Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19828)

Vierailija
16241/19828 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti osaltani edistin marjanpoimintaa ja sienestystä. Vein nimittäin taloyhtiön pihatien reunaan varastostani kaikki ämpärit ja korit ja kirjoitin lapun että saa ottaa jos metsään haluaa mennä. Takaisin ei tarvinnut hakea kuin yksi pieni ämpäri. En voi enää itse poimia marjoja sormien nivelrikon takia ja olivat turhaan varastoa täyttämässä. 12 ämpäriä ja 5 koria ja 2 isoa saavia. 

Hienoa! Täällähän putkahtelee ihan loistavia ideoita!

T. Marjastaja & sienestäjä Etelä-Karjalasta. 

Etelä-Karjalasta olen minäkin. Täällä on tänään ollut hyvin järvisuomi edustettuna! t.Ämpärien&korien lahjoittaja

Vierailija
16242/19828 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Martat kehottavat pitämään kotivaraa ruuasta. Minkä verran teillä palstalaisilla sitä on, vai onko ollenkaan? 

Meillä kahden hengen taloudessa on eniten kahvia, koska sitä juodaan paljon. Myös makaroonia näyttää kertyneen, mutta sen menekki on vähäinen. Jauhoja ja ryynejä ostan vain sen verran, että ehtii käyttää parasta ennen päivämäärää. Pakasteita jnkv, ehkä pariksi kuukaudeksi. 

Ehkä jotkut hamstraavat kuivaruokaa ja säilykkeitä kotiin hyvinkin paljon. 

Meillä on kahvia, makaroonia, nuudeleita, tonnikalaa, tomaattimurskaa, papuja, teetä, vishyä, suklaata, porevitamiineja ja sitten hammastahnaa ja veskipaperia. Ei nyt hirveästi, jotain 6 kpl kaikkia. Mutta ovat pahvilaatikoissa, ei siis ruokakaapissa muiden seassa. Välillä käytän pois ja hommaan uudempaa tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16243/19828 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti osaltani edistin marjanpoimintaa ja sienestystä. Vein nimittäin taloyhtiön pihatien reunaan varastostani kaikki ämpärit ja korit ja kirjoitin lapun että saa ottaa jos metsään haluaa mennä. Takaisin ei tarvinnut hakea kuin yksi pieni ämpäri. En voi enää itse poimia marjoja sormien nivelrikon takia ja olivat turhaan varastoa täyttämässä. 12 ämpäriä ja 5 koria ja 2 isoa saavia. 

Hienoa! Täällähän putkahtelee ihan loistavia ideoita!

T. Marjastaja & sienestäjä Etelä-Karjalasta. 

Etelä-Karjalasta olen minäkin. Täällä on tänään ollut hyvin järvisuomi edustettuna! t.Ämpärien&korien lahjoittaja 

Mukava kuulla, et siekii oot täältpäi Suomee!😊

Vierailija
16244/19828 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Martat kehottavat pitämään kotivaraa ruuasta. Minkä verran teillä palstalaisilla sitä on, vai onko ollenkaan? 

Meillä kahden hengen taloudessa on eniten kahvia, koska sitä juodaan paljon. Myös makaroonia näyttää kertyneen, mutta sen menekki on vähäinen. Jauhoja ja ryynejä ostan vain sen verran, että ehtii käyttää parasta ennen päivämäärää. Pakasteita jnkv, ehkä pariksi kuukaudeksi. 

Ehkä jotkut hamstraavat kuivaruokaa ja säilykkeitä kotiin hyvinkin paljon. 

Meillä on kahvia, makaroonia, nuudeleita, tonnikalaa, tomaattimurskaa, papuja, teetä, vishyä, suklaata, porevitamiineja ja sitten hammastahnaa ja veskipaperia. Ei nyt hirveästi, jotain 6 kpl kaikkia. Mutta ovat pahvilaatikoissa, ei siis ruokakaapissa muiden seassa. Välillä käytän pois ja hommaan uudempaa tilalle. 

Kuulostaa tosi järkevältä ja suositusten mukaiselta. 

Tuli vesi kielelle tuosta tonnikalasta ynnä muusta.😋

Vierailija
16245/19828 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuton jälkeen innostunut karsimaan huonekaluja. Ensin lähti vanha tv-taso ja seuraavaksi nojatuoli ja rahi. Nyt tv:n alla on lipasto ja haaveilen sen pois laittamista. Seinään en telkkua saa laitettua, joten mietin sellaista pelkkää tv jalustaa. Tavallaan siis tavaramäärä ei pienenisi (lipasto vs jalusta), mutta pieni ja simppeli jalusta voisi tehdä olohuoneesta ilmavamman. 

Samalla kuitenkin mietin, että onko se sen rahan arvoista miten paljon joutuisi mieluisasta jalustasta maksamaan. 

Kaapeista löysinkin jo isot määrät kaikkea mitä en ole pitkiin aikoihin käyttänyt. Niiden suhteen raja on nyt tässä ja saavat lähteä, toivottavasti joku muu keksii niille vielä käyttöä. 

Vierailija
16246/19828 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kyllä ärsyttää kertaluokkaa enemmän, jos hammastahnaa ei kaapista löydy kun se loppuu. En oikein siedä ajatusta että minun pitäisi erikseen muistaa ostaa jotain simppeliä tuotetta jonka pitäiskö olla otettavissa kaapista uusi. Tähän kategoriaan menevät saippuat, shampoot, hoitoaineet, dödöt sun muut.joiden säilyvyys on pitkä. Naamarasvojen ja meikkien kohdalla sitten taas tilaan/ostan uuden vasta samalla viikolla kun edellinen on aivan totaalisen lopussa, koska niiden tuoreus on tärkeämpää.

Voi voi. Minä taas en koe, että on yhtään vaikeampaa muistaa ostaa hammastahnaa kuin naamarasvaa. 

Vierailija
16247/19828 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on sitten huono omatuntokin, kun toisilla ei ole tavaraa ja itsellä on liikaa.

Toivottavasti kerrotaan onnistumisista ja tsempataan toisia!!!

Vierailija
16248/19828 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö tästä on tulossa "varustaudu ydinsotaan varmuusvarastoilla" -ketju, jossa kehuskellaan kuinka paljon on haalittu vessapaperia ja säilykepapuja?

Vierailija
16249/19828 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan Suomi pystynyt rakentamaan pääkaupunkiseudulle kalliita uimakoppeja ja keinuja.. niihin vaan nyt köyhien lapset ympäri Suomen.. tai voihan ne rajaseudun lapset istua kaupan pyörätelineen päälläkin kesäloman 

Älä sie huoli, meillä on ollu hyvä kesä täällä järvisuomessa. Köyhänkin lapset ovat saaneet uida kyllikseen. On nimittäin järviä toisin kuin pk-seudulla.😊

No juu.. oon itsekin järvisuomesta. Kommentti oli tarkoitettu arvostelemaan sitä miten rahaa pistetään palamaan aina pääkaupunkiseutuun, vaikka sitten älyttömiin satojatuhansia maksaviin keinuihin tai uimakoppeihin. Kyllä myö tääl järvisuomes ois keksitty rahoille järkevämpääkin käyttöä, vai mitä?

Just joo taas tuota itsekehun määrää. Vai että ihan paremmin toimitte, kun ette laite rahaa keinuihin tai uimakoppeihin. Onhan ne sellaisia luksustuotteita ja lapset kasvavat vinoon, jos saavat keinua. Kyllähän se tietysti meitä helsinkiläisiä ilahduttaisi kun voisimme elää yhtä ankeasti kuin te siellä Järvi-Suomessa, missä ei mitään hupia kansalaisille suoda. Varmasti kannustaisi kansalaisia uimaankin, kun ei olisi paikkaa vaihtaa vaatteita vaan pitäisi vaihtaa ne oman viltin alla piilotellessa tai matkustaa julkisilla uimapuku vaatteiden alla, kuten järvi-suomalaiset tekevät. 

:D 

Vierailija
16250/19828 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan Suomi pystynyt rakentamaan pääkaupunkiseudulle kalliita uimakoppeja ja keinuja.. niihin vaan nyt köyhien lapset ympäri Suomen.. tai voihan ne rajaseudun lapset istua kaupan pyörätelineen päälläkin kesäloman 

Älä sie huoli, meillä on ollu hyvä kesä täällä järvisuomessa. Köyhänkin lapset ovat saaneet uida kyllikseen. On nimittäin järviä toisin kuin pk-seudulla.😊

No juu.. oon itsekin järvisuomesta. Kommentti oli tarkoitettu arvostelemaan sitä miten rahaa pistetään palamaan aina pääkaupunkiseutuun, vaikka sitten älyttömiin satojatuhansia maksaviin keinuihin tai uimakoppeihin. Kyllä myö tääl järvisuomes ois keksitty rahoille järkevämpääkin käyttöä, vai mitä?

Just joo taas tuota itsekehu

Ei ollu itsekehua, vaan puhdas tosiasia ettei täällä järvi-suomessa ole haaskattu rahoja yltiökalliisiin keinuihin, uimakoppeihin ja jumppakeppeihin..;D Täällä on ihan tavalliset uimakopit. Hyvin on pärjätty niilläkin. Täällä on katsos niin paljon mukavampaa porukkaakin, ei kuljeta naama norsunv, niinku Helssingissä. Olen muutes muuttanut tänne Hesasta, kivempi paikka asua kun ei ole jengejä ja taksitkin ovat ihan oikeita. Menehän nyt sinne viltin alle häppeemään..;D

Vierailija
16251/19828 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkö tästä on tulossa "varustaudu ydinsotaan varmuusvarastoilla" -ketju, jossa kehuskellaan kuinka paljon on haalittu vessapaperia ja säilykepapuja? 

Ei kai ne Martat sillä pelottele, vaan että olisi hyvä olla kotivaraa vähäksi aikaa. 

Monet kyllä ihan oikeasti pelkäävät sotaa näinä aikoina, mutta harvempi silti alkaa hirveitä määriä hamstraamaan. 

Joka tuossa kertoi mitä hänellä on laatikossa vähän varalle kuulosti mielestäni fiksulta.

Vierailija
16252/19828 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on ja mitäs ne stadilaiset rynnii tänne järvi-suomee aina mökkeilemään? Pysykää siellä kesätkin..;D

Vierailija
16253/19828 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on sitten huono omatuntokin, kun toisilla ei ole tavaraa ja itsellä on liikaa.

Toivottavasti kerrotaan onnistumisista ja tsempataan toisia!!! 

Kyllä minullekin tuppaa huonoa omaatuntoa, koska itselläni on paljon. Haluan lahjoittaa tarvitseville kaiken ylimääräisen. Hommahan on niin, että meille vanhemmille on kertynyt jo elämänvarrella ihan liikaa tavaraa. Nuoremmat useinkin ovat tiukemmilla. 

Joo, ilman muuta tsempataan, eikä olla ilkeitä!

Vierailija
16254/19828 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, onko muita tässä tilanteessa, että pari ylimääräistä shampoo- tms. pulloa ei ole lähelläkään totuutta? Ainakin täällä tuntuu tuo tilanne olevan n. valovuoden päässä.

Laittakaa viestiä, miten pääsitte alkuun ja miten motivaatio kesti? Edessä olis urakkaa 7 huonetta ja 3 varastoa + autotalli.

Mulle jäi erossa iso omakotitalo, vanhemmat lapset ja vastasyntynyt. Ensimmäiset vuodet meni "kaaoksessa" ja tavaraa alkoi kasaantumaan kaikkialle. 

Pari vuotta meni eron jälkeisessä ahdistuksessa ja tavaraa alkoi kasaantumaan. Ostelin kaikkea paitsi itselle, niin myös lapsille... lohdutukseksi - tai niin ainakin kuvittelin. Lopulta havahduin siihen, ettei tavara tuonut helpotusta tilanteeseen, vaan päin vastoin. Koti oli kaaos, eikä turvasatama.

Otin itseäni niskasta kiinni. Sovittiin lasten kanssa yhteiset pelisäännöt tavaran karsimiselle. Se oli tärkeää, että otin lapset mukaan hommaan. Lopetettiin älytön kirppareilla juokseminen, koska sieltä kaikki teki aina "hyviä löytöjä" ja näin tavaraa kertyi jatkuvasti vain lisää, eikä ne sitten kotona enää tuntuneet niin hyviltä löydöiltä ja kassallakin havahtui usein siihen, ettei se summa ollut mikään pieni kirppuhinta, vaan sinne paloi tuhottomasti rahaa.

Kovin pitkään en jaksanut myyntirumbaa, vaan totesin, että helpommalla pääsen, kun laitan annetaan ilmoituksia tai vien johonkin keräykseen. Lapset saivat laittaa talteen rakkaita esineitä ja leluja. Niitä varten ostin laatikoita, joita voi säilyttää ulkovarastossa.

Vielä on raivattavaa autotallin ja yhden varaston verran, mutta koti alkaa olla raivattu. Motivaatio on kestänyt hyvin, sillä jokainen siivottu huone on vain kasvattanut motivaatiota. Samoin se, miten helppoa on nyt olla. Ei tarvitse etsiä asioita ja siirrellä kasoja.

Tärkeää on ollut myös se, että opin päästämään irti asioista eli heittämään pois kaiken vanhentuneen, käyttämättömän jne. Aiemmin oli vaikea luopua asioista, koska saattaisin sitä vielä joskus tarvita, mutta fakta on se, että jos en ole käyttänyt tai koskenut johonkin asiaan vuosiin, niin tod.näk. en tule tekemään niin jatkossakaan. Sama kempparitavaroiden kanssa. Ennen mulla oli tyyliin 10 käyttämätöntä ja vuosia vanhaa kynsilakkaa tai rasvatuubia, ei ole enää. Sama homma siivouskaapin kanssa, jossa oli monenlaisia pesuaineita. Hyvin saa kodin pidettyä siistini ihan parilla eri putelilla. Käytin loppuun kaiken, joka oli järkevää, muuten kierrätin ohjeiden mukaan eli sekajätteeseen sellaiset, joissa ei ollut vaarallisen aineen merkintöjä ja keräyskonttiin sellaiset, joissa oli.

Tsemppiä kaikille pieniin ja suuriin urakoihin. Ymmärretään, että meillä on kaikilla erilaisia projekteja. Teemme tätä eri lähtökohdista ja saatamme tavoitella eri asioista ja nauttia erilaisesta tilanteesta, eikä mikään ole toista parempi tai pahempi - kannustetaan toisia pääsemään kohti kunkin omaa tavoitetta.

Vierailija
16255/19828 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hienoa itsereflektiota. Kiva oli luke sinun onnistumisesta ja hyvä muistutus kaikille lopussa!

Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
16256/19828 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kyllä ärsyttää kertaluokkaa enemmän, jos hammastahnaa ei kaapista löydy kun se loppuu. En oikein siedä ajatusta että minun pitäisi erikseen muistaa ostaa jotain simppeliä tuotetta jonka pitäiskö olla otettavissa kaapista uusi. Tähän kategoriaan menevät saippuat, shampoot, hoitoaineet, dödöt sun muut.joiden säilyvyys on pitkä. Naamarasvojen ja meikkien kohdalla sitten taas tilaan/ostan uuden vasta samalla viikolla kun edellinen on aivan totaalisen lopussa, koska niiden tuoreus on tärkeämpää.

Voi voi. Minä taas en koe, että on yhtään vaikeampaa muistaa ostaa hammastahnaa kuin naamarasvaa. 

Anteeksi mutta en ymmärrä tällaisia viestejä. Miksei vaan voi laittaa sitä alapeukkua jos on eri mieltä? Miksi pitää olla ilkeä? Mitä lisäarvoa se tuo tähän keskusteluun? 

Vierailija
16257/19828 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kokemuksia teillä on torin Annetaan-ilmoituksista? Millaisilla tavaroilla on menekkiä? Olen kaksi kertaa laittanut sinne tavaraa. Peili meni hyvin, mutta erään isomman tavaran kanssa oli raskasta. Kiinnostuneita oli kolme ja viestejä paljon, mutta lopulta tavara jäi mulle... Varastossa olisi lisää annettavaksi, mutta pelkään omaa uupumistani siihen viestittelyrumbaan.

Vierailija
16258/19828 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole osallistunut tuohon keskusteluun, mutta pointtina on varmaankin se tasapainottelu. Tässä ketjussa halutaan eroon kaikesta ylimääräisestä, mutta kuitenkin kotivara tulisi olla. Niin miten se toteutetaan ilman hamstraamista. Tasapainottelua.

Vierailija
16259/19828 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta en ymmärrä tällaisia viestejä. Miksei vaan voi laittaa sitä alapeukkua jos on eri mieltä? Miksi pitää olla ilkeä? Mitä lisäarvoa se tuo tähän keskusteluun? 

Niin juuri. Ehkäpä tällä henkilöllä ei karsiminen oikein suju, vaan elää katkerana roinavuorien keskellä. Jos olisi vähän toisella asenteella.. must on mukavaa iloita jokaisen onnistumisista. Ajatella sillee, että ollaa ihmisinä samaa porukkaa ja maapallo on meiän kaikkien yhteinen koti. Kyllä mä ainakin olen saanut täältä niin paljon motivaatiota! Ilkeät ihmiset pitäis saada vaa takaisin positiivisempaan ajatusmaailmaan ja eniten siitä hyötyviä olisivat he ihan itse.

Vierailija
16260/19828 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia kokemuksia teillä on torin Annetaan-ilmoituksista? Millaisilla tavaroilla on menekkiä? Olen kaksi kertaa laittanut sinne tavaraa. Peili meni hyvin, mutta erään isomman tavaran kanssa oli raskasta. Kiinnostuneita oli kolme ja viestejä paljon, mutta lopulta tavara jäi mulle... Varastossa olisi lisää annettavaksi, mutta pelkään omaa uupumistani siihen viestittelyrumbaan.

Minä laitan ilmoitukseen tarkemman kaupunginosan (joskus näyttää tori väärin tai turhan laajan alueen) ja jos on muita tietoja, esim minä aikoina voi noutaa. Näin karsitaan turhia kyselijöitä ja toisaalta voi kannustaa potentiaalisempia hakijoita.

Hyvät kuvat on ainakin ei-niin-hittituotteiden kanssa aika tärkeässä osassa, ottaja viitsii lähteä hakemaan kun näkee paremmin todellisen kunnon.

Mutta vähän tuuripeliähän se loppujenlopuksi on, meneekö tavara vai ei. Isommassa taajaamassa aika kaikenlainen menee hyvin, pienemmässä mahdollisesti vähän hitaammin. Facebookin roskalavalla voi toisinaan mennä paremmin, kun samaan ilmoitukseen voi listata monta tuotetta. Itse laitan yleensä molempiin paikkoihin ilmoituksen ja toisinaan hakija löytyy toisesta, toisinaan toisesta paikasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän