Kuinka voin liittyä yhdistyksen hallituksen varsinaiseksi jäseneksi?
Voiko sen tehdä kokouksessa? Vai tuleeko odottaa vuosikokousta?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Sinne valitaan vuosikokouksessa hallitus. Lue yhdistyksen säännöistä milloin kokous pidetään. Sitten pyydät että joku jäsen ehdottaa sinua, itse itsensä tyrkyttäminen voi näyttää aika nololta.
Entä jos vuosikokous pidettiin viime perjantaina? Nytkö täytyy odottaa vuosi? Reilua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne valitaan vuosikokouksessa hallitus. Lue yhdistyksen säännöistä milloin kokous pidetään. Sitten pyydät että joku jäsen ehdottaa sinua, itse itsensä tyrkyttäminen voi näyttää aika nololta.
Entä jos vuosikokous pidettiin viime perjantaina? Nytkö täytyy odottaa vuosi? Reilua...
Miksi sinua ei valittu viime perjantaina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinua ei valittu viime perjantaina?
Ei tullut puheeksi.
Hallituksen normaaleissa kokouksissa onnistuu myös.
Hallituksen kokous riittää. Vuosikokous ei ole ainut tapa liittyä.
Riippuu yhdistyksestä. Joihinkin hallituksiin valitaan tietty määrä jäseniä vuosikokouksessa eikä niihin mitään ylimääräisiä oteta kesken kauden.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu yhdistyksestä. Joihinkin hallituksiin valitaan tietty määrä jäseniä vuosikokouksessa eikä niihin mitään ylimääräisiä oteta kesken kauden.
Ei pidä paikkaansa. Meillä voi kuka tahansa liittyä kesken kauden, kun vain ilmestyy kokoukseen.
Mene mukaan hallituksen kokoukseen. Mielellään ottavat sinut.
Hallituksen jäsenet voidaan valita vain liittoäänestyksessä suhteellisella vaalitavalla !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Meillä voi kuka tahansa liittyä kesken kauden, kun vain ilmestyy kokoukseen.
Olen ollut neljän eri yhdistyksen hallituksessa, eikä missään ole päässyt hallitukseen muuten kuin jäsenkokouksessa, jonka esityslistalla asia on. Yleensä hallitukseen ei ole tunkua ja moni luovuttaisi mielellään paikkansa uudelle ja innokkaalle. Minusta itsensä tyrkyttämisessä ei ole mitään outoa tai noloa. Toki kannattaa pienin perusteluin valmistautua.