Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19828)

Vierailija
16281/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäys vielä, että ukko laittaa jopa omat ruokaostoksensa jääkaapissa erilleen muun perheen ruuista. Tekeekö jonkun muun mies tai vaimo noin? Mitähän tälläsessä tilanteessa kannattaisi tehdä? On se hullua, että lapset eivät saa ottaa isän hyllystä vaikka juustoa tai maitoa.

Olen itse kotona asuessani joutunut piilottamaan itse itselleni omilla rahoilla ostamaani ruokaa, siis ilman jääkaappia säilyviä tarvikkeita ja muita tuotteita esim. hygieniatarvikkeita kun kotona ei ollut näitä tarpeeksi ja että kukaan muu ei niitä söisi tai käyttäisi. Joku muu siis ehti aina syömään liikaa ruokaa ja käyttämään tarvittavia hygieniatarvikkeita. Kuukautissuojia nyt ainakin oli aina liian vähän ja sitten kun ostin näitä itselleni siskoni varasti niitä. Tämä on kuitenkin vähän eri asia kun olin kuitenkin lapsen asemassa. Toki omakin isäni osti aina omien toiveidensa mukaisia tuotteita, joista tiesi varsin hyvin, että muut eivät niistä pidä. Omia toiveitani ei kuunneltu.

Vierailija
16282/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäys vielä, että ukko laittaa jopa omat ruokaostoksensa jääkaapissa erilleen muun perheen ruuista. Tekeekö jonkun muun mies tai vaimo noin? Mitähän tälläsessä tilanteessa kannattaisi tehdä? On se hullua, että lapset eivät saa ottaa isän hyllystä vaikka juustoa tai maitoa.

Olen itse kotona asuessani joutunut piilottamaan itse itselleni omilla rahoilla ostamaani ruokaa, siis ilman jääkaappia säilyviä tarvikkeita ja muita tuotteita esim. hygieniatarvikkeita kun kotona ei ollut näitä tarpeeksi ja että kukaan muu ei niitä söisi tai käyttäisi. Joku muu siis ehti aina syömään liikaa ruokaa ja käyttämään tarvittavia hygieniatarvikkeita. Kuukautissuojia nyt ainakin oli aina liian vähän ja sitten kun ostin näitä itselleni siskoni varasti niitä. Tämä on kuitenkin vähän eri asia kun olin kuitenkin lapsen asemassa. Toki omakin isäni osti aina omien toiveidensa mukaisia tuott

No joo, onhan se vähän eri asia kohdallasi, kuin meillä, koska kyllähän isän nyt kuuluisi ruokkia lapsiaan siinä kuin äidinkin. Todin oma isäsikin osti itselleen mieluisia ruokia, joista muut eivät pitäneet, niinkuin meillä. Mutta isäsi kuitenkin osti muulle perheellekin ruokaa? Meillä minä joudun kustantamaan kaiken itselle ja lapsille, ruuat ja vaatteet, tavarat.. paitsi niihin puhelimiin ukolta aina heltiää ja tietokonehommiin. Mun mielestä tää alkaa olla niin ihmeellistä, ihan kuin mies olisi joku kämppis, joka hoitaa vain ne omat menonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16283/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aina hoitanut meillä kaikki ruokaostokset, kuten kyllä muutkin ostokset. Yhtenä syksynä eksä alkoi käymään itse kaupassa ja osti vain itselleen ruokaa. Samalla hän lopetti myös osallistumisen kaikkiin kustannuksiin eli laskut ja muut jäi mun maksettavaksi. Hän ei myöskään tullut enää syömään samaan aikaan meidän muiden perheenjäsenten kanssa, vaan söi niitä omia ruokiaan meidän jälkeen.

Muutama kuukausi tästä, niin hän muutti pois. Oli löytänyt uuden rakkaan.

Vierailija
16284/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin aina hoitanut meillä kaikki ruokaostokset, kuten kyllä muutkin ostokset. Yhtenä syksynä eksä alkoi käymään itse kaupassa ja osti vain itselleen ruokaa. Samalla hän lopetti myös osallistumisen kaikkiin kustannuksiin eli laskut ja muut jäi mun maksettavaksi. Hän ei myöskään tullut enää syömään samaan aikaan meidän muiden perheenjäsenten kanssa, vaan söi niitä omia ruokiaan meidän jälkeen.

Meillä kyllä hoitaa yhteisistä laskuista puolet ja omat laskunsa, mutta tuokin kuulostaa meidän ukolta, että syö eri aikaan. Ennen hänelle oli nimenomaan tärkeää yhdessä syöminen. Tiedä sitten onko tuokin löytänyt uuden akan, en kyllä ymmärrä missä ja miten..

Vierailija
16285/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan klassisesti duunista löysivät toisensa. Kaksi perhettä meni uusiksi kertaheitolla. Toisessa oli pieni vauva ja toisessa eli itsellä lapsi oli vasta odotusvaiheessa.

Toivottavasti teillä vain jotain muuta (hetkellistä) häiriötä... Eihän toi kovin hyvältä perhedynamiikalta kuulosta, että noin toimitaan, mutta hyvä että sentään osallistuu kuluihin. Tsemppiä tilanteeseen! 

Ehkä sekin voisi toimia tietynlaisena "siivouksena", että nostat kissan pöydälle ja otat asian puheeksi eli tuuletat ja puhdistat ilmaa tuolta osin, jos se vaivaa - ettei tarvitse karsia äijää pois. ;-)

Vierailija
16286/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa jotenkin persoonallisuushäiriöiseltä mieheltä.

Vierailija
16287/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siivonnut kirjahyllyjä sekä yhteisissä tiloissa, että lasten huoneessa. 

Tein aikoinaan päätöksen, että kaikista kirjoista en luovu, mutta karsintaa teen kyllä. Ostin perheen yhteisille kirjoille 50-luvun kirjahyllyvitriinikaapin liukulaseineen ja päätin, että kaikkien kirjojen pitää mahtua sinne tai lasten omiin kirjahyllyihin.

Kirjoja en nykyään enää juurikaan osta. Poikkeuksena jotkut elämäkerrat, ei nämä nykyiset some-tähtösten sun muiden elämäkerrat, vaan sellaiset ihan aidot elämäkerrat ihmisistä, jotka ovat eläneet ja vaikuttaneet aikanaan...

Kirjat lainaamme kirjastosta tai poimin mukaan kierrätyspisteistä, joista voi ottaa kirjan maksutta. Luettuani kirjan, palautan sen jälleen kiertoon. Näin ei kulu rahaa, eikä kerry tavaraa.

Vierailija
16288/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä hoitaa yhteisistä laskuista puolet ja omat laskunsa, mutta tuokin kuulostaa meidän ukolta, että syö eri aikaan. Ennen hänelle oli nimenomaan tärkeää yhdessä syöminen. Tiedä sitten onko tuokin löytänyt uuden akan, en kyllä ymmärrä missä ja miten..

Tähän täytyy sanoa, että itse on katselisi tuollaista. Perheen tulisi olla perhe, ja siihen kyllä kuuluu sekä jakaminen että esim. yhdessä syöminen. Mitä siitä tulisi, jos teillä kaikilla on pian omat hyllyt jääkaapissa ja kuivamuonakaapissa? Ja kaikki syö omaa ruokaa, niin itselle sopii. Kuulostaa kyllä oudolta käytökseltä ja jos on kerran muuttunut tilanne tuollaiseksi, niin varmaan siihen on joku syy? 

Vierailija
16289/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin eilen kivijalkakirpparilla ja järkytyin tavaroiden hinnoittelusta. Lasten merkkivaatteista pyydetään lähemmäs 20€ kpl! Mitä järkeä ottaa kirppispöytää jos hinnoittelun vuoksi tavara ei myy. Ihmisiä tuntui olevan paljon liikkeellä, mutta ostajia vähän. 

Olin kirpparilla kuluttamassa aikaa, joten ostotarpeita ei ollut. Yhden priimakuntoisen Puppe-kurkistusluukkukirjan ostin taaperolle 1,50€ hintaan, en mitään muuta. 

Onneksi on tullut ostettua Vintedistä lapselle päivähoitoa varten tarvittavat varusteet järkevällä hinnalla. Suosin secondhandia, mutta en maksa käytetystä uuden hintaa. 

Ostin juuri lapselle välikausikengät uutena. Löysin -10% alekoodin ja sain ilmaiset postikulut. Kivijalkakirpparilta olisin varmaan saanut samaan hintaan käytetyt. :D

Ennen olen ollut viikottainen kirpparilla kävijä, mutta nyt taidan siirtyä kokonaan Vintediin. Mutta hyvää tässä on se ettei tule kirppa

Minä taas viimeksi ihastelin kirppiksellä käydessä, että löysin kivoja ja hyväkuntoisia (ja nykyaikaisia) bodyja ja housuja 0,5-1e kpl. Vintedistä olisi todennäköisesti silti joutunut maksamaan vähän enemmän noista. Varmaan riippuu vähän kirpparista, mutta täällä päin vaatteet on ihan ok hintaisia. Toki en osta merkkimerkkiä, vaan perus lindex, h&m, newbie esimerkiksi.

Kivijalkakirppiksen haittana on vaan kaikki ne "oheislöydöt".. jotka tuntuu niin tarpeellisilta, vaikka ihan hyvin on pärjännyt ilmankin. Toisaalta välillä sitten tekee ihan oikeasti hyviä löytöjä, joita todella onkin tarvinnut.

Joku tasapaino tässä pitäisi löytyä. Itse tilaan nyt usein vintedistä ja torista lasten vaatteita, mutta harmillisesti vasta kaksikin isompaa ostosta haisi aivan homeelle. Livekirppiksellä pystyy sentään arvioimaan tavaran kunnon kunnolla.

Vierailija
16290/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on nyt mentävä kirppislakkoon (Vinted, Tori, livekirppis). Olen ostanut paljon ja enimmäkseen tarpeeseen, mutta nyt on korkea aika aloittaa säästökuuri. Jotta pysyn päätöksessäni, tulen tänne päivittämään edistymisen. 

Vierailija
16291/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on nyt mentävä kirppislakkoon (Vinted, Tori, livekirppis). Olen ostanut paljon ja enimmäkseen tarpeeseen, mutta nyt on korkea aika aloittaa säästökuuri. Jotta pysyn päätöksessäni, tulen tänne päivittämään edistymisen. 

Tsemppiä! Hyvä!!! Sä pystyt.

Voi kokeilla esim. tavaramatikkaa: lasketaan montako paitaa, housua, sukkaparia, alushousua, takkia, kenkää, syvää lautasta, kattilaa jne jne oikeasti tarvitsee ja käyttää. Muut pois.

Myös muun puuhan keksiminen voivat auttaa myöskin olemaan poissa eri kirppiksiltä.

Vierailija
16292/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin, että varastossa mukamas vielä niin säästettävät tavarat huomaa ihan romuksi, kun raahaa ne keskelle olkkaria. Saatiin jopa hyvät naurut monesta upeasta romusta.

Vierailija
16293/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänään siivonnut yhden pöydän päältä tavarat pois. Pientä edistystä, mut eteenpäin kuitenkin. Miten onkin niin vaikea keskittyä yhteen kohtaan, mut toisaalta sopii minulle. Tulee näkyvää jälkeä, kun siivoaa paikka kerrallaan. Seuraavaksi papereiden kimppuun. Taas on laskuja yms. kertynyt kasaan. Hyvä sadeilman homma, kun kuuntelee musiikkia ja lajittelee papereita.

Vierailija
16294/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huomasin, että varastossa mukamas vielä niin säästettävät tavarat huomaa ihan romuksi, kun raahaa ne keskelle olkkaria. Saatiin jopa hyvät naurut monesta upeasta romusta.

Mun pitää kans kokeilla tätä! Saattaa moni "aarre" saada lähtöpassit :)

Vierailija
16295/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pitkästä aikaa sunnuntaina Vermon kirppiksellä ja löysin mieluisia hyväkuntoisia vaatteita. Olivat kohtuuhintaisia ja nyt päätin että yhtä monta vanhaa vaatetta saa lähteä että tasapaino säilyy. Kun sain nämä minulle uudet vaatteet edullisesti pystyn paremmin laittamaan vanhoja pois, en jää miettimään miten paljon rahaa menee taas hukkaan. Vien yleensä Fidaan tai joskus Uffille. Joitain parhaimpia olen myynyt torissa mutta aika huonosti ovat menneet kaupaksi. Lisäksi löysin pari himoitsemaani Iittalan tuotetta, nyt pitäis saada vanhaa tavaraa vähintään saman verran pois ettei kerry liikaa tavaraa. 

Vierailija
16296/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin wc.n ja kylpyhuoneen kaapit..kehtaako kellekään tarjota avattuja terveysside- ja tamponipaketteja? Kun itse en tarvi enää enkä raaskisi laittaa roskiin

Vierailija
16297/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ymmärtäisin tälläisen järjestelyn jos jollakin olisi erikoisruokavalio, muuten en. Voit ruveta laskuttamaan mieheltä sitten pyykinpesupalveluista sekä kaikkien esineiden käytöstä, mitä sä olet ostanut :D no joo vitsit sikseen, kyllä tollasessa saattaisi alkaa ero houkuttelemaan, ei ole normaalia perhe-elämää.

Vierailija
16298/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivosin wc.n ja kylpyhuoneen kaapit..kehtaako kellekään tarjota avattuja terveysside- ja tamponipaketteja? Kun itse en tarvi enää enkä raaskisi laittaa roskiin

Mä vein työpaikan veskiin ja laitoin lapun että saa käyttää. 

Vierailija
16299/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun piilottamaan kaikki karkit muuten mies syö ne. Sanoo aina kaupassa ettei halua ostaa eikä koskaan osta itse. Mutta jos löytää mun jemman niin sitten kyllä kelpaa. Syön niitä hitaaseen tahtiin, siksi jemmat. :)

Vierailija
16300/19828 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoita lapselle tai lapsen lapselle,ei kukaan toisten intiimisuojia käytä,jollei ole sota-aika ja kaikesta pula,Haloo.. Etsi vaikka tubesta niksejä,mihin kaikkeen kuukautissiteet käyvät-kuvittelisin,että esim tiskipöydän kuivaamiseen olisivat mainioita;)