tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19797)
Vierailija kirjoitti:
Te vieraiden ihmisten asioihin puuttujat, kehotan teitä kirjoittamaan omasta tilanteestanne ja lopettamaan muiden "auttamisen" silloin kun apua, siis neuvoja tai vinkkejä, ei ole pyydetty. Ette tiedä mitään niistä vieraiden ihmisten asioista, joista kirjoittelette varmoja mielipiteitänne, ja lisäksi ymmärrätte kovin usein väärin sen, mitä luette. Metsään menette ja ryminällä!
Mittani tuli äsken lopullisesti täyteen, joten poistun nyt heti ketjusta ja lakkaan lukemasta sitä.
Suurkiitos niille teistä, jotka ovat tässä ketjussa kirjoittaneet omasta tilanteestaan ja kunnioittaneet toisten rajoja.
No eikös se ole kaikille selvää, että keskustelupalstalla voi kommentoida toisten viestejä omasta näkökulmastaan tuntematta toisen tilannetta sen tarkemmin? Kukin voi ottaa toisten vinkit huomioon jos ne tuntuvat itselle järkeviltä. Jos taas ei itse koe toisen neuvoja hyödyllisiksi, ne voi jättää huomiotta. Minusta olisi tylsää jos täällä ei toinen toisensa viestejä kommentoisi. Lukijahan ne rajansa itse vetää, ei tarvitse muiden kommenttien mukaisesti toimia jos siitä ei itse hyödy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, että tavallinen lapsiperhe tarvitsee kahta konetta. Meillä on kaksi lasta, eikä koneen tarvitse pyöriä edes päivittäin. Eli neljän hengen talous. Monesti meillä vielä isovanhempikin tässä kyläilemässä ja pesen hänenkin vaatteet ja lakanapyykin. Siltikään en ymmärrä tuota kahden koneen toivetta.
Niin teillä on kaksi lasta, meillä neljä. Neljä alle kouluikäistä lasta, jotka opettelee tai on vasta oppineet kuiviksi, opettelee syömään, vauva puklaa ja tekee selkäkakkoja. Mies tekee likaisia töitä. Kyllä, meillä pyörii paljon pyykkiä, välillä saa monena päivänä peräkkäin pestä samoja vuodevaatteita, vuodesuojista huolimatta.
Menoia on usein, pitäisi aina etukäteen tarkasti tietää, montako tuntia nyt ollaan kotona että pyykkikone ja mahdollisesti kuivurikin ehtii käydä. Enkä ihan yksinkertaisesti halua olla pyykinpesukoneen kanssa naimisiss
No okei ymmärrän joo, jos miehesikin tekee likaista duunia ja lapsiakin tosiaan neljä. Vertasin ehkä liikaa nyt omaan perheeseen, jossa lapset eivät ole kumpikaan tosiaan ikinä puklailleet ja joista toinen on vain satunnaisesti kastellut lakanat. Ja mieskin tekee siistiä työtä. Mä en siltikään hommaisi kahta konetta. Pesisin vaan aina sitten useamman koneellisen päivässä ja lajittelisin vähemmän likaiset pikapesuun. Yritä jaksaa ja tsemppiä, kyllä se siitä helpottaa kun lapset kasvavat. Itse ajattelen jopa pyykinpesua jo pienoisella haikeudella. Terkuin toinen äiti
Vierailija kirjoitti:
Te vieraiden ihmisten asioihin puuttujat, kehotan teitä kirjoittamaan omasta tilanteestanne ja lopettamaan muiden "auttamisen" silloin kun apua, siis neuvoja tai vinkkejä, ei ole pyydetty. Ette tiedä mitään niistä vieraiden ihmisten asioista, joista kirjoittelette varmoja mielipiteitänne, ja lisäksi ymmärrätte kovin usein väärin sen, mitä luette. Metsään menette ja ryminällä!
Mittani tuli äsken lopullisesti täyteen, joten poistun nyt heti ketjusta ja lakkaan lukemasta sitä.
Suurkiitos niille teistä, jotka ovat tässä ketjussa kirjoittaneet omasta tilanteestaan ja kunnioittaneet toisten rajoja.
Miten joku voikin kirjoittaa tällaisen kommentin! Onko tää joku tsoukki..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, että tavallinen lapsiperhe tarvitsee kahta konetta. Meillä on kaksi lasta, eikä koneen tarvitse pyöriä edes päivittäin. Eli neljän hengen talous. Monesti meillä vielä isovanhempikin tässä kyläilemässä ja pesen hänenkin vaatteet ja lakanapyykin. Siltikään en ymmärrä tuota kahden koneen toivetta.
Niin teillä on kaksi lasta, meillä neljä. Neljä alle kouluikäistä lasta, jotka opettelee tai on vasta oppineet kuiviksi, opettelee syömään, vauva puklaa ja tekee selkäkakkoja. Mies tekee likaisia töitä. Kyllä, meillä pyörii paljon pyykkiä, välillä saa monena päivänä peräkkäin pestä samoja vuodevaatteita, vuodesuojista huolimatta.
Menoia on usein, pitäisi aina etukäteen tarkasti tietää, montako tuntia nyt ollaan kotona että pyykkikone ja mahdollisesti kuivurikin ehtii käydä. Enkä ihan yksinkert
Kiitos tsempeistä 😊 aika paljon olenkin pyykinpesua jo yksinkertaistanut ja tehostanut, mutta onhan se edelleen työlästä ja aikaavievää. Sen toisen koneen aion kyllä hankkia, kun sellainen mahdollisuus kerrankin on ja pari vuotta sitä olen jo mietiskellyt. Kukin näkee arjessaan mikä itselle toisi eniten hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös täällä toivottu keskustelua ja mielipiteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olette tehneet vanhoille, mahdollisesti väärän sävyisille meikeille? Minulla on vanhoja huulipunia, luomivärejä, kulmakyniä ja kynsilakkoja joita olen korvannut uusilla, itselleni paremmin sopivilla väreillä.
Mä annan aina tyttärelle, joka sitten antaa kavereilleen mitä ei itse käytä. Ja voihan tuttujen kanssa itsekin vaihdella. Hygieenisesti meikkejään tietysti käyttäen.
Huulipuna toisen käyttöön?
Pesisitkö hampaasi toisen hammasharjalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olette tehneet vanhoille, mahdollisesti väärän sävyisille meikeille? Minulla on vanhoja huulipunia, luomivärejä, kulmakyniä ja kynsilakkoja joita olen korvannut uusilla, itselleni paremmin sopivilla väreillä.
Mä annan aina tyttärelle, joka sitten antaa kavereilleen mitä ei itse käytä. Ja voihan tuttujen kanssa itsekin vaihdella. Hygieenisesti meikkejään tietysti käyttäen.
Leikataan partakoneenterällä huulipunista ja kärki pois ja luomiväreistä ja puuterista rapsutellaan pinta irti. Kajaleihin tai automaatti linereihinnsenkus teroittaa uuden pinnan. Vain ripsivärin laitan roskiin, enkä anna kiertoon. Kyllä omalle tyttärelle uskallan näin antaa. No hän vaihtelee kavereidensa kanssa niitä, mutta samalla tavalla laittavat niihin uudet pinnat. Ei ainakaan vielä kukaan ole saanut mitään ihotulehduksia tai muita vaivoja niistä. Ovathan ne muutenkin olleet uusia kerran kokeiltuja meikkejä, ei mitään laatikon pohjilla lojuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä, en pesisi hampaitani toisen hammasharjalla.
Jäi vähän ihmetyttämään, että miksi se kakkospyykkikone ärsyttää joitakin ihmisiä? 😄 Jos sille on jollakulla tarve, vapaa tila, ja jopa lvi-asentaja perheessä se paikoilleen laittamaan, niin miksi se teitä hiertää 😄 liikaa vapaa-aikaa perheenäidille jos ei tarvi joka päivä elämää pyykkikoneen ympärille suunnitella 😎
Meillä on myös neljä lasta ja kyllä yksi pyykinpesukone riittää ihan helposti. Joka ilta pesen koneellisen ja se on siinä. Yleensä yhtenä päivänä mustat, seuraavana kirjavat ja kolmantena valkoiset. Sitten taas sama alusta uudelleen. Astianpesukone myös joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
Jäi vähän ihmetyttämään, että miksi se kakkospyykkikone ärsyttää joitakin ihmisiä? 😄 Jos sille on jollakulla tarve, vapaa tila, ja jopa lvi-asentaja perheessä se paikoilleen laittamaan, niin miksi se teitä hiertää 😄 liikaa vapaa-aikaa perheenäidille jos ei tarvi joka päivä elämää pyykkikoneen ympärille suunnitella 😎
No tuskin se nyt ketään ärsyttää, mutta ketju kun pyörii tavarapaljouden ympärillä niin siksi se on ajatuksena vähän niin ja näin. Tai voihan sitä tietty kaikkea hankkia toiset ja vielä varakappaleet, siitä se tavarapaljous ihmisille syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuskin se nyt ketään ärsyttää, mutta ketju kun pyörii tavarapaljouden ympärillä niin siksi se on ajatuksena vähän niin ja näin. Tai voihan sitä tietty kaikkea hankkia toiset ja vielä varakappaleet, siitä se tavarapaljous ihmisille syntyy.
No joo tietenkin noin ajatellen. Itse ajattelen nimenomaan niin, että se väline auttaa pitämään vaate tms tavaramäärän kurissa, kun se on pikemmin taas uudelleen käytössä. Onhan se pyykkikone tietenkin iso, mutta sitä ei ole kuin yksi ja meillä tosiaan sille on tyhjä tilakin. Samalla ajatuksella ostin myös kenkä- ja hanskakuivurin - kurakaudella en tarvitse lapsille miljoonaa varaparia kenkiä ja hanskoja, kun ne nykyiset kuivaa nopeasti uudelleen käyttöön. Yhdellä tuotteella vältin monta muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko lähiseudulla itsepalvelupesulaa?
Eipä täällä ole, enkä mielellään lähtisi kuskailemaankaan. Mutta mahtuisi meillä siis kodinhoitohuoneeseen se toinenkin pyykkikone, kun saisi vaan sen koneen hankittua ja hanaan jakajan. Tämä oli vain semmoinen sivuhuomio asiasta, jonka uskoisin helpottavan arjen sujuvuutta, kun sitä likaista pyykkiäkään ei lojuskelisi niin paljon odottamassa kun aina joku pissapeitto tai pakollinen arkipyykkikoneellinen kiilaa ohi😊 jospa joskus toteutuisi!
Jos on tilaa, tarve ja rahaa ostaa toinen pesukone, niin sehän on vain hyvä idea. Sitten kun tarve poistuu muutaman vuoden kuluttua vähenee, ylimääräisen koneen voi myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo tietenkin noin ajatellen. Itse ajattelen nimenomaan niin, että se väline auttaa pitämään vaate tms tavaramäärän kurissa, kun se on pikemmin taas uudelleen käytössä. Onhan se pyykkikone tietenkin iso, mutta sitä ei
Jokainen ajattelee tietysti tavallaan ja hyvä niin, mutta kyllä mun mielestä varasaappaat ja vararukkaset ovat parempi vaihtoehto, kuin jotkut koneet niitä kuivattelemaan. Istuuko teillä lapset sitten eteisen lattialla odottelemassa saapas- ja hanskakuivureista päälle laitettavaa. Meillä ainakin tyrkätään kuivat varahanskat samantien käsiin ja takaisin ulos. Kolmansia en sentään hanki. Oppivatpahan pysymään kuivina sen verran, ettei loputtomasti ja huvikseen kastu.
Toinen pyykkikone on musta ihan outo ajatus. Kyllä pitäisi pystyä sen verran organisoimaan. Ja jos talvivaatteet ovat vieläkin likaisina pesua odottamassa, niin taloudenhoidossa mättää kyllä, ei selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo tietenkin noin ajatellen. Itse ajattelen nimenomaan niin, että se väline auttaa pitämään vaate tms tavaramäärän kurissa, kun se on pikemmin taas uudelleen käytössä. Onhan se pyykkikone tietenkin iso, mutta sitä ei
Tottakai osta toinen kone, jos tykkäät että jokainen tyhjä tila ja kohta kodissa on sitä varten, että se pitää äkkiä täyttää. Mä vähennän tavaraa nimenomaan ja jopa ainoastaan sen vuoksi, että saan ihanaa tyhjää tilaa.
Meillä isäntä laittoi aina ennen äkkiä jonkun hyllykön tyytyväisenä raivaamaani tyhjään tilaan ja ylpeänä ihan esitteli, että siihen mahtuu taas vaikka mitä, että ole hyvä. Nykyään eletään karsitussa kodissa ja isännän kanssa jo yhdessä naureskellaan hänen hyllykköideoilleen.
Meillä taas on kaappipakastin jatkuvasti tarvittaville ruokatarvikkeille ja arkkupakastim marjoille ja sienille. Meillä on siis suurperhe, 6 lasta.Keittiössä on iso jääkaappi, sekä kylmiö ja nuorison käytössä pieni jääkaappi heidän tiloissaan. Pyykinpesukoneita on nimenomaan kaksi, kuivureita riittää yksi. Saunassa meillä on puu- sekä sähkökiuas. Kenkäkuivureita on useampi. Tulostimet ja tietokoneet sekä televisiot ja tietenkin puhelimet jokaisella perheenjäsenellä omansa. Autot ovat myös kaikilla, joilla kortti. Kaikki nämä ovat vain välineitä, joilla sujuvoitamme arkeamme.
No menipäs taas saivarteluksi 😄
No okei.. meillä ei ole ensimmäistäkään autoa, ei kenkäkuivureita, ei telkkaria, ei tulostinta, ei kuivuria, ei saunaa.. ois pitäny vissii alottaa siitä mitä meillä on..;D No jokainen tarvii mitä tarvii, toiset ei paljoakaan ja toiset kaiken mahollisen pärjätäkseen elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Anonyymillä keskustelupalstalla olisi aika vaikea kommentoida pelkkien tuttujen asioita, joten on "puututtava" vieraiden asioihin. Jos ei halua niihin puututtavan, niin helppo keino on olla kirjoittamatta asioitaan tänne. Hyvänen aika sentään.
Menoia on usein, pitäisi aina etukäteen tarkasti tietää, montako tuntia nyt ollaan kotona että pyykkikone ja mahdollisesti kuivurikin ehtii käydä. Enkä ihan yksinkertaisesti halua olla pyykinpesukoneen kanssa naimisissa, vaan haluaisin pystyä pesemään välillä enemmän kerralla pyykkiä, että hetken voisi vaikka joskus olla pesemättäkin. Kuten olemme tässäkin ketjussa monta kertaa todenneet, ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita ja toimintatapoja.