Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puistoiletteko te ollenkaan jotka olette itse kotona ja teillä useampi kuin kaksi alle kouluikäistä lasta?

Vierailija
16.01.2008 |

Meidän läjipuistossa ei enää ole seuraa isommille lapsillemme laisinkaan, vaikka alueella on paljon useamman kuin kahden pienen lapsen äitejä. Ulkoilevatko kaikki vain omalla pihallaan vai ovatko isommat lapset sitten päiväkodissa?

Kommentit (154)

Vierailija
101/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on kyse vähän muustakin kuin siitä, ulkoillaanko joka päivä!

Miettisit vähän.

Vierailija
102/154 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistoilemme kesäisin. Saatte ihan vapaasti käsittää tämän niin, että talvella emme käy ulkona ollenkaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/154 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eilen illalla keskustelin mieheni kanssa valjaiden hankkimisesta, niitä vain ei pääse ostamaan juuri tällä sekunnilla. Varmaan viikonloppuun menee. ! 3

Teillä on viikonloppuna kiirettä.

Vierailija
104/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkäätkö monia asioita? Siis tyyliin, entä jos lapsi tippuu portaissa, entä jos sairastutaan, entä jos tulee tulipalo, entä jos...

Vierailija
105/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen olisi jo syytä puuttua, kyllä lapsi äkkiä oppii, kun sanot napakasti ja otat kädestä kiinni, kun yrittää tehdä pikkusisarukselle pahaa.

Minä kun kuvittelin, että kolmosen vauva on ihan vastasyntynyt, mutta johan tuollainen 10 kk vanhakin nauttii ulkona olosta, jos ei vielä itse liiku maassa, niin ainakin katselee isompien touhuja.

Hanki kantoliina vauvalle ja laita isommat rattaisiin, tai pienet rattaisiin ja isoin valjaisiin. Tai työnnät ensin rattaat kahden lapsen kanssa hissiin, jätät hissin oven auki, ja otat sitten vasta kolmannen sisältä rappukäytävään ja talutat hissiin.

Oikeasti vaikuttaa siltä, että et vain viitsi miettiä kaikkia mahdollisuuksia... Minä keksisin vaikka kuinka monta keinoa, jolla päästä kolmen noin pienen lapsen kanssa ulos päivittäin.

Vierailija
106/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita lastensuojeluun, äkkiä!!

Kiitos kantoliinavinkistä, mahtuuko semmoseen 10-kuinen lapsi?

Vierailija
107/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä paitsi helpompi käyttää kuin harjoittelua vaativat liinat.

Vierailija
108/154 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä kiireitä meillä on viikonloppuna? Nyt en ymmärrä. Ensin valitetaan etten huoli neuvoja, sitte ei passaa että noudatan niitä. Vai pitäiskö mun lähteä nyt yksin lasten kans kaupungille niitä ostamaan? Voisitko ystävällisesti selventää? 3

Vierailija
109/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli tästä ketjusta mieleen oma siskoni, joka ei koskaan ulkoillut lapsensa kanssa. Lapsi vietti elämänsä kaksi vuotta lähes täysin sisällä. Sen jälkeen ehkä onneksikin meni päiväkotiin, joten ulkoilut hoituivat siellä.

Äitini yritti käydä aina joskus viemässä lasta pihalle mutta siskoni ei tehnyt sitä koskaan. Hampurilaisbaareissa kävivät autolla ja joskus kaupoissa mutta harvoin. Lapsi ei nukkunut ulkona, koska sisälle nukuttaminen oli helpompaa. Mitään erityistä syytä asialle ei ole. Ehkä voi olla kysymys jonkinlaisesta masennuksesta?! Hän ei kylläkään ylipäänsäkään tehnyt mitään, mikä olisi ollut lapselle parasta. Hoiti kyllä perusasiat, joten ei siinä mielessä ollut mikään lastensuojetapaus. Käytti lääkärissä ja antoi ruokaa jne. mutta pääsääntöisesti kuitenkin teki sitä, mikä itselle oli helpointa.

Vierailija
110/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö musta tehdään jo mielenvikanen? Tämä on uskomatonta!

Vierailija
111/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

soita lastensuojeluun, äkkiä!!

Kiitos kantoliinavinkistä, mahtuuko semmoseen 10-kuinen lapsi?

Se on tosi kätevä käyttää, jos tarve on vain esim. ulosmennessä tai kaupassa tms. Siihen mahtuu kyllä vielä paljon isompikin ja sitä voi hyödyntää myös sisällä, jos nuorimmainen väsyy ja haluaa olla sylissä mutta itse tarvitsisi kädet vapaammiksi. Hae netistä hakusanalla rengasliina. Vilpittömästi suosittelen. Pitkille kantomatkoille se ei ole hyvä, koska löystyy helpohkosti kävellessä mutta pienet matkat menee erinomaisesti ja on nopea säätää jne.

Vierailija
112/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Välikommenttina psyyken sairaudet ovat nekin sairauksia). Ajattelin vain, että onko ulkoiluttamuuden taustalle enemmän pelko siitä, että lapsi loukkaantuu kuin se, että se ei onnistu.

Vierailija
113/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskimmäinen tai vanhin menisi rattaisiin vauvan lisäksi, niin etkö voisi ottaa kolmannen syliin?

Vierailija
114/154 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tottakai viet lapsesi ulos jos jaksat, siitä se on pelkästään kiinni. Ehkä se vaatii valjaat, ehkä ei. Lue tämä ketju, vinkkejä on paljon. Se vaatii ainoastaan viitsimistä, ei tasan mitään muuta. Että jos et aio tehdä asioille mitään, miksi olet vielä tässä ketjussa hankkimassa pahaa mieltä ja puolustelemassa laiskuuttasi? Jos aiot tehdä, mitä sitten enää täällä puolustelet, kun kerran tästedes lapsesi pääsevät päivittäin ulos?

Vierailija
115/154 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä mitään laiskuuttani ole puolustelemassa. Ja luuletko etten ole lukenu tätä saatanan ketjua moneen kertaan, jopa mieheni kans! Okei, mä EN osta valjaita, EN kantoliinaa, EN muutenkaan vie lapsia enää KOSKAAN ulos, edes neuvolaan, EN ikinä enää vaihda yhtäkään vaippaa, EN anna lapsille ruokaa, EN leiki niitten kans, EN kylvetä niitä, EN tee enää yhtään mitään koska OLEN NIIN HELEVETIN LAISKA!!!!!!! Passaako? 3

Vierailija
116/154 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks sua huolestuta että mietit tällaista palstaa niin paljon? Ja jos sulla todella on 3 lasta, kuka hoitaa niitä kun oot vaan koneella? Voisit nytkin olla niiden kans ulkona. Jos viitsisit.

Vierailija
117/154 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa olla päiväunet menossa? 3

Vierailija
118/154 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rappukäytävään. Tarkoittaa siis varmaan sitä, että ei voi päästää hetkeksikään rappukäytävään pitämättä siitä kiinni, ettei pääse sinne rappusiin tippumaan.

Omat lapset ovat kyllä tajunneet alle 2-vuotiasta asti, että portaikkoon ei hypätä jne. Se kuuluu arkirutiiniin mennä siitä portaitten ohi hissiin ja samoin tekevät kaikki muutkin. Meidän talossa on pph, jolla on 4 alle 3-vuotiasta tällä hetkellä, ja heillä ei ole koskaan ollut ongelmana se että joku lapsista menisi sinne kerrostalon rappusiin (vaikka olisivatkin omakotitalossa asuneet). Hissiin pääsevät alle minuutissa, joku sylissä, joku ehkä rattaissa tai kaikki kävellen. Helppoa kun heinänteko. En jaksanut lukea kaikkia viestejä, joten tämä on ehkä jo pähkäilty.

Vierailija
119/154 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai millanen mä oon. Eiköhän täällä voi kuka tahansa olla millanen tahansa. Musta on kuitenki pikkusen kohtuutonta tällanen kohtelu. Mutta tottapa se, että mitä täällä notkumaan, tässä joutuu istumaan ja sormetki rasittuu ku näppäilee... Nukkumaan siis, en taida jaksaa antaa lapsille välipalaa. 3

Vierailija
120/154 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aloin myös provoileen. Ihan sama mitä täällä kirjottaa, niin lyttyyn haukutaan. Kirjottelen sitte mitä sattuu. Sitä vain en voi ymmärtää miksi sitä valjaitten hankkimistaki piti morkata. No, hankin tahi en. 3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi