tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19826)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Suomi pystynyt rakentamaan pääkaupunkiseudulle kalliita uimakoppeja ja keinuja.. niihin vaan nyt köyhien lapset ympäri Suomen.. tai voihan ne rajaseudun lapset istua kaupan pyörätelineen päälläkin kesäloman
Älä sie huoli, meillä on ollu hyvä kesä täällä järvisuomessa. Köyhänkin lapset ovat saaneet uida kyllikseen. On nimittäin järviä toisin kuin pk-seudulla.😊
No juu.. oon itsekin järvisuomesta. Kommentti oli tarkoitettu arvostelemaan sitä miten rahaa pistetään palamaan aina pääkaupunkiseutuun, vaikka sitten älyttömiin satojatuhansia maksaviin keinuihin tai uimakoppeihin. Kyllä myö tääl järvisuomes ois keksitty rahoille järkevämpääkin käyttöä, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Suomi pystynyt rakentamaan pääkaupunkiseudulle kalliita uimakoppeja ja keinuja.. niihin vaan nyt köyhien lapset ympäri Suomen.. tai voihan ne rajaseudun lapset istua kaupan pyörätelineen päälläkin kesäloman
Älä sie huoli, meillä on ollu hyvä kesä täällä järvisuomessa. Köyhänkin lapset ovat saaneet uida kyllikseen. On nimittäin järviä toisin kuin pk-seudulla.😊
No juu.. oon itsekin järvisuomesta. Kommentti oli tarkoitettu arvostelemaan sitä miten rahaa pistetään palamaan aina pääkaupunkiseutuun, vaikka sitten älyttömiin satojatuhansia maksaviin keinuihin tai uimakoppeihin. Kyllä myö tääl järvisuomes ois keksitty rahoille järkevämpääkin käyttöä, vai mitä?
Kai sinä tajuat että Helsinki laittaa Helsingin rahat pääkaupunkiseutuun, eikä Savonlinnaan. Savonlinna taas käyttää omat rahansa Savonlinnaan. Vaikka Helsinki ei olisi pistänyt rahaa keinuihin niin ei ne rahat sittenkään olisi muille alueille mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen väärässä ketjussa tuo jankuttaja. Uskotaan jo, että hän tarvitsee vain rahaa.
No voihan se köyhäkin tuoda sinulle omat jämät.. pidä roinasi itse. Kukaan ei ole sinulta mitään pyytänyt..
Oot kyllä hauska, mutta jospa rentoutuisit vaikka pienillä päikkäreillä.🥱
No mutta etkö nyt käsitä, että vähävaraisemmat hyötyvät vain rahasta, jolla tosiaan ostaa ruokaa ja maksaa laskuja. Puolustan tässä vain köyhempiä ihmisiä. Itse tulen ihan hyvin palkallani toimeen. Näitä tavaralahjoituksia voi sitten antaa juurikin vaikka Konttiin, josta niitä voi ostaa pienellä rahalla kuka vain. En ole nukkunut päikkäreitä ikinä aikuisiällä. Tulen hyvin toimeen hyvin nukutuilla yöunillani. Moni vähävarainen ihminen sen sijaan voi murehtia öisinkin, jos rahat tiukalla. Toivottavasti kukaan lähipiiristäsi ei ole vähävarainen eläkeläinen tai vaikkapa työtön lapsiperheen äiti tai isä. Sinä veisit varmaan romujasi heille auttaaksesi heitä. Minä autan rahallisesti työtöntä veljeäni minkä voin. Ei ole helppoa tulla työstään ulkoistetuksi, kun kotona 3 lasta ja vaimolla töitä kausiluontoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä tajuat että Helsi
Ilmankos täältä järvisuomesta kaikki ihmiset muuttavatkin sinne Helsinkiin. Pitäkää hyvää huolta kaikista Etelä-Karjalan ihmisistä. Meidänkin penskat ovat tulossa sinne ensi vuonna ja toinen kahdrn vuoden päästä. Kuulemma kaikki muutkin luokkakaverit. Eli itsekin muutamn sitten todennäköisesti muutaman vuoden päästä pääkaupunkiseudulle, koska kaikki omaiset sitten siellä. Toivottavasti uimakoppi on vielä sitten pystyssä ja keinu pelittää. Eli väki katkaa sinne missä on rahaa ja palveluja. Toivottakaa tervetulleeksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen väärässä ketjussa tuo jankuttaja. Uskotaan jo, että hän tarvitsee vain rahaa.
No voihan se köyhäkin tuoda sinulle omat jämät.. pidä roinasi itse. Kukaan ei ole sinulta mitään pyytänyt..
No mutta etkö nyt käsitä, että vähävaraisemmat hyötyvät vain rahasta, jolla tosiaan ostaa ruokaa ja maksaa laskuja. Puolustan tässä vain köyhempiä ihmisiä. Itse tulen ihan hyvin palkallani toimeen. Näitä tavaralahjoituksia voi sitten antaa juurikin vaikka Konttiin, josta niitä voi ostaa pienellä rahalla kuka vain. En ole nukkunut päikkäreitä ikinä aikuisiällä. Tulen hyvin toimeen hyvin nukutuilla yöunillani. Moni vähävarainen ihminen sen sijaan
Näyttää olevan pakkomielle politikoida täällä tavaranpaljous-keskustelussa.😂
Eikö osaa tehdä omaa aloitusta köyhyydestä, vai mikä mättää?
Hyvä päivä.
Pari Tori-myyntiä ja pari lahjoitusta kaupan päälle ostajille kelpasi (Torissa minulla myös "annetaan" ilmoituksia sellaisista edullisista tavaroista joita en viitsi Pelastusarmeijalle nakata. Ajattelen että mukavaa jos joku tarpeeseen kauttani ottaa )
Sitten vein muutaman esineen Pelastusarmeijalle toivoen että saavat niistä muutamia euroja.
Naapuri kävi ovella ja toi mulle maalta kanttarelleja ja perunoita ! Annoin heille kassillisen omenoita. Molemmat osapuolet tyytyväisiä, minä ihan onnellinen ! Oli niin ihanat tuliaiset.
Pois sain nurkista paljon, vähän rahaakin sekä syötäviä tuliaisia. Aivan täydellistä !
Huomasin myös että tavaraa hupenee siihen tahtiin etten taida tarvitakaan haaveilemaani "kirppiskaappia". Tarpeettomat tavarat mahtuvat pian yhteen isoon IKEA-kassiin. Välillä myös heittäydyn "anteliaaksi" ja lahjoitan, en myy
Etenee etenee
Vierailija kirjoitti:
Hyvä päivä.
Pari Tori-myyntiä ja pari lahjoitusta kaupan päälle ostajille kelpasi (Torissa minulla myös "annetaan" ilmoituksia sellaisista edullisista tavaroista joita en viitsi Pelastusarmeijalle nakata. Ajattelen että mukavaa jos joku tarpeeseen kauttani ottaa )
Sitten vein muutaman esineen Pelastusarmeijalle toivoen että saavat niistä muutamia euroja.
Naapuri kävi ovella ja toi mulle maalta kanttarelleja ja perunoita ! Annoin heille kassillisen omenoita. Molemmat osapuolet tyytyväisiä, minä ihan onnellinen ! Oli niin ihanat tuliaiset.
Pois sain nurkista paljon, vähän rahaakin sekä syötäviä tuliaisia. Aivan täydellistä !
Huomasin myös että tavaraa hupenee siihen tahtiin etten taida tarvitakaan haaveilemaani "kirppiskaappia". Tarpeettomat tavarat mahtuvat pian yhteen isoon IKEA-kassiin. Välillä myös heittäydyn "anteliaaksi" ja lahjoitan, en myy
Etenee etenee
Ihan mahtavaa! 👍👍👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta etkö nyt käsitä, että vähävaraisemmat hyötyvät vain rahasta, jolla tosiaan ostaa ruokaa ja maksaa laskuja. Puolustan tässä vain köyhempiä ihmisiä. Itse tulen ihan hyvin palkallani toimeen. Näitä tavaralahjoituksia voi sitten antaa juurikin vaikka Konttiin, josta niitä voi ostaa pienellä rahalla kuka vain. En ole nukkunut päikkäreitä ikinä aikuisiällä. Tulen hyvin toimeen hyvin nukutuilla yöunillani. Moni vähävarainen ihminen sen sijaan
No äläpä nyt. Meillä ollaan nyt niin vähävaraisia, ettei ole mihinkään konttiinkaan juurikaan asiaa, varsinkin kun sielläkin on nykyään kohtuu kovat hinnat. Me hyödytään nimenomaan niistä toisten ihmisten "romuista". Kun välillä ei ole edes sitä yhtä euroa laittaa tarpeellisiinkaan asioihin, ihan kaikesta joutuu tinkimään. Kyllä sillon on lämmittänyt kaikki meille tarpeelliset tavarat, joita ollaan torin ja fb roskalavan kautta löydetty! Kädentaitoja kuitenkin on, niin on korjattu rikkinäisiäkin kuntoon meille käyttöön.
Tietenkään ei hyödytä ihan mistä vaan, tarkasti sitä pitää seurailla että löytää sen minkä tarvii. Mutta en minä oleta että kukaan vieras meille rahaa suoraan lahjoittelisi, ei kenelläkään ole sellaista velvollisuutta. Eikä edes läheisillä, vaikka sydäntä onkin lämmittänyt, kun välillä on joku apu saatu.
Terveisin työtön lapsiperhe, toivottavasti tulevaisuudessa taas työllinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä tajuat että Helsi
Helsinki saa käyttää todellakin rahansa ihan mihin kiikkuihin ja koppeihin tahansa. Kommentissa vain selvästi tarkoitettiin, että kyllä järvisuomessa osattaisiin rahat fiksummin käyttää. Siis että ei myö teijän rahoja tarkotettu, vaan viisaampaa käyttöä.
Minulla seisoo kaapissa itselleni hyödytöntä tavaraa jonka myymisestä saisin ehkä 200-300 euroa. JOS jaksaisin myydä ja JOS oikea ihminen näkee myynti-ilmoituksen. Kevään huono kokemus Torista on vaan edelleen mielessä, laitoin silloin tavaraa myyntiin ja kiinnostuneita ei oikein ollut, yksi ostaja ghostasi noudon sopimisen jälkeen ja kaksi tunnettua trokaria laittoi viestiä, toinen pisti niin naurettavan tarjouksen että se olisi tarkoittanut että minä olisin käytännössä maksanut hänelle omasta tavarastani. Olen ihan viittä vaille siinä pisteessä että roudaan kamat kierrätykseen jotta saan ne kaapista pois.
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä ärsyttää kertaluokkaa enemmän, jos hammastahnaa ei kaapista löydy kun se loppuu. En oikein siedä ajatusta että minun pitäisi erikseen muistaa ostaa jotain simppeliä tuotetta jonka pitäiskö olla otettavissa kaapista uusi. Tähän kategoriaan menevät saippuat, shampoot, hoitoaineet, dödöt sun muut.joiden säilyvyys on pitkä. Naamarasvojen ja meikkien kohdalla sitten taas tilaan/ostan uuden vasta samalla viikolla kun edellinen on aivan totaalisen lopussa, koska niiden tuoreus on tärkeämpää.
Tämä! Mulla sama juttu että aina on perustavaraa pitkäski aikaa, juurikin suihkusaippuaa, shampoota, hammastahnaa sekä -harjoja, hammaslankaa, tamponeja, vessapaperia. Ei tosin hillittömiä määriä vaan juuri niin ettei kovin usein tarvitse ostaa, koskaan en päästä varastoa kokonaan loppumaan ja näillä on myös omat hyllypaikat joille ei ole muuta käyttöä joten eivät ärsytä että olisivat jotenkin tiellä. Lisäksi kotikunnassani on paitsi huonommat valikoimat mutta myös merkittävästi kalliimmat hinnat kuin kunnassa jossa käyn harvakseltaan sukuloimassa niin mun jopa kannattaa taloudellisesti samaan reissuun yhdistää varaston täydennyksi shoppailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta etkö nyt käsitä, että vähävaraisemmat hyötyvät vain rahasta, jolla tosiaan ostaa ruokaa ja maksaa laskuja. Puolustan tässä vain köyhempiä ihmisiä. Itse tulen ihan hyvin palkallani toimeen. Näitä tavaralahjoituksia voi sitten antaa juurikin vaikka Konttiin, josta niitä voi ostaa pienellä rahalla kuka vain. En ole nukkunut päikkäreitä ikinä aikuisiällä. Tulen hyvin toimeen hyvin nukutuilla
No eipä tietenkään kenenkään vieraan teidän perheelle pitäisi mitään rahaa lahjoitella, vaan Suomen valtion pitäisi suoda vähävaraisille ihmisille paremmat tuet, mutta nyt juuri heiltä vain leikataan lisää. Toivottavasti teidän perheessä työllistytään pikaisesti, koska työttömyyden pitkittyessä ei ennenpitkää roskalavalahjoitukset enää riitä..
Jos mun pitäisi jemmailla jotain tuotteita, niin varmaan sitten hammastahnaa, vessapaperia, kahvia ja ketsuppia.
Toivottavasti osaltani edistin marjanpoimintaa ja sienestystä. Vein nimittäin taloyhtiön pihatien reunaan varastostani kaikki ämpärit ja korit ja kirjoitin lapun että saa ottaa jos metsään haluaa mennä. Takaisin ei tarvinnut hakea kuin yksi pieni ämpäri. En voi enää itse poimia marjoja sormien nivelrikon takia ja olivat turhaan varastoa täyttämässä. 12 ämpäriä ja 5 koria ja 2 isoa saavia.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti osaltani edistin marjanpoimintaa ja sienestystä. Vein nimittäin taloyhtiön pihatien reunaan varastostani kaikki ämpärit ja korit ja kirjoitin lapun että saa ottaa jos metsään haluaa mennä. Takaisin ei tarvinnut hakea kuin yksi pieni ämpäri. En voi enää itse poimia marjoja sormien nivelrikon takia ja olivat turhaan varastoa täyttämässä. 12 ämpäriä ja 5 koria ja 2 isoa saavia.
Hienoa! Täällähän putkahtelee ihan loistavia ideoita!
T. Marjastaja & sienestäjä Etelä-Karjalasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos mun pitäisi jemmailla jotain tuotteita, niin varmaan sitten hammastahnaa, vessapaperia, kahvia ja ketsuppia.
Tällaisia nopeasti kuluvia ja paljon käytettäviä juttuja mullakin on yleensä sen käytössä olevan lisäksi yksi tai kaksi, joskus useampikin kaapissa, koska todella niitä käytetään paljon ja en jatkuvasti jaksa olla ostamassa uutta kahvipakettia. Kohtuus kuitenkin näissäkin eli en tarvitse kymmentä kahvipakettia. Ja sellaiset tuotteet, jotka kuluvat hitaammin, vaikka hiuksiin jätettävä hoitoaine 500 ml pakkaus, niin en tuollaisia tarvitse säästössä juurikaan. Riippuu paljon tuotteesta, mutta joskus saatoin ostaa näitä hitaasti kuluviakin tarjouksesta varastoon. Nykyään mietin vähän tarkemmin.
"Terveisin työtön lapsiperhe, toivottavasti tulevaisuudessa taas työllinen."
- Juuri noin, että käytettykin tavara kelpaa, kun on tiukkaa, osataan ja viitsitään korjata vähän rikkinäistäkin.
Työttömällä lapsiperheellä asenne kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä ärsyttää kertaluokkaa enemmän, jos hammastahnaa ei kaapista löydy kun se loppuu. En oikein siedä ajatusta että minun pitäisi erikseen muistaa ostaa jotain simppeliä tuotetta jonka pitäiskö olla otettavissa kaapista uusi. Tähän kategoriaan menevät saippuat, shampoot, hoitoaineet, dödöt sun muut.joiden säilyvyys on pitkä. Naamarasvojen ja meikkien kohdalla sitten taas tilaan/ostan uuden vasta samalla viikolla kun edellinen on aivan totaalisen lopussa, koska niiden tuoreus on tärkeämpää.
Tämä! Mulla sama juttu että aina on perustavaraa pitkäski aikaa, juurikin suihkusaippuaa, shampoota, hammastahnaa sekä -harjoja, hammaslankaa, tamponeja, vessapaperia. Ei tosin hillittömiä määriä vaan juuri niin ettei kovin usein tarvitse ostaa, koskaan en päästä varastoa kokonaan loppumaan ja näillä on myös omat hyllypaikat joille ei ole muuta käyttöä joten eivät ärsytä
Toki noin, jos hyvät kaupat ovat kauempana. Mutta me Prisman liepeillä asuvat emme luonnollisestikaan tarvitse mitään isompia varastoja kodin täytteenä. Ehkäpä yksi tuote kutakin omassa kaapissa voisi olla sopiva kotivara.
Martat kehottavat pitämään kotivaraa ruuasta. Minkä verran teillä palstalaisilla sitä on, vai onko ollenkaan?
Meillä kahden hengen taloudessa on eniten kahvia, koska sitä juodaan paljon. Myös makaroonia näyttää kertyneen, mutta sen menekki on vähäinen. Jauhoja ja ryynejä ostan vain sen verran, että ehtii käyttää parasta ennen päivämäärää. Pakasteita jnkv, ehkä pariksi kuukaudeksi.
Ehkä jotkut hamstraavat kuivaruokaa ja säilykkeitä kotiin hyvinkin paljon.