Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19797)

Vierailija
15661/19797 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä tämän jo kertonut aikaisemmin, mutta ystävälleni tuli apu 2 krtoksisesta omakotitalosta.

Vanhemmat muuttivat yläkerrasta alakertaan ja ystäväni kävi veljensä kanssa joka 2 viikonloppu kylässä. Eli kumpikin kävi kerran kk. Toinen vanhempi kuoli, sitten toinen pääsi hoivakotiin. Nopeasti tämän jälkeen koti tyhjennettiin ja myytiin. Äiti ei ollut haudassakaan, kun oli omaisuus laitettu lihoiksi. Olen nähnyt kuvia kodista, kun kummatkin vanhemmat elivät. Vähän kerralla pitkän ajan aikana, kyllä valmista tulee

2 krtoksisesta?

Vähän kerralla pitkän ajan aikana, kyllä valmista tulee.. siis mitä tuo tarkoitti?

Vierailija
15662/19797 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen leluauto hajosi leikeissä->roskiin.  

Hajosi leikeissä, eli lapsi on selvästi edelleen sen ikäinen että leikkisi sillä. Miksi siis roskiin eikä korjattu? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15663/19797 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen leluauto hajosi leikeissä->roskiin.  

Hajosi leikeissä, eli lapsi on selvästi edelleen sen ikäinen että leikkisi sillä. Miksi siis roskiin eikä korjattu? 

Turvallisuus ennen kaikkea. 

Vierailija
15664/19797 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein leluautoja ei voi korjata. Iso osa leluista on sellaisia, että rikkoutuessaan niistä tulee roskiskamaa. 

samalla tähän pieni ot ja kevennys: äitini puhuu aina hamaspyyhkeistä. Hyviä kuulemma ovat. 😂

Vierailija
15665/19797 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokravarastossa säilytetään 8 paria suksia, lumilautoja, luistelukamat, talvivaatteet, muutaman kerran vuodessa käytettävät märkäpuvut, joulukoristeet (1 laatikko) ja vaihtoverhot sekä 4 villamattoa, jotka otetaan taas pakkasten tullen käyttöön. En missään nimessä koe, että näiden säilyttäminen ja uudelleen käyttäminen olisi turhaa. Minimalistinen koti ei tarkoita kerskakulutusta, tavarat pidetään hyvässä kunnossa siistissä ja kuivassa varastossa ja käytetään loppuun ja kierrätetään asiallisesti.

Vierailija
15666/19797 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin olette lajitelleet perheen tarpeettomat vaatteet, kengät, astiat, huonekalut, kodintekstiilit ja harrastusvälineet? Jos olette myyneet perheen käytettyjä tavaroita, niin mikä on ollut tuottoisin väylä myymiseen? 

Vierailija
15667/19797 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin olette lajitelleet perheen tarpeettomat vaatteet, kengät, astiat, huonekalut, kodintekstiilit ja harrastusvälineet? Jos olette myyneet perheen käytettyjä tavaroita, niin mikä on ollut tuottoisin väylä myymiseen? 

vaatteita ja kodintekstiilejä olen vienyt pussukka kerrallaan lähikauppaan ilmestyneeseen kierrätyskeskuksen boksiin(pk-seudulla, en tiedä onko muualla vastaavia). Olen tehnyt semmoisia nopeita vaatekaapin läpikäyntejä että jos hyllyiltä osuu silmään jotakin joka ei ole päässyt pitkään käyttöön, että aionko oikeasti käyttää vai olisiko jollekin muulle enemmän iloa. Tänään lähti mm. 1 kesämekko ja 1 farkkuhame kierrätykseen, käytän mekkoja enää harvakseltaan ja mulle jäi tämän jälkeen vielä 2 kivaa kesämekkoa, ne saavat luvan riittää. Samalla lähti pari ylimääräistä pussilakanaa, en tarvitse näitä yksinasuvana näin paljon enkä jää hilloamaan näitä 5 vuodeksi kaappiin että edelliset kuluu pois.

Huonekalujen myymisen suhteen miettinyt itsekin mikä olisi hyvä kanava..tori ei oikein houkuta, kun sen kautta ollut aiemmin ohareita ja yksinasuvana varsinkin isompien huonekalujen osalta ns. turvallisuusriskikin että kämppääni tulee useampi vieras ihminen kantamaan jotakin pois..riski on pieni, muttei olematon. Olen miettinyt että kannattaako mjuk tai sitten tavararahaksi-palvelu, ekasta on vähän ristiriitaista tietoa netissä ja toisesta ei juuri mitään. Lähinnä ettei aleta jälkeenpäin veloittamaan ties mitä kierrätys ja kuljetusmaksuja että hups emme saaneet tätä myydyksi. 

Vierailija
15668/19797 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekaluista kannattaa ottaa kuva ihan oman talon ilmoitustaululle. Uusi omistaja voi löytyä vaikka seinän takaa. Mä sain vanhan ruokapöydän myytyä samaan rappuun näin.

Vierailija
15669/19797 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta iltaa on mennyt niin että toivoisin, että voisin kertoa mitä tänään olen saanut aikaan. En mitään. Tai muutama ilmoitus vintediin, yks euron myynti (kyllä 😁 tärkeintä että meneepähän käyttöön) ja siinäpä ne sitten oli.

Mutta ehkä se on tämä heinäkuu. Hyviä kelejä taas ulkona, ei juuri ketään varmaan edes kiinnosta näillä lämmöillä etsiä lapselle toppahaalaria, joten kerkiää nuo laittaa myyntiin lämpöjen loputtuakin. Hyvää aikaa tosin itse ostaa tulevan talven villoja ennen pahinta ruuhkaa 😄

Jospa seuraavalla kerralla voisin jo kertoa kuinka kävin läpi vaatekaappini ja pistin kirppiskaapista lisää tavaraa myyntiin

Vierailija
15670/19797 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa että neljän viikon kesäloma on viittä vaille ohitse enkä saanut karsittua tavaraa paljon yhtään. Ei tietenkään ollut tarkoitus koko lomaa käyttää kaappien siivoamiseen, mutta kerrankin olisi ollut kunnolla aikaa ja energiaa, mitä työpäivien jälkeen ei koskaan ole.

Vierailija
15671/19797 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torille laitan aina ekana, samalla naputtelen ne kirppikselle. Jos menee torilla myydyksi, niin poistan kirppikseltä. Kun lappuja on kaksi täyttä, varaan ajan kirppikseltä ja vien. Joskus haen myymättä jääneet ja toisinaan annan lahjoitukseen.

Huonekalut olen myynyt torissa.

Vierailija
15672/19797 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa että asuntonne tyhjennettäisiin kokonaan kaikesta. Sitten siivottaisiin lattiasta kattoon ja seinistä peitettäisiin kaikki vanhat jäljet ja lopuksi maalattaisiin puhtaat pinnat. Sitten alkaisi se ihana osuus eli tavaroistasi tuotaisiin sisään vain ne joilla oikeasti käyttöarvo ja lopuksi yksi ainoa laatikollinen sitä tunnetavaraa. Itse et puuttuisi tässä mihinkään paitsi tuon tunnepitoisen laatikon sisällön valitsemiseen. Voisi jäädä oikeasti aika paljon tavaraa pois. Nämä ylimääräiset tavarat kierrätettäisiin parhain päin materiaaleiksi uusiokäyttöön ja osa hyväntekeväisyyteen. Kalleimmista tavaroista saatavilla varoilla maksaisit tämän lystin. Kelpais mulle.

Vierailija
15673/19797 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein leluautoja ei voi korjata. Iso osa leluista on sellaisia, että rikkoutuessaan niistä tulee roskiskamaa. 

samalla tähän pieni ot ja kevennys: äitini puhuu aina hamaspyyhkeistä. Hyviä kuulemma ovat. 😂

Todennäköisesti hän tarkoitti hamam-pyyheitä: https://www.finlayson.fi/collections/hamam-pyyhkeet

Niitähän kehutaan paljon.

Vierailija
15674/19797 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti hän tarkoitti hamam-pyyheitä: https://www.finlayson.fi/collections/hamam-pyyhkeet

Niitähän kehutaan paljon.

Juu, ilman muuta tarkoitti niitä ja se oli tiedossa.

Vierailija
15675/19797 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaa että asuntonne tyhjennettäisiin kokonaan kaikesta. Sitten siivottaisiin lattiasta kattoon ja seinistä peitettäisiin kaikki vanhat jäljet ja lopuksi maalattaisiin puhtaat pinnat. Sitten alkaisi se ihana osuus eli tavaroistasi tuotaisiin sisään vain ne joilla oikeasti käyttöarvo ja lopuksi yksi ainoa laatikollinen sitä tunnetavaraa. Itse et puuttuisi tässä mihinkään paitsi tuon tunnepitoisen laatikon sisällön valitsemiseen. Voisi jäädä oikeasti aika paljon tavaraa pois. Nämä ylimääräiset tavarat kierrätettäisiin parhain päin materiaaleiksi uusiokäyttöön ja osa hyväntekeväisyyteen. Kalleimmista tavaroista saatavilla varoilla maksaisit tämän lystin. Kelpais mulle.

Iso yläpeukku tälle.

Vierailija
15676/19797 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisikohan tästä tehtyä jonkinlaisen sovelletun haasteen. Ideoita?

Vierailija
15677/19797 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideana ihan jees, mutta käytännössä taas en ole varma. Mulla ei ole edes mitään muistolaatikkoa, vaan muistot ovat käyttötavaroita. Toki tuossa on vielä helppo vaikuttaa. Mutta se mikä tässä eniten voisi mennä pieleen on juurikin se, että jokaiselle meistä on eri asiat tärkeitä. On jo monesti tässäkin ketjussa se huomattu. Osa kokee tarpeelliseksi jotain mitä toiset eivät mistään hinnasta taas kotiinsa halua.

Tämän tyylistä ratkaisua kyllä haluaisin kokeilla. Ehkä vain enemmän tavarataivas -tyylillä. Kaikki tavarat roudattaisi varastoon ja muokattuna niin, että saa hakea aina jotain kun sen kokee aidosti tarpeelliseksi. Vuoden päästä sitten voisi käydä läpi sen mitä ei hakenutkaan.

Vierailija
15678/19797 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiskaappi 😄 mullakin on sellainen! Haaveilen ajasta, jolloin kaikki turha on myyty ja voin laittaa sen kirppiskaapinkin myyntiin! 

Vierailija
15679/19797 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään huoleta, että noissa vuokravarastoissa leviää esim luteet? Nehän ei taida olla sillä tavalla ihan tiiviitä. Riittää, että yksi ihminen kantaa sinne matkalaukkunsa ulkomaanreissun jälkeen, tai tyhjentää jonkun vanhan rakennuksen tavarat säilöön sinne tms.

Vierailija
15680/19797 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on hyvä aika ottaa spurtti, mieti montako tavaraa on tavoite ja sitten vauhti päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi