Puistoiletteko te ollenkaan jotka olette itse kotona ja teillä useampi kuin kaksi alle kouluikäistä lasta?
Meidän läjipuistossa ei enää ole seuraa isommille lapsillemme laisinkaan, vaikka alueella on paljon useamman kuin kahden pienen lapsen äitejä. Ulkoilevatko kaikki vain omalla pihallaan vai ovatko isommat lapset sitten päiväkodissa?
Kommentit (154)
mutta nyt ulkoillaan vaan viikonloppuna.
Tottakai lapsia saadaan eikä hankita. Viilaa nyt kuitenkin sitä pilkkua ihan muista asioista. Vaikka kuinka lapsia " saataisiinkiin" pitää niistä kunnolla pitää huolta.
Mites, jos te saisitte vaikka 15 lasta ja ruoka ei enää riittäisi ? Siitäkään ei saisi sanoa kukaan mitään niin kuin ei laiskanlaisesta ulkoilusta.
puistossa vaikka lumien aikaan olivat. Säälin omia lapsiani kun ei ole kavereita. Ollaan juuri muutettu ja ei tunneta lapsiperhitä täältä joiden luokse voisi mennä leikkimään ja autotta ei voida mennä vanhojen kavereiden luokse. Olin ajatellut että puistosta saavat taas kavereita vaan täälä ei kukaan näköjään käy puistossa.
Vaunut, kun tuli ensimmäinen vauva. Rattaat, kun vaunut kävivät pieniksi. Tuplarattaat, kun tuli toinen vauva. Ja siitä varastoon menosta, eihän silloin pysty pitämään toisia kädestä jos on vauva sylissä. Mutta antaapa olla tämän, sovitaan vaikka että olen saamaton laiska paska, jos saatte siitä hyvän mielen. Mulle saitte ainakin entistä pahemman mielen, olkaa siis tyytyväisiä! Tämä kuitenkin on tilanne nyt kaikessa karmeudessaan, ja kyllä mun pää meinaa levitä mutta minunpa on pääni!!! 3
Vaikka puistoilisitte 10 kertaa päivässä! Aivan naurettavaa ylemmyyden osoitusta taas! =D
Minä pääsin lapsena ulos vanhempieni kans varmaan kaks kertaa vuodessa, eikä ole jäänyt mitään traumoja. Ja olen oikein terve ja reipas ihminen.
Eli siis tärkeintä on että vanhemmat ja lapset viihtyy, joko sisällä tai ulkona. Miettikääpä kuinka paljon lapsi ulkoilusta nauttii jos äiti/ isä on hermot riekaileina ennen ja jälkeen ulkoilun. Huonolla tuurilla ulkoilukin on yhtä hermoilua.
Kaikessa täydellisyydessänne voinette kuitenkin ehkä käsittää sen, että ihmiset ovat erilaisia ja pitävät eri asioista. Kaikki lapset eivät pidä edes ulkoilusta!
Mitenköhän mä olen lähes päivittäin päässyt kerrostalossa pienten lasten kanssa ripustamaan pyykkiä kuivaushuoneeseen, jonne mennessä pitää kulkea kolmen oven läpi? Painava pyykkikori siis sylissä ja kaksi taaperoa vierellä kulkemassa. Enkä ole tullut ajatelleeksi, että olisi hankalaa.
Vierailija:
Mitenköhän mä olen lähes päivittäin päässyt kerrostalossa pienten lasten kanssa ripustamaan pyykkiä kuivaushuoneeseen, jonne mennessä pitää kulkea kolmen oven läpi? Painava pyykkikori siis sylissä ja kaksi taaperoa vierellä kulkemassa. Enkä ole tullut ajatelleeksi, että olisi hankalaa.
Mikä siinä oli niin hirveetä kun tuli ystävällisiäkin viestejä?
Mulla ja meillä ei ole mitään ongelmaa, toisin kuin monilla teistä tuntuu olevan kun on vaan pakko saada ilkeillä. Voin paljastaa että itkin koko eilisen siitä asti kun nuo haukkumiset alkoi mennä ihan överiksi. Tuntui tosi pahalta ja käsittämättömältä! Voitte siis olla tyytyväisiä. Ja vielä kerran, sanoin ekassa viestissäni että ulkoilumme PAINOTTUU viikonlopuille, en sanonut että ulkoilemme ainoastaan viikonloppuisin. Tottakai olisi mukavaa ja meille kaikille hyväksi päästä viikollakin aamupäivällä ulos, mutta olemme pärjänneet varsin hyvin näinkin. Ja tämä on vain tällainen vaihe, näin ei ole aina ollut eikä tule aina olemaan. Tämä on minun ja mieheni ratkaisu, ei siihen teidän haukkunne vaikuta!
Kiitokset niille jotka ette polkeneet mua maan rakoon. Pahoitteluni ap:lle jonka ketjun tuo pelkäksi vastaukseksi tarkoitettu viestini " varasti" . En todellakaan osannut aavistaa että tästä tulisi tällainen metakka.
Hyvät jatkot teille kaikille ja moi moi! :)
Olin aikeissa vastata ap:n kysymykseen lähes samoilla sanoilla kuin kolmonen! Tilanteeni on pitkälti samanlainen eikä mieleeni ole juolahtanut edes hurjimmissa kuvitelmissakaan, että olisimme lastensuojelutapaus!! Muistahan kolmonen, että elämänne on teidän eikä näiden kaikkitietävien täydellisten äitien, jotka pystyvät mihin tahansa! Kuten jo mainitsitkin, aika aikaa kutakin. En tiennyt itkeäkö vaiko nauraa näitä viestejä lukiessani. Kertakaikkiaan uskomatonta! Täydet sympatiat sinulle kolmonen, ja luulenpa ettemme ole ainoita tämmöisessä tilanteessa!
Tänä talvena on ollut lähes koko ajan niin märkää ja pimeää, että olemme pysytelleet aika paljon sisätiloissa.
Lapsilla on muutakin aktiviteettiä kuin ulkoilu.
En yleensäkään käsitä, että miksi siellä ulkona pitää käydä joka_ikinen päivä satoi tai paistoi.
seuraavaksi voisitte haukkua minut siitä, että istun vaan koneella vaikka on kolme lasta!
t. se jonka lapset eivät koskaan pääse ulos
Joo, tuskinpa me ainoat ollaan. Tsemppiä sullekin! :) 3
lasten ulkoiluttaminen on harvinaista, tai sitten muuten vain päivittäin osun lasteni kanssa juuri siihen aikaan tiettyihin puistoihin ettei siellä ketään ole. Itselläni on ekalla poika ja 4 v kaksostytöt. Vien lapset päivittäin ulos.
On surku, kun ei niitä lapsia viedä ulkoileen. Ehkä ihmiset sitten vie sinne päiväkotiin lapsensa ja mitä nyt siellä ovat ulkoilemassa , tai mitä koulussa ovat välitunnilla niin vanhemmat kuittaavat sillä lasten ulkoilun.
Minusta aikuisetkin jaksaisi paremmin kun liikuntaa tulisi enemmän heillekin kun vain siihen autolle - kauppaan -kotiin.
Leikkipuistoissa on vain alle 2-vuotiaita lapsia. Meidän 4 ja 3-vuotiailla isommilla ei ole kavereita puistoissa. Tosin täällä on aika vähän ylipäänsä lapsia puistoissa...
jotka harvoin haluavat ulos. Tosi kurjaa kun niitÄ saa pakottaa
ja houkutella ulos. Toinen on aina inhonnut talvea ja kylmää eikä pienempänä edes suostunut kävelee lumessa tai tulee pois rattaista. Minkäs teet???? No nyt menisin joka päivä mielelläni ulos mutta olen viimeisilläni ja vatsaan supistelee ja sattuu ja 500m kävely edes takaisin on mahdotonta. Meidän oma pihan on kuravelliä. Kyllä kaatuu seinät päälle mutta minkäs teet? Ehditään ulkoilee sitten kun vatsa pois tieltä. Ei kai sitä voi itseään kiduttakaan.
Yleensä kunnioita toisten kasvatusratkaisuja mutta mun mielestä on käsittämätöntä puolustella sitä, että ei vie lapsiaan koskaan tai juuri koskaan ulos. Pakkohan näiden on olla provoja, onhan?!
Meillä on kolme pientä lasta (vanhin 4v) ja me ulkoilemme päivittäin, paitsi aivan kaatosateella. En ole pitänyt itseäni sankariäitinä vaan pikemminkin aivan tavallisena, joka jaksaa ulkoilla kerran päivässä mutta pimeänä aikana ei yleensä enää toista kertaa. Tämän palstan perusteella tuntuukin siltä, että tässä on kyse jostain älyttömästä sankarisuorituksesta, joka kaiken lisäksi on tyhmää, koska lapsi tulee oikeasti ihan yhtä hyvin toimeen ilman ulkoilua.
Mä en yksinkertaisesti kykene uskomaan mitään selityksiä sille, että ei päästä ovesta ulos. Mulla on kolem sellaista kaveria, jotka eivät edes yhden lapsen kanssa pystyneet ulkoilemaan ilman miestään ja yhdelläkään syy ei ollut todellinen vaan yksinomaan laiskuus huolehtia siitä varsin hermojakoettelevasta pukemisurakasta yms. asiaan kuuluvasta (hae vaunut, vie vaunut jne.).
Asia on ihan ok, jos ei jaksa, ei jaksa mutta täytyykö tänne palstalle tunna revittelemään, kuinka lapsi ei ihan oikeasti edes tarvitse koskaan raitista ilmaa ;). Eikö olisi helpoinbta myöntää, että ei vaan itse jaksa....
24 (tai muut, jotka käyvät " vähäväkisissä" puistoissa) asut? Mietin, kun meillä kanssa sama tilanne, että joko ollaan useimmiten väärään aikaan ja tai väärällä ilmalla ulkona, kun ketään ei näy ;-). Mulla reilu 2 v. lapsi.
Näillä keleillä ei kyllä itseäkään huvita ulos lähtö, kun mitään tekemistä ei 3,5.v. kanssa puistossa juuri ole. Keinutaan hetki, lasketaan märkää liukumäkeä, leikitään vähän piilosta jne. Mutta ei aikuisen kanssa leikkiminen vastaa toisten lasten kanssa touhuamista.
Huomaa kyllä, että kun puhutaan puistoilusta, ihmiset puhuvat aivan eri asioista. Meillä esim. puisto on vaan puisto: pieni sorakenttä, jossa jo vähän rispaantuneet keinut, liukumäki ja hiekkalaatikko ja pieni leikkimökki. Ei talvikunnossapitoa eikä valaistusta, muuta kuin se mitä katuvaloista vähän pilkistää puistoon saakka. Sitten ihmetellään, kun joku esim. mietti uuden vauvan kanssa uloslähtöä, kun puistossa ei voi imettää. Ja joku siihen että miten niin ei voi, tekosyitä... No kun jossain ilmeisesti puistoihin kuuluu jopa sisätilat, kahvinkeittomahdollisuudet jne. jne. mutta muualla kuin isoissa kaupungeissa ei näin kyllä ole.
Vierailija: Kun ei niitä lapsia varmaan kannata hankkia enemmän kuin pystyy kunnolla käsittelemään.
[/quote]
Eikös niitä lapsia saada eikä hankita. Näin ainakin mulle on väitetty kun erehdyin sanomaan että tehtiin lapset lyhyen ajan sisään. Vaan onhan se nähty ja kuultu että mitä tahansa sanoo tai tekee niin haukut siitä vain saa... Joka tapauksessa tilanteeni on tämä, enkä sille mitään voi toistaiseksi. Sitä paitsi sanoin ekassa viestissäni että ulkoilumme PAINOTTUU viikonloppuihin, en tarkoittanut että emme viikolla käy KOSKAAN pihalla! 3