää omaksi otsikokseen, jos todellista intressiä on, muuten idea hukkuu tämän otsikon alla...