Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puistoiletteko te ollenkaan jotka olette itse kotona ja teillä useampi kuin kaksi alle kouluikäistä lasta?

Vierailija
16.01.2008 |

Meidän läjipuistossa ei enää ole seuraa isommille lapsillemme laisinkaan, vaikka alueella on paljon useamman kuin kahden pienen lapsen äitejä. Ulkoilevatko kaikki vain omalla pihallaan vai ovatko isommat lapset sitten päiväkodissa?

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. se haukuttu

Vierailija
22/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtäkkiä annatkin ymmärtää, että ulkoilette myös arkisin alkuillasta tms... Alun perin annoit ymmärtää, että ulkoilette vain viikonloppuisin.

Ja ettekö te herran jumala kyläile missään päivisin. Lapsistasi kehittyy jotain " susilapsia" jos eivät pääse kontaktiin muiden kanssa, edes leikkipuistossa. Laita nyt hyvänen aika se vanhin lapsi päivähoitoon, jotta pääsee kotoakin pois ja ulkoilemaan.

Yleensä olen kotihoidon puolesta, mutta jos ei äiti päästä lapsiaan viiteen päivään ulos, niin kyllä päiväkoti silloin on ehdottomasti parempi paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen tarhaan puolipäivähoitoon. Todellakin saamaan virikkeitä ja ULKOILUA!

Miehesi vie esikoisen tarhaan aamulla, kun menee töihin ja sinä haet päiväunien jälkeen 14.30.

Hakemis reissun hoidat näin. Vauva kantoliinaan ja kaksi vanhinta niihin rattaisiin. Kukaan ei tipu minnekkään.

Sulla on ongelma ja ihan tosissani suosittelen esikoiselle tarhaa. Toinen vaihtoehto on, että esikoinen on 3 kertaa viikossa kokopäivä hoidossa. miehesi vie ja hakee lapsen.

Vierailija
24/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistossa törmää täälläpäin harvoin ikätovereihin, niin ei tee mieli lähteä okt:n pihasta minnekään. Lapset käyvät kerhossa ja yhdessä käymme perhekahvilassa, lisäksi meillä on kaveriperheitä, käyvät meillä tai me heillä, harrastuksiakin arki-iltaisin ym. En kaipaa lisää sosiaalista elämää.

Vierailija
25/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ollaan leikkipuistossa, kesäisin useammin kun ei ole lätäköitä ja mutaa joka laitteen alla. paitsi nyt kun meillä on koiranpentu jota ei vielä ole rokotettu niin pysyttelemme kotipihassa.

Vierailija
26/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen alle 3-vuotiaan kanssa... Viikonloppuihin painottuu ulkoilut, kun mieskin on kotona. Silloin yleensä mennään jonnekin kauemmas, pihaan ei jäädä.

Vierailija
27/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et pääse?

Minä pääsin ihan hyvin samassa tilanteessa, mutta asunkin maalla omakotitalossa jossa aidattu piha. Helppoa se ei todellakaan ollut, mutta rauhotti kivasti " isompia" lapsia.

Kerrostalossa en minäkään olisi päässyt, jos pieni hissi

Vierailija
28/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarhassa tms. Ei meilläkään ole isoja lapsia enää puistossa, joten meillä on usein kavereiden lapsia kylässä ja omassa pihassa. Lapset käyvät myös kerhoa päivittäin.

Vierailija
29/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vain viitsimisestä kiinni. Mulla myös 3 alle 3 v ja joka ikinen päivä ulkoillaan, ellei nyt kaatamalla sada. On hyvää terapiaa myös itselleni,täällä sisällä kaatuis vaan seinät päälle.

Ap:n kysymykseen vastaten, niin käymme varmaa kerran tai kaksi kuussa isommissa puistoissa. Kesällä useammin kyllä,monesti viikossa. Meillä aika pitkä matka puistoihin, ja tässä meidänkin pihalla on onneksi elämää niin voimme jäädä tähän..

Vierailija
30/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asutaan, tuplakärryt juuri ja juuri mahtuu hissiin. Niitä ei pysty yhdellä kädellä lykkimään joten joku jäis vahtimatta rappukäytävässä. Ja se joku pitäis tietty olla vanhin, mutta taas keskimmäistä ei voi laittaa samaan kärryyn pienimmän kanssa, eikä sitä myöskään voi päästää kävelemään ilman kädestä pitämistä. Eli sinkkurattaillakaan ei pääse... Sekavalta vaikuttaa, mutta kyllä tämä on miljoonaan kertaan pähkäilty joka kantilta ja lopputulos on se, että en voi mennä yksinään kolmen kanssa ulos turvallisesti. Onnistuishan se jos en välittäis tippuuko joku portaisiin tai telooko joku vauvan. Fakta on myös se, että mulla on tästä tosi paha mieli eikä haukkumiset sitä helpota kovinkaan paljon... 3

Vierailija
31/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät jonkun valjaisiin.

Vierailija
32/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkaan eivät viihdy puistossa pitkään talvella. Hiekkalaatikon hiekka on kuravelliä, liukumäen alla vesilätäkkö ym. mukavaa. Käydään paljon kävelylenkeillä metsäpoluilla ja yhdistetään kävelyretkiä asiointireissuihin, niin lapset saavat liikuntaa. Muita lapsia tapaavat sitten kerhoissa.

Vierailija
33/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan neljän vuoden ajan säilytetty rattaita pyörävarastossa ihan lukitsematta, eikä niihin ole kukaan koskaan kajonnut.

Vierailija
34/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu jotenki pahalta ajatus moisista...

Vierailija
35/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapeat ja varmaan saa yhdellä kädellä työnnettyä, jotta saat kolmannesta pidettyä kiinni. Keskimmäisen ja vauvan voi myös laittaa yhdessä niihin ilman, että satuttavat toisiaan. Luulisin.

Ihan vaan tuli mieleen. Ja vaikka mitään ei muka voi, on tuo ulkoilumattomuus minusta karmeaa. Kun ei niitä lapsia varmaan kannata hankkia enemmän kuin pystyy kunnolla käsittelemään.

Vierailija
36/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen raskaana viikolla 18 mutta se ei varsinaisesti liity tähän :)

Me ulkoillaan päivittäin, ellei sitten sada aivan kaatamalla. Leikkipuistoon yleensä mennään, sinne on noin 800 metrin kävelymatka. Yleensä kaikki lapset kävelee, tuplarattaat on varuilta mukana muttei tuplat oikein niissä istu, kun isommatkin kerran kävelee.

Kaikki lapset rakastaa ulkoilua, ehkä siksi kun ovat tottuneet siihen pikkuisesta asti. Joka päivä ulkoillaan, tihkusateet ja loskat ei haittaa, mutta jos vettä tulee saavista kaataen niin jätämme esim. aamupäivän ulkoilun väliin ja mennään pihalle iltapäivällä jos sade laantuu.

Ulkoilu on henkireikä myös mulle.

Vierailija
37/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärryjä, kolmet jo on. Varastossa niitä ei todellakaan voi säilyttää, ei tässä talossa. Ja vaikka voisikin, miten saisin kaikki kolme lasta sinne asti. Ja kiitos hyvästä vinkistä, ei olisi pitänyt tehdä lapsia liikaa! Nyt siis vain miettimään kenet noista abortoisin näin jälkikäteen.. :( 3

Vierailija
38/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä en ymmärrä! Yksi syliin ja kaksi vierelle kävelemään? Vaunuja on jo kolmet ei voi ostaa enempää. Mitä jos myisitte kolmet ja ostaisitte yhden hyvän?

Meillä on valjaat käytössä. Tärkeämpää on ehjät, hyvin liikkuneet lapset kuin hetkellinen vapauden riisto...

Mulla pää räjähtäisi jos en saisi lapsia päivittäin puistoon! Siellä on aikuista seuraa ja lapset katoaa vähäksi aikaa omiin leikkeihin omien kavereidn kanssa. Jaksaa taas monta tuntia kolmen kanssa, kun on saanut kupin kahvia rauhassa aikuisessa seurassa.

Jos mä olisin kolmen kanssa sisällä 5 päivää viikossa, mä tekisin niistä lapsimuussia!

Vaikutat siltä, että teet asioista liian vaikeita. Kaikkeen löytyy kyllä ratkaisu jos on tarpeeksi tahtoa.

Vierailija
39/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isompia lapsia niissä rattaissa? Puistossahan voit sitten taas laittaa vauvan rattaisiin, ettei " tarvitse" koko ajan kantaa.

Vierailija:

Kerrostalossa asutaan, tuplakärryt juuri ja juuri mahtuu hissiin. Niitä ei pysty yhdellä kädellä lykkimään joten joku jäis vahtimatta rappukäytävässä. Ja se joku pitäis tietty olla vanhin, mutta taas keskimmäistä ei voi laittaa samaan kärryyn pienimmän kanssa, eikä sitä myöskään voi päästää kävelemään ilman kädestä pitämistä. Eli sinkkurattaillakaan ei pääse... Sekavalta vaikuttaa, mutta kyllä tämä on miljoonaan kertaan pähkäilty joka kantilta ja lopputulos on se, että en voi mennä yksinään kolmen kanssa ulos turvallisesti. Onnistuishan se jos en välittäis tippuuko joku portaisiin tai telooko joku vauvan. Fakta on myös se, että mulla on tästä tosi paha mieli eikä haukkumiset sitä helpota kovinkaan paljon... 3

Vierailija
40/154 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain on vialla kyllä, kun lapset ei pääse ulos viikolla.

Miksi on hankittu kolmet kärryt, jotka eivät nekään auta.

Pitäisi nämä asiat miettiä loppuun asti. Myyköön ne turhat kärryt ja hankkikoot sellaiset, joilla pääsee liikkeelle.

Ei tarvitse päähän taputella, jos on saamaton.