Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19807)

Vierailija
16041/19807 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin rakastan tyhjää tilaa. Tänään sain lajiteltua hyväntekeväisyyskirpparille neljä laatikollista leluja ja lapsen vaatteita!

Vierailija
16042/19807 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ompelin vihdoinkin trikookangaspakkani kokonaan! Tein siitä monta yöpaitaa läheiseen palvelutaloon. Kaikilla vanhuksilla ei kuulemma ole mitään ehjää vaatetta omasta takaa. Nyt on niin hyvä mieli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16043/19807 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös kenkäongelma. Eteinen on vielä pieni. Aiemmin siinä oli korkea kenkäkaappi, joka sitten hajosi. Kaappiin ei mahtunut paljon kenkiä, ja lenkkarit olivat sinne liian leveät. Ei niitä olisi voinut muutenkaan umpinaisessa kaapissa pitää hajun vuoksi.

Nyt kaapin tilalla on tuoli, jossa on mukava istua, kun laittaa kenkiä jalkaan.

Edelleen on etsinässä hyvä säilytysratkaisu kenkille.

Vierailija
16044/19807 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini oli Karjalasta ja piti minimalistisesta tyylistä, vaikka tuskin kyseistä käsitettä tunsi. Muistan myös kun ihmettelin lapsena, että miten jaksaa pitää samoja verhoja vuodesta toiseen (eikä siis ollut siitä kyse, ettei olisi ollut rahaa verhoihin, osti eläkkeelle jäätyään kerrostalokaksionkin säästöillään olematta silti sairaalloisen pihi).

Ihan vain rauhanomaisena sivuhuomautuksena, ei tarkoituksena heittää bensaa tähän pikku nuotionalkuun. :D

Vierailija
16045/19807 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoäitini oli Karjalasta ja piti minimalistisesta tyylistä, vaikka tuskin kyseistä käsitettä tunsi. Muistan myös kun ihmettelin lapsena, että miten jaksaa pitää samoja verhoja vuodesta toiseen (eikä siis ollut siitä kyse, ettei olisi ollut rahaa verhoihin, osti eläkkeelle jäätyään kerrostalokaksionkin säästöillään olematta silti sairaalloisen pihi).

Ihan vain rauhanomaisena sivuhuomautuksena, ei tarkoituksena heittää bensaa tähän pikku nuotionalkuun. :D 

Kukas sitä nyt bensaa... ei, ei.

Aikuinen tyttäreni on viimeisen päälle minimalisti omassa kodissaan, vaikka on reilu kaikessa muussa, koska on hyväpalkkainen ja rahaa käytettävissä runsaasti. 

Aikuinen poika taas kerää kaikkea ja hänellä on talo täynnä tavaraa. 

Minä äiti olen keskitien tallaaja. En tykkää olla minimalisti, mutta liika tavara on pahasta ja alkaa ahdistaa. 

Tämä ketju on hyvä ja tarpeellinen, ollut pystyssä 10 vuotta ja toivottavasti saa jatkua.

Vierailija
16046/19807 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime viikolla sellainen tilanne, että mies osti maastopyörän. Siitä minä vähän hermostuin, kun varasto oli jo muutenkin ihan tupaten täynnä kaikkea. Että pyörää ei saa millään mahtumaan. Ehdotin miehelle varaston tyhjentämistä turhasta roinasta. Siinä alkoikin peräkärry täyttyä nopeaa tahtia. Oli myös kymmeniä kukkaruukkuja vuosien varrelta kertynyt ym. minunkin jemmaamaa rompetta. Lievän haikeuden vallassa katselin lähtevän tavaran paljoutta, mutta päätin olla dyykkaamatta kuormasta. Kun kaikki oli kuitenkin ylimääräistä ja tarpeetonta. Eli täysi kärryllinen lähti. Nyt uusi pyöräkin mahtuu hyvin ja varasto näyttää siistiltä ja selkeältä. Tuli hyvä mieli.

Vierailija
16047/19807 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ompelin vihdoinkin trikookangaspakkani kokonaan! Tein siitä monta yöpaitaa läheiseen palvelutaloon. Kaikilla vanhuksilla ei kuulemma ole mitään ehjää vaatetta omasta takaa. Nyt on niin hyvä mieli!

Ihana sinä <3

Ja hyviä öitä kaikille teille ihanille ihmisille :)

Vierailija
16048/19807 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten minunkin isovanhempani kaikki olivat Karjalasta. He kaikki olivat niukasti kuluttavia ja mummolat olivat hyvin minimalistisia. Samat huonekalut ja myös samat verhot aina ikkunoissa. Astioita vain vähän. Tavaroita pidettiin hyvin ja niitä kunnostettiin. Hyvinkin selkeä ilmapiiri. Kaikilla tavaroilla oli paikkansa ja ne eivät muuttuneet. Sen sijaan puutarhat olivat hyvinkin runsaita ja kukkia ja hyötykasveja täynnä.

Vierailija
16049/19807 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä hyvä! Olet ihana kun autat.<3

Vierailija
16050/19807 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua!! En todellakaan tiedä, mistä aloittaisin raivauksen! En ole jaksanut käydä varastoja läpi muutemaan vuoteen. Väsyin ihan kokonaan, kun lapset oli pieniä. Just jaksoin ja selvisin normiarjesta.

Pitäsikö aloittaa varastoista, vaatehuoneesta ja kaapeista vai siivota ensin näkyviä paikkoja esim. pöytätasot ja hyllyt? Usein raivaus tyssää liian tarkkaan ja aikaa vievään näpertämiseen.

En ole mikään minimalisti ja tykkään kaikesta kauniista ja jotenkin ihan tyhjä pöytä tai taso ahdistaa, eikä tunnu kodikkaalta. Pitäisi vaan saada järjestystä ja intoa aloittaa.

ps. Ihana sinä, joka ompelit yöpaitoja <3

Vierailija
16051/19807 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaan parhaillaan seiniä, sen jälkeen kun kittasin umpeen kaikki ruuvinkolot. Olen siirrellyt vuosien varrella tauluja paikasta toiseen eivätkä ne koskaan oikein löytäneet lopullista paikkaansa. Vaikka talo ei ole uusi, siinä on sellainen avoin ja tilava olohuone/ruokailutila/keittiö kuten uusissa taloissa. Tykkään siitä, mutta tauluille on vähän paikkoja. Päätin luopua isosta määrästä tauluja (grafiikkaa ja kehystettyjä julisteita). Meneeköhän ne enää kaupaksi missään vai pitääkö viedä kirppikselle? Mulle kova paikka, koska ainakin joskus olleet mieleisiä ja eivät ilmaisia. Luin jostain lehdestä taidekauppiaan haastattelun, jossa kerrottiin ettei taide liiku.

Vierailija
16052/19807 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tämä on tapauskohtaista, mutta jos kodin näkyvillä paikoilla ei ole mitään akuuttia kaaosta, suosittelen aloittamaan ihan kaapeista ja vaatehuoneesta. Kun "kaivautuu" säilytystiloihin, pääsee nopeammin käsiksi juuri niihin ylimääräisiin tavaroihin joita ei juuri tule käyttäneeksi. Ja kun vapautuu säilytystilaa, on helpompi järjestellä säilytettäviä tavaroita.

Vierailija
16053/19807 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua!! En todellakaan tiedä, mistä aloittaisin raivauksen! En ole jaksanut käydä varastoja läpi muutemaan vuoteen. Väsyin ihan kokonaan, kun lapset oli pieniä. Just jaksoin ja selvisin normiarjesta.

Pitäsikö aloittaa varastoista, vaatehuoneesta ja kaapeista vai siivota ensin näkyviä paikkoja esim. pöytätasot ja hyllyt? Usein raivaus tyssää liian tarkkaan ja aikaa vievään näpertämiseen.

En ole mikään minimalisti ja tykkään kaikesta kauniista ja jotenkin ihan tyhjä pöytä tai taso ahdistaa, eikä tunnu kodikkaalta. Pitäisi vaan saada järjestystä ja intoa aloittaa.

ps. Ihana sinä, joka ompelit yöpaitoja <3

Minusta paras keino on tehdä läpikäynti tavaralajeittain. 

Vierailija
16054/19807 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso kiitos kun ompelit ja lahjoitit!

Vierailija
16055/19807 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on fakta, kun heitätä jotain pois, niin seuraavalla viikolla tulee tarve juuri sille  mikä seisoi kaapissa 2 vuotta käyttämättä.

Vierailija
16056/19807 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekaappi siivottu, lähes käyttämättömiä ihania haaveminä-vaatteita lähti kaksi 30 litran pussillista lahjoitukseen ja lisäksi vielä yksi pussillinen nuhjuista ja kulunutta vaatetta energiajätteeseen.

Vierailija
16057/19807 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se on fakta, kun heitätä jotain pois, niin seuraavalla viikolla tulee tarve juuri sille  mikä seisoi kaapissa 2 vuotta käyttämättä.

En itse tunnista tätä ilmiötä, minulla ei ole vielä tullut tarve virheostoksille, epämukaville kengille eikä kahdelle ylimääräiselle vasaralle.

Vierailija
16058/19807 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tavarat konmarittaa itse itsensä. Näin kävi tänään, kun yksi lelu tuli tiensä päähän. 

Vierailija
16059/19807 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän nyt tämän viikonlopun aikana saada kirjoitettua sosiaalityöntekijälle kirjeen ja kertoa siinä ongelmistani ja pyytää vihdoin apua kun en muuten ole koko kesänä saanut sosiaalityöntekijään yhteyttä ja tarvetta tosiaan olisi ollut. Ensi viikolla sitten postittaisin kirjeen. Olen vaan epätoivoinen pahenevien ongelmieni kanssa ja mitään apua en vaan millään saa. Sosiaalityöntekijä ei enää edes vaivaudu vastaamaan asiallisiin viesteihinkään.

Vierailija
16060/19807 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tuon palvelutaloon ommelleen ainoa itselleen tavoittelema hyöty on ollut saada kotiinsa tyhjää tilaa ja tavaramääräänsä vähemmäksi. Tuollaisen ei kuitenkaan pitäisi olla yksityisten ihmisten hyväntekeväisyyden tai muutenkaan kolmannen sektorin toiminnan varassa, vaan yhteiskunnan pitäisi nämä hoitaa. Mitä enemmän joku muu kuin yhteiskunta näitä hoitaa niin sitä paremmalla omallatunnolla yhteiskunnan jo liian niukkoja resursseja leikataan ja vedotaan siihen, että muitakin toimijoita löytyy. Suomessa nimenomaan yhteiskunnan nämä pitäisi hoitaa. Oikeastaan kaikki yksittäisten ihmisten pitäisi lopettaa kaikki ilmainen vapaaehtoistyö soten parissa ja tähän liittyvä hyväntekeväisyys, jotta yhteiskunta eli lähinnä hallitus vihdoin heräisi asioiden todellisuuteen. En itse ole tarvitsemaani apua yhteiskunnalta saanut ja joudun jo toimimaan kotiorjana sukulaiselleni ja pakon edessä olen tehnyt tässä suhteessa jo enemmän kuin kohtuuden nimissä voi vaatia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan