tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19807)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan puolison kanssa totaalisesti eri linjoilla tavara-asioissa. Kun minä raivaan ja saan vähän tehtyä tyhjää tilaa, niin kohta siihen ilmestyy joku nyssäkkä täynnä sekalaista kilkettä. Ihan roskiakin hän varastoi kaappeihin, esim. tyhjiä pakkauksia ja poistuneiden sähkölaitteiden rispaantuneita johtoja.
Nyt lomalla olen siivonnut kaappeja ja varastoa. Äsken kun kävin varastossa, niin tyhjälle hyllylle oli taas ilmestynyt muovikasseja. Kurkistin yhteen ja siellä oli likaisia vaatteita ja jotain johtoa. En vaan yhtään ymmärrä tällaista varastointityyliä, että yhdessä kassissa on ties mitä sekalaista ja ihan selvää roskaakin. Jos joskus vaikka tarvitseekin niistä jotain tavaraa, niin ihan mahdoton homma alkaa käymään läpi kaikki sekatavarapussit.
Haaveilen paritalosta, jossa olisi meille omat puoliskot, joissa kumpikin voisi elää tavallaan mutta jossa silti voisi viettää my
Kyllähän jotkut tarpeeksi rikkaat noin tekevätkin. Helena Bonham Carter ja Tim Burton asuivat naimisissa ollessaan naapuritaloissa Lontoossa.
Vierailija kirjoitti:
Pitkästä aikaa.
Kasettisoitin, rikki.
2 rikkinäisiä jouluvalot
Lapsen hiihtokengät vuosissdan vaihteesta poika on nyt 37.
Löytyivät vinttiä siivotessa 🥴
Paha! 😅
Mikä tämä ruokakeskustelu täällä välissä on? Aloittakaa oma ketju, kiitos. Täällä tilitetään tavaramäärän hallintaan liittyvistä tunnoista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä ruokakeskustelu täällä välissä on? Aloittakaa oma ketju, kiitos. Täällä tilitetään tavaramäärän hallintaan liittyvistä tunnoista.
No kuule eiköhän se ole sen takia, että kokeiluluontoiset virheostokset elintarvikkeissa aiheuttavat monelle tavaramäärän lisääntymistä keittiön kaappeihin. Ei nyt ehkä ole juuri sinun tavaraongelmasi, mutta monen on. Meitä on monenlaisia. Jollekin toiselle sinun ongelmasi ei taas ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani on jostain syystä ollut erityisen vaikeaa löytää hyviä ruokailuvälineitä ja näistä olenkin sitten tehnyt vikahankintoja.
Minkälaiset on huonot ruokailuvälineet? Metalliahan ne kaikki on ja suht saman mallisia ja toimintapa on sama kaikissa. Eri asia jos ei tykkää joistakin.
Jippii sain pyörän myytyä torissa. Se oli jo aiemmin myynnissä näköjään liian kalliina. Otin ilmoituksen välillä pois ja laitoin tauon jälkeen uudestaan myyntiin reilusti alemmalla hinnalla. Mulla ei ollut sille käyttöä ostettuani sähköpyörän.
Kyllä hinnoittelu on vaikeaa... jossain artikkelissa kokenut kirppismyyjä kertoi sopivan myyntihinnan olevan 10 - 30 prosenttia uuden hinnasta. Miltä teistä kuulostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani on jostain syystä ollut erityisen vaikeaa löytää hyviä ruokailuvälineitä ja näistä olenkin sitten tehnyt vikahankintoja.
Minkälaiset on huonot ruokailuvälineet? Metalliahan ne kaikki on ja suht saman mallisia ja toimintapa on sama kaikissa. Eri asia jos ei tykkää joistakin.
Nimenomaan. Taitaa tarkoittaa tyyliseikkoja. Nimittäin, eiköhän se ole haarukka kuin haarukka. Tietty esim just haarukka ei saa olla liian kapea, eikä vaikka lusikkakaan liian syvä, mut yleensä moni taitaa vaan löytää sen vielä hienomman setin ja niin tehdessään katuu aiempia hankintojaan.
Kirjoitin jossain vaiheessa, että mitä ostoksia kadutte eniten. Nyt vois pohtia, että mitä ostoksia ette todellakaan kadu, eli mitkä ovat parhaita ostoksia kautta aikain ihan missä kategoriassa vain?
Mulla on vanha vitriini, joka kunnostettiin vaivalla ja hartaudella.
Toinen on sohvapöytä, jossa on kätevä reuna. Ei tavarat putoile ja lapset tykkäävät leikkiä siinä.
Sitten niin kätevä ja monikäyttöinen erähenkinen takkini, jota olen käyttänyt jo parikymmentä vuotta. Villapaidan kanssa menee talvella ja ilman irroitettavas vuorikangasta myös kesällä.
Samoin vaellusreppuni, jota olen käyttänyt jo 90-luvun puolivälistä. Kestänyt jokapäiväistä arkikäyttöä.
Myös käsirenkaani, johon rikpuksia vaihtamalla saan aina uuden fiiliksen.
Kallis kahvinkeitin, joka kestää ja kestää. Sitä ennen meillä oli monta edullista keitintä peräkkäin.
Samoin jaksaa ilahduttaa suuri ruokapöytämme, jonka saa kuitenkin pienennettyä ihan minipöydäksi asti. Eipä tarvitse enää levitellä isojakaan projekteja lattialle.
Tässä esimerkkejä hankinnoista, joita en vaihtaisi pois.
Siis riipuksia, (siihen käsirenkaaseen)
Vaatteiden hinnoittelu riippuu tosi paljon merkistä ja kysynnästä. Livekirppikselle perus h&m,kappahl jne tason vaatteet 1-4e kpl. Ulkovaatteen ostaisin ehkä kympillä, asusteet 2-4e.
Sit jos oikeasti merkkiä on niin myisin torissa ja kattelisin sieltä vastaavan hintoja ja laittaisin ihan pikkuisen halvemmaksi.
Livekirppiksellä ei voi pyytää kovin paljon, koska siellä ihmiset tekee spontaaneja ostoja. Torissa taas voidaan pohtia ja mietiskellä ja saattaa se kalliimpikin sitten lopulta tuntua kannattavalta ostokselta.
Olen laittanut Toriin tavaroita myyntiin mutta vaikka hinta on tosi kohtuullinen, se ei näköjään ole tarpeeksi alhainen itäeurooppalaiseen Vintediin ja kiinalaiseen Temuun tottuneille shoppailijoille. Ilmoituksissani on tykkäyksiä, mutta nyt on alkanut tuntumaan että kyse on vain ihmisistä jotka haluavat seurata meneekö tavarat kaupaksi, ei oikeasti kiinnostuneista ostajista.
Vierailija kirjoitti:
Kaduttaa kengät jotka kaupassa hyvät ja kotona kamalat.
Kaduttaa alusvaatteet jotka ostin väsyneenä ja kyllästyneenä ja käytin rahaa yli 200. 3 neljästä valinnasta meni pieleen
Kaduttaa takki jota kaverit kehuivat mutta en vain koe omakseni
Kaduttaa kaikki sisustustavara jota ostan matkoilta kun en keksi muutakaan "tuliaista kotiin"
Kaduttaa kosmetiikka joka jää odottamaan käyttövuoroa koska entistäkin on pilvin pimein. Ja sitten kun aika koittaa niin tuote ei olekaan niin ihana kuin ostaessa kuvittelin. Voiko 2 vuoden säilytys heikentää myös avaamattoman pakkauksen sisältöä ? Siltä vaikuttaa.
Raahaan myös matkoilta alkoholia vaikka en juurikaan käytä. No kun halvalla saa ! Toivottavasti säilyvät edes...
Ja minä kun olen olevinani niin harkitseva. Rahaa viuhuu satasia kaikkeen turhaan ja tarpeettomaan. Pidän kotiani jonain varastona näköjään. Oi miksi...
Onneksi on tämä ketju.
Kirjoitin itse tuon ja nyt vähän ryhtiliikettä kehiin.
Olen laittanut myyntiin ne kamalat kengät. Satasen popot 40 eurolla yritän, mutta taitaa olla hinta liian korkea kun en saa myydyksi.
Alkoholit vien tuliaiseksi. Kierrättäkööt edelleen jos oli väärää merkkiä. Mutta onpahan kuluvaa tavaraa jota tuliaiseksi suositaan. Itselleni jää vain 3 pulloa, hyvä.
Olen lähdössä matkalle ja tein oikein listan mitä saattaisin tarvita. Yritän pysyä listassa ja teen parhaani etten TAAS osta hädissäni jotain sisustustavaraa jota en todellakaan tarvitse enkä halua. Ostan vaikka paikallista ruokaa !
Ja se kosmetiikka. Katselen kokoelmaani kriittisin silmin ja totean etten tarvitse MITÄÄN. Kaikkea on monen kappalein. Haluan käyttää ne mitä jo omistan enkä ostaa lisää,lisää, lisää kaappiin tilaa viemään ja mahdollisesti jopa vanhemaan.
Koska raha polttelee ja ostaminen on kivaa, suuntaan rahaa ja energiaa ulkona syömiseen ja sijoitussalkun vahvistamiseen. Voisin myös tukea aikuista lastani enemmän. Ostan vaikka hänelle sitten tarpeellista. Tai annan useammin rahaa.
Tämmöisiä viisaita olen tuuminut. Nyt vain yritän pysyä suunnitelmassa !
Kolmen hengen kamat 50 neliön kaksiossa voi olla haasteellista. Meillä on kakkosasuntona/loma-asuntona kaksio. Säilytystilaa on kolmeovinen kaappi makuuhuoneessa, jossa hyllyjako tosi huono. Eteisessä kolmiovinen kaappi: siivouskaappi, naulakko ja yksi hyllylinen kaappi. Siinäpä ne. Makuuhuone on niin pieni, ettei sinne edes mahdu esim. jonkinlainen piironki. Ihmettelenkin, miten kaksi aikuista - ja ehkä vielä lapsi - mahtuvat tällaiseen nykykaksioon. Meillä asunto vuodelta 2021...
Tänään lähti yhteensä muovikassilinen vaatetta ja tavaraa. Mutta huomenna onkin isompi poisto kerralla: soitin erääseen kirpputoriin josta hakevat veloituksetta vaatteita ja tavaroita. Täällä jo valmiina pakattu 2 jätesäkillistä ja 2 banaanilaatikkoa poistettavaa 😊
H
Vierailija kirjoitti:
Kolmen hengen kamat 50 neliön kaksiossa voi olla haasteellista. Meillä on kakkosasuntona/loma-asuntona kaksio. Säilytystilaa on kolmeovinen kaappi makuuhuoneessa, jossa hyllyjako tosi huono. Eteisessä kolmiovinen kaappi: siivouskaappi, naulakko ja yksi hyllylinen kaappi. Siinäpä ne. Makuuhuone on niin pieni, ettei sinne edes mahdu esim. jonkinlainen piironki. Ihmettelenkin, miten kaksi aikuista - ja ehkä vielä lapsi - mahtuvat tällaiseen nykykaksioon. Meillä asunto vuodelta 2021...
Me asuttiin mies, minä ja lapsi pienessä kaksiossa, kunnes kävin odottamaan toista lastamme. Meillä oli 7 kaappia ja naulakko. Naulakon alla olivat vielä jopa vaunut säilytyksessä. Kissakin pikkukaksiossa oli. Asunnossa oli vain kaikki joka päivä tarvittavat tavarat, muut mahtuivat varastokoppiin. Makuuhuone oli lapsen käytössä ja meidän makuutilat oli olohuoneen ikkunapäädyssä. Oli kyllä kivaa aikaa, kun ei ollut vielä kasaantunut mitään turhaa tavaraa. Meillä jäi siellä jopa tyhjiä hyllyjä..!
Vierailija kirjoitti:
Kasettisoitin ja jouluvalot kierrätyskeskukseen elektroniikan kierrätykseen. Otetaan vastaan maksutta.
Lapsen hiihtokengät kierrätyskeskukseen tai vastaavaan. Otetaan vastaan maksutta.
Vierailija kirjoitti:
Pitkästä aikaa.
Kasettisoitin, rikki.
2 rikkinäisiä jouluvalot
Lapsen hiihtokengät vuosissdan vaihteesta poika on nyt 37.
Löytyivät vinttiä siivotessa 🥴
Kommentoijalle, tiedetään.
Hiihtokenkiä 25 vuoden takaa on turha viedä kierrätykseen, vai ostaisitko itse?
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin jossain vaiheessa, että mitä ostoksia kadutte eniten. Nyt vois pohtia, että mitä ostoksia ette todellakaan kadu, eli mitkä ovat parhaita ostoksia kautta aikain ihan missä kategoriassa vain?
Mulla on vanha vitriini, joka kunnostettiin vaivalla ja hartaudella.
Toinen on sohvapöytä, jossa on kätevä reuna. Ei tavarat putoile ja lapset tykkäävät leikkiä siinä.
Sitten niin kätevä ja monikäyttöinen erähenkinen takkini, jota olen käyttänyt jo parikymmentä vuotta. Villapaidan kanssa menee talvella ja ilman irroitettavas vuorikangasta myös kesällä.
Samoin vaellusreppuni, jota olen käyttänyt jo 90-luvun puolivälistä. Kestänyt jokapäiväistä arkikäyttöä.
Myös käsirenkaani, johon rikpuksia vaihtamalla saan aina uuden fiiliksen.
Kallis kahvinkeitin, joka kestää ja kestää. Sitä ennen meillä oli monta edullista keitintä peräkkäin.
Samoin jaksaa ilahduttaa suuri ruokapöytä
snow people lämpöhaalari 90 luvulta
sasta coretex takki 90 luvulta
Toyota hilux 90 luvulta ollut minulla noin 15 vuotta
maranz kotiteatteri vahvistin ja blu ray soitin tulivat jo yli 10 vuoden ikään samoin bovers and wilkins kaiuttimet.
ambasseur hyrräkelat ja vavat niihin ollut minulla jo n 18 vuotiaasta asti ja olen kohta 50 vuotias
Yksi muovikassillinen poistoja tänään. Lisäksi siivousta ja kodin tavaroiden palauttelua omille paikoilleen. Tyytyväinen olen tämän päivän saavutuksiin.
Livekirppis on masentava myyjän kannalta. Mikään ei oikein mene kaupaksi. Olis kiva kun väki tulis ja ostais. Ja kauheesti tinkivät, lähes ilmaseksi pitäs antaa.
"Miten voi tietää ettei tykkää mustekalasta tai tofusta, jos ei edes maista? Molemmat voi sitä paitsi maustaa juuri kuten haluaa. Jos on tullut ostaneeksi pahaa jäätelöä, niin tekee siitä uunijäätelöä, pirtelöä tai smoothieta. Omituiset kalapullat voi murskata kastikkeeseen ja maustaa uudelleen jne., eihän tuoreita ruokia tietenkään pois pidä heittää vaikkei tykkäisikään vaan käyttää jonkun muun ruuan osana. "
No tofua olen kyllä eri muodoissa maistanut enkä yksinkertaisesti pidä siitä. Siksi en rupea kokeilemaan mitään tofukuutioita tai tofupalleroita ruuanlaitossa. Miksi pitäisikään, kun en tarvitse sitä mihinkään?
Mustekalaa taisin joskus lapsena kokeilla jossain matkoilla, en ole varma. Joka tapauksessa se ällöttää minua jo ajatuksena. Ehkä jotkut meistä vain ovat herkempiä ruoka-aineille, jotka eivät miellytä? Jos jokin tuntuu minusta epäilyttävältä tai epämiellyttävältä, en saa väkisin sitä suustani alas, vaan tulee oksennus.
Kysymys kuuluu, miksi minun pitäisi väkisin yrittää syödä jotain mikä ei yhtään houkuta? Minulla on vähän rahaa, ja mieluiten käytän sen sellaisiin ruokiin, joista voin olla aika varma, että ne maistuvat minulle.
Rohkenen jopa väittää, että tuollainen jatkuva kokeilunhalu, uutuudenviehätyksen kaipuu ja "eihän sitä tiedä vaikka tykkäisinkin tästä" on monilla yksi syy tavarapaljouteen.