Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19820)

Vierailija
16021/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä ollaan ilkeitä, jos joku tarvitsee arkensa sujuvoittamiseksi toisen pyykkikoneen tai pakastimen. Käytöstavat!

Vierailija
16022/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä kiukkuista sakkia tänään. Onko kesälomat lopussa vai joko tympii loma perheen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16023/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on seuraava kassillinen kierrätykseen meneviä, pieneksi jääneitä vaatteita täynnä. Oikein odottelen, että pääsen niistä eroon. Se tunne, kun kaapissa on taas tilaa!

Vierailija
16024/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän täällä mitään ilkeilyä ole. Ei pidä ottaa kaikkea kritiikkiä ilkeilynä. On nimenomaan mukava kuulla perusteluja puolesta ja vastaan, niistähän sitä ideoita juuri saakin. Älkää pelätkö eri mieltä olevia ihmisiä, eikä kaikkien pidäkkään olla asioista samaa mieltä. Minä ainakin olen vaihtanut mielipiteeni muutamassa asiassa täältä saamani vinkin ansiosta. 

Vierailija
16025/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, että tavallinen lapsiperhe tarvitsee kahta konetta. Meillä on kaksi lasta, eikä koneen tarvitse pyöriä edes päivittäin. Eli neljän hengen talous. Monesti meillä vielä isovanhempikin tässä kyläilemässä ja pesen hänenkin vaatteet ja lakanapyykin. Siltikään en ymmärrä tuota kahden koneen toivetta.

Niin teillä on kaksi lasta, meillä neljä. Neljä alle kouluikäistä lasta, jotka opettelee tai on vasta oppineet kuiviksi, opettelee syömään, vauva puklaa ja tekee selkäkakkoja. Mies tekee likaisia töitä. Kyllä, meillä pyörii paljon pyykkiä, välillä saa monena päivänä peräkkäin pestä samoja vuodevaatteita, vuodesuojista huolimatta.

Menoia on usein, pitäisi aina etukäteen tarkasti tietää, montako tuntia nyt ollaan kotona että pyykkikone ja mahdollisesti kuivurikin ehtii käydä. Enkä ihan yksinkertaisesti halua olla pyykinpesukoneen kanssa naimisiss

onhan joissakin kodeissa kaksi tiskariakin, niin miksi ei saisi olla 2 pyykkäriä? Itselläni ei sellaiseen ole tarvetta, mutta kyllä sinkkunakin joutuu riittävän usein pyykkäämään eli en yhtään kadehdi suurperheen pyykkirumbaa ja mullakin on iso kone, ei mikään 5kg.

Vierailija
16026/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä näistä ihan peruspihdistusaineista Tolu, Ciff, Kiilto, mitä näitä nyt olisi paras vessan ja kylpyhuoneen siivoukseen ja pesuun ja siis ihan päivittäiseen käyttöön? Tuoksun pitäisi olla mieto. Mitään varsinaista desinfiointiaineita/puhdistusainetta en nyt kaipaa kun tuo haisee niin voimakkaasti spriiltä ja viinalta ja haju menee vahvasti päähän. Kärsin siis aistiyliherkkyyksistä, enkä hajujakaan oikein kestä.

Etsin myös hyviä ruokaveitsiä ja pieniä lusikoita. Savoniat ovat liian heppoisia ja lusikat vääntyvät helposti. Jotain tukevampaa ja jykevämpää etsin.

Kiillolla on hyvä hajusteeton sarja, on ihan wc-geeli pöntön pesuun ja suihkepullossa oleva, joka käy istuinosan ja lavuaarinkin pesuun. Vaikka se on hajusteeton, siinä on mieto semmonen puhdas tuoksu jostakin ainesosasta, eli haistaa kyllä että on siivottu, muttei käy nenään.

Ikeasti löytyy vähän jykevämpiä aterimia.

Vierailija
16027/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään ideoita kenkien säilytykseen eteisessä? Mietin, pitäisikö luopua kenkätelineestä ja sen myötä muutamista kengistä, joita en ole käyttänyt aikoihin. Oletteko säilyttäneet käytössä olevia kenkiä esillä kenkätelineessä, piilossa kaapissa vai pelkästään lattialla? Haluaisin eteisestä mahdollisimman selkeän ja harmonisen, mutta nyt se ei sitä ole, kun telineellä on kymmenen kenkäparia (talvikengät ovat kaapissa laatikoissa, nämä esillä olevat ovat siis vain sesongin kenkiä).

Vierailija
16028/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään ideoita kenkien säilytykseen eteisessä? Mietin, pitäisikö luopua kenkätelineestä ja sen myötä muutamista kengistä, joita en ole käyttänyt aikoihin. Oletteko säilyttäneet käytössä olevia kenkiä esillä kenkätelineessä, piilossa kaapissa vai pelkästään lattialla? Haluaisin eteisestä mahdollisimman selkeän ja harmonisen, mutta nyt se ei sitä ole, kun telineellä on kymmenen kenkäparia (talvikengät ovat kaapissa laatikoissa, nämä esillä olevat ovat siis vain sesongin kenkiä).

Kenkätelineitä on sellaisia siistejä, joissa on kuin laatikko, joka vedetään auki, kun sieltä ottaa kengät. Vein avotelineen varastoon, kun ostettiin tuo ovellinen kenkäteline. Käyttökengät eteisessä, eri sesongin jalkineet varastossa ja osa vaatekaapissa kenkälaatikoissa.

Vierailija
16029/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pitäisi ottaa käyttöön kenkäkaapit, kuten monissa japanilaisissa kämpissä näkyy(youtuben mukaan)..siis että saisivat olla automaattisesti osa eteistä, täyspitkät kapea kaappi, jossa hyllyt mihin saa kengät. Alaosassa korkeampitila saappaille.

Vierailija
16030/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei taida olla enää mitään karsittavaa. 

Seuraavat poistot tulee, kun saan käytettyä jotain loppuun, esim. kosmetiikkaa. Jotenkin tuohon karsimiseen jää koukkuun, kun kodin järjestyksen ylläpito ja siivous helpottuu. Pitää kuitenkin ymmärtää lopettaa ajoissa jottei karsimisesta tule itsetarkoitus. 

Olen tosi tyytyväinen meidän kotiin juuri nyt. Nautin tästä seesteydestä. Ennen yritin sisustussälää ostamalla saada saman tyytyväisyyden tunteen. Pidän siitä, että kodin tavarat saavat tilaa ympärilleen ja näin tulevat oikeuksiinsa. Sotkuinen koti vaikuttaa myös mielialaani negatiivisesti. 

Olen kesän aikana ostanut yhden sisustustyynynpäällisen ja yhden huonekasvin ruukussa. Joka päivä iloitsen niistä, mutta mitään lisää en kaipaa. 

Vierailija
16031/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että yhä useammat ovat alkaneet arvostaa pelkistettyä tyyliä. Se on muutenkin mielestäni se suomalaisuuden ydin. Koristeellisuus ja runsaus ei jotenkaan ole yhtään tyypillistä suomalaisuutta. Suomalainen sielu voi hyvin selkeässä ympäristössä. Koristeet kuuluvat vain juhliin, ei arkeen. Siinä mun mielipide. Saa olla eri mieltäkin.

Vierailija
16032/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on eteisessä jokaisella perheenjäsenellä yhdet kengät. Kylppärin kaapissa rantakengät. Kenkäkaapissa lenkkarit. Vaatekaapissa talvikengät ja juhlakengät. Varastossa kumisaappaat, nastakengät, monot ja luistimet.

Vierailija
16033/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä vähennän tavaraa nimenomaan ja jopa ainoastaan sen vuoksi, että saan ihanaa tyhjää tilaa."

Osta 500 neliön linna ja laita sinne yksi tuoli. Siinä sinulle ihanaa tyhjää tilaa. 

Vierailija
16034/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa että yhä useammat ovat alkaneet arvostaa pelkistettyä tyyliä. Se on muutenkin mielestäni se suomalaisuuden ydin. Koristeellisuus ja runsaus ei jotenkaan ole yhtään tyypillistä suomalaisuutta. Suomalainen sielu voi hyvin selkeässä ympäristössä. Koristeet kuuluvat vain juhliin, ei arkeen. Siinä mun mielipide. Saa olla eri mieltäkin.

No voi hel*etti taas tätä, että kaikilla pitäisi olla samanlainen, sinun makusi mukainen koti. Ja jos tulet nyt sanomaan, että kirjoitit loppuun, että saa olla eri mieltä,. niin silloin sinun ei olisi tarvinnut kirjoittaa alkuun, että "ihanaa, että kaikki tykkäävät minun laillani pelkistetystä tyylistä, ja muu ei ole suomalaisuutta". 

Karjalainen tyyli muuten on aika runsasta ja koristeellista, joten sieltä tulleet eivät ilmeisesti ole suomalaisia, ja varmaan heidät pitää itänaapuriin palauttaa.

Vierailija
16035/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä vähennän tavaraa nimenomaan ja jopa ainoastaan sen vuoksi, että saan ihanaa tyhjää tilaa."

Osta 500 neliön linna ja laita sinne yksi tuoli. Siinä sinulle ihanaa tyhjää tilaa. 

Sulle vissiin sitten sopisi kaatismiljöö. Kaikki eivät vain ole romuheikkejä niinkuin sä, kun noin otit itseesi. Jos raivaaminen kiristelee hermojasi voit aina lepuutella hermojasi ostamalla lisää krääsää

Vierailija
16036/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hel*etti taas tätä, että kaikilla pitäisi olla samanlainen, sinun makusi mukainen koti. Ja jos tulet nyt sanomaan, että kirjoitit loppuun, että saa olla eri mieltä,. niin silloin sinun ei olisi tarvinnut kirjoittaa alkuun, että "ihanaa, että kaikki tykkäävät minun laillani pelkistetystä tyylistä, ja muu ei ole suomalaisuutta". 

Karjalainen tyyli muuten on aika runsasta ja koristeellista, joten sieltä tulleet eivät ilmeisesti ole suomalaisia, ja varmaan heidät pitää itänaapuriin palauttaa.

Miten voi olla noin huono itsetunto ja epävarmuus omasta tyylistä? Vaikka itse haluat näyttää karjalaismummolta ja koristella pikku tupaasi, niin anna nyt muiden esittää myös toisenlaista makuaan. Sai olla myös eri mieltä. Älä paljasta heikkouksiasi noin helposti. Ja muutes minunkin sukuni on Karjalasta lähtöisin.

Vierailija
16037/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten moukkamainen käytös asialliseen kommenttiin..

Vierailija
16038/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa krääsähelvetissä elävä olla vain kateellinen tuolle tyytyväisen kuuloiselle selkeästä tyylistä pitävälle. Ja mitähän karjalaista hänenkään kotona nyt sitten onkaan, jotain kirppis - ja kiinakrääsää kaikki paikat pursuten vaan. Suosittelen hänellekin roinan vähentämistä. Henkinen hyvinvointi voisi nousta kohisten. Se on niin vapauttavaa!

Vierailija
16039/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla olisikin minun makuni mukainen koti voisit olla rauhallisempi. t.sinua raivostuttaneen kommentin kirjoittaja ps.muista verenpaineesi

Vierailija
16040/19820 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei täällä nyt kukaan evakkoja ole karjalaan takaisin työntämässä. Miksi noin vihainen?